Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

II Ogólnopolski Zjazd Kół Nauk Psychologicznych

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/brain_student_2000_1316.jpg

„Cały świat to scena, a ludzie na nim to tylko aktorzy” – a w zrozumieniu motywów postępowania aktorów pomaga fascynująca dziedzina wiedzy, jaką jest bez wątpienia psychologia. Studenci, którzy na co dzień zajmują się zgłębianiem jej tajników, podczas II Ogólnopolskiego Zjazdu Kół Nauk Psychologicznych będą mogli nie tylko poszerzyć swoją wiedzę, lecz także poznać innych pasjonatów psychologii z ośrodków akademickich z całej Polski, wziąć udział w ciekawych warsztatach, wykładach oraz panelach dyskusyjnych. 

Organizatorami wydarzenia są Koło Naukowe KATOflow oraz Uniwersytet SWPS.

zjazd

maj
10-11 2018

Katowice

O wydarzeniu 

Ogólnopolski Zjazd Kół Nauk Psychologicznych to studenckie wydarzenie skierowane do osób udzielających się w kołach naukowych, których działalność jest związana z psychologią w różnych jej dziedzinach i wymiarach.

Celem wydarzenia jest stworzenie przestrzeni do nawiązania kontaktów, wymiany informacji i zainicjowania współpracy między studentami pogłębiającymi swoją wiedzę na różnych polskich uczelniach. Zwiększy to szanse na współtworzenie projektów badawczych oraz różnorodnych wydarzeń o charakterze naukowym.

Program wydarzenia obejmuje krótką prezentację działalności, osiągnięć i projektów każdego z kół, panele dyskusyjne, bloki warsztatowe mające na celu poszerzenie praktycznej wiedzy z zakresu psychologii oraz przyjęcie integracyjne w swobodnej atmosferze.

Program

10 maja

8:00-8:30 – Rejestracja uczestników

9:00-9:30 – Oficjalne rozpoczęcie zjazdu przez opiekuna naukowego Koła KatoFlow – dr hab. prof. Uniwersytetu SWPS Irena Dzwonkowska

09:30-11:30 – Psychologia w praktyce

11:30-12:30 – Przerwa kawowa

12:30-15:00 – „Panel Prezesów” – 10-minutowe abstrakty prezentowane przez przedstawicieli kół mające na celu przybliżenie zainteresowań oraz działalności naukowej

15:00-16:00 – Przerwa obiadowa

16:00-18:00 – Panele dyskusyjne 

20:00 – Integracja w klubie Bavitto

11 maja

10:00-10:30 – Poranna relaksacja | Aula

10:30-11:00 – Przerwa kawowa

11:00-13:30 – „Panel Prezesów”, cz. II

13:30-14:30 – Przerwa obiadowa

14:30-17:30 – Filmowe Psychotropy Psychologiczne tropy w filmach. Wspólne oglądanie filmu oraz krótka prelekcja na jego temat – Wiktor Trybała 

14:30-17:30 – Gra terenowa – Alicja Dobrowolska

17:30 – Oficjalne zakończenie

Opisy spotkań 

Zrozumieć ACT. Terapia akceptacji i zaangażowania w praktyce

Terapia Akceptacji i Zaangażowania (Acceptance and Commitment Therapy, w skrócie: ACT) wywodzi się z terapii poznawczo-behawioralnych i opiera na naukach kontekstualno-behawioralnych. ACT proponuje nowe, odmienne od tradycyjnego, podejście do zdrowia psychicznego. Wykorzystując ACT, można pomagać ludziom przejść przez życiowe trudności, zaakceptować nieuniknione cierpienie i jednocześnie skupić się na tworzeniu szczęśliwego, wartościowego życia. Celem terapii jest umiejętność życia w zgodzie ze swoimi wartościami, niezależnie od przeciwności losu.Podczas warsztatu uczestnicy poznają sposoby rozumienia problemów pacjentów z punktu widzenia terapii ACT. Dowiedzą się, jakie procesy odpowiadają za elastyczność psychiczną. Poznają niektóre ćwiczenia stosowane w ACT oraz trzy etapy pracy terapeutycznej.

Kamil Wieteska – wiceprzewodniczący Koła Naukowego Tu i Teraz, współorganizator II Poznańskiej Konferencji ACT, uczestnik w konferencjach naukowych oraz szkoleń z zakresu psychoterapii. Reprezentant studentów ACBS Polska. Uczestnik warsztatów ACT with Compassion w Londynie w 2017 r. oraz certyfikowanego szkolenia z terapii ACT w 2018 r. Prowadził warsztaty ACT dla pacjentów z podwójną diagnozą w Centrum Medycznym HCP w 2018 r.

