Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Asian Business Club na Uniwersytecie SWPS

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/ABC-01.jpg

W poniedziałek 15 kwietnia w siedzibie Uniwersytetu SWPS w Warszawie odbyło się spotkanie inauguracyjne nowej inicjatywy Polsko-Chińskiej Rady Biznesu oraz Katedry Zarządzania i Katedry Studiów Azjatyckich naszej uczelni – Asian Business Club. Asian Business Club to przestrzeń, w której naukowcy, eksperci oraz przedstawiciele biznesu będą dyskutować o strategii współpracy z regionem Azji Wschodniej. 

Do udziału w spotkaniu zaproszeni zostali przedstawiciele polskiego biznesu prowadzącego działalność handlową z partnerami z Chin oraz przedstawiciele administracji rządowej.

Wśród ponad 40 obecnych gości znaleźli się prezesi banków i dużych firm, kadra zarządzająca wyższego szczebla oraz dyplomaci i eksperci związani zawodowo z regionem Azji.

Celem spotkania były rozmowy o najważniejszych problemach i wyzwaniach współpracy biznesowej z Państwem Środka, wymiana doświadczeń oraz integracja środowiska.

Wydarzenie otworzyli:

  • założyciel Uniwersytetu SWPS, prezes Piotr Voelkel,
  • wiceprezes Polsko Chińskiej Rady Biznesu, dr Zbigniew Niesiobędzki.

Wśród panelistów znaleźli się:

  • Ambasador Tadeusz Chomicki – były ambasador RP w Korei Płd. oraz Chinach,
  • Ambasador Marek Wejtko – dyplomata, działacz gospodarczy i urzędnik państwowy, w latach 2002–2003 podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki,
  • Andrzej Pieczonka – były konsul ekonomiczny RP w Szanghaju,
  • Marek Rataszewski – członek rady nadzorczej w VICI Group,
  • Michał Mrożek – prezes Zarządu HBSC Bank Polska,
  • dr Marcin Jacoby z Katedry Studiów Azjatyckich Uniwersytetu SWPS.

Spotkanie moderował znany dziennikarz Polskiego Radia od wielu lat związany z Azją – Tomasz Sajewicz.

Organizatorzy planują kolejne tematyczne spotkania Asian Business Club, które odbywać się będą w odstępach 2-3 miesięcznych, w murach naszej uczelni. 

ABC 03

ABC 02

Asian Business Club – eksperci i biznes o stretegii współpracy z regionem Azji Wschodniej

Głównym celem powołania Klubu jest:

  • stworzenie miejsca do swobodnej wymiany poglądów środowiska biznesu i ekspertów, artykułowanie potrzeb biznesu i poszukiwanie propozycji rozwiązań mogących wzmacniać ich aktywność w obszarze wymiany handlowej i inwestycyjnej,
  • wymiana doświadczeń na temat prowadzenia współpracy handlowej i inwestycyjnej z partnerami azjatyckimi,
  • przekazywanie wiedzy eksperckiej, w tym szczególnie informacji na temat trendów i zmian dokonujących się na rynkach azjatyckich oraz czynników które na nie wpływają,
  • integracja środowiska osób zainteresowanych rozwojem współpracy biznesowej pomiędzy Polską a Chinami i innymi krajami Azji Wschodniej,
  • ustanowienie partnerskich relacji z administracją rządową w celu wspólnego poszukiwania skutecznych form wspierania aktywności gospodarczej polskiego biznesu w regionie.

 

O inicjatywie

„Dla Katedry Studiów Azjatyckich kontakt z polskim biznesem współpracującym z partnerami azjatyckimi jest niezwykle ważny. Dzięki niemu możemy oferować biznesowi naszą wiedzę ekspercką w postaci konsultacji, rekomendacji i ekspertyz. Nasi studenci zyskują atrakcyjne miejsca do realizacji praktyk, a później do pracy i rozwoju zawodowego. Dzięki takim kontaktom uczymy tego, co związane jest z realnymi potrzebami biznesu, kształcimy młodych ludzi, którzy dzięki naszemu przygotowaniu stają się dla sektora cennymi pracownikami, rozwijającymi w pracy zawodowej swoje pasje”.

dr Marcin Jacoby
dyrektor ds. współpracy międzynarodowej,
adiunkt w Katedrze Studiów Azjatyckich Uniwersytetu SWPS

„Cieszę się, że udało nam się wspólnie z PCHRB zorganizować to wydarzenie. Dążymy do tego, by rozwijać współpracę z biznesem i to wydarzenie jest tego przejawem. W ramach kierunku Zarządzanie i przywództwo współpracujemy z różnymi partnerami – zarówno z poszczególnymi firmami jak i organizacjami reprezentującymi różne środowiska biznesowe. Wierzymy bowiem, że profesjonalne, nowoczesne kształcenie studentów w dziedzinie zarządzania nie może odbywać się bez współpracy z partnerami biznesowymi”.

dr Adam Kowalik
kierownik kierunku Zarządzanie i przywództwo, 
adiunkt w Katedrze Zarządzania Uniwersytetu SWPS

Zdecydowaliśmy się na organizację inicjatywy Asian Business Club wspólnie z Uniwersytetem SWPS przede wszystkim ze względu na jego otwartość na współpracę ze światem biznesu. Nie bez znaczenia jest także wysoka biegłość pracowników naukowych Uniwersytetu SWPS w kwestiach związanych z Chinami i Azją Wschodnią. Oba te czynniki doskonale wpisują się w ideę Klubu.

Jacek Boczek, Wiceprezes PChRB

Fotogaleria

myFlickr

flickr icon Więcej zdjęć z wydarzenia na Flickr »