Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna
string(64) "https://rekrutacja.swps.pl/s/offer-selection?rev=a2bQt0000008lJV"

O studiach

Kreatywność przyszłości to studia o możliwościach wykorzystania hybrydowej inteligencji, tj. połączenia ludzkiego intelektu z możliwościami algorytmów, w procesie kreacji, analizy i monetyzacji treści cyfrowych.

To pierwszy w Polsce transdyscyplinarny kierunek łączący media, psychologię, data science i biznes. Koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji (AI), w procesach twórczych i monetyzacji, z uwzględnieniem etycznych aspektów zastosowań. Uczy także wykorzystania semantyki ogólnej do lepszego zrozumienia interakcji człowieka z AI, promując kreatywne i krytyczne myślenie w ocenie oraz wykorzystaniu narzędzi cyfrowych. Oferuje unikalne połączenie wiedzy naukowej i praktycznej, przygotowując do innowacyjnego podejścia w kreacji i analizie contentu oraz do efektywnego i bezpiecznego wykorzystania algorytmów w mediach. Słuchacze zdobywają wiedzę podczas seminariów i warsztatów oraz networkingu z ekspertami i liderami biznesowymi.

Więcej informacji o studiach

Trwa największa rewolucja technologiczna naszych czasów, w tempie, za którym trudno nadążyć - na znaczeniu zyskują więc umiejętności adaptacyjne, kreatywne myślenie, zdolność ewaluacji celu i realnej wartości narzędzi. Kluczowa staje się efektywna komunikacja na linii człowiek–maszyna, bazująca na głębokim zrozumieniu języka, psychologii, etyki i zasad uczenia maszynowego.

Osią programu są prace grupowe nad projektami końcowymi ocenianymi przez wybitnych menedżerów, przedsiębiorców oraz ekspertów z sektora NGO. Priorytetem jest zapewnienie absolwentom kierunku umiejętności korzystania najlepszych, aktualnych i nowoczesnych aplikacji AI dostępnych na rynku tak, aby jednocześnie rozumieli aspekty prawne, etyczne i związane z bezpieczeństwem danych.

W sposób przystępny i jasny dla osób nieposiadających wykształcenia technicznego zostaną przedstawione zasady działania algorytmów, uczenia maszynowego oraz generatywnego AI. Dzięki temu słuchacze zyskają kompetencję samodzielnego zrozumienia narzędzi, a także oceny jakości i możliwości zastosowań już w konkretnych obszarach działań biznesowych i twórczych

 

Partnerzy kierunku

Czy to studia dla ciebie?

Studia skierowane są do osób nieposiadających wykształcenia technicznego - specjalistów/specjalistek z branż medialnych związanych z twórczością cyfrową i pracujących z contentem, m.in zajmujących się:

  • dziennikarstwem;
  • marketingiem oraz PR;
  • mediami społecznościowymi;
  • projektowaniem i tworzeniem produktów oraz usług cyfrowych;
  • analizą danych;

Dlaczego warto?

  1. Dowiesz się, jak skutecznie wykorzystać język naturalny we współpracy z AI i narzędziami cyfrowymi;
  2. Zdobędziesz i rozwiniesz kompetencje przyszłości;
  3. Weźmiesz udział w warsztatach, seminariach i sesjach mentoringowych prowadzonych przez wybitnych naukowców oraz doświadczonych specjalistów, menedżerów i praktyków z branży;
  4. Zdobędziesz użyteczną wiedzę i nauczysz się jej zastosowania w realnych projektach;
  5. Będziesz potrafić świadomie i bezpiecznie korzystać z technologii oraz analizować jej wpływ społeczny, etyczny i biznesowy;
  6. Dołączysz do pierwszego w Polsce programu integrującego media, psychologię, technologię i biznes.