Joanna Gawrońska – studentka doradztwa i coachingu w Collegium Da Vinci. Ukończyła turystykę i rekreację na AWF w Poznaniu. Zajmuje się animacją czasu wolnego i obsługą eventów. Jest instruktorem trickboardu. Brała udział w Dubai Shopping Festival jako performer szczudlarz, współpracowała z Teatrem „Z Głową w Chmurach”. Była wolontariuszka w Szlachetnej Paczce. W wolnym czasie podróżuje, chodzi na szczudłach, maluje.

GWP logo

Partnerem warsztatu  jest wydawnictwo GWP, wydawca książki „Zrozumieć ACT”.

Negocjacje to gra. Poznaj jej zasady 

Podczas warsztatu uczestnicy poznają podstawowe zasady negocjacji. Dowiedzą się, czym należy kierować się podczas rozmów, co to jest BATNA oraz jakie efekty psychologiczne występują w trakcie procesu negocjacji. Ponadto będą mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności negocjacyjne w kilku grach szkoleniowych oraz przetestować, jaki styl negocjacji najbardziej im odpowiada.  

mgr Kamil Zieliński – psycholog, trener biznesu, nauczyciel akademicki, przedsiębiorca. Stale współpracuje z placówkami oświatowymi w całej Polsce, organizacjami pozarządowymi oraz sektorem biznesowym. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Ekspert do spraw psychologii społecznej i komunikacji w Centrum Analiz Miejskich IRRP oraz recenzent naukowy portalu Mała Psychologia. Interesuje się psychologią społeczną, negocjacjami, perswazją, wywieraniem wpływu i psychologią oszustwa. 

Feedback – po pierwsze komunikacja

Potrzebujemy pochwał. Ludzie wokół nas też potrzebują. Nawet jeśli bronimy się przed stwierdzeniem, że lubimy być chwaleni, pewnie jest nam miło, kiedy nasze starania zostają docenione. I nie chodzi nam o puste pochwały, albo takie rzucone mimochodem, bo ktoś usłyszał, że dobrze jest od czasu do czasu pochwalić innych. Ale o szczerą, pozytywną i konkretną informację zwrotną. Dlatego, podczas warsztatu przećwiczymy takie właśnie „przyłapywanie innych na tym, co robią dobrze”. Nauczymy się też udzielać konstruktywnej krytyki – mobilizującej i motywującej do zmiany, nie takiej, żeby poszło w pięty.

mgr Aneta Esniekier – socjolog z kilkunastoletnim doświadczeniem trenerskim. Specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów doskonalących umiejętności miękkie. Realizuje szkolenia nastawione na praktyczne rozwiązania. Podpowiada, m.in. jak działać z wewnętrzną motywacją, dbać o efektywne współdziałanie z innymi, jak się komunikować, dbać o relacje z kontrahentami, aktywnie radzić sobie na rynku pracy, świadomie budować wizerunek profesjonalisty. 

Na katowickim wydziale Uniwersytetu SWPS prowadzi zajęcia ze studentami dotyczące proaktywności oraz wystąpień publicznych. W ramach Strefy Młodzieży i Stefy Psyche Uniwersytetu SWPS prowadzi wysoko oceniane warsztaty.  Zapraszana do komentowania na łamach prasy zagadnień związanych z szeroko pojętym rynkiem pracy (np. Puls Biznesu, Magazyn SUKCES, Eurogospodarka, Wprost, Newsweek Psychologia, Przyjaciółka). Wyróżnia ją to, że podejmuje się wyłącznie przedsięwzięć, które potrafi realizować sumiennie, z pasją, entuzjazmem i pełnym zaangażowaniem. Współpracuje z Fundacją TDJ najpierw w ramach Stypendialnego obecnie Indywidualnego Programu Rozwoju, pełniąc w nim rolę tutorki. Na swoim koncie ma również współpracę ze Stowarzyszeniem Siemacha oraz Fundacją DEMOS. Aktywnie działa w ramach stworzonej z mężem nieformalnej ekipy rowerowej O’Rety Team oraz O'Rety – Fundacji Promującej Aktywność, w której jest członkinią zarządu. Założycielka firmy PROJEKT PASJA.

