Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Gospodarka kreatywna w Polsce. Fakty i Mity

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/bulb-economy.jpg

konferencja 

Gospodarka kreatywnA
W pOLSCE

Fakty i mity

 

 

 

 

 

 

Organizator: Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywna Uniwersytetu SWPS


U progu XXI wieku nauka wzbogaciła się o nowe pojęcie „gospodarki kreatywnej”. Autor tej niezwykłej koncepcji, John Howkins, wykazał powiązanie pomiędzy gospodarką właśnie, a kulturą, technologią oraz ludzką kreatywnością. W 16 lat po pierwszych publikacjach “The Creative Economy. How People make Money from Ideas” Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS organizuje międzynarodową konferencję, podczas której m.in. naukowcy z całego świata zaprezentują badania i analizy nad związkami kultury, ekonomii i zarządzania.

Wstęp bezpłatny. Obowiązuje wcześniejsza rejestracja poprzez formularz zgłoszeniowy »

konferencja

grudzień
15 2017

Warszawa

O związkach kultury, ekonomii i zarządzania

Konferencja dotycząca gospodarki kreatywnej jest nie tylko okazją do zaprezentowania wyników dotychczasowych badań i analiz prowadzonych przez zespół związany z Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS, ale także platformą wymiany doświadczeń, możliwością do zaprezentowania swoich badań i przemyśleń przez naukowców zainteresowanych podejmowanym tematem. Jest ponadto okazją do przeglądu aktualnego stanu wiedzy na temat sektorów kreatywnych w Polsce i zdefiniowania kluczowych obszarów tematycznych wchodzących w zakres działalności Centrum.

Zaprosiliśmy do udziału w konferencji światową czołówkę badaczy gospodarki kreatywnej. Poza członkami sieci badaczy zajmujących się zagadnieniami związków kultury z ekonomią i zarządzaniem, oraz dziedzinami pokrewnymi, na konferencję zaprosiliśmy także artystów i pracowników przemysłów kreatywnych, a także wszystkie osoby zainteresowane podejmowaną tematyką.

Harmonogram

8.30-9.00 – Rejestracja

9.00-9.15 – Otwarcie

  • prof. dr hab. Grzegorz Sędek
    Prorektor ds. Nauki Uniwersytetu SWPS
  • prof. dr hab. Dorota Ilczuk
    Kierownik Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS
  • Joanna Lora, Chargee de mission scientifique et universitaire
    Instytut Francuski w Warszawie

Pierwszy panel – Kreatywność w rozwoju gospodarczym

 9.15-11.00 – prowadzenie: prof. dr hab. Marian Noga (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu)

  • Kreatywność w perspektywie dziejów rozwoju gospodarczego
    dr hab. Jan Milewski, prof. Uniwersytetu SWPS
  • Istota i geneza kreatywności
    prof. Philippe Bouquillon, Laboratorium LABSIC Sorbonne 13
  • Justyna Jochym, Krakowskie Biuro Festiwalowe
  • dr Marcin Jacoby, Uniwersytet SWPS w Warszawie
  • Rupert Weinmann, dyrektor Austriackiego Forum Kultury

11.00-11.15 – Przerwa kawowa

Drugi panel – Gospodarka kreatywna. Mity i fakty

 11.15-13.00 – prowadzenie: prof. dr hab. Dorota Ilczuk (Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS)

  • Digital and creative industries
    John Davies (NESTA) 
  • Czy muzealny kurz zabija kreatywność?
    dr hab. Łukasz Gaweł (Uniwersytet Jagielloński, Muzeum Narodowe w Krakowie)
  • Iwan Wyrypajew (Weda)
  • Po co nam ten zrównoważony rozwój w kulturze?
    dr Katarzyna Plebańczyk (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie) 
  • Zastosowanie “reszty” Solowa do charakterystyki gospodarki kreatywnej
    prof. dr hab. Marian Noga (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu)

13.00-13.45 – Przerwa lunchowa

Trzeci panel – Rynek pracy autorów, artystów i pracowników kreatywnych

13.45-15.30 – prowadzenie: Wojciech Walczak (Rada Muzyki JM Orchestra)

  • Rynek pracy artystów. Wolny, ale nie dziki
    Prof. dr hab. Dorota Ilczuk wraz z zespołem Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS
  • Dr Miłosz Bembinow (kompozytor i dyrygent, sekretarz zarządu
    Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Uniwersytet Muzyczny F. Chopina w
    Warszawie)
  • Krzysztof Lewandowski (Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS)
  • Staszek Trzciński (menedżer kultury, STX Music Solutions)
  • Sylwia Chutnik (pisarka, Unia Literacka)
  • Prof. dr hab. Anna Planas Villarroya (Uniwersytet w Barcelonie)

15.30-15.45 – przerwa kawowa

Czwarty panel – Gry video

15.45-17.30 – prowadzenie: dr hab. Mirek Filiciak, prof. Uniwersytetu SWPS, Dziekan Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych

  • Wsparcie MKiDN dla sektorów kreatywnych
    Anna Ceynowa, Maciej Dydo (Departament Własności Intelektualnej i Mediów MKiDN)
  • Gry wideo indie – wybuch kreatywności, jego blaski i cienie
    Maciej Miąsik (Indie Games Polska)
  • Kondycja polskiej branży gier wideo
    Michał Bobrowski (Webedia)

17.30-17.45 – podsumowanie i zakończenie konferencji – Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS

Program konferencji w języku angielskim 

 

logotypy gk2

Organizator 

  • Uniwersytet SWPS
    Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną 

Sponsorzy

  • Stowarzyszenie Autorów ZAIKS
  • Instytut Francuski w Warszawie
  • CRIST S.A.
  • Fundacja Jeppesen

Termin i miejsce

15 grudnia 2017 r. (piątek), godz. 8.30-17.30, aula im. T. Tomaszewskiego

Uniwersytet SWPS, ul. Chodakowska 19/31

Kontakt 

Sylwia Stano

tel. +48 505 705 907
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.