Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Pokaz filmu „Przeżyć: metoda Houellebecqa” oraz dyskusja

float_intro: images-old/2015/filmoterapia_front.jpg

Gwiazda rocka i ikona światowej literatury. Iggy Pop i Michel Houellebecq spotykają się na dużym ekranie – w filmie „Przeżyć: metoda Houellebecqa”, który widzowie zobaczą w styczniowej „Filmoterapii z Sensem 2”. To dokumentalna ekranizacja jednego z pierwszych esejów Michela Houellebecqa – poradnika, jak nie poddać się rozpaczy. Po projekcji odbędzie się dyskusja z udziałem dr. Karola Jachymka, kulturoznawcy i filmowznawcy. Jej tematem będzie smutek, emocja, która wbrew mylnym wyobrażeniom pozwala cieszyć się zdrowiem psychicznym i osiągnąć dobrostan. Dyskusję oraz trening filmoterapeutyczny poprowadzi Martyna Harland, autorka projektu Filmoterapia.pl. 

pokaz filmu

styczeń
10 2018

Warszawa

Przeżyć: metoda Houellebecqa

Na ekranie spotyka się dwóch nietuzinkowych artystów: Michel Houellebecq, francuski pisarz, oraz Iggy Pop, ikona muzyki rockowej. Houellebecq, jeszcze wtedy nikomu nieznany, opublikował esej „Rester vivant”. Jego wydanie zbiegło się z trudnymi wydarzeniami w życiu pisarza. Dopiero co po rozwodzie, borykał się z depresją, dorabiał jako administrator sieci komputerowej, podejmował pierwsze nieśmiałe próby wydania swojej poezji. Nawet w najśmielszych snach nie przypuszczał, że stanie się kiedyś gwiazdą światowej literatury, ulubieńcem i autorytetem tłumów.

Czytelnicy jego pierwszych esejów znajdowali w nich podane w błyskotliwej formie porady skierowane do tych do „tych, którzy zaraz mają się poddać”. Pochwałę twórczej wolności, za którą trzeba jednak słono płacić: cierpieniem i samotnością. Ale też przebłyski tego, co w przyszłości zdominuje twórczość pisarza: gorzka refleksja nad światem, depresja, uwolnienie poprzez sztukę, uznanie dla bezkompromisowości i indywidualizmu.

Esejami zafascynował się Iggy Pop. Znalazł w nich odbicie własnych rozterek oraz bólu, który nie opuszczał go mimo pasma spektakularnych sukcesów scenicznych. Gwiazdor jest przewodnikiem po całym filmie – w zaciszu swojego ogrodu w Miami rozsmakowuje się w soczystych fragmentach houellebecqowskiej frazy. Zresztą artystów już podczas pierwszego spotkania połączyła głęboka, męska przyjaźń.

Eksperci

258 karol jachymek

dr Karol Jachymek – kulturoznawca. Zajmuje się społeczną i kulturową historią codzienności oraz kinematografii (w szczególności polskim kinem popularnym i kinem okresu PRL-u), a także zagadnieniem filmu i innych przekazów (audio)wizualnych jako świadectw historycznych oraz problematyką ciała, płci i seksualności. Naukowo interesuje się nowymi perspektywami w prowadzeniu badań historycznych z wykorzystywaniem materiałów audiowizualnych, wpływem filmu na pamięć indywidualną i zbiorową, a także wszelkimi przejawami kultury popularnej (m.in. społeczno-kulturowymi kontekstami mediów społecznościowych, blogo- i vlogosferą czy tematyką lifestyle'u).

Stypendysta Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (2013). Od 2011 roku związany z Instytutem Kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Członek kadry i współtwórca School of Ideas, nowoczesnego kierunku służącego projektowaniu innowacji społecznych i społeczno-biznesowych. Organizator wydarzeń kulturalnych. Współpracuje m.in. z Filmoteką Narodową, Filmoteką Szkolną, Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej i Narodowym Instytutem Audiowizualnym. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla młodzieży i dorosłych z zakresu edukacji filmowej, medialnej i (pop)kulturowej oraz myślenia projektowego i tworzenia innowacji społecznych.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia poświęcone problematyce seksu w kinie polskim, analizie i interpretacji filmu, organizacji wydarzeń kulturalnych oraz szeroko definiowanej kulturze audiowizualnej.

Kino to emocje – 2. edycja Filmoterapii z Sensem

Czy sala kinowa może być również salą terapeutyczną, a film narzędziem do pracy z emocjami? Ubiegłoroczny sukces Filmoterapii z Sensem pokazuje, że kino jest miejscem, do którego przychodzi się nie tylko po emocje, lecz także ze swoimi emocjami. I że oglądanie filmów pozwala skonfrontować się z nimi, nazwać je i zaakceptować w bezpiecznych warunkach. Podczas 2. edycji publiczność zobaczy najlepsze dokumenty prezentowane podczas Festiwalu Filmowego Millenium Docs Against Gravity.

Z kolei spotkanie po projekcji to okazja, aby w gronie pasjonatów kina porozmawiać na tematy ważne – dla naszego życia i dobrego funkcjonowania w świecie. O miłości, pasji, samotności, zmianie widzowie będą dyskutować wraz ze specjalistami z Uniwersytetu SWPS oraz Martyną Harland, autorką projektu Filmoterapia.pl.

Doświadczalne spotkania po filmie

Każdy z uczestników Filmoterapii z Sensem 2 tuż po zakończonym seansie może wziąć udział w treningu filmoterapeutycznym. Warto wspomnieć, że to metoda wspomagająca edukację lub terapię psychologiczną, z powodzeniem stosowana na całym świecie od lat 80. ubiegłego wieku.

Widz ogląda film, ale robi to w sposób szczególny – nastawia się wyłącznie na odbiór emocjonalny. Zgodnie z podstawowym założeniem filmoterapii to, co nas porusza w filmie, dużo mówi o nas samych.

Trening filmoterapeutyczny krok po kroku

  • Po obejrzanym filmie widz wypełnia rozdane przed seansem narzędzia filmoterapeutyczne. Są one dostępne również online: http://filmoterapia.pl/wez-udzial-w-treningu-3/
  • Przed kolejnym seansem lub po jego zakończeniu należy pokazać wypełnione narzędzia filmoterapeutyczne. Za zrealizowane zadanie widz otrzymuje pieczątkę.
  • Certyfikat ukończenia treningu filmoterapeutycznego uzyskuje osoba, która wzięła udział w 5 spotkaniach, podczas każdego z nich wypełniła narzędzia filmoterapeutyczne i zebrała 5 pieczątek.

Organizatorzy

  • Against Gravity
  • Milllennium Docs Against Gravity Film Festival
  • Akademia Dokumentalna

Partnerzy

  • Magazyn SENS
  • Uniwersytet SWPS
  • TOK FM
  • Filmoterapia.pl

Termin i miejsce

10 stycznia 2017 r., godz. 20.00 (środa)

Czas trwania spotkania po filmie: ok. 60 min

Kinoteka, Pałac Kultury i Nauki
Pl. Defilad 1, Warszawa

Bilety

Bilety na seanse – 20 zł

Rezerwacja i zakup w kasie Kinoteki lub poprzez stronę www.kinoteka.pl.