hr award color

logo uswps nazwa 3

Studia podyplomowe

Dla kogo?

  • Dla menedżerów i projektantów, zorientowanych na przyszłość.

Kontakt

Poznań, Centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Zarządzanie innowacją
design management

  • Zapisz się i dostarcz dokumenty do 30 czerwca 2017 otrzymasz zniżkę 300 zł w czesnym!

O studiach

Kierunek dostępny także w Warszawie.

Studia School of Form

SoF kolor-01

Anna W"Program został opracowany merytorycznie w taki sposób, żeby odzwierciedlał rolę design managementu na każdym poziomie funkcjonowania „dobrze zaprojektowanej" organizacji: operacyjnym – przy tworzeniu nowych produktów i usług, taktycznym – opartym na budowaniu spójności firmy na różnych obszarach jej działania oraz strategicznym – przy obieraniu strategii biznesowej opartej na designie. Natomiast metodologia nauczania, skoncentrowana na idei design thinkingu, pozwala wypracować nowy styl pracy; bardziej efektywny, bo oparty na multidyscyplinarnych zespołach; bardziej kreatywny, bo czerpiący inspiracje z metod projektowania i zdecydowanie bardziej skoncentrowany wokół człowieka – jego potrzeb funkcjonalnych i emocjonalnych. Jak wieszczą fani design management – do biznesu weszła dziedzina, która pozwala zmieniać świat i cieszyć się życiem!
ENJOY YOUR LIFE!"

Anna Wróblewska
Design management konsultant, autorka i opiekunka merytoryczna innowacyjnych studiów menedżerskich Design Management.

ADRESACI STUDIÓW

Zapraszamy na kolejną, VI już edycję studiów podyplomowych Zarządzanie innowacją – design. Studia skierowane są do praktyków – menedżerów, specjalistów i projektantów, zorientowanych na przyszłość. Adresowane są do tych osób które chcą się rozwijać, są ambitne i lubią zmiany, innowacyjne rozwiązania, są zawsze „krok do przodu".

Tworzenie innowacji i kreatywne rozwiązywanie problemów to największe wyzwanie stawiane przed polskimi firmami, bez względu na ich wielkość. Do naszego kraju napływają fundusze europejskie na wsparcie innowacji i wzornictwa. Warto nauczyć się zintegrowanego podejścia do projektowania całej organizacji, nie tylko wytwarzanych produktów czy kreowanych usług, ale również strategii firmy czy marki. Holistyczne podejście daje gwarancję dostarczenia prawdziwych korzyści klientom oraz tworzenia spójnej i wyrazistej marki.

Cel

Celem stworzenia innowacyjnych studiów menedżerskich z zakresu zarządzania designem jest rozwój kompetencji w zakresie tworzenia innowacji i wykorzystania metodologii pracy projektowej (design thinking) do tworzenia strategii firm, marek, rozwoju produktu i usługi, usprawniania procesów oraz tworzenia skutecznej komunikacji. Rozwój umiejętności badawczych skoncentrowanych wokół rozpoznawania potrzeb klientów pozwala dostarczyć prawdziwą korzyść/wartość dla użytkownika.

Natomiast umiejętność zintegrowanego projektowania - holistyczne podejście w zakresie strategii, marki, produktu, usługi, komunikacji oraz kultury organizacji - pozwala uzyskać spójny i wyrazisty wizerunek firmy, który buduje tożsamość marki i daje prawdziwą wartość naszym klientom.

Efektywne zarządzanie designem podnosi konkurencyjność przedsiębiorstw i służy ogólnemu rozwojowi mikro i makro przedsiębiorstw pomaga również zaprojektować biznes, którego jeszcze nie ma.

Co to jest Design?

Co to jest design thinking?

Zarządzanie Designem najważniejszą rolę spełnia w procesie innowacji bez względu na to, czy dotyczy ona działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, studia projektowego, firmy usługowej, instytucji naukowej, czy organów administracji.