Program studiów

Blok tematyczny

Podstawy technologii i twórczości cyfrowej

Człowiek wobec technologii. Aspekty społeczne i technologiczne

Wprowadzenie do sztucznej inteligencji

Interdyscyplinarne zastosowania AI w twórczości

Wstęp do programowania – kod jako tworzywo

Psychologiczne aspekty wpływu technologii na proces twórczy

Semantyka ogólna – język, myśl i znaczenie w komunikacji człowiek-maszyna

Blok tematyczny

Technologie i metodyki badawcze w procesie twórczym

Programowanie językiem naturalnym i technologie generatywne w twórczości cyfrowej

Analiza i wizualizacja danych

Blok tematyczny

Technologia i prawo w twórczości oraz w biznesie

Transformacja cyfrowa w biznesie

Prawne, biznesowe i etyczne aspekty zastosowania algorytmów

Cybersecurity w świecie AI – jak funkcjonować i świadomie zarządzać bezpieczeństwem swoich danych

Monetyzacja treści – efektywne modele biznesowe bazujące na treściach cyfrowych

Krytyczna analiza technologii – polityczność technologii sztucznej inteligencji, władza i dystrybucja rzeczywistości

Blok tematyczny

Cyfrowe narzędzia i praktyka twórcza

Praktyczne konteksty zastosowania algorytmów

User-centric content design

Technologia w warsztacie dziennikarskim i obszarze content creation

Analiza i optymalizacja treści cyfrowych

Blok tematyczny

Innowacje i monetyzacja w twórczości cyfrowej

Etyczne aspekty innowacji technologicznych: wyzwania, rozwiązania i ryzyka społeczne

AI w sztukach audiowizualnych

Podstawy data science

Cyber awangarda w sztuce

Blok tematyczny

Komercjalizacja twórczości cyfrowej

Rola AI w monetyzacji treści

Twój pierwszy startup AI

Storytelling oparty na danych

Organizacja nauki

Studia trwają dwa semestry i obejmują 223 godziny dydaktycznych zajęć w formie wykładów i warsztatów. Zjazdy odbywają się co 2 tygodnie w weekendy.

Zajęcia stacjonarne odbywają się w budynku Uniwersytetu SWPS lub w innym wynajmowanym przez uczelnię.

Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.

Warunki zaliczenia

  • Minimum 80% obecności na zajęciach
  • Zaliczenie portfolio z zadaniami w ramach poszczególnych bloków
  • Udział w pracy grupowej nad projektami końcowymi i w obronie projektu

Słuchacze przez cały czas trwania studiów pracują nad projektami końcowymi w ramach stałych grup i przy wsparciu mentora spośród wykładowców, który ją wspiera i prowadzi dydaktycznie.

Dokument ukończenia studiów

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.

Kadra

Zajęcia prowadzą doświadczeni, uznani praktycy oraz wybitni akademicy z branż mediów, psychologii, technologii i biznesu. Ta wyjątkowa kadra zainspiruje słuchaczy do poszukiwania i wdrażania innowacji, wesprze w rozwoju umiejętności liderskich oraz nauczy, jak korzystać z potencjału najnowszych technologii.

    Kierowniczka merytoryczna kierunku

  • dr
    Katarzyna Drogowska
    dr
    menedżerka, ekspertka ds. transformacji biznesowej
  •  
    Katarzyna Anosowicz
     
    projektantka usług, badaczka UX, strateżka innowacji poprzez design
  •  
    Beata Biel
     
    dziennikarka, menedżerka mediów
  • dr
    Maksymilian Bielecki
    dr
    psycholog, neurokognitywista
  • dr
    Michał Boni
    dr
    pierwszy minister ds. cyfryzacji w Europie Środkowo-Wschodniej, twórca Raportu Polska 2030
  •  
    Mateusz Decyk
     
    strateg, praktyk marketingu online
  •  
    Przemysław Frasunek
     
    informatyk, przedsiębiorca, ekspert w zakresie cyberbezpieczeństwa
  • dr
    Martyna Groth
    dr
    badaczka, dydaktyczka
  •  
    Łukasz Kacprzak
     
    praktyk marketingu online, menadżer produktu, SEOwiec
  • dr
    Agnieszka Kasprzak
    dr
    radczyni prawna
  • dr
    Paweł Kowalski
    dr
    radca prawny, specjalizuje się w dziedzinie prawa Unii Europejskiej i prawa medycznego, specjalista z zakresu prawa sztucznej inteligencji
  •  
    Tomasz Kozarzewski
     
