Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym

udostępnij artykuł
Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym

Najtrudniejszym zadaniem nauczyciela jest ocenianie osiągnięć uczniów. Wymagania dotyczące jakości oceniania są bardzo wysokie i nie łatwo im sprostać. Wpływ jaki nauczyciel ma na ucznia, oraz sposób w jaki może go ocenić będzie rzutował na przyszłe relacje i osiągnięciamłodego człowieka. O tym pisze w swojej najnowszej publikacji prof. dr hab. Bolesław Niemierko.

Oczekiwania społeczne dotyczące jakości oceniania w szkole są bardzo wysokie. Uczniowie, ich rodzice, władze szkolne i opinia publiczna chcą wierzyć, że nauczyciel uznaje wartość wszystkich swoich obowiązków, potrafi zdobyć pełna informację o wynikach nauczania i skutecznie unika jakichkolwiek uprzedzeń wobec uczniów. Niełatwo sprostać tym oczekiwaniom.

Spontaniczne uczenie się owocuje wartościami i umiejętnościami, które trudniej ogarnąć niż wiedzę odtwórczą, ponieważ zasadniczą rolę odgrywa w nich motywacja. Wyjaśnia ona obecne i zapowiada przyszłe osiągnięcia uczniów. Objęcie jej ocenianiem zmniejsza obiektywizm wyników, ale zwiększa ich trafność.

Autor zamierza wciągnąć Czytelnika w dyskusję edukacyjna na temat wpływu nauczyciela na ucznia. Ocenianie daje szansę wzmocnienia tego wpływu, ale żeby to uzyskać, trzeba wiedzy i doświadczenia.

Prof. Marta Bogdanowicz

Książka Bolesława Niemierki jest dziełem bardzo oryginalnym i wartościowym. Ma charakter pomostu pomiędzy nauką i praktyką, dlatego stanowi idealny podręcznik dla studentów uczelni wyższych.

Z recenzji prof. Mirosława Szymańskiego

Czytelnik, niezależnie od poziomu przygotowania i stopnia znajomości problematyki, może wiele skorzystać z przedstawionej tu, skondensowanej jak w pigułce, wiedzy naukowej i dydaktycznej. Lektura książki skłania do refleksji i dalszych przemyśleń. Skorzystają z niej nauczyciele i studenci, psychologowie i pedagodzy, a także nauczyciele akademiccy.

jak pomagać wyróżnionePartnerem merytorycznym wydania jest Uniwersytet SWPS

 

O autorze

prof. dr hab. Bolesław Niemierko

Profesor, pedagog i wykładowca na Uniwersytecie SWPS w Sopocie. Autorytet w dziedzinie pomiaru dydaktycznego, autor ponad 100 publikacji z tego zakresu. Założyciel i kierownik seminarium doktoranckiego pomiaru dydaktycznego, oceniania osiągnięć uczniów i diagnostyki edukacyjnej, a także Podyplomowego Studium Pomiaru Dydaktycznego I podyplomowego Studium Ewaluacji Dydaktycznej; stypendysta Fulbrighta, IREX i Fundacji Kościuszkowskiej; laureat Nagrody Wydziału I PAN (dwukrotnie).