Design thinking oparte jest o pracę warsztatową w multidyscyplinarnych zespołach, w których łączą się kompetencje ludzi z różnych obszarów działalności organizacji oraz ekspertów z różnych dziedzin. Koncentruje się na człowieku, jego potrzebach/marzeniach/oczekiwaniach oraz rozwiązuje problemy biznesowe w korelacji z tymi potrzebami. Czerpie narzędzia z pracy projektantów, które pomagają generować nowe idee, wizualizować je, prototypować oraz testować po to, żeby wdrażać najskuteczniejsze rozwiązania. Narzędzia te służą do tworzenia innowacji nie tylko w zakresie wyglądu czy użyteczności produktu, ale także strategii działania, rozwoju nowych usług, usprawniania procesów, czy metod działania.

Kiedy potrzebny jest Design Management - zarządzanie innowacją?

Efektywne Zarządzanie Designem potrzebne jest w przedsiębiorstwie, organizacji czy instytucji na każdym etapie jej funkcjonowania w obszarach:

  • tworzenie strategii,
  • tworzenie marek,
  • rozwój nowych produktów oraz usług (service design),
  • usprawnianie procesów,
  • tworzenia skutecznej komunikacji.

Design potrzebny jest każdej organizacji/instytucji/jednostce, która zamierza zwiększyć efektywność swojego działania w zakresie:

  • Ilość – wzrost dochodów, większe udziały rynkowe, szersza dystrybucja, wejście na nowe rynki
  • Jakość – wyższy poziom satysfakcji użytkowników
  • Metoda – wykorzystanie potencjału całego zespołu
  • Czas – krótszy cykl rozwoju produktu/usługi
  • Koszty – zminimalizowane ryzyko nietrafionej inwestycji

Co można osiągnąć dzięki Zarządzaniu Designem?

Design Management rozwija umiejętności w zakresie:

  • rozwiązywania problemów biznesowych z wykorzystaniem metodologii design thinking
  • tworzenia strategii biznesowych w oparciu o design
  • wizualizowania przyszłych scenariuszy rozwoju firmy
  • kreowania innowacji
  • analizowania światowych trendów
  • zarządzania zintegrowanym procesem projektowym (począwszy od badań aż do etapów przygotowania do wdrożenia włącznie)
  • projektowania usług i doświadczeń klientów/użytkowników (service design)
  • tworzenia spójnej komunikacji wizualnej
  • procesów kreatywnych i projektowych.

Co nas wyróżnia?

Innowacyjna metodologia nauczania i kompleksowy program

  • zdecydowana większość zajęć praktycznych
  • praca w interdyscyplinarnych zespołach
  • program uwzględniający powiązania pomiędzy różnymi obszarami funkcjonowania firmy
  • projektowanie zintegrowane - czym jest i jak je wdrażać
  • dokładne procedury wdrażania praktycznych narzędzi
  • analiza przypadków firm, które osiągnęły rynkowy sukces
  • praca na rzeczywistym projekcie pod okiem praktyktów z różnych branż
  • wymiana doświadczeń i nawiązanie kontaktów fachowców z różnych dziedzin biznesu
  • najlepsi wykładowcy– eksperci z międzynarodowym doświadczeniem praktycznym i edukacyjnym z różnych branż
  • najnowsza wiedza + praktyczność + dostępne narzędzia wdrożenia

Efekt = unikalne umiejętności i kompetencje, które zwiększą skuteczność Twojego sposobu zarządzania, projektowania produktów, usług i doświadczeń klientów

Czas trwania

dwa semestry

Warunki zaliczenia

Podstawą zaliczenia jest minimum 80% obecność na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z obrony projektu przygotowanego podczas pracy realizowanej w interdyscyplinarnych zespołach. Absolwenci otrzymują przewidziane ustawą świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Uniwersytetu SWPS.

