Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Jak bronić się przed manipulacjami w sklepach?

float_intro: images-old/2015/supermarket_2000_1316.jpg

W supermarkecie nic nie jest przypadkowe. Nastrojowa muzyka, aromat świeżo wypiekanych bułeczek, oświetlenie, układ półek, wysokość cen. Wszystko służy temu, aby konsumenci jak najdłużej spacerowali po sklepowych alejkach i jak najwięcej kupowali. Jak się bronić przed marketingowymi sztuczkami? Na co zwrócić uwagę, wybierając się na zakupy? O manipulacjach stosowanych w sprzedaży i skutecznych metodach radzenia sobie z nimi porozmawiamy podczas spotkania z cyklu „Uniwersytet SWPS w Empiku”, które poprowadzi psycholog Maciej Kościelniak.

Wstęp wolny. Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy

spotkanie

marzec13 2018

Warszawa

Uni w empiku2Uniwersytet SWPS we współpracy z Empikiem zaprasza na otwarte spotkania, wykłady, warsztaty. Co miesiąc, na scenie głównej salonu Empik przy Placu Wolności będą się odbywać spotkania prowadzone przez wykładowców Uniwersytetu SWPS. Eksperci będą się dzielić wiedzą z zakresu takich dziedzin, jak psychologia, prawo czy design.

Jak bronić się przed manipulacjami w sklepach?

Psychologowie podkreślają: im bardziej uważamy się za odpornych na działanie reklamy, tym łatwiej ulegamy jej wpływowi. Często kupujemy więcej, niż planujemy. I to zupełnie niepotrzebne rzeczy, które potem lądują na dnie szuflady. Nieświadomie wpadamy w pułapki zastawiane na nas, konsumentów, zarówno w supermarketach, jak i zaprzyjaźnionych sklepikach za rogiem i internetowych serwisach.

Podczas wykładu porozmawiamy o tym, jak się bronić przed manipulacjami, które mają napędzać sprzedaż. Wyjaśnimy, dlaczego na wystawach sklepowych bardzo często pojawiają się produkty w zawyżonych cenach, a stoiska ze świeżo wypiekanym chlebem znajdują się najczęściej przy wejściu do marketów. Wreszcie, zadamy sobie pytanie o sposoby wzmacniania naszej odporności na manipulacje konsumenckie. Wszystkie omawiane zagadnienia będą ilustrowane przykładami badań naukowych: zarówno tych klasycznych, jak i tych realizowanych przez Macieja Kościelniaka w ostatnich latach.

258 maciej koscielniak

Maciej Kościelniak – doktorant oraz pracownik na Uniwersytecie SWPS. Specjalizuje się w szeroko pojętej psychologii społecznej, psychologii wpływu społecznego oraz ekonomii behawioralnej. Coach zajmujący się problematyką wyboru ścieżki kariery i przekwalifikowania zawodowego.

Termin i miejsce

13 marca 2018 r. (wtorek), godz. 17.00 – 18.30

Empik przy Placu Wolności, ul. Ratajczaka 44, Poznań

Kontakt

Anna Szulczewska
Młodszy specjalista ds. rekrutacji i marketingu

tel. 61 271 12 22
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.