hr award color

logo uswps nazwa 3

Studia podyplomowe

Dla kogo?

  • Dla osób, które interesuje rozwój umiejętności społecznych i psychologicznych

Kontakt

Poznań, Centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Psychologia społeczna
w praktyce

  • Zapisz się i dostarcz dokumenty do 30 czerwca 2017 otrzymasz zniżkę 300 zł w czesnym!

O studiach

1"Psychologia społeczna dotyczy funkcjonowania każdego człowieka dotyka bowiem najważniejszych zagadnień związanych z obcowaniem z innymi ludźmi, funkcjonowania grup społecznych, których członkami jesteśmy oraz oddziaływania jednostki na grupę. Studia na tym kierunku dają doskonała możliwość zapoznania się z podstawowymi, ale też najciekawszymi aspektami psychologii, poczynając od mechanizmów wpływu społecznego, oddziaływania reklamy, budowania wizerunku oraz radzenia sobie z trudnymi aspektami budowania relacji interpersonalnych. Studenci będą mieli również możliwość poznać podstawy teoretyczne zagadnień związanych z inteligencja emocjonalną, radzeniem sobie ze stresem oraz analizą transakcyjną a także praktycznie przećwiczyć umiejętności negocjacyjne, asertywności oraz rozwiązywania konfliktów. Program ułożony jest w taki sposób, by po zakończeniu studiów słuchacze nie tylko potrafili w bardziej satysfakcjonujący sposób budować relacje w życiu osobistym i zawodowym, ale także wiedzieli jakie dziedziny psychologii chcą zgłębiać na drodze dalszego rozwoju"

Dominika Kolasińska-Szkutnik
Opiekun merytoryczny studiów.

Adresaci studiów

Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych różnych kierunków, których interesuje rozwój umiejętności społecznych i psychologicznych, a szczególnie do osób, których praca wymaga częstych kontaktów interpersonalnych. Adresatami studiów są również osoby doceniające rolę miękkich, społecznych umiejętności związanych z wywieraniem wpływu, rozwiązywaniem konfliktów, negocjowaniem i autoprezentacją.

Cel

Studia są adresowane do wszystkich osób zainteresowanych praktycznym wykorzystaniem wiedzy z dziedziny szeroko pojętej psychologii społecznej. W czasie studiów słuchacze nauczą się rozumieć mechanizmy rządzące naszymi decyzjami i motywacją. Zdobędą ponadto podstawy teoretyczne oraz praktyczne umiejętności z zakresu budowania zespołów i rozwiązywania konfliktów. Studia będą też okazją do samorozwoju, poprzez naukę świadomego kreowania własnego wizerunku i wystąpień publicznych, a treningi kreatywności, asertywności oraz opanowywania stresu z pewnością przydadzą się w wielu sytuacjach zawodowych oraz w życiu prywatnym.

Dlaczego warto?

PRZYDATNOŚĆ
To kierunek, który dostarcza nie tylko wiedzy z zakresu psychologii społecznej, ale także rozwija umiejętności interpersonalne oraz osobiste kompetencje społeczne.

PRAKTYKA
Ważnym elementem programu studiów są zajęcia warsztatowe, które umożliwiają praktyczne przećwiczenie rozwijanych i doskonalonych kompetencji i umiejętności.

KADRA
Zespół prowadzących tworzą eksperci z wiodących ośrodków naukowych w kraju. Ich długoletnie doświadczenie i przygotowanie merytoryczne gwarantuje wysoką jakość zajęć.

Czas trwania:

2 semestry, 180 godzin, 30 punktów ECTS

Warunki zaliczenia

Podstawą zaliczenia studiów jest pozytywne napisanie dwóch testów wiedzy, na koniec każdego semestru oraz minimum 80% obecność na zajęciach.
Absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Ocena na świadectwie jest średnią ocen z dwóch testów wiedzy.

Organizacja nauki

Studia podyplomowe trwają 9 miesięcy. Zajęcia są realizowane w trakcie 10 zjazdów i trwają zazwyczaj od piątku (od godz. 16.00) do niedzieli. Spotkania odbywają się średnio raz w miesiącu w budynku Wydziału Zamiejscowego Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, przy ul. gen. T. Kutrzeby 10.

