Dla kogo?
- Dla osób chcących skutecznie pracować nad tworzeniem i rozwojem produktów i usług cyfrowych.
Kontakt
- tel: 61 27 11 252
- e-mail: [email protected]
- Koordynator kierunku: Alicja Pers
User Experience Design – doświadczenie użytkownika usług cyfrowych
- Rekrutacja zakończona
Zajęcia będą prowadzone online lub w formie hybrydowej (online lub offline).
O studiach
"Projektowanie doświadczeń użytkownika to dziedzina często upraszczana do pojedynczych modnych metod lub wręcz przeciwnie – traktowana jako coś abstrakcyjnego i mało wymiernego. Dla nas UX design to odkrywanie i dostarczanie wartości użytkownikom za pośrednictwem produktów i usług. Prowadząc od kilkunastu lat agencję UX, rozumiemy, jak w tym zadaniu łączą się wyzwania biznesowe, możliwości technologii i próba przewidzenia ludzkich motywacji i reakcji. W ramach międzynarodowych szkoleń UX-PM od lat dzielimy się pasją, sposobem myślenia i ciągle ulepszanymi metodami, które pomagają w tej niełatwej specjalizacji. Teraz jesteśmy gotowi, by zaproponować naukę projektowania UX w formacie studiów podyplomowych. Jako pierwsi w Polsce umożliwimy słuchaczom w trakcie całych zajęć stały kontakt z prawdziwymi użytkownikami ich projektu zaliczeniowego poprzez dostęp do specjalnej platformy online."
Wojciech Chojnacki i Szeran Millo
Kierownicy merytoryczni kierunku
Partner kierunku
Adresaci studiów
Adresatami studiów są osoby aktywne zawodowo chcące skutecznie pracować nad tworzeniem i rozwojem produktów i usług cyfrowych w kontekście sposobu ich zaprojektowania dla odbiorcy końcowego.
Studia nie wymagają wiedzy na temat User Experience, natomiast pomocna będzie wiedza i zainteresowanie tematyką produktów cyfrowych. Studia będą w szczególności przydatne osobom:
- pracującym nad tworzeniem/rozwojem produktów cyfrowych, jednak dotychczas bez realnego uwzględnienia perspektywy użytkownika końcowego
- rozpoczynającym pracę na stanowisku obejmującym projektowanie UX, szczególnie w organizacji, która dopiero tworzy kompetencje w tym zakresie.
Przykładowe specjalizacje osób będących adresatami studiów: marketing, zarządzanie produktem, programowanie.
Uczestnicy studiów zdobędą wszechstronną wiedzę oraz umiejętności, dzięki którym będą oni potrafili:
- zbierać i analizować wymagania użytkowników końcowych produktów,
- tworzyć koncepcje produktów i usług cyfrowych z punktu widzenia ich wartości dla biznesu i użytkownika końcowego,
- prototypować interfejsy użytkownika dla usług cyfrowych w różnych kontekstach,
- dobierać właściwe metody UX dla kolejnych faz tworzenia i rozwoju usług/produktów cyfrowych,
- przeprowadzać podstawowe badania doświadczeń użytkowników na poszczególnych etapach prac,
- moderować pracę warsztatową w ramach procesu powstawania produktu,
- prezentować, komunikować i argumentować decyzje projektowe,
- wzmacniać współpracę z różnymi jednostkami biznesowymi biorącymi udział w budowie produktów cyfrowych.
Cel
Głównym celem studiów jest praktyczne oraz teoretyczne przygotowanie słuchaczy do projektowania produktów i usług cyfrowych ze stałym uwzględnianiem głosu użytkownika końcowego. Studia pozwalają absolwentowi opanować cały proces projektowy - od idei, tworzenia koncepcji, poprzez prototypowanie, aż do uruchomienia i pracy z działającym produktem. Już od pierwszych zajęć słuchacze będą mieli możliwość korzystania z platformy Respoteam™ - zdalnego dostępu do grupy potencjalnych klientów ich projektu zaliczeniowego. Pozwoli to na pracę opartą o stałe rozpoznawanie potrzeb użytkowników końcowych, komunikację i bieżącą weryfikację przygotowywanych dla nich pomysłów. Posiadający bogate i aktualne doświadczenie praktyczne wykładowcy budują przestrzeń dla swobodnej wymiany myśli i konsultacji bieżących wyzwań zawodowych, z jakimi na co dzień mierzą się uczestnicy studiów.
