Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Filmowe Psycho-Tropy”

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/psychotropy_internet_1.png

Związki psychologii i filmu mają już długą historię. Psychologia pozwala lepiej zrozumieć motywację i postawy bohaterów, zaś film jest doskonałym nośnikiem obrazującym skomplikowane zjawiska psychologiczne. Razem stanowią niezwykle skuteczne narzędzie stosowane w profilaktyce i interwencji psychologicznej oraz edukacji, o czym będą mogli się przekonać uczestnicy I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Filmowe Psycho-tropy. Wydarzenie jest znakomitą okazją do wymiany wiedzy dotyczącej wykorzystania psychologii m.in. w uczeniu się, terapii czy psychoedukacji.

 

 

OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWA „FILMOWE PSYCHO-TROPY”

 

 

 ZASTOSOWANIE FILMÓW W EDUKACJI I PROFILAKTYCE

 

 

 

Organizatorami konferencji są Wydział Zamiejscowy Uniwersytetu SWPS w Katowicach oraz Uniwersytet Śląski w Katowicach

Związki psychologii i filmu mają już długą historię. Psychologia pozwala lepiej zrozumieć motywację i postawy bohaterów, zaś film jest doskonałym nośnikiem obrazującym skomplikowane zjawiska psychologiczne. Razem stanowią niezwykle skuteczne narzędzie stosowane w profilaktyce i interwencji psychologicznej oraz edukacji, o czym będą mogli się przekonać uczestnicy Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Filmowe Psycho-Tropy”. Wydarzenie jest znakomitą okazją do wymiany wiedzy dotyczącej wykorzystania filmu m.in. w uczeniu się, terapii czy psychoedukacji.

konferencja

kwiecień
26-27 2017

Katowice

O konferencji

Celem I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Filmowe Psycho-Tropy” jest stworzenie jak najlepszych warunków do nawiązania współpracy, wymiany wiedzy i doświadczeń pracowników naukowo-dydaktycznych, psychologów, nauczycieli, edukatorów, doktorantów i studentów różnych kierunków studiów zainteresowanych tematyką konferencji. Poza tym organizatorzy konferencji zapowiadają już jej kolejne odsłony.

Poza sesjami tematycznymi, których celem będzie poszerzenie wiedzy, przyjrzenie się najnowszym wynikom badań oraz wymiana doświadczeń w edukacji i profilaktyce za pośrednictwem filmu, planujemy:

  • certyfikowany warsztat dedykowany dla nauczycieli na temat metodyki pracy z filmem,
  • panel dyskusyjny na temat zastosowania filmu w terapii i psychoedukacji,
  • pokaz filmowy z komentarzem eksperta,
  • specjalną sesję dla studentów i doktorantów,
  • wydanie publikacji tekstów naukowych czynnych uczestników (pod warunkiem uzyskania pozytywnych recenzji. 

Każdy uczestnik (czynny/bierny) otrzyma imienne certyfikaty potwierdzające udział w konferencji.

Współorganizatorem konferencji jest Koło Naukowe Psychointerpretacje. Studenci działający w Kole to pasjonaci kina i psychologii, mocno zaangażowani w przygotowanie konferencji „Filmowe Psycho-Tropy”.

 

Kino jest odbiciem naszego życia, a może być także jego kreatorem. Impulsem do stworzenia I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Filmowe Psycho-Tropy” był dialog wielu środowisk. Uważamy, że film ma w sobie nieodkryte tajemnice i warto o nich dyskutować. Konferencja adresowana jest do filmoznawców, psychologów, nauczycieli, osób wykorzystujące film w codziennej pracy, studentów i wszystkich pasjonatów kina.

Patrycja Paczyńska-Jasińska, przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego

Program konferencji

Dzień 1 - 26 kwietnia 2017 r.