Brain Gymn – czyli gimnastyka mózgu wg Paula Dennisona

Kinezjologia edukacyjna, w ramach której funkcjonuje metoda gimnastyki mózgu, skupia się na zależności pomiędzy ruchem ciała a organizacją i funkcjonowaniem mózgu. To zestaw ćwiczeń, których stosowanie ma na celu polepszenie koncentracji i wyników w nauce. Usprawnia zdolność widzenia przestrzennego, inteligencję wizualno-przestrzenną (zdolności wzrokowo-przestrzenne), umiejętność aktywnego słuchania i rozumienia tekstu mówionego, poprawiają koordynację wzrokowo-ruchową, dużą i małą motorykę rąk przy pisaniu, rysowaniu, poruszaniu się i komunikowaniu oraz ogólną elastyczność ciała, a tym samym, oddziałując na mózg, usprawniają proces przyswajania wiedzy i korzystania z zapamiętanych informacji. Podczas warsztatów uczestnicy zyskają zaplecze teoretyczne z zakresu kinezjologii a także będą ją mogli przetestować w praktyce.  

Monika Ignacak – przewodnicząca koła naukowego Katoflow, studentka psychologii na Uniwersytecie SWPS, Wydział Zamiejscowy w Katowicach. W roku 2016/2017 oraz 2017/2018 otrzymała Stypendium Rektora a także tytuł Naukowy VIS. W centrum jej zainteresowań znajduje się szeroko pojęta arteterapia, psychologia humanistyczna a także psychologia egzystencjalna. Prowadząca warsztaty psychologiczne dla szkół ponadgimnazjalnych w ramach projektu Strefa Młodzieży. Ukończyła certyfikowany kurs kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona oraz Racjonalnej Terapii Zachowania dr. Maxie C. Maultsby’ego. Jest aktywnie działającą wolontariuszką oraz pracuje nad projektem na rzecz aktywizacji osób starszych. Otwarta i ciekawa świata. Uwielbia poznawać ludzi i zarażać pozytywną energią. Prywatnie miłośniczka sportu, podróży oraz teatru.

Otwórz uszy – warsztat pogłębionego słuchania 

Celem warsztatu jest doświadczenie barier utrudniających efektywne słuchanie, zdobycie wiedzy na temat modelu zmiany, poznanie i ćwiczenie technik ułatwiających aktywne słuchanie m.in. odzwierciedlenia złożone.

mgr Sabina Iskierka – jest psychologiem, psychoterapeutką oraz trenerką umiejętności psychospołecznych. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje diagnozę i terapię dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych. Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym oraz terapii EMDR. Posiada certyfikat psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego oraz terapeuty EMDR. Prowadzi terapią indywidualną dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Swoją pomoc oferuję w zakresie leczenia m.in.: zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, depresji, stanów lękowych, żałoby, ADHD, zaburzeń zachowania, problemów rozwojowych młodzieży, zaburzeń osobowości, wsparcia dla rodziców w problemach wychowawczych. Swoją pracę terapeutyczną poddaje stałej superwizji.

Od 6 lat prowadzi również warsztaty i treningi psychologiczne w oparciu o autorskie programy.Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej a także Polskiego Towarzystwa Terapii EMDR.W swojej pracy zależy jej przede wszystkim na wydobywaniu potencjału ukrytego w każdym z nas, na wskazaniu różnych ścieżek, a przez to zwiększanie możliwości wyboru tej właściwej.

I panel dyskusyjny – psychologia społeczna | Samotność – czy to taka straszna groza?

dr hab. Zofia Dołęg, prof. Uniwersytetu SWPS – psycholog i nauczyciel dyplomowany w systemie szkolnictwa powszechnego. Specjalistka w zakresie psychologii rozwojowej, edukacyjnej, stosowanej psychologii rowoju i psychopatologii rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży, a także psychometrii i diagnostyki psychologicznej dla celów wychowawczo-klinicznych. Jej obszarem badań naukowych i prac badawczo-rozwojowych jest problematyka straty, samotności psychologicznej, niedokończonej i powikłanej żałoby, stresu posttraumatycznego, czynników ryzyka zaburzeń w sferze emocjonalno-społecznej i komunikacyjnej w okresie dzieciństwa i młodości. Opublikowała monografie: „Samotność młodzieży – analiza teoretyczna i studia empiryczne” (2003); „Promowanie rozwoju mowy w okresie dzieciństwa – prawidłowości rozwoju, diagnozowanie i profilaktyka” (2003) oraz „Psychologiczne podstawy i społeczny aspekt wychowania integrującego” (2010). Jest też redaktorem naukowym, współredaktorem lub współautorką kilku monografii zbiorowych: „Rozwojowe i sytuacyjne przesłanki tworzenia grup dziecięcych i młodzieżowych” (1991), „Diagnoza psychologiczna dzieci przedszkolnych” (2005), „Z badań nad zdrowiem psychicznym uczniów – wstęp do działań profilaktycznych szkoły” (2006), „Zdrowie psychiczne uczniów – różne konteksty i odniesienia” (2009), „Diagnoza psychologiczna dzieci w wieku szkolnym” (2010), a także około osiemdziesięciu artykułów naukowych.

