Pismo Prywatne – inicjatywa studentów Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu
Studenci Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu od 2016 r. tworzą Pismo Prywatne – internetowy magazyn, w którym możemy przeczytać felietony, reportaże czy wywiady o tematyce związanej ze społeczeństwem, kulturą, sztuką i nauką. Pomysł na stworzenie Pisma Prywatnego zrodził się podczas warsztatu dziennikarskiego, a dziś twórcy tej inicjatywy poświęcają jej każdą wolną chwilę. Pismo to przestrzeń do dialogu oraz miejsce twórczości studenckiej. „Ważni są ci, o których piszemy, dla których piszemy i z którymi piszemy” – mówią studenci zaangażowani w powstanie i rozwój Pisma. Opiekunem redakcji jest dr Iwona Morozow z Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.
Kreowanie rzeczywistości słowem
Studenci tworzący Pismo Prywatne publikują artykuły na dowolne tematy – interesuje ich m.in. ekologia, moda, popularnonaukowe analizy, piszą również felietony na bieżące tematy społeczne. Cały czas szukają nowych środków przekazów, otwierają się na media. Ostatnio zrealizowali cykl „Klasyki PP”, gdzie dotychczas najczęściej czytane artykuły pojawiły się w nowej odsłonie.
– Kiedy po raz pierwszy usłyszałem o Piśmie Prywatnym, mówili „piszemy o tym, o czym rozmawiamy przy kawie”. Choć kawy nie było, to okazało się całkiem miło, więc zostałem. W tym roku wspólnie odświeżyliśmy magazyn, zmieniając logo oraz aktualizując design strony. Wyznaczyliśmy nowy kierunek. Myślę, że nie ma nic lepszego niż wywołanie dyskusji tekstem i to właśnie staramy się robić – mówi Dawid Dziurzyński, redaktor naczelny Pisma Prywatnego.
Więcej informacji o Piśmie Prywatnym można znaleźć na Facebooku oraz Instagramie.
Audiosfera, czyli do słuchania i czytania
Pisma Prywatnego można również posłuchać – artykuły publikowane są także w wersji audio. Podcasty cieszą się ogromną popularności, dlatego redakcja chce popularyzować swoje treści również w tej formie. Projekt realizuje we współpracy ze Studenckim Kołem Nagraniowym „Nagłos”.
– Audiosfera powstała po to, by pobudzać wyobraźnię naszych odbiorców również przez zmysł słuchu i w ten sposób dzielić się naszymi historiami, myślami i wyobrażeniami. Czytanych tekstów możemy słuchać w czasie gotowania, spaceru czy innych czynności. Chodziło nam o poszerzenie wachlarza możliwości. Praca przy Audiosferze to badanie nowych ścieżek możliwości oraz zabawa formą – mówi Milena Debrovner, koordynatorka Audiosfery Pisma Prywatnego.
Posłuchaj Audiosfery na:
Sekcja Poetycka „Cichy poeto, wyraź siebie”
Redakcja Pisma Prywatnego promuje również poezję – zachęca do wyjęcia swoich wierszy z szuflady i pokazania ich światu. Co każdy czwartek na Instagramie Pisma znajdziemy wiersze wraz z komentarzem.
– Sekcja Poetycka z początku była swobodnym pomysłem rzuconym na jednym z pierwszych zebrań redakcji w tym roku akademickim. I tak, od słowa do realizacji, zebrała się czteroosobowa ekipa, która zaczęła przekuwać luźny pomysł w realną wizję. Głównym założeniem jest promowanie poezji i podtrzymywanie tej tradycyjnej sztuki, jednocześnie dostosowując ją, by szła z duchem czasu. Chcemy przede wszystkim dać możliwość publikacji wierszy osobom, które normalnie pozostałyby skryte – razem ze swoją twórczością. Będziemy zachęcać naszych odbiorców do własnej inwencji twórczej, a gdy choć jedna osoba zyska dzięki naszej działalności inspirację lub odkryje swój talent, będziemy zachwyceni – mówi Kacper Brylewski, koordynator Sekcji Poetyckiej.
Studiuj Dziennikarstwo i komunikację społeczną
Celem studiów o specjalności Digital i social media jest kształcenie samodzielnych, wysoce wykwalifikowanych profesjonalistów pracujących w obszarze nowoczesnego dziennikarstwa i mediaworkingu. Studia przygotowują do pracy we współczesnych mediach, ale też w mediach przyszłości. Na tych studiach zdobędziesz praktyczne umiejętności, które pozwolą ci tworzyć profesjonalne, multimedialne treści do digital i social mediów z wykorzystaniem różnych narzędzi (tekst, audio, wideo, animacja, infografika) oraz dowiesz się, jak nimi zarządzać. W efekcie będziesz potrafił rozwijać skuteczne strategie komunikacji w internecie i nie tylko. Będziesz miał też rozbudowane kompetencje niezbędne do pracy w mediach tradycyjnych (radio, telewizja, prasa).
Czytaj więcej o studiach Dziennikarstwo i komunikacja społeczna »