8.15-9.00 – rejestracja uczestników (hol główny)

9.00-9.10– uroczyste otwarcie konferencji (aula Uniwersytetu SWPS)

9:10-10:30– wykłady plenarne (aula Uniwersytetu SWPS)

  • Od Fotoplastikonu do Youtube'a - czy jesteśmy we władzy ruchomego obrazu?
    dr hab. Katarzyna Popiołek, prof. Uniwersytetu SWPS
  • Wszyscy kochamy kino
    Magdalena Miśka-Jackowska, RMF Classic
  • Film w perspektywie edukacyjnej
    dr hab. Witold Jakubowski, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego

10.30-11.00– przerwa kawowa, sesja posterowa (hol główny)

11.00-12.45– sesje tematyczne

12.45-13.30– przerwa obiadowa

13.30-15.00 – sesje tematyczne

15.00-15.15– przerwa kawowa (hol główny)

15.15-17:00– panel dyskusyjny Czy film może leczyć? O terapeutycznym, psychoedukacyjnym i profilaktycznym znaczeniu filmu (aula Uniwersytetu SWPS)

  • Karolina Giedrys-Majkut, założycielka Fundacji Generator, która zajmuje się wyłączaniem filmu w psychoedukację, organizuje przeglądy filmów dobranych tematycznie wokół wybranego zagadnienia psychologicznego.
  • Anna Maria Łaszcz, psycholog, autorka pierwszej pracy magisterskiej w dziedzinie psychologii poświęconej terapeutycznej roli filmu
  • Armen Mekhakyan, psycholog, autor projektu Radiowa Kinoterapia w radio Tok FM i projektu Kinokozetka dla Stowarzyszenia Filmowców Polskich
  • Grzegorz Olesiak, psycholog i kulturoznawca, od 2009 roku związany z Ośrodkiem Leczenia Zaburzeń Afektywnych i Nerwic w Gliwicach, od 2013 roku współpracuje z Uniwersytetem SWPS gdzie prowadzi zajęcia m. in. z psychopatogii i zaburzeń osobowości
  • Bartosz Szymczyk, Ośrodek Naukowo-Terapeutyczny Ogrody Zmian, psycholog, psychoterapeuta, w swojej pracy chętnie sięga po film, stały ekspert cyklu Filmoterapia z Sensem, współpracuje z projektem Filmoterapia.pl oraz z działem "Patrząc" Kultury Liberalnej
  • Ewa Warmuz-Warmuzińska, pedagog, autorka dwóch książek poświęconych filmoterapii: „Filmoterapia w edukacji i terapii dzieci i młodzieży szkolnej oraz dorosłych” i „Filmoterapia scenariusze zajęć w edukacji filmowej dzieci i dorosłych"

17.00-18.30– certyfikowane warsztaty dedykowane nauczycielom i pedagogom. Obowiązują zapisy poprzez formularz zgłoszeniowy.

  • Rola filmu w kształtowaniu relacji społecznych i wychowania „do wartości” dzieci i młodzieży (sala 202)
    dr Joanna Zabłocka-Skorek, „KinoSzkoła”. Fundacja Rozwoju kompetencji Medialnych i Społecznych 
  • Uczeń w lustrze. Wychowanie a identyfikacja pozytywna i negatywna z bohaterami kina polskiego (sala 204)
    dr Maciej Dowgiel, Filmoteka szkolna
  • Z perspektywy ofiary… – historia Anny Odell w filmie „Zjazd absolwentów". Sztuka jako forma autoterapii i próba zrozumienia po latach siebie i rówieśników (sala 207)
    Małgorzata Wiśniewska, IX Liceum Ogólnokształcące im. Klementyny Hoffmanowej w Warszawie/współpracownik NHEF
  • Filmowe Lekcje Wychowawcze – psychoedukacja z filmem na zajęciach szkolnych (sala 104)
    mgr Karolina Giedrys-Majkut, Fundacja Generator

WYDARZENIE TOWARZYSZĄCE
Centrum Sztuki Filmowej Kino KOSMOS, Katowice, ul. Sokolska 66

19.30-20.00 – uroczysty toast
20.00-22.30 – pokaz filmu „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie” z prelekcją eksperta – dr hab. Hanna Przybyła-Basista, Uniwersytet Śląski w Katowicach

dr hab. Hanna Przybyła-Basista – kierownik Zakładu Psychologii Rozwoju Człowieka i Badań nad Rodziną w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nauczyciel akademicki; prowadzi badania naukowe w zakresie psychologii życia małżeńskiego i rodzinnego oraz skuteczności procesu mediacji rodzinnych; psycholog praktyk, psychoterapeuta, mediator rodzinny, trener treningu psychologicznego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, wieloletni członek i koordynator Training Standard Committee of European Forum for Training and Research in Family Mediation.