    ekspert w dziedzinie analityki, mediów i reklamy
  • dr
    Konrad Maj
    dr
    psycholog społeczny, trener biznesu
  • dr
    Michał Nowakowski
    dr
    radca prawny, wykładowca, ekspert w dziedzinie Responsible & Trustworthy AI, przewodniczący sekcji AI przy Polskim Towarzystwie Informatycznym
  •  
    Petros Psyllos
     
    programista, elektronik, ekspert w dziedzinie AI, przedsiębiorca, trener
  • dr
    Paweł Róg
    dr
    projektant
  • mgr
    David Sypniewski
    mgr
    projektant
  • dr
    Michał Szudejko
    dr
    ekspert w dziedzinach analizy danych i kontrolingu biznesowego, autor, trener
  •  
    Sonia Ziemba-Domańska
     
    psycholożka, psychoterapeutka, dydaktyczka

Rekrutacja

Zasady rekrutacji

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń, dotychczasowe doświadczenie zawodowe, ankieta oraz rozmowa kwalifikacyjna. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek.

W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.

  1. Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
  2. Załącz odpowiednie dokumenty
  3. Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
  4. Weź udział w rozmowie kwalifikacyjnej
  5. Rozpocznij studiowanie

Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy

Na studia zapisujesz się online.

Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.

Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.

Przygotuj:

  • skan/zdjęcie dyplomu ukończenia uczelni wyższej (wykształcenie wyższe humanistyczne, z zakresu nauk społecznych i/lub ekonomicznych)
  • CV ze szczegółowym uwzględnieniem dotychczasowego doświadczenia zawodowego, w tym z min. 2-letnim doświadczeniem w pracy w dziedzinach związanych z mediami, marketingiem, projektowaniem, zarządzaniem, analizą danych czy technologią
Aplikuj na studia

Załącz odpowiednie dokumenty

W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia uczelni wyższej oraz CV ze szczegółowym uwzględnieniem dotychczasowego doświadczenia zawodowego. Kolejnym etapem będzie wypełnienie ankiety online, przesłanej przez biuro studiów podyplomowych.

Pamiętaj!

  • Dokumenty powinny mieć format JPG.
  • Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne.
Aplikuj na studia

Dokonaj opłaty rekrutacyjnej

Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.

Uwaga!

Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

Aplikuj na studia

Weź udział w rozmowie kwalifikacyjnej

Koordynator kierunku skontaktuje się z Tobą w celu umówienia terminu spotkania.

Uwaga!

  • Forma i tematyka rozmowy zależą od specyfiki danego kierunku.
  • O szczegóły dopytaj w Biurze CSPiS.
Aplikuj na studia

Rozpocznij studiowanie

Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.

Pamiętaj!

  • Liczba miejsc jest ograniczona.
  • O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń, dotychczasowe doświadczenie zawodowe, ankieta oraz pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej.
Aplikuj na studia

Opłaty

Opłata rekrutacyjna: 300 PLN

Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

Opłata za rok studiów (2024-2025)

  Wysokość raty Łączny koszt studiów
Zapłać w 10 ratach 1 080 PLN 10 800 PLN
Zapłać w 2 ratach 5 150 PLN 10 300 PLN
Zapłać w 1 racie 9 900 PLN 9 900 PLN

Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.

Sprawdź, jak sfinansować naukę

Nieoprocentowane pożyczki

Ministerstwo Rozwoju uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na kształcenie obejmujące m.in. studia podyplomowe, kursy, szkolenia. W ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój możesz otrzymać nawet do 30 000 zł pomocy zwrotnej bez żadnych dodatkowych kosztów. Co ważne, istnieje możliwość umorzenia 20–25% przyznanej kwoty.

Szczegółowe informacje znajdziesz na www.inwestujwrozwoj.pl

Zniżki dla firm na studia podyplomowe

Uniwersytet SWPS od kilku lat z powodzeniem realizuje przekrojowe projekty dla firm, korporacji i instytucji państwowych. Do każdego z klientów i partnerów podchodzimy indywidualnie i dopasowujemy ofertę do jego potrzeb. Dla pracodawców, którzy skierują do nas większą liczbę pracowników, mamy specjalne oferty cenowe.

O szczegóły zapytaj w CSPiS.

Zostańmy w kontakcie

Zostaw nam swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących tego kierunku.

Aplikuj