Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Ministra, ekspertka, reporterka. Kobiety w mediach i debacie publicznej

float_intro: images-old/2015/debata_2000_1316.jpg

Nieprawdziwy, oparty na stereotypach obraz kobiet powoli odchodzi do lamusa dzięki rewolucji technologicznej i zmianom w społeczeństwie. Kobiety coraz głośniej sprzeciwiają się uprzedmiotowieniu, protestują przeciw seksistowskim reklamom, wyraźnie mówią o swoich aspiracjach, są obecne w debacie publicznej. Część mediów i reklamodawców dostrzegła te zmiany. W reklamie pojawił się nowy trend, nazwany femvertisingiem, który podkreśla wartość i potencjał kobiet. Czy jest to początek trwałej zmiany? Zapraszamy na debatę z udziałem dr hab. Barbary Gizy, prof. Uniwersytetu SWPS, oraz pokaz filmu „Czwarta władza”.

Organizatorami debaty są Biuro Informacyjne Parlamentu Europejskiego w Polsce oraz Uniwersytet SWPS.

Wstęp wolny. Prosimy o wcześniejszą rejestrację za pomocą formularza zgłoszeniowego »

debata

marzec
2 2018

Warszawa

Kobiety w mediach i debacie publicznej – nadchodzą zmiany?

W Polsce 70 proc. prezenterów i dziennikarzy zatrudnionych w mediach to mężczyźni – wynika z raportu Europejskiego Instytutu ds. Równości Mężczyzn i Kobiet. Idąc dalej, niemal 80 proc. osób wypowiadających się w mediach z pozycji eksperckiej to również mężczyźni. Zapewne niedostateczna reprezentacja kobiet w życiu publicznym wynika z ich braku kompetencji – głosi obiegowa opinia, nijak mająca się do rzeczywistości.

Do rzeczywistości nie przystaje także wizerunek kobiety kreowany w telewizyjnych serialach, reklamach czy prasie kobiecej. To istota emocjonalna, które realizuje się wyłącznie w domowym zaciszu, a jeśli je opuszcza, to tylko dla własnej przyjemności, bo przecież dom utrzymuje mąż. Poza szklanym ekranem świat wygląda nieco inaczej – dla 70 proc. kobiet praca stanowi nie tylko źródło dochodu, lecz także daje możliwość realizacji swoich ambicji.

Ten nieprawdziwy i oparty na stereotypach świat powoli jednak odchodzi do lamusa. Kobiety coraz częściej protestują przeciwko wykluczeniu z debaty publicznej, uprzedmiotowieniu i seksizmowi. #MeToo – kobiety na całym świecie ujawniają za pośrednictwem mediów społecznościowych, że były molestowane seksualnie, pokazując jednocześnie skalę tego zjawiska. „We are #WomenNotObjects” – kampania wymierzona w branżę reklamową, która od lat bezrefleksyjnie sprowadza kobiety do roli obiektu seksualnego.

Ale i to się zmienia, w reklamie pojawił się nowy trend – femvertising, będący odpowiedzią na zmiany zachodzące w społeczeństwie. To komunikaty skierowane do kobiet, oparte na zrozumieniu ich potrzeb, oczekiwań i trudności, pozostające w kontrze do stereotypowych przedstawień. Czy możemy się spodziewać, że prześmiewcza grafika Marty Frej z napisem „Panowie, na początek tradycyjnie losujemy, kto będzie dziś ekspertem mówiącym w imieniu kobiet…” przestanie być niebawem aktualna? Podyskutujmy podczas debaty „Ministra, ekspertka, reporterka. Kobiety w mediach i debacie publicznej”.

Po debacie zapraszamy na film „Czwarta władza”. Film opowiada o słynnym śledztwie dziennikarskim, które doprowadziło do ujawnienia najgłębiej skrywanych sekretów władz Stanów Zjednoczonych. Jest to także historia niezwykłej przemiany bogatej gospodyni domowej w szefową firmy i pierwszą w historii kobietę na czele ogólnonarodowej gazety.

Więcej informacji o wydarzeniu oraz rejestracja na stronie Biura Informacyjnego PE »

Prelegenci

dr Agnieszka Kozłowska-Rajewicz – posłanka do Parlamentu Europejskiego, członkini Komisji Praw Kobiet i Równouprawnienia

dr hab. Barbara Giza, prof. Uniwersytetu SWPS – filmoznawczyni, zajmuje się historią i teoria filmu oraz dziennikarskimi przekazami multimedialnymi, kierowniczka Katedry Dziennikarstwa na Wydziale Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu SWPS. Biogram »

prof. dr hab. Mirosław Bańko – językoznawca i leksykograf związany z Uniwersytetem Warszawskim

dr Marzena Mazur – psycholożka biznesu, współzałożycielka Klubu Kobiet Mówiących na Głos

Aleksandra Hołyńska – aktywistka i trenerka, w fundacji #MamyGłos prowadzi warsztaty na temat wizerunku kobiet w mediach

Joanna Stopyra-Fiedorowicz – womanology expert, autorka Women Power Index. Właścicielka Beauty Management PR & Marketing to Women. Doradza firmom w obszarze budowania kultury organizacji wzmacniającej potencjał kobiet oraz markom w komunikacji i działaniach do tej najbardziej wpływowej grupy konsumentów. Jako konsultant PR wpiera kobiety w ekspozycji ich marki osobistej w mediach oraz otoczeniu biznesowym.

debata baner

Termin i miejsce

2 marca 2018 r. (piątek), godz. 16.00

Kinoteka, Plac Defilad 1, Warszawa