Dzień 2 - 27 kwietnia 2017 r.

7.30-8.15 – rejestracja uczestników (hol główny)

8.15-9.45 – sesja studencka

9.45-10.00– przerwa kawowa (hol główny)

10.00 – 11.30– wykłady plenarne (aula Uniwersytetu SWPS)

  • Psychologia filmu jako subdyscyplina psychologii mediów. Geneza, zastosowania i kierunki rozwoju
    prof. dr hab. Agnieszka Ogonowska, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
  • „Prawda czasu – prawda ekranu” czy Baudrillardowskie simulacra
    prof. dr hab. Katarzyna Krasoń, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Chore obrazy, czyli i Ty zostaniesz psychofanem
    prof. dr hab. Wiesław Godzic, Uniwersytet SWPS

11.30-12.15– przerwa kawowa (hol główny)

  • Zebranie założycielskie Zespołu ds. Psychologii Mediów i Edukacji Medialnej (sala 202)

12.15-14.00 – sesje tematyczne

14.00-14.45– przerwa obiadowa

14.45-15.45– wykłady plenarne (aula Uniwersytetu SWPS)

  • Pitbull czy Ojciec Mateusz? Serial kryminalny jako profilaktyka przestępczości
    dr Joanna Stojer-Polańska, Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
  • Rekonstrukcja obrazów kobiecości w animowanych filmach Walta Disneya
    dr Anna Brosch, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Na tropach psychologii w filmie
    dr Agnieszka Skorupa, mgr Michał Brol, Uniwersytet Śląski w Katowicach

15.45-16.00podsumowanie konferencji (aula Uniwersytetu SWPS)

16.0017.30 – certyfikowane warsztaty dedykowane nauczycielom i pedagogom. Obowiązują zapisy przez formularz zgłoszeniowy.

  • Lekcje szekspirowskie z wykorzystaniem adaptacji filmowych (na przykładzie „Hamleta”) (sala 202)
    mgr Anna Ratkiewicz-Syrek, Uniwersytet Gdański, Gdański Teatr Szekspirowski
  • Cały rok w szortach: wykorzystanie filmów krótkometrażowych w pracy z dziećmi i młodzieżą (sala 204)
    mgr Aneta Ozorek, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Kino w Trampkach Festiwal dla Dzieci i Młodzieży
  • Migotliwe medium – film jako narzędzie edukacji antydyskryminacyjnej (sala 207)
    mgr Ewelina Waląg, Filmoteka Szkolna / Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
  • Od porozumienia do kreatywności grupowej – metoda konsensusu w pracy z filmem dokumentalnym (sala 111)
    dr Magdalena Stoch, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie

 

Sesje tematyczne

Sesja 1. Film animowany i baśń

  • Film animowany jako narzędzie edukacyjne w kształtowaniu kompetencji medialnych i pożądanych społecznie postaw u dzieci i młodzieży
    dr Monika Frania, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Strategie zwiększające skuteczność animacji profilaktycznych poprzez wywołaniu u widza określonych emocji
    mgr Joanna Stępniewska, Uniwersytet SWPS w Warszawie
  • (Super)złoczyńcy. Archetyp Cienia w animacjach
    mgr Kamila Rogowicz, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Dziecięcy odbiór baśni filmowej
    lic. Agata Chmielarz, Uniwersytet Wrocławski
  • Ludowe mądrości na srebrnym ekranie – czyli jak stworzyć współczesną baśń
    Jagna Wawrzyniak, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Modyfikacja terapeutycznej wymowy klasycznych motywów we współczesnych filmowych adaptacjach baśni
    mgr Katarzyna Szuchiewicz, Uniwersytet Gdański