Program

I BLOK: Psychologia społeczna

1. Wstęp do psychologii (5 h)

  • Miejsce psychologii społecznej wśród innych dziedzin psychologii
  • Kierunki i badania w psychologii
  • Główne zagadnienia psychologii społecznej
  • Stres, emocje i podstawowe zagadnienia psychopatologii

2. Procesy grupowe (8 h)

  • Grupy niespołeczne- jak obecność innych wpływa na nas
  • Grupowe decyzje- zjawisko myślenia grupowego
  • Interakcje w grupie- konflikt, rywalizacja, współpraca
  • Kiedy grupa staje się zespołem- role zespołowe i skuteczność zespołu
  • Efektywna komunikacja w grupie- przełamywanie barier

3. Reklama społeczna (8 h)

  • Przygotowanie, przeprowadzenie i badanie efektywności kampanii reklamowej
  • Pisanie planu kampanii przy wykorzystaniu różnych środków masowego przekazu
  • Wykorzystanie emocji negatywnych w reklamowych kampaniach społecznych

4. Wywieranie wpływu na ludzi - wykład (8 h)

  • Zjawisko hiperuległości
  • Sekwencyjne techniki wpływu społecznego
  • Techniki bazujące na dynamice interakcji
  • Postawy i ich zmiana
  • Bezrefleksyjność- stan zwiększający podatność na wpływ społeczny

5. Psychologia motywacji (8 h)

  • Podstawowe teorie motywacji
  • Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
  • Relacja emocji i motywacji
  • Hierarchia i rodzaje potrzeb
  • Podnoszenie motywacji własnej

6. Psychologia miłości i atrakcyjności interpersonalnej (10 h)

  • Efekt częstości kontaktów
  • Atrakcyjność fizyczna
  • Związki oparte na podobieństwach i przeciwieństwach
  • Ingracjacja i teoria wymiany społecznej
  • Style przywiązania

II BLOK: Relacje interpersonalne

1. Rozwiązywanie konfliktów (10 h)

  • Istota konfliktów
  • Źródła konfliktów
  • Rozwiązania i pseudorozwiązania konfliktów
  • Zarządzanie konfliktami

2. Negocjacje w życiu społecznym (12 h)

  • Typy negocjacji
  • Przydatne narzędzia komunikacyjne
  • Negocjacje nastawione na współpracę
  • Targowanie
  • Trudne sytuacje w negocjacjach

3. Budowanie zespołu (10 h)

  • Czynniki sprzyjające integracji grupy
  • Dynamika grupowa
  • Sposoby pomocy grupie w przejściu przez fazy rozwoju
  • Radzenie sobie z kryzysem i konfliktem w trakcie rozwoju grupy
  • Role grupowe
  • Czynniki zaburzające rozwój grupy
  • Rola lidera w rozwoju grupy

4. W co grają ludzie?- analiza relacji międzyludzkich (10 h)

  • wprowadzenie do analizy transakcyjnej
  • charakterystyka stanów Ja Rodzic, Dorosły, Dziecko- analiza funkcjonalna
  • typy transakcji
  • analiza gier życia codziennego

5. Inteligencja społeczna i emocjonalna (8 h)

  • kompetencje społeczne
  • kompetencje emocjonalne
  • emocje a procesy poznawcze

6. Mózg a relacje (8 h)

  • biologiczne podstawy funkcjonowania psychicznego
  • postrzeganie i kształtowanie relacji z innymi a działanie mózgu
  • neuroplastyczność mózgu
  • relacja pomiędzy stanami umysłu a działaniem i czuciem

7. Patologie społeczne (10h)

  • Agresja i przemoc w sytuacjach społecznych
  • Molestowanie seksualne- jak reagować
  • Interwencja kryzysowa oraz skuteczne poszukiwanie pomocy
  • Zmarginalizowane grupy społeczne
  • Tzw. Trudna młodzież

III BLOK: Osobiste kompetencje społeczne

1. Autoprezentacja - jak spostrzegają nas inni (12 h)

  • Strategie i mechanizmy budowania wizerunku
  • Rozpoznawanie i rozumienie zachowań autoprezentacyjnych ludzi w sytuacjach społecznych
  • Etyczne problemy kreowania i promocji wizerunku publicznego
  • Sposoby opanowywania stresu podczas wystąpień publicznych

