Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

W Poznaniu rusza kampania społeczna „Praca? Lubię to!”

float_intro: images-old/zdjecia/praca_lubie_to.jpg

spotkanie

maj
10 2016

Poznań

Dlaczego warto lubić własną pracę i zarabiać na swojej pasji? Czy istnieje zależność pomiędzy zaangażowaniem pracownika a wynikami finansowymi i innowacyjnością przedsiębiorstwa? Po co inwestować w przyjazne przestrzenie pracy i udane relacje w zespołach? Na te i wiele innych pytań odpowie rozpoczynająca się 10 maja 2016 r. w Poznaniu kampania społeczna „Praca? Lubię to!”. Organizatorami wydarzenia są park technologiczny YouNick oraz Uniwersytet SWPS.

 

O kampanii

Przyjazne i innowacyjne miejsca pracy

Kampania „Praca? Lubię to!” ma pokazać nowe, pozytywne wzorce dotyczące tworzenia przyjaznych miejsc pracy, gdzie istotną rolę odgrywają relacje międzyludzkie oparte na wzajemnym zrozumieniu, szacunku i życzliwości. Wiedzą na ten temat podzielą się praktycy – naukowcy i przedsiębiorcy z kraju i zagranicy. Swoje historie zaprezentują również osoby, które podjęły ryzyko i diametralnie zmieniły ścieżkę zawodową.

Z prelekcją o tym, jak nie przepracować ani jednego dnia, wystąpi w YouNick Andrzej Tucholski, absolwent psychologii na Uniwersytecie SWPS, youtuber, konsultant i jeden z czołowych polskich blogerów. Dr Jarosław Kulbat, wykładowca Uniwersytetu SWPS, psycholog społeczny i trener, zaprezentuje cieszący się na Zachodzie ogromną popularnością „Job crafting”, czyli metodę zwiększania satysfakcji z już posiadanej pracy. Swoimi doświadczeniami prosto z Doliny Krzemowej podzieli się Magdalena Dziewguć, Head of Google for Work CEE. A to nie koniec atrakcji przygotowanych na Forum Otwarcia, wydarzenia inaugurującego kampanię.

Jak podkreślają organizatorzy, park technologiczny YouNick oraz Uniwersytet SWPS, kampania ma być próbą podjęcia konstruktywnej dyskusji o tworzeniu przyjaznych i innowacyjnych miejsc pracy oraz pierwszym krokiem do zmiany mentalności pracodawców i pracowników.

Zaangażowani pracownicy – klucz do rozwoju firmy

Największe instytuty badawcze na świecie – Aon Hewitt, McKinsey, Instytut Gallupa czy Hay Group Insight – na podstawie prowadzonych od wielu lat badań wskazują, że kluczem do dalszego rozwoju gospodarczego są zaangażowani pracownicy. A stopień ich zaangażowania znajduje bezpośrednie odzwierciedlenie w twardych wynikach ekonomicznych przedsiębiorstw. Badanie Aon Hewitt z 2012 r. pokazało, że organizacje z wysokim poziomem zaangażowania zespołu (65% lub więcej) wypracowały pomimo kryzysu aż o 22% wyższy całkowity zwrot dla udziałowców niż średnia w 2010 r.

– Jim Goodnight, szef amerykańskiego Instytutu SAS, powiedział kiedyś, że 95% kapitału jego firmy odpływa drzwiami codziennie wieczorem. A jego zadaniem jest stworzyć takie środowisko pracy, które sprawi, że ci ludzie wrócą każdego ranka. Te dwa zdania to jedna z najlepszych recept na rynkowy sukces – twierdzi Patrycja Matuszak z parku technologicznego YouNick.

plakat

Program

  • 10:00-10:30 – powitanie uczestników i przedstawienie założeń kampanii: Wiceprezydent Miasta Poznania, Dagmara Nickel, prezes YouNick, dr Aleksandra Bagieńska-Masiota, prodziekan Uniwersytetu SWPS w Poznaniu