Sesja 2. Znaczenie terapeutyczne filmu

  • Między filmoterapią a fototerapią, aspekty narracyjne i projekcyjne. Limitacje terapeutycznych oddziaływań dzieła filmowego
    dr Mariusz Makowski, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Filmoterapia - co wpływa na zmianę i rozwój? Czynniki terapeutyczne filmu
    mgr Sylwia Wojtysiak, Poznański Ośrodek Psychoterapii Integratywnej
  • Filmoterapia jako metoda
    lic. Paulina Pociask, Uniwersytet Śląski w Katowicach
    lic. Aneta Tomas, Uniwersytet Śląski w Katowicach
    lic. Agnieszka Śliwińska, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Filmoterapia jako jedna z form terapii zajęciowej w procesie aktywizacji osób starszych
    Monika Ignacak, Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
  • Jak dobrać film na zajęcia z filmoterapii na oddziale psychiatrycznym?
    mgr Anna Krysztofowicz, Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
  • Filmowy obraz depresji i jego rola terapeutyczna w „Melancholii” Larsa von Triera
    mgr Hanna Kowalska, Uniwersytet Wrocławski

Sesja 3. Film w edukacji (poza)szkolnej

  • Film: sztuka stosowana
    dr Witold Adamczyk, Collegium Da Vinci w Poznaniu
  • Biografia, film, edukacja – trzy wymiary uczenia się. Edukacyjne aspekty kina biograficznego w procesie uczenia się człowieka dorosłego
    dr Joanna Golonka-Legut, Uniwersytet Wrocławski
  • Filmowi czworonożni bohaterowie jako aspekt psychoedukacyjny w oddziaływaniu na dziecko
    mgr Patrycja Kowalik, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Filmoteka Szkolna. Akcja! - edukacja filmowa w szkole
    mgr Aleksandra Czetwertyńska, Filmoteka Szkolna. Akcja!
  • Film jako narzędzie edukacyjne, profilaktyczne i terapeutyczne w edukacji polonistycznej na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej
    mgr Dariusz Martynowicz, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
  • Ciemne żywopłoty hrabstwa Antrim. O możliwościach wykorzystania doświadczeń Irlandii Północnej w polskiej edukacji filmowej
    dr Krzysztof Kopczyński, Uniwersytet Warszawski

Sesja 4. Filmowe tropy kryminalne

  • Filmowy obraz generalizacji z obszaru nauk sądowych – na przykładzie serialu Criminal Minds
    dr hab. Marek Leśniak, Uniwersytet Śląski w Katowicach
    mgr Paweł Szybko, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Fikcja a rzeczywistość oraz wpływ na odbiorcę filmów z gatunku forensic science crime drama
    mgr Olivia Rybak, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Uczucia i emocje odbiorców filmowych adaptacji kryminałów Zygmunta Miłoszewskiego w świetle recenzji „Uwikłania" Jacka Bromskiego i „Ziarna prawdy" Borysa Lankosza
    dr Leszek Będkowski, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie
  • Trauma w kostiumie. O „Scenie zbrodni” Oppenheimera i „Brakującym zdjęciu” Panha
    dr Aleksandra Drzał-Sierocka, Uniwersytet SWPS
  • Wybrane aspekty przystosowania się człowieka do izolacji penitencjarnej i jej psychologiczne następstwa na przykładzie filmu „Symetria” (reż. Konrad Niewolski)
    mgr Wiola Friedrich, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Przepracowywanie traumy: amerykańskie teksty kultury po 11 września
    mgr Kaja Łuczyńska, Uniwersytet Jagielloński

Sesja 5. Film w osobistych doświadczeniach

  • Film jako odbicie doświadczeń społecznych i osobistych według studentów medioznawstwa
    dr Andrzej Postawa, Politechnika Wrocławska
  • Konsensualna niemonogamia w filmie
    mgr Agnieszka Ewa Łyś, Uniwersytet Warszawski
  • Fikcyjność a realność, film a moralność. Próba spojrzenia teoretycznego na sposób oddziaływania filmu na odbiorcę
    mgr Piotr Kurowski, Uniwersytet Wrocławski
  • Film jako droga do istoty człowieczeństwa
    mgr Marta Kowalska, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Rola filmu w kształtowaniu relacji społecznych i wychowania „do wartości”
    dr Joanna Zabłocka-Skorek, „KinoSzkoła”. Fundacja Rozwoju Kompetencji Medialnych i Społecznych
  • Freudowscy Avengers. Dzieciństwo w kinie super-hero jako podstawa kreacji osobowości i motywacji bohaterów
    Jacek Skorupski-Cymbaluk, Uniwersytet Wrocławski