Autorka walidowanych i opublikowanych narzędzi pomiaru psychologicznego: Skali do Badania Samotności SBS (dla młodzieży), Skali do Badania Samotności SBS-C (dla dzieci), tendencji autonomizacyjnych w okresie dorastania (PIA), oceny wsparcia społecznego doświadczanego od rodziców (Skala Wsparcia Rodzicielskiego, SWR), nauczycieli (Skala Wsparcia Nauczycielskiego, SWN) oraz rówieśniczego Skala Wsparcia koleżeńskiego, SWK). Autorka programu specjalności klinicznej dzieci i młodzieży w WZK i jednocześnie jej opiekun naukowy. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii klinicznej dzieci i młodzieży oraz seminaria magisterskie i doktorskie. Jako prodziekan ds. dydaktycznych odpowiada za jakość kształcenia w katowickim wydziale Uniwersytetu SWPS.

II panel dyskusyjny – psychologia kliniczna | Psychologia zdrowia w poszukiwaniu pozytywnych inspiracji

Celem dyskusji będzie określenie roli psychologii pozytywnej definiowanej jako „nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka” (Czapiński, 2004) w rozwoju współczesnej psychologii zdrowia. Punktem odniesienia będzie monografia „Psychologia zdrowia w poszukiwaniu pozytywnych inspiracji” pod redakcją Ireny Heszen i Jolanty Życińskiej, wydana w 2008 roku (Wydawnictwo SWPS Academica). Podczas spotkania podjęta zostanie próba odpowiedzi na następujące pytania: Jakie nowe pozytywne wątki pojawiły się w psychologii zdrowia od czasu wydania monografii na przykładzie badań i praktyki? Czy polscy badacze są nimi zainteresowani? Jakie techniki oddziaływań psychologicznych są wykorzystywane w pracy z pacjentami chorymi somatycznie? Jak zdrowe osoby motywować do zmiany stylu życia i jak go promować w ujęciu pozytywnym?

dr Jolanta Życińska – psycholog, adiunkt na katowickim wydziale Uniwersytetu SWPS. Interesuje się psychologią zdrowia, a szczególnie podmiotowymi i społecznymi zasobami w sytuacji choroby, modelami zmiany zachowań zdrowotnych oraz projektowaniem i ewaluacją oddziaływań w tym obszarze. Jest autorką wielu publikacji poruszających te zagadnienia, między innymi monografii: „O rzuceniu palenia inaczej. Podręcznik dla osób, które chcą rzucić palenie i dla tych, które chcą im w tym pomóc” i „Psychologia zdrowia. W poszukiwaniu pozytywnych inspiracji” (współautorka) i „Motywacja do zmiany zachowań ryzykownych w chorobie”; oraz artykułów w takich czasopismach jak „Quality of Life Research”, „Reports of Practical Oncology and Radiotherapy” czy „Polish Psychological Bulletin”.

III panel dyskusyjny – psychokryminalistyka | Ciemna liczba przestępstw

dr Joanna Stojer-Polańska – kryminalistyk. Bada ciemną liczbę przestępstw – wykroczeń, które nie są objęte przez statystyki kryminalne wskutek nieujawnienia ich przez organy ścigania. Zajmuje się analizą przypadków zgonów, przy których możliwe są różne wersje śledcze: zabójstwo, samobójstwo lub nieszczęśliwy wypadek. W ramach konkursu eNgage Fundacji na rzecz Nauki Polskiej realizowała projekt „Kryminalistyka, czyli rzecz o szukaniu śladów oraz zwierzętach na służbie”. Jest współautorką interdyscyplinarnej publikacji „Samobójstwa. Stare problemy. Nowe rozwiązania” (2013). Na katowickim wydziale Uniwersytetu SWPS prowadzi zajęcia poświęcone aspektom kryminologicznym i kryminalistycznym ciemnej liczby przestępstw.

