Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Uniwersytet SWPS partnerem konkursu dla start-upów – „Startuj z Mazowsza”

float_intro: images-old/2015/start-up_2000_1316.jpg

Tworzą nowe usługi internetowe i aplikacje mobilne, dostarczają rozwiązania technologiczne korporacjom i projektują innowacje społeczne. To polskie start-upy, prężnie rozwijający się sektor gospodarki. Najlepsze start-upy z województwa mazowieckiego wyłoni konkurs „Startuj z Mazowsza”, którego partnerem merytorycznym jest Uniwersytet SWPS. Model biznesowy oraz innowacyjność produktów oferowanych przez młodych przedsiębiorców oceni Kapituła Konkursowa, w której pracach weźmie udział prof. Mirosław Filiciak, dziekan Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych.

konkurs

kwiecień
6 2018

Warszawa

Nauka dla innowacji

Gdzie powstają rzeczywiście innowacyjne produkty i usługi? Na styku nauki i biznesu. Wiedzą o tym start-upowcy, którzy coraz chętniej nawiązują współpracę z uczelniami i korzystają z wiedzy jej ekspertów. Z kolei dla naukowców współdziałanie z biznesem to szansa na komercjalizację prac badawczo-rozwojowych. Jednych i drugich łączy wspólny cel – zwiększenie innowacyjności polskiej gospodarki.

Jako partner merytoryczny konkursu „Startuj z Mazowsza” będziemy mieli okazję, aby podzielić się z laureatami naszą wiedzą i doświadczeniem w pracy projektowej. Jedną z nagród oferowanych przez Uniwersytet SWPS jest cykl warsztatów projektowych metodą design thinking, które poprowadzą eksperci ze School of Ideas. Design thinking to metoda pracy projektowej, która pomaga w poszukiwaniu innowacji biznesowych i społecznych nie poprzez kopiowanie i ulepszanie, lecz wdrażanie oryginalnych rozwiązań na podstawie głęboko rozpoznanych potrzeb użytkowników.

Laureaci będą mogli także skorzystać z konsultacji z badaczami i doświadczonymi menedżerami prowadzącymi na naszej uczelni prace badawczo-rozwojowe. Eksperci pomogą start-upowcom zdiagnozować potrzeby w zakresie badań i rozwoju oraz podpowiedzą, skąd pozyskać finansowanie na realizację projektów. – Ten konkurs doskonale wpisuje się w ważny obszar strategii naszego uniwersytetu, jakim jest rozwój relacji z biznesem i sferą publiczną. Nie chcemy być uczelnią funkcjonującą w oderwaniu od otoczenia społeczno-biznesowego. Wiemy, że mamy wiele do zaoferowania, a równocześnie poprzez uczestnictwo w tego typu projektach sami możemy nie tylko poszerzyć naszą sieć kontaktów, lecz także zdobyć nowe, cenne doświadczenia – mówi dziekan Mirosław Filiciak, członek Kapituły Konkursowej, która wybierze zwycięskie start-upy.

Nasza uczelnia konsekwentnie podejmuje działania na rzecz zbliżenia nauki i biznesu. Do zaoferowania mamy nie tylko know-how i zaplecze badawcze. Powstają również nowe kierunki, które umożliwiają realizację innowacyjnych projektów społeczno-biznesowych: School of Ideas, School of Form, Zarządzanie i przywództwo.

Wraz z początkiem roku dołączyliśmy do Koalicji na rzecz Polskich Innowacji. To grupa ponad 140 instytucji naukowych, akademickich oraz firm współpracujących w celu podniesienia innowacyjności rodzimych firm. We współpracy z przedsiębiorcami i firmami technologicznymi zrealizowaliśmy ponad 30 projektów. Z pomocą Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości powstało około 20 firm naszych studentów.

start up

„Startuj z Mazowsza” – o konkursie

Organizatorem konkursu jest Samorząd Województwa Mazowieckiego. „Startuj z Mazowsza” to inicjatywa, której celem jest budowanie współpracy między start-upami a małymi, średnimi i dużymi przedsiębiorstwami, instytucjami naukowymi i biznesowymi oraz województwem mazowieckiem. To również promocja dobrych praktyk, m.in. w zakresie wykorzystania nowych technologii w gospodarce oraz wprowadzania nowoczesnych metod zarządzania i modeli biznesowych. 

– W start-upach niezwykle ważne jest słowo „up”, bo wszyscy wyczekują dynamicznego rozwoju firmy. Kluczem jest pomysł. I takie perspektywiczne koncepcje chcemy nagradzać. Mamy świadomość, że czasem nawet najlepszej idei brakuje odpowiedniego wsparcia do „przekucia” jej w produkt z którego będą mogli korzystać inni – tłumaczy marszałek Adam Struzik.

W konkursie mogą wziąć wszystkie start-upy zarejestrowane i prowadzące działalność na terenie województwa mazowieckiego nie krócej niż rok i nie dłużej niż 3 lata od daty ogłoszenia konkursu – 1 marca 2018 r. Kapituła Konkursowa wyłoni 3 laureatów – start-upy najbardziej innowacyjne, o dużym potencjale wzrostu, odnoszące sukcesy we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań gospodarczych (usług, produktów).

Oprócz nagród przewidzianych przez partnerów, na laureatów czekają nagrody pieniężne. Zdobywcy pierwszego miejsca otrzymają 20 000 zł, drugiego – 15 000 zł, trzeciego – 10 000 zł.

Zgłoszenia są przyjmowane do 1 marca do 6 kwietnia 2018 r. Więcej informacji o konkursie „Startuj z Mazowsza” na stronie www.innowacyjni.mazovia.pl

Organizator

Samorząd Województwa Mazowieckiego

Partner merytoryczny

Uniwersytet SWPS

logotypy konkurs 2