Sesja 6. Film w zdrowiu i chorobie

  • Wykorzystanie filmu na zajęciach stymulujących wybrane funkcje poznawcze pacjentów psychiatrycznych
    dr Anna Guzy, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Rak w roli głównej – edukacja psychoonkologiczna
    mgr Marta Banout, Uniwersytet Śląski w Katowicach; Oddział Onkologiczny Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 3 w Rybniku
  • Wykorzystanie filmu w pracy z zawodnikiem sportowym
    mgr Żaneta Rachwaniec-Szczecińska, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Wizerunki osób z niepełnosprawnością ruchową w kinie popularnym - wyniki badań własnych
    mgr Alicja Mironiuk-Netreba, Uniwersytet Wrocławski
  • Zatańczyć Kongę w rytmie schizofrenii – film „Głosy" w reż. Marjane Satrapi
    Anna Pindych i Eryka Probierz, Uniwersytet Śląski w Katowicach

Sesja 7. Filmowe obrazy dzieci, młodzieży i rodziny

  • Psychospołeczna analiza relacji młodzież – dorośli na podstawie serialu rodzinka.pl
    dr Paulina Peret-Drążewska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Słowa mają moc – używaj rozważnie. Obraz przemocy psychicznej w rodzinie we współczesnym kinie
    Anna Pyszkowska, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Maszyny, które wychowują – czyli o pedagogicznej wartości filmów podejmujących tematykę transhumanizmu: analiza treści wybranych filmów
    dr Markus Lipowicz, Akademia Ignatianum w Krakow
  • Lekcje szekspirowskie z wykorzystaniem adaptacji filmowych wybranych sztuk Szekspira
    mgr Anna Ratkiewicz-Syrek, Uniwersytet Gdański, Gdański Teatr Szekspirowski
  • Dzieci Festiwalu Filmowego „Ale Kino” w Poznaniu 2016 okiem jurora tego festiwalu
    mgr Bolesław Drochomirecki, 34. Międzynarodowy Festiwal Młodego Widza „Ale Kino” w Poznaniu
  • Wykorzystanie filmu dokumentalnego w pracy z młodzieżą (studium przypadku)
    mgr Małgorzata Stasiak, Uniwersytet Jagielloński

Sesja 8. Film i zmiana

  • O wpływie filmu. Historia a współczesny model socjologii filmu
    dr Ewelina Wejbert-Wąsiewicz, Uniwersytet Łódzki
  • Film jako zwierciadło zjawisk społecznych. Uwagi metodologiczne
    mgr Artur Petz, Uniwersytet Łódzki
    mgr Emil Sowiński, Uniwersytet Łódzki
  • „The startegic impact documentary sector”, czyli dokumentaliści w służbie zmiany społecznej
    mgr Agnieszka Franusiak, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi
  • „Listy do M.” jako źródło wiedzy o świecie? O kinie popularnym w dydaktyce
    dr Karol Jachymek, Uniwersytet SWPS w Warszawie
  • Nie mamy tu do czynienia ze słowami - taniec w filmie
    Anita Janina Makuszewska, Uniwersytet SWPS w Warszawie
  • Sześć dekad z kinem, czyli co wyrosło z widowni DKF-u „Kaczątko”
    Edyta Kaszyca, Pałac Młodzieży w Katowicach