2. Stres a zdrowie- psychosomatyka i radzenie sobie ze stresem (12 h)

  • czym jest stres
  • sposoby redukcji stresu
  • osobisty styl reagowania na stres
  • medycyna psychosomatyczna – podstawy
  • choroby psychosomatyczne
  • elementy treningu radzenia sobie ze stresem- techniki
  • Wyzwanie czy zagrożenie- od stresu do optymalnego doświadczenia

3. Podejmowanie decyzji (10 h)

  • Jak podejmować decyzje- czym się kierować zależnie od sytuacji
  • Osobiste preferencje przy podejmowaniu decyzji
  • Najczęstsze błędy przy podejmowaniu decyzji
  • Syndrom grupowego myślenia

4. Kreatywne myślenie- trening twórczości (8 h)

  • Teorie twórczości
  • Neurologiczne podstawy twórczości
  • Bariery blokujące kreatywność
  • Trening kreatywności

5. Uczenie się i zapamiętywanie- trening umiejętności poznawczych (10 h)

  • Uczenie się- koncepcje poznawcze i behawioralne
  • Cykl uczenia się
  • Specyfika uczenia się dorosłych
  • Uwaga i motywacja w procesie uczenia się
  • Charakterystyka magazynów pamięciowych
  • Podstawy społecznego uczenia się

6. Sztuka wyrażania siebie w kontaktach z innymi- rozwój kompetencji interpersonalnych – asertywność (12 h)

  • Tworzenie więzi poprzez otwartość
  • Świadome budowanie kontaktu
  • Dbanie o zachowywanie granic
  • Asertywność
  • Budowanie zaufania
  • Przyznawanie się do błędów
  • Odmawianie
  • Przyjmowanie pochwał i krytyki
  • Empatia

Absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego.

Czas trwania: 2 semestry ( 181 h)

Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie studiów.

Kadra

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

Rekrutacja

REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE:

KROK 1 – Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego
KROK 2 – Pobranie z internetowego formularza zgłoszeniowego i wydruk następujących dokumentów:

  • Ankieta osobowa
  • Umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe (podpisana w dwóch egzemplarzach)
  • Tabela czesnego (parafowana na każdej stronie)

KROK 3 – Dołączenie do powyższych dokumentów:

  • Dyplomu ukończenia wyższej uczelni lub kserokopii potwierdzonej przez pracownika Uniwersytetu SWPS (do dyplomów wystawionych po 2005 roku konieczne jest dołączenie suplementu)
  • 1 zdjęcia legitymacyjnego
  • kserokopii odcinka opłaty rekrutacyjnej, która wynosi 300 zł

KROK 4 – Dostarczenie do Biura Rekrutacji na Studia Podyplomowe kompletu dokumentów pocztą, osobiście lub przez osoby trzecie. Biuro mieści się w siedzibie Wydziału Zamiejscowego Uniwersytetu SWPS w Poznaniu przy ulicy Generała Tadeusza Kutrzeby 10 w Poznaniu, w pok. 131.

W przypadku nie składania dokumentów osobiście, zapraszamy przed pierwszym zjazdem do Biura Studiów Podyplomowych w Poznaniu z dowodem osobistym w celu dopełnienia formalności.

Dokumenty do pobrania

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.

Opłaty

Zapisz się i dostarcz dokumenty do 30 czerwca 2017 otrzymasz zniżkę 300 zł w czesnym!

Opłata za rok studiów
rok akademicki 2017-2018
10 rat 570 zł
2 raty 2725 zł
1 rata 5200 zł
Opłata rekrutacyjna 300 zł

Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (opłata bez zniżki wynosi 300 zł – absolwent płaci 0 zł).

Opłatę kwalifikacyjną należy wnosić na konto:
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
47 1750 1312 1330 0000 0005 3044
[w tytule prosimy wpisać: nazwisko i imię oraz kierunek]

Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni. Zapisz się do 30 czerwca 2017 roku - otrzymasz zniżkę 300 zł w czesnym!
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Koordynator kierunku

balicka w

Koordynator kierunku

Weronika Balicka
tel. 61 27 11 251
e-mail: wbalicka@swps.edu.pl

Godziny otwarcia biura:

poniedziałek - piątek 8.00 - 16.00

Wyślij swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących wybranych studiów.

Administratorem danych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03-815 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Każdej osobie podającej swoje dane przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.

Drukuj