Organizacja nauki

Studia podyplomowe trwają 9-10 miesięcy. Zajęcia są realizowane w trakcie 12-13 zjazdów, odbywają się w soboty i niedziele. Spotkania odbywają się średnio raz w miesiącu w budynku School of Form, przy ul. Głogowskiej 18 oraz w siedzibie WZ Uniwersytetu SWPS przy ul. Gen. Tadeusza Kutrzeby 10 w Poznaniu.

Program

  • Zarządzanie innowacją (zajęcia warsztatowe – 16 godz.)
  • Zarządzanie designem  (zajęcia warsztatowe – 16 godz.)
  • Rozwój kreatywności (zajęcia warsztatowe – 8 godz.)
  • Anatomia trendów (zajęcia warsztatowe – 16 godz.)
  • Rozwój umiejętności prezentacyjnych (zajęcia warsztatowe – 8 godz.)
  • Strategia i modelowanie w biznesie (zajęcia warsztatowe – 16 godz.)
  • Kreowanie tożsamości marki (zajęcia warsztatowe – 16 godz.)
  • Identyfikacja wizualna (zajęcia warsztatowe – 8 godz.)
  • Projektowanie usług i doświadczeń (zajęcia warsztatowe – 16 godz.)
  • Projektowanie i pototoypowanie UX (zajęcia warsztatowe – 16 godz.)
  • Badania wspierające innowacyjność (zajęcia warsztatowe – 16 godz.)
  • Aspekty finansowe - budżetowanie (zajęcia warsztatowe – 8 godz.)
  • Konsultacje (dla każdego zespołu projektowego - praca w multidyscyplinarnych zepołach)

Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie studiów.

Kadra

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

Rekrutacja

REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE:

KROK 1 – Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego
KROK 2 – Pobranie z internetowego formularza zgłoszeniowego i wydruk następujących dokumentów:

  • Ankieta osobowa
  • Umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe (podpisana w dwóch egzemplarzach)
  • Tabela czesnego (parafowana na każdej stronie)

KROK 3 – Dołączenie do powyższych dokumentów:

  • Dyplomu ukończenia wyższej uczelni lub kserokopii potwierdzonej przez pracownika Uniwersytetu SWPS (do dyplomów wystawionych po 2005 roku konieczne jest dołączenie suplementu)
  • 1 zdjęcia legitymacyjnego
  • kserokopii odcinka opłaty rekrutacyjnej, która wynosi 300 zł

KROK 4 – Dostarczenie do Biura Rekrutacji na Studia Podyplomowe kompletu dokumentów pocztą, osobiście lub przez osoby trzecie. Biuro mieści się w siedzibie Wydziału Zamiejscowego Uniwersytetu SWPS w Poznaniu przy ulicy Generała Tadeusza Kutrzeby 10 w Poznaniu, w pok. 131.

W przypadku nie składania dokumentów osobiście, zapraszamy przed pierwszym zjazdem do Biura Studiów Podyplomowych w Poznaniu z dowodem osobistym w celu dopełnienia formalności.

Dokumenty do pobrania

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nie uruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.

Opłaty

Zapisz się i dostarcz dokumenty do 30 czerwca 2017 otrzymasz zniżkę 300 zł w czesnym!

Opłata za rok studiów
rok akademicki 2017-2018
10 rat 680 zł
2 raty 3275 zł
1 rata 6300 zł
Opłata rekrutacyjna 300 zł

Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (absolwent płaci 0 zł)

Opłatę rekrutacyjną należy wnosić na konto:
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
47 1750 1312 1330 0000 0005 3044
[w tytule prosimy wpisać: nazwisko i imię oraz kierunek]

Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni. Zapisz się do 30 czerwca 2017 roku - otrzymasz zniżkę 300 zł w czesnym!
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Koordynator kierunku

a pers

Koordynator kierunku

Alicja Pers
tel. 61 27 11 252
e-mail: apers@swps.edu.pl

Godziny otwarcia biura:

poniedziałek - piątek 8.00 - 16.00

Wyślij swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących wybranych studiów.

Administratorem danych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03-815 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Każdej osobie podającej swoje dane przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.

Drukuj