HumanTech Meetings: antropologia i UX design
Na przestrzeni ostatnich 50 lat doświadczamy gwałtownych zmian technologicznych, które wpływają na społeczeństwo. Z jednej strony innowacyjne rowiazania podnoszą standard naszego życia, z drugiej strony możliwości, jakie otwierają przed nami nowe technologie, zmuszają nas do refleksji nad powszechnie obowiązującymi normami etycznymi i prawnymi.
Zapraszamy na pierwsze spotkanie z cyklu „HumanTech Meetings”, podczas którego porozmawiamy o zderzeniu humanistyki z technologią i połączeniu nauki z biznesem. Spotkanie odbędzie się 10 października w Centrum Nauki Kopernik podczas wydarzenia „InnoShare 2019”. Wykład będzie tłumaczony na język polski. Wstęp wolny – wymagana jest rejestracja na stronie www.innoshare.pl.
HumanTech Meetings - zadanie finansowane w ramach umowy 792/P-DUN/2019 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę
Formuła spotkania
HumanTech: antropologia i UX design to pierwsze z seri 14 spotkań organizowanych przez Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech Uniwersytetu SWPS. Gościć będziemy dwóch panelistów: Christine Miller z Savannah College of Art and Design – edukatorkę, badaczkę i praktyk działającą na pograniczu antropologii, projektowania i biznesu; oraz Huberta Anyżewskiego – eksperta w obszarze user experience i customer experience, specjalizującego się w tworzeniu strategii dla produktów i usług z obszaru fin-tech.
Po prelekcjach odbędzie się panel dyskusyjny z przedstawicielami różnych dyscyplin na temat związków humanistyki z technologią oraz współpracy nauki z biznesem. Oprócz prelegentów w rozmowie udział wezmą: Ahmad Piraiee – ekspert w zakresie marketingu i komunikacji, doradca ds. blockchain, fin-tech/insurtech influencer, oraz dr hab. Agnieszka Skala – badaczka startupów, członek Rady Programowej Fundacji Startup Poland. Spotkanie otworzy dr Konrad Maj, a dyskusję poprowadzi dr Maksymilian Bielecki z Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych.
HumanTech Meetings to projekt Centrum Innowacji HumanTech, którego celem jest zbliżenie technologii i nauk społecznych oraz spojrzenie z różnych perspektyw na takie zjawiska, jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, algorytmy, robotyka oraz wirtualna i rozszerzona rzeczywistość.
Więcej informacji »
Wystąpienia
Antropologia, design i krzyżujące się ścieżki nauki
Świat, w którym żyjemy, zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Jesteśmy świadkami intensywnego rozwoju innowacji technologicznej, której wytwory wpływają na nasz styl życia i komunikowania, zakłócają ustalony porządek, zmieniają normy społeczne i kulturowe. Nowe technologie wymagają interdyscyscyplinarnego podejścia i wymuszają przenikanie się z pozoru odległych dziedzin, takich jak antropologia i wzornictwo. Takie podejście jest konieczne, by sprostać wyzwaniom, przed którymi stoimy.
Christine Miller, Ph.D. – badaczka z Savannah College of Art and Design, zajmuje się przestrzenią, w której krzyżują się antropologia, design i biznes. Naukowo zajmuje się systemami społeczno-technicznymi oraz tym, w jaki sposób społeczność i kultura wpływa na projektowanie i adaptację nowych produktów, procesów i technologii. Interesują ją również przepływy komunikacji i wiedzy, w szczególności między różnorodnymi grupami ludzi oraz w ramach sieci innowacji współpracy (Collaborative Innovation Networks COINs).
HumanTech w praktyce – studia podyplomowe UX & Product design, jak uczyć innowacji przez praktykę
Podczas wystąpienia Hubert Anyżewski podzieli sie swoim 9-letnim doświadczeniem w prowadzeniu innowacyjnego kierunku studiów podyplomowych UX Design na Uniwersytecie SWPS. Jest to pierwszy kierunek studiów z zakresu tworzenia produktów technologicznych w regionie, cieszący sie wyjątkowym zainteresowaniem. Autorski program, innowacyjne podejście do nauczania oraz ponad 60-osobowa kadra to tylko kilka z elementów cechujących ten kierunek, który w realny sposób wpłyną na rynek produktów cyfrowych w Polsce.
