Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Auditory Distraction and its Impact on Cognition

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/wyklad_automaticity.jpg

Mówi się, że gwar dnia codziennego sprzyja skutecznej pracy. A jaki wpływ na realizację zadań poznawczych mają inne zaklócenia, takie jak ludzka mowa? Podczas wykładu „The Automaticity of Semantic Processing Revisited: Auditory Distraction by a Categorical Deviation” dr John Everett Marsh z University of Central Lancashire zaprezentuje nam wyniki swoich badań dotyczące skutków niespodziewanych zmian w strukturze semantycznej bodźców słuchowych na skuteczność pamięci.

Wykład organizowany przez Interdyscyplinarne Centrum Badań Poznawczych (ICACS) jest częścią cyklu Poniedziałki z Psychologią Poznawczą.

Spotkanie będzie prowadzone w języku angielskim. Wstęp wolny.

Uwaga! Wykład wyjątkowo odbędzie się w środę.

29 maja
12.00-13.30
Warszawa

The Automaticity of Semantic Processing Revisited: Auditory Distraction by a Categorical Deviation

Wyniki wielu lat badań nad zagadnieniem dystrakcji audytoryjnej wykazują, że ludzka mowa, obecna w środowisku podczas wykonywania wielorakich zadań poznawczych, upośledza ich wykonanie. Fundamentalnym pytaniem jest jednak, czy mowa ta analizowana jest na poziomie semantycznym — czy znaczenie ludzkiej mowy jest poddawane analizie przez system poznawczy.

Podczas spotkania dr John Everett Marsh przedstawi argumenty popierające tezę, że nawet gdy próbujemy ignorować mowę ludzką obecną w środowisku, to mowa ta i tak jest analizowana ze wzgledu na swoje znaczenie. Oznacza to, że zawartość treściowa ignorowanej mowy wywiera wpływ na wieolkość efektów dystrakcji.

258 John Everett Marsh

Prelegent

dr John Everett Marsh – współpracuje z University of Central Lancashire w Wielkiej Brytanii oraz Högskolan i Gävle w Szwecji. W swoich badaniach zajmuje się poznawczymi aspektami dystrakcji, zarówno w kontekście ich wpływu na podstawowe procesy poznawcze, jak i na codzienne zachowania (np. wpływ rozmów telefonicznych lub muzyki w tle na wykonanie zadań w życiu codziennym).

Zagadnienie dystrakcji audytoryjnej – stopnia, do którego ludzka mowa utrudnia wykonanie różnego rodzaju zadań poznawczych, od czytania po efektywne uczenie się – jest kluczowe zarówno dla zrozumienia mechanizmów selektywnej uwagi, jak i dla praktycznych celów tworzenia optymalnych warunków pracy. W swoim wykładzie dr John Marsh skoncentruje się na zagadnieniu, na ile znaczenie ludzkiej mowy wpływa na stopień dystrakcji, który mowa ta powoduje.

dr Maciej Hanczakowski

 

Poniedziałki z Psychologią Poznawczą 

Poniedziałki z Psychologia Poznawczą to cykl wykładów gościnnych, które maja na celu przybliżenie nam, w jaki sposób badania prowadzone w ramach szeroko rozumianej psychologii poznawczej moga poszerzyć naszą wiedzę o świecie i przyczynic się do rozwiązywania codziennych problemów. Wykłady organizaowane sa przez Interdyscyplinarne Centrum Stosowanych Badań Poznawczych (ICACS).

Organizator

  • Interdisciplinarne Centrum Stosowanych Badań Poznawczych

    icacs

Termin i miejsce

29 maja 2019 r., godz. 12.00-13.30

Uniwersytet SWPS
ul. Chodakowska 19/31, sala S305
03-815 Warszawa

Kontakt

dr Maciej Hanczakowski

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.