Sesja 9. Związki filmu z innymi dziedzinami

  • Badanie preferencji estetycznych na przykładzie bodźców audiowizualnych: Soundscapes, u osób doświadczających i niedoświadczających koszmarów
    mgr Pola Borkiewicz, Uniwersytet SWPS w Warszawie
    mgr Leon Ciechanowski, Uniwersytet SWPS w Warszawie
    Marta Jagielska, Uniwersytet SWPS w Warszawie
  • Sign System of audiovisual language
    mgr Pola Borkiewicz, Uniwersytetu SWPS
    dr Jakub Wróblewski, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
    dr Kuba Mikurda, Szkoła Filmowa w Łodzi
  • Mikrofenomenologiczne badanie immersji i ucieleśnienia. Budowa scenariusza Dream Screen dla projektu Systemy Narracyjne
    mgr Paweł Gwiaździński, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Specyfika produkcji filmów animowanych dla dzieci w wieku przedszkolnym w Polsce w kontekście współpracy twórców z ekspertami nauki o percepcji, rozwoju i wychowaniu dziecka
    dr Piotr Furmankiewicz, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi
  • Trzeci wymiar kina - funkcje i znaczenie muzyki w dziele filmowym
    mgr Maria Chełkowska-Zacharewicz, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Leitmotif w ścieżce dźwiękowej filmów trylogii „Władca Pierścieni" - asocjacje i reakcje emocjonalne na wybrane motywy muzyczne - wyniki wstępne
    mgr Maria Chełkowska-Zacharewicz, mgr Mateusz Paliga, Nikolas Wojtas, Uniwersytet Śląski w Katowicach

Sesja studencka 1

  • O sekretach pani Robinson („Absolwent” Mike'a Nicholsa)
    lic. Sandra Miedzińska, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Problematyka choroby Alzheimera na przykładzie filmu „Still Alice"
    Marta Małocha, Uniwersytet Śląski w Katowicach
    Katarzyna Poralla, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Obraz autyka-geniusza w filmie „Rain Man" i jego wpływ na społeczne postrzeganie autyzmu
    Dawid Milewski, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Podróż w głąb siebie – analiza psychologiczna filmu „Sekrety morza”
    Magdalena Berek, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Interpretacja filmu „Fantastyczny Pan Lis”
    Karolina Heizig, Agnieszka Ortman, Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
  • „Shissou /Pozwól mi uciec" – analiza dzieła filmowego
    mgr Anna Krysztofowicz, Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Katowicach

Sesja studencka 2

  • Rola filmów w życiu młodego człowieka
    Ewelina Rąpała, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Szamanka. Filmowy traktat o cielesności
    Marta Kasprzak, Uniwersytet Łódzki
  • „Black Mirror” - czyli jak film i psychologia widzą futurystyczny świat
    Maria Mondry, Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
  • Manipulacja psychologiczna w sektach na przykładzie filmu „Colonia”
    Aleksandra Pałka, Klaudia Smolorz, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Świat kiboli - rzeczywistość fanatycznych kibiców widziana z perspektywy insidera
    Sonia Krystoń, Uniwersytet Śląski w Katowicach

Sesja posterowa

  • Kto lubi się bać, czyli horrory, stres i lęk
    mgr Justyna Kapłańska, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • „Body/Ciało" - kino o cielesności człowieka”
    Maria Mondry, Paulina Masłowiec, Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
  • Głębia psychologiczna w animacjach japońskich. Na przykładzie „Mahou Shoujo Madoka Magica" i „Neon Genesis Evangelion"
    mgr Anna Krysztofowicz, Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
  • Serial jako forma komunikacji reklamowej
    Aleksandra Labocha, Anna Szulierz, Uniwersytet Śląski w Katowicach

Komitety

Komitet Honorowy

  • dr hab. Katarzyna Popiołek, prof. Uniwersytetu SWPS, Uniwersytet SWPS w Warszawie, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
  • prof. dr hab. Agnieszka Ogonowska, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Filologiczny
  • prof. dr hab. Katarzyna Krasoń, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiki i Psychologii
  • prof. zw. dr hab. Andrzej Gwóźdź, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Zakład Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach
  • prof. dr hab. Wiesław Godzic, Uniwersytet SWPS w Warszawie
  • prof. dr hab. Piotr Zwierzchowski, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Instytut Filologii Polskiej i Kulturoznawstwa
  • dr hab. Mirosław Filiciak, prof. Uniwersytetu SWPS, Uniwersytet SWPS w Warszawie, Dyrektor Instytutu Kulturoznawstwa
  • dr Grzegorz Ptaszek, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydział Humanistyczny

