O studiach
Kierunek dostępny także we Wrocławiu i Katowicach i Sopocie i w wersji anglojęzycznej
„User Experience to dyscyplina, która przekracza granice narodowe i kulturowe. Daje to niepowtarzalną możliwość pracy w bogatym i różnorodnym środowisku. Naszym celem jest umożliwienie studentom kontaktu z praktykami o międzynarodowym zapleczu i doświadczeniu w pracy przy międzynarodowych projektach i inicjatywach Przede wszystkim chodzi o naukę praktycznych umiejętności i nabycie sposobu myślenia User Experience”.
Hubert Anyżewski
założyciel i dyrektor studiów
“Naszym celem jest kształcenie w jak najbardziej praktyczny sposób projektantów, którzy tworzą użyteczne i angażujące cyfrowe produkty i usługi.”

Studia oferowane są osobom, które rozpoczynają swoją przygodę z projektowaniem produktów cyfrowych lub mają już odpowiednie doświadczenie i chcą uporządkować swoją wiedzę.
Podczas studiów studenci będą mieli okazję zapoznać się z teorią User Experience / Product Design oraz dyscyplinami pokrewnymi, takimi jak psychologia, projektowanie wizualne i service design. Znajomość dobrych praktyk, zasad i ograniczeń będzie następnie ćwiczona przez studentów podczas pracy nad rozwojem swoich produktów przez cały rok.
Program obejmuje ponad 190 godzin zajęć dla studentów oraz kilkadziesiąt godzin spotkań z mentorami i ekspertami. W trakcie studiów studenci pracują zarówno na zajęciach, jak i później w zespołach projektowych, opracowując prototyp produktu. Zajęcia odbywają się w formule hybrydowej (50/50) w języku polskim podczas weekendowych zjazdów.
Studia User Experience / Product Design istnieją od 2010 r. będąc pierwszymi tego typu studiami w Polsce. Pomysłodawcą i założycielem studiów jest Hubert Anyżewski, który wraz z kierownikami lokalnymi (Barbara Rogoś Turek, Tomasz Skórski, Adam Michalski, Maciej Płonka) rozwijają studia w czterech lokalizacjach (Warszawa, Wrocław, Katowice, Sopot oraz anglojęzycznej wersji 100% Remote). UX / Product Design to ponad 80 ekspertów w kadrze oraz blisko 3 tysiące absolwentów, wraz z którymi tworzymy społeczność UX w regionie.
Praktyków i zainteresowanych tematyką UX zapraszamy na kierunek UX Manager MasterClass.
W razie pytań zachęcamy do kontaktu z:
Tomasz Skórski
kierownik studiów w Warszawie
Czas trwania
Studia trwają dwa semestry (ok. 16 zjazdów), zajęcia odbywają się w soboty i niedziele.
Podczas zjazdu odbywa się średnio 6 godzin zajęć dziennie w formie seminariów i warsztatów oraz zajęć w pracowniach komputerowych. Godzina akademicka to 45 minut zajęć dydaktycznych.
Organizacja nauki
Większość zajęć zorganizowana jest w formie warsztatów, w grupach projektowych i skupia się na praktycznych umiejętnościach. Zajęcia odbywają się w weekendy w okresie październik - lipiec, średnio co dwa tygodnie. Około połowa zjazdów odbywa się w formie zdalnej, druga połowa stacjonarnie.
Miejsce realizacji zajęć stacjonarnych
Zajęcia będą odbywać w siedzibie Uniwersytetu SWPS przy ul. Chodakowskiej 19/31 w Warszawie.
Dokument ukończenia studiów
Absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS wraz z punktami ECTS.
Program
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej, a inne w formule online. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Tematyka i organizacja zajęć
Terminarz zjazdów na rok akademicki 2023/2024
Program obejmuje ponad 190 godzin zajęć dla studentów oraz kilkadziesiąt godzin spotkań z mentorami i ekspertami. W trakcie studiów studenci pracują zarówno na zajęciach, jak i później w zespołach projektowych, opracowując prototyp produktu.
W trakcie studiów studenci poznają proces projektowy, techniki i narzędzia potrzebne do realizacji projektu w oparciu o najlepsze i najnowsze praktyki oraz wieloletnie praktyczne doświadczenie na rynku polskim i światowym.
Studia składają się z 5 bloków tematycznych, które tworzą 5 etapów procesu UX Design i Product Design.
- Badania (obejmujące tworzenie i organizowanie zespołów projektowych, omawianie specyfiki i metod badań UX, przygotowywanie desk i user research, ćwiczenie technik wywiadu, tworzenie person)
- Strategia (koncentracja na definicji i strategii produktu, warsztaty z wykorzystaniem takich metod, jak mapowanie podróży klienta i mapowanie propozycji wartości)
- Model (obejmujący teorię architektury informacji, tworzenie scenariuszy użytkowników i przepływów użytkowników, poznawanie najlepszych praktyk użyteczności i dostępności, omawianie i omawianie artefaktów projektowych)
- Prototyp (poznanie narzędzi projektowych, przygotowanie prototypów produktów, poznanie specyfiki projektowania dla różnych urządzeń i kontekstów, omówienie współpracy z szerszym zespołem projektowym)
- Test (poznanie jakościowych i ilościowych metod oceny sukcesu produktu, przygotowanie i przeprowadzenie testów użyteczności oraz wykorzystanie ich wyników do ulepszenia produktu)
- Etapy wdrożenia produktu (zgodnie z podejściem design thinking) są oceniane przez ekspertów etapowych i omawiane ze studentami.
Każda grupa przez cały okres nauki współpracuje z dedykowanym mentorem, który pracuje z grupami pomiędzy zajęciami. Na każdym etapie dodatkowo zespoły współpracują z ekspertem obszaru, który ocenia wykonaną pracę i przekazuje informację zwrotną każdemu zespołowi.
W ramach programu korzystamy z oprogramowania i rozwiązań online w celu wspierania komunikacji i współpracy:




Warunki zaliczenia
- frekwencja na zajęciach (80%),
- terminowe oddanie i zaliczenie etapów (5 etapów), ocenianych przez eksperta w danej dziedzinie,
- zdanie egzaminu (zaliczenie)
- ostateczny prototyp i jego grupowa prezentacja przed komisją ekspertów
Ocena końcowa na dyplomie składa się z:
- oceny prototypu
- oceny prezentacji projektu
- oceny mentorskiej
Kadra
Rekrutacja
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE
Rekrutacja na studia podyplomowe wymaga wypełnienia internetowego formularza zgłoszeniowego. Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń zastrzega możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
Kandydaci, którzy znaleźli się na liście rezerwowej kierunku, mają zapewnione miejsce w kolejnej edycji studiów - pod warunkiem potwierdzenia w formularzu rekrutacyjnym woli uczestnictwa w rekrutacji ciągłej. Uczestników obowiązuje cena ustalona na daną edycję studiów.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nie uruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.
Opłaty
Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl
Opłata za rok studiów
rok akademicki 2023-2024 |
10 rat |
1 580 zł |
2 raty |
7 650 zł |
1 rata |
14 900 zł |
Opłata rekrutacyjna |
300 zł |
Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (opłata bez zniżki wynosi 300 zł – absolwent płaci 0 zł)
Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na 7 dni przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.
Kontakt