Co wyróżnia nasz program
Praktyka
- Nauka sposobu myślenia nastawionego na wartość użytkowników, a jednocześnie z mocnymi podstawami biznesowymi
- Przekazanie „twardych umiejętności” dotyczących obsługi oprogramowania do projektowania i badań
- Projekt zaliczeniowy tworzony w realnych warunkach i weryfikacją z prawdziwymi użytkownikami
- Dostęp do platformy Respoteam™ - zdalnego dostępu do grupy potencjalnych odbiorców projektu zaliczeniowego uczestników studiów
- Kontakt z doświadczonymi ekspertami w branży UX/IT/Digital
Kadra
- Wykłady i warsztaty projektowe prowadzą osoby na co dzień pracujące przy tworzeniu produktów i usług cyfrowych
- Możliwość konsultacji bieżących wyzwań zawodowych, z jakimi na co dzień mierzą się uczestnicy studiów
- Jeden z wykładowców przyjmuje rolę opiekuna projektu zaliczeniowego, zapewnia ciągłość i pomaga grupom w kolejnych etapach pracy z projektem
Zjazdy
- Program studiów obejmuje 186 godzin zajęć
- Zajęcia podczas weekendów
- Konsultacje projektowe w trybie online
Czas trwania
2 semestry (186 godzin, 12-13 zjazdów)
30 punktów ECTS
Organizacja nauki
Studia podyplomowe trwają 9-10 miesięcy. Zajęcia są realizowane w trakcie 12-13 zjazdów, odbywają się w soboty i niedziele.
Każdy z uczestników studiów podczas zajęć z prototypowania będzie zobowiązany korzystać z własnego laptopa. Oprogramowanie zapewnia Uczelnia.
Warunki zaliczenia
Podstawą zaliczenia jest minimum 80% obecność na zajęciach, pozytywny wynik testu obejmującego wiedzę teoretyczną oraz przygotowanie i obrona projektu zaliczeniowego opracowywanego w grupach podczas studiów. Absolwenci otrzymują przewidziane ustawą świadectwo ukończenia studiów podyplomowych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego.
Program
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Program obejmuje 186 godzin, na które składa się 12 zjazdów po 16-18 godzin. Szczegółowe bloki zajęć:
UX w organizacjach 16h
- Wprowadzenie do UX i użyteczności (12 godz.):
- Wprowadzenie do UX
- Biznesowa wartość UX
- Projektowanie zorientowane na użytkownika
- Użyteczność produktu
- Omówienie wyzwań projektowych dla projektów zaliczeniowych
- Podstawy psychologii poznawczej (4 godz.)
Faza odkrywania 34h
- Cele biznesowe projektu (5 godz.):
- Kluczowe cele / analiza biznesowa problemu
- Modele biznesowe
- Mierniki biznesowe
- Budżetowanie projektu
- Badania UX w procesie projektowym (13 godz.):
- Planowanie badań cz1 (cele i pytania badawcze)
- Planowanie badań cz1 (metody badawcze)
- Opracowanie pytań i metod badawczych
- Dobór próby do badania
- Opracowanie narzędzia badawczego
- Warsztaty strategii UX. Definiowanie produktu (16 godz.):
- Product discovery. Jak odkrywane są nowe produkty
- Design thinking i inne metody kreatywnego rozwiązywania problemów biznesowych
- Propozycja wartości
- Storyboarding i myślenie wizualne
- Priorytetyzacja
Faza projektowania 96h
- Projektowanie ścieżki użytkownika. Architektura informacji (13 godz.):
- Przegląd metod pracy nad scenariuszami użycia
- User Story Mapping w praktyce
- Architektura informacji
- Konsultacje projektu zaliczeniowego (8 godz.)