IV panel dyskusyjny – psychodietetyka | (Psycho)dietetyka – pomiędzy ciałem a umysłem

mgr Kamila Czepczor-Bernat – psycholog, członek Laboratorium Badań nad Zachowaniami Zdrowotnymi i Procesami Poznawczymi (Eat Beh Cog InterLab), dydaktyk, doktorantka Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich Uniwersytetu SWPS. Zajmuje się psychologią jedzenia i psychologicznym kontekstem cielesności. W czasie studiów magisterskich aktywnie popularyzowała naukę, prowadząc liczne warsztaty dla dzieci i młodzieży w ramach katowickiej Strefy Młodzieży. Pracę wykładowcy akademickiego łączy z pracą naukową. Obecnie uczestniczy w realizacji kilku projektów naukowych a w dwóch z nich jest kierownikiem. Bada w nich związek pomiędzy jedzeniem emocjonalnym a obrazem ciała i stresem (badania statutowe, II Wydział Psychologii, Uniwersytet SWPS, Filia we Wrocławiu) oraz weryfikuje homeostatyczną teorii otyłości u dzieci i młodzieży (Preludium 13, Narodowe Centrum Nauki). W ramach pracy doktorskiej realizuje badania w zakresie oceny skuteczności autorskiej interwencji psychologicznej REMEBI (Regulation of Emotions, Mindfulness Eating, Body Image) wśród osób z nadmierną masą ciała. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu psychologii jedzenia i obrazu ciała. Współautorka monografii pt. „Jedzenie pod wpływem emocji”. Aktywnie uczestniczy w konferencjach międzynarodowych i krajowych.Kilkukrotna laureatka stypendium Rektora dla najlepszych studentów i doktorantów. Laureatka stypendium im. Wincentego Stysia w kategorii nauk społecznych i humanistycznych (2017). Prowadzi zajęcia z zakresu zaburzeń odżywiania, psychodietetyki, diagnozy klinicznej, wspomagania zmiany zachowań zdrowotnych oraz problemu uzależnienia w rodzinie.

V panel dyskusyjny – seksuologia | Psychoterapeuta-seksuolog – pedofil i gwałciciel w gabinecie

Podczas wykładu zaprezentowane zostaną wybrane treści poruszające kategorie etiologiczne sprawców wykorzystywania seksualnego dzieci, a także uwarunkowania anatomiczne preferencyjnych sprawców przestępstw seksualnych i objawy kliniczne parafilii. Poruszone zostaną kwestie motywów zgwałceń i ich specyfika, a także analiza zachowania gwałciciela. Zaprezentowane zostaną również treści dotyczące leczenia sprawców przemocy seksualnej zwłaszcza metody psychoterapeutyczne, które opierają się na stosowaniu metod kognitywno-behawioralnych i ich elementów składowych.

mgr Aleksandra Żyłkowska – psycholog, psychoterapeuta, seksuolog. Pracuje w Zagłębiowskim Centrum Onkologii im. Sz. Starkiewicza w Dąbrowie Górniczej na oddziale ogólnopsychiatrycznym. W Strefie Młodzieży Uniwersytetu SWPS prowadzi warsztaty i szkolenia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i pedagogów szkolnych, a także w Instytucie Psychoterapii i Seksuologii w Katowicach. Ukończyła specjalizacje z seksuologii klinicznej na podyplomowych studiach seksuologia kliniczna na Uniwersytecie SWPS w Katowicach. Jest w trakcie czteroletniego Kursu Systemowej Terapii Rodzin w Ośrodku Psychoterapii w Krakowie. Kurs posiada rekomendację Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Zgodnie z wymogami Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego swoją pracę poddaje stałej superwizji u osób posiadających tytuł superwizora PTP oraz PTS.

logotypy zjazd kol

Termin i miejsce 

10 – 11 maja 2018 r. (czwartek – piątek)

Wydział Zamiejscowy Uniwersytetu SWPS w Katowicach, ul. Techników 9

Zapisy

Opłata za uczestnictwo wynoszą 40 zł/os. Obejmuje materiały konferencyjne, dwudniowe posiłki i integrację w klubie studenckim.

Więcej informacji o wydarzeniu i zapisach na stronie Koła Naukowego KATOflow.

Kontakt 

Monika Ignacak
Koordynatorka

tel. 691 915 051