Hubert Anyżewski – ekspert w obszarze user experience i customer experience z 20-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w tworzeniu strategii dla produktów i usług z obszaru fin-tech. Zajmuje się badaniem użyteczności, projektowaniem interakcji i tworzeniem innowacji w organizacjach. Zalożyciel i dyrektor zarządzający studiami podyplomowymi UX Design/Product Design na Uniwersytecie SWPS. Globalny ekspert Google z obszaru Product Design (certyfikowany Sprint Master). Zarządzał w Delloitte Consulting CE linią biznesową Experience Design na region Centralnej Europy. Zdobywca międzynarodowych nagród, m.in. Global Finanse za najlepszy Digital Banking w regionie (ING Business Online).
Paneliści
dr Konrad Maj – psycholog społeczny, kierownik projektu HumanTech Meetings, inicjator oraz kierownik Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych „HumanTech”. W pracy naukowej i dydaktycznej koncentruje się na zagadnieniach związanych z wpływem społecznym, psychologią mediów oraz innowacjami. Obecnie prowadzi badania w obszarze HRI (Human-Robot-Interaction). W latach 2013-2016 pełnomocnik prorektora ds. nauki w zakresie komercjalizacji wyników badań naukowych i innowacji społecznych. Odbył szereg wizyt studyjnych w ośrodkach zajmujących się innowacjami ISI – Institute for Social Innovation (Carnegie Mellon University, Pittsburgh, USA), ID+ Research Institute for Design, Media and Culture (University of Averio, Portugalia), Design Factory (Aalto University, Finlandia).
dr Maksymilian Bielecki – psycholog, adiunkt w katedrze Neuronauki Poznawczej i Behawioralnej Uniwersytetu SWPS. Jako statystyk i psycholog współpracuje z wiodącymi instytucjami naukowymi, m.in. Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, Instytutem Psychologii PAN czy Instytutem Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego. Interesuje się przede wszystkich tematyką pamięci, uwagi oraz eye-trackingiem. Od kilkunastu lat zajmuje się projektami dla biznesu. Pracował jako konsultant w zakresie ekonomii behawioralnej, statystyki i psychometrii m.in. z Universal McCann, UseLab, Domem Badawczym Maison i wieloma firmami działającymi w obszarze FMCG, finansów, ubezpieczeń i telekomunikacji.
dr hab. Agnieszka Skala – pracuje na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej, gdzie prowadzi badania nad startupami oraz zajęcia z przedsiębiorczości technologicznej. Współtworzyła i od 2011 roku zarządza Szkołą Przedsiębiorczości Innovation Nest SPIN. Jest członkiem Rady Programowej Fundacji Startup Poland i autorką metodyki badawczej prowadzonych od 2015 roku badań „Polskie Startupy”, które koordynuje i nadzoruje naukowo. Jest autorką monografii „Startupy. Wyzwanie dla zarządzania i edukacji” (2018, edu-Libri: Kraków) oraz „Digital Startups in Transition Economies” (2019, Palgrave: London).
Ahmad Piraiee, MBA – dyplomowany hardware engineer, ukończył studia MBA z zakresu strategicznej administracji oraz ekonomii zarządzania, obecnie doktorant w dziedzinie socjoekonomii. Wspierał powstanie pierwszego akceleratora dla start-upów w Warszawie (Warsaw Accelerator). Był menedżerem najstarszych akceleratorów na świecie oraz w Centralnej i Wschodniej Europie. Był odpowiedzialny za komunikację oraz strategię największego korporacyjnego funduszu inwestycyjnego, Startup Collider, ustanowionego przez PwC w 23 krajach, a także największego funduszu inwestycyjnego w Polsce, mAccelerator, ustanowionego przez mBank. Otrzymał list polecający od węgierskiego Ministerstwa Gospodarki za wkład w inicjatywę Industry 4.0. Członek Zarządu Komitetu ds. Innowacji, Technologii i Różnorodności w Krajowej Izbie Gospodarczej.
Termin i miejsce
10 października 2019 r., godz. 16.15-18.30
Centrum Nauki Kopernik
Wybrzeże Kościuszkowskie 20
00-390 Warszawa
Kontakt
Koordynator spotkań
Ewa Łuczak
tel. +48 694 44 17 24
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Promocja i PR
Dominika Wawrzyniak
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Magdalena Chorzęp
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Projekt jest dofinansowany ze środków Działu Upowszechniania Nauki MNiSW, nr 422493.