- Psychologiczne aspekty interfejsów użytkownika (4 godz.)
- Szkicowanie i warsztaty kreatywne, design studio (8 godz.):
- Metody szybkiego opracowywania koncepcji GUI w pracy indywidualnej i grupowej,
- Założenia Design Sprint
- Warsztat Design Studio
- Prototypowanie serwisów i aplikacji web/mobile (31 godz.):
- Obsługa narzędzi
- Prototypowanie dla Web: serwisy WWW, formularze, aplikacje webowe B2C, responsywność
- Prototypowanie: aplikacje mobilne
- Prototypowanie w szczególnych kontekstach: aplikacje enterprise/przemysłowe, konwersacje, poza kanałem digital.
- Pisanie interfejsów użytkownika - UX writing (6 godz.)
- Dostępność, prywatność i inne wyzwania dla projektantów (4 godz.)
- Projektowanie graficzne (6 godz.)
- Testy UX z użytkownikami (16 godz.):
- Planowanie testów z użytkownikami
- Realizacja testów (w tym moderacja)
- Praca nad projektem zaliczeniowym
Faza realizacji. UX w rozwoju produktu 28h
- Od prototypu do frontendu. Współpraca z zespołem developerskim (16godz.)
- Podstawy wiedzy o frontend development
- Współpraca z zespołem developerskim
- Wyzwania w kontekście frontendu web, mobile
- Rola UX w zarządzaniu produktem. Pomiar UX. (12 godz.)
Zakończenie 12h
- Przyszłość projektowania doświadczeń (4 godz.)
- Prezentacje finalne i zakończenie (8 godz.)
Łączna liczba godzin na kierunku 186
Każdy z uczestników studiów podczas zajęć z prototypowania będzie zobowiązany korzystać z własnego laptopa. Oprogramowanie zapewnia Uczelnia.
Oprogramowanie wykorzystywane w ramach studiów opiera się na darmowych licencjach lub licencjach edukacyjnych zapewnianych przez Uczelnię, w tym: Axure Pro RP, Figma, Miro.
Ważną częścią studiów jest realizacja projektu zaliczeniowego w zespołach:
- W czasie pierwszego zjazdu słuchacze zostają przydzieleni do zespołów projektowych na bazie swojego doświadczenia jak i preferencji tematycznych.
- Każdy zespół otrzymuje wyzwanie projektowe do rozwiązania.
- Realizacja projektu zaliczeniowego wymaga zaangażowania na zajęciach i między zjazdami. Szacowany czas każdego słuchacza potrzebny na aktywność poza zjazdami to 4-5h tygodniowo.
- Każdy zespół ma dostęp do serii 5 konsultacji z dedykowanym mentorem.
Kadra
Rekrutacja
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE
Rekrutacja na studia podyplomowe wymaga wypełnienia internetowego formularza zgłoszeniowego. Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń zastrzega możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
Każdy z uczestników studiów podczas zajęć z prototypowania będzie zobowiązany korzystać z własnego laptopa. Oprogramowanie zapewnia Uczelnia.
Vademecum dla kandydata na studia podyplomowe
Baza wiedzy dla kandydata na studia podyplomowe
Dokumenty do pobrania
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.
Opłaty
Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl
Nawet do 80% dofinansowania na studia podyplomowe dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców!
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny uzyskał aprobatę PARP i wpis do Bazy Usług Rozwojowych jako podmiot świadczący usługi rozwojowe. Informacje o instytucjach dofinansowujących studia w danym województwie znajdziecie Państwo pod linkiem: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ w zakładce: Dofinansowanie oraz na stronie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości http://warp.org.pl/oferta/dotacje/
rok akademicki 2023-2024 | |
---|---|
10 rat | 1 580 zł |
2 raty | 7 650 zł |
1 rata | 14 900 zł |
Opłata rekrutacyjna | 300 zł |
Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł w tym:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (opłata bez zniżki wynosi 300 zł – absolwent płaci 0 zł).
Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.