Komitet Naukowy

  • dr Agnieszka Skorupa, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiki i Psychologii (Przewodnicząca)
  • dr hab. Anna Brytek-Matera, prof. Uniwersytetu SWPS, Uniwersytet SWPS w Warszawie, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
  • dr hab. Marek Leśniak, prof. Uniwersytetu SWPS, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Katedra Kryminalistyki Wydziału Prawa i Administracji, Uniwersytet SWPS w Warszawie, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
  • dr Anna Brosch, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiki i Psychologii
  • dr Monika Frania, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiki i Psychologii
  • dr Mariola Paruzel-Czachura, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiki i Psychologii

Komitet Organizacyjny

  • Patrycja Paczyńska-Jasińska, Przewodnicząca z ramienia Uniwersytetu SWPS w Warszawie, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
  • Michał Brol, Przewodniczący z ramienia Uniwersytetu Śląskiego
  • Agnieszka Gilner, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiki i Psychologii
  • Karolina Heizig, Uniwersytet SWPS w Warszawie, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
  • Patryk Heizig, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiki i Psychologii
  • Artur Jagodziński, Uniwersytet SWPS w Warszawie, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
  • Anna Krysztofowicz, Uniwersytet SWPS w Warszawie, Wydział Zamiejscowy w Katowicach
  • Sonia Krystoń, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiki i Psychologii
  • Jagna Wawrzyniak, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiki i Psychologii

Zgłoszenia i opłaty

Zgłoszenia

  • Zgłoszenia biernego uczestnictwa były przyjmowane do 15 kwietnia 2017 r. 
    Termin wpłat dla uczestnictwa biernego  19 kwietnia 2017 r.

 

Opłaty

Opłaty należy dokonać za każdego uczestnika konferencji, niezależnie od ilości zgłoszonych wystąpień lub ich współautorstwa.

Osoba zgłoszona jako współautor wystąpienia, po jego zakwalifikowaniu, jeśli planuje brać udział w konferencji, wówczas proszona jest o dokonanie wpłaty zgodnie z wyszczególnieniem podanym na stronie. Współautor, który nie planuje brać udziału w wydarzeniu nie musi dokonywać opłaty.

Przypominamy, że opłaty konferencyjne są bezzwrotne, a faktury będą wystawiane wyłącznie na podmiot podany w formularz zgłoszeniowym.







Uczestnictwo bierne

studenci Uniwersytetu Śląskiego i Uniwersytetu SWPS – udział bezpłatny
pozostali studenci i doktoranci – 50 zł
pracownicy naukowi, pedagodzy i wszyscy pasjonaci kina – 70 zł

Uczestnictwo czynne

studenci Uniwersytetu Śląskiego i Uniwersytetu SWPS – 50 zł
pozostali studenci – 120 zł
doktoranci wszystkich uczelni – 180 zł
pracownicy naukowi Uniwersytetu Śląskiego i Uniwersytetu SWPS – 230 zł
pracownicy naukowi innych uczelni, pedagodzy i wszyscy pasjonaci kina – 270 zł

Sposób dokonywania wpłat

W tytule przelewu prosimy o wpisanie: Filmowe Psycho-Tropy oraz imienia i nazwiska uczestnika.

Adres

Uniwersytet SWPS

ul. Chodakowska 19/31
03-815 Warszawa

Numery kont bankowych:

dla wpłat w PLN
Raiffeisen Bank Polska S.A.
17 1750 0009 0000 0000 1095 1089

dla wpłat w EUR
Raiffeisen Bank Polska S.A.
ul. Piękna 20, 00-549 Warszawa
PL20 1750 1019 0000 0000 2125 4223
IBAN: PL20 1750 1019 0000 0000 2125 4223
SWIFT: BIC: RCBWPLPW

dla wpłat w USD
Raiffeisen Bank Polska S.A.
ul. Piękna 20, 00-549 Warszawa
PL86 1750 0009 0000 0000 1095 1108
BIC: RCBWPLPW
IBAN: PL86 1750 0009 0000 0000 1095 1108

Organizatorzy

logotypy psychotropy33