  • 10:30-11:00 – „Magiczny pył z Mountain View, czyli dlaczego tak wielu ludzi chce pracować w Google?”, Magdalena Dziewguć, Head of Google for Work CEE

  • 11:00-11:30 – „Czy i jak pracownik może polubić fabrykę?”, Ewa Golik, Katarzyna Salamończyk-Napierska, Volkswagen Poznań

  • 11:30-12:30 – „Job crafting – konstruowanie pracy, konstruowania szczęścia – perspektywa interwencji psychologicznej”, dr Jarosław Kulbat, Uniwersytet SWPS

    Wyniki badań dość jednoznacznie wskazują na systematyczny spadek zaangażowania pracowników. Celem wykładu jest zaprezentowanie koncepcji konstruowania pracy, stanowiącej rodzaj interwencji psychologicznej ukierunkowanej na nadanie pracy sensu czy znaczenia, które wpływa na motywację. W konsekwencji zaangażowanie pracownika rośnie, a dla samego pracownika praca stać się może źródłem spełnienia czy radości.

    dr Jarosław Kulbat – psycholog społeczny z wykształcenia i zamiłowania. Nauczyciel akademicki, konsultant i trener. Entuzjasta, badacz i praktyk wpływu społecznego. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia m.in. z zakresu: metod oddziaływań psychologicznych, konfliktów społecznych, psychologii popularnej, przezwyciężania oporu psychologicznego, grup społecznych.

  • 12:30-13:30 – przerwa kawowo-lunchowa i sesja networkingowa

  • 13:30-14:00 – „Feel Good @ Cognifide!”, Magdalena Owsiana, Cognifide

  • 14:00-14:30 – „W trosce o pracownika. 3 kreatywne projekty biurowców”, Tomasz Osięgłowski, Ultra Architects

  • 14:30-15:00 – „Jak nie przepracować ani jednego dnia – eksperymentalna forma organizacji pracy i przeciwdziałaniu wypaleniom zawodowym?”, Andrzej Tucholski, bloger, youtuber, konsultant                                                         

    Czy zabawa może być formą organizacji pracy? W jaki sposób połączyć cele jednostkowe z celami wspólnymi tak, by zapobiegać konfliktom? O dobrej atmosferze w pracy i jak się ma do tego regulacyjna teoria temperamentu prof. Strelaua mówić będzie absolwent Uniwersytetu SWPS i jeden z najbardziej wpływowych blogerów w Polsce.

    Andrzej Tucholski – autor bloga andrzejtucholski.pl (dawniej jestkultura.pl). W rankingu Tomka Tomczyka znalazł się w pierwszej dziesiątce najbardziej wpływowych blogerów. Studiuje psychologię biznesu na Uniwersytecie SWPS. Interesuje się szukaniem dobrych praktyk w różnych dziedzinach życia.                             

  • 15:00-16:00 – sesja networkingowa i zakończenie konferencji

Organizatorzy

  • Park Technologiczny YouNick
  • Uniwersytet SWPS

Patronat honorowy

  • Prezydent Miasta Poznania

Patronat medialny

  • Dziennik Puls Biznesu
  • Portal Odpowiedzialnybiznes.pl
  • Dziennik regionalny Polska Głos Wielkopolski
  • Magazyn Strefa Biznesu
  • Gazeta i portal Naszemiasto.pl
  • Telewizja WTK
  • Portal Epoznan.pl

Termin i miejsce

10 maja 2016 r., godz. 10.00-16.00

Park Technologiczny YouNick, Złotniki pod Poznaniem, ul. Krzemowa 1

Dojazd

Do parku technologicznego można dojechać z Poznania drogą krajową nr 11, zachodnią obwodnicą miasta lub autobusami linii 903, 832 i 904 oraz 905 komunikacji ZKP Suchy Las.

Zgłoszenia

Wstęp na konferencję jest bezpłatny pod warunkiem rejestracji online za pośrednictwem formularza dostępnego pod linkiem www.younick.pl/pracalubieto.