Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Gospodarka kreatywna w Polsce. Fakty i Mity

udostępnij artykuł
Gospodarka kreatywna w Polsce. Fakty i Mity

konferencja 

Gospodarka kreatywnA
W pOLSCE

Fakty i mity

 

 

 

 

 

 

Organizator: Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywna Uniwersytetu SWPS


U progu XXI wieku nauka wzbogaciła się o nowe pojęcie „gospodarki kreatywnej”. Autor tej niezwykłej koncepcji, John Howkins, wykazał powiązanie pomiędzy gospodarką właśnie, a kulturą, technologią oraz ludzką kreatywnością. W 16 lat po pierwszych publikacjach “The Creative Economy. How People make Money from Ideas” Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS organizuje międzynarodową konferencję, podczas której m.in. naukowcy z całego świata zaprezentują badania i analizy nad związkami kultury, ekonomii i zarządzania.

Wstęp bezpłatny. Obowiązuje wcześniejsza rejestracja poprzez formularz zgłoszeniowy »

konferencja

grudzień
15 2017

Warszawa

O związkach kultury, ekonomii i zarządzania

Konferencja dotycząca gospodarki kreatywnej jest nie tylko okazją do zaprezentowania wyników dotychczasowych badań i analiz prowadzonych przez zespół związany z Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS, ale także platformą wymiany doświadczeń, możliwością do zaprezentowania swoich badań i przemyśleń przez naukowców zainteresowanych podejmowanym tematem. Jest ponadto okazją do przeglądu aktualnego stanu wiedzy na temat sektorów kreatywnych w Polsce i zdefiniowania kluczowych obszarów tematycznych wchodzących w zakres działalności Centrum.

Zaprosiliśmy do udziału w konferencji światową czołówkę badaczy gospodarki kreatywnej. Poza członkami sieci badaczy zajmujących się zagadnieniami związków kultury z ekonomią i zarządzaniem, oraz dziedzinami pokrewnymi, na konferencję zaprosiliśmy także artystów i pracowników przemysłów kreatywnych, a także wszystkie osoby zainteresowane podejmowaną tematyką.

Harmonogram

8.30-9.00 – Rejestracja

9.00-9.15 – Otwarcie

  • prof. dr hab. Grzegorz Sędek
    Prorektor ds. Nauki Uniwersytetu SWPS
  • prof. dr hab. Dorota Ilczuk
    Kierownik Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS
  • Joanna Lora, Chargee de mission scientifique et universitaire
    Instytut Francuski w Warszawie

Pierwszy panel – Kreatywność w rozwoju gospodarczym

 9.15-11.00 – prowadzenie: prof. dr hab. Marian Noga (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu)

  • Kreatywność w perspektywie dziejów rozwoju gospodarczego
    dr hab. Jan Milewski, prof. Uniwersytetu SWPS
  • Istota i geneza kreatywności
    prof. Philippe Bouquillon, Laboratorium LABSIC Sorbonne 13
  • Justyna Jochym, Krakowskie Biuro Festiwalowe
  • dr Marcin Jacoby, Uniwersytet SWPS w Warszawie
  • Rupert Weinmann, dyrektor Austriackiego Forum Kultury

11.00-11.15 – Przerwa kawowa

Drugi panel – Gospodarka kreatywna. Mity i fakty

 11.15-13.00 – prowadzenie: prof. dr hab. Dorota Ilczuk (Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS)

  • Digital and creative industries
    John Davies (NESTA) 
  • Czy muzealny kurz zabija kreatywność?
    dr hab. Łukasz Gaweł (Uniwersytet Jagielloński, Muzeum Narodowe w Krakowie)
  • Iwan Wyrypajew (Weda)
  • Po co nam ten zrównoważony rozwój w kulturze?
    dr Katarzyna Plebańczyk (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie) 
  • Zastosowanie “reszty” Solowa do charakterystyki gospodarki kreatywnej
    prof. dr hab. Marian Noga (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu)

13.00-13.45 – Przerwa lunchowa

Trzeci panel – Rynek pracy autorów, artystów i pracowników kreatywnych

13.45-15.30 – prowadzenie: Wojciech Walczak (Rada Muzyki JM Orchestra)

  • Rynek pracy artystów. Wolny, ale nie dziki
    Prof. dr hab. Dorota Ilczuk wraz z zespołem Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS
  • Dr Miłosz Bembinow (kompozytor i dyrygent, sekretarz zarządu
    Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Uniwersytet Muzyczny F. Chopina w
    Warszawie)
  • Krzysztof Lewandowski (Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS)
  • Staszek Trzciński (menedżer kultury, STX Music Solutions)
  • Sylwia Chutnik (pisarka, Unia Literacka)
  • Prof. dr hab. Anna Planas Villarroya (Uniwersytet w Barcelonie)

15.30-15.45 – przerwa kawowa

Czwarty panel – Gry video

15.45-17.30 – prowadzenie: dr hab. Mirek Filiciak, prof. Uniwersytetu SWPS, Dziekan Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych

  • Wsparcie MKiDN dla sektorów kreatywnych
    Anna Ceynowa, Maciej Dydo (Departament Własności Intelektualnej i Mediów MKiDN)
  • Gry wideo indie – wybuch kreatywności, jego blaski i cienie
    Maciej Miąsik (Indie Games Polska)
  • Kondycja polskiej branży gier wideo
    Michał Bobrowski (Webedia)

17.30-17.45 – podsumowanie i zakończenie konferencji – Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS

Program konferencji w języku angielskim 

 

logotypy gk2

Organizator 

  • Uniwersytet SWPS
    Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną 

Sponsorzy

  • Stowarzyszenie Autorów ZAIKS
  • Instytut Francuski w Warszawie
  • CRIST S.A.
  • Fundacja Jeppesen

Termin i miejsce

15 grudnia 2017 r. (piątek), godz. 8.30-17.30, aula im. T. Tomaszewskiego

Uniwersytet SWPS, ul. Chodakowska 19/31

Kontakt 

Sylwia Stano

tel. +48 505 705 907
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.