O studiach
Autorski program kreowania i zarządzania markami luksusowymi powstał w oparciu o programy najbardziej cenionych uniwersytetów świata i zakłada największy możliwy kontakt z praktykami. Do współpracy zaprosiliśmy najwybitniejszych ekspertów w tej części Europy. Ich wykłady i seminaria zostały wzbogacone wystąpieniami uznanych liderów z branży.
Nasi słuchacze zdobywają ekskluzywną wiedzę i umiejętności, dzięki którym mogą rozwijać luksusowe marki i kształtować customer experience na najwyższym poziomie. Podczas zajęć omawiają rzeczywiste case’y aktualnych wyzwań branży, które kształtują jej przyszłość. Przekrój wiedzy z obszarów fashion automotive, hospitality (hotele, spa, restauracje), sztuki, mediów, kosmetyków i alkoholi pozwala na poznanie zasad wspólnych dla marek luksusowych we wszystkich obszarach oraz na zgłębienie specyfiki każdej z nich.

Studia zarządzania markami luksusowymi prowadzone są przez ekspertów praktyków na co dzień pracujących dla takich marek jak BMW, Moet Hennessy, Vogue, Rolls Royce i wielu innych. To solidna porcja wiedzy praktycznej i teoretycznej z obszaru marek premium i luxury. Czytaj więcej

Justyna M. Adamczyk
kierowniczka merytoryczna studiów
Studia zarządzania markami luksusowymi prowadzone są przez ekspertów praktyków na co dzień pracujących dla takich marek jak BMW, Moet Hennessy, Vogue, Rolls Royce i wielu innych. To solidna porcja wiedzy praktycznej i teoretycznej z obszaru marek premium i luxury.
Zajęcia zostały wzbogacone szerokim panelem prelegentów z Polski i ze świata – najbardziej uznanych liderów w swoich dziedzinach, od segmentu motoryzacji, poprzez fashion, aż po hospitality. To nieocenione źródło wiedzy i networkingu.
kierowniczka merytoryczna studiów

Czy to studia dla ciebie?
Zapraszamy osoby, które zawodowo związane są z branżą marek premium i luxury lub planują do niej dołączyć.
Adresatami studiów są także osoby, które chcą podwyższyć status własnych firm i marek oraz utrzymać customer experience na najwyższym poziomie, korzystając z doświadczenia ekspertów pracujących dla najwyżej cenionych marek na świecie.
To studia dla osób, które mają minimum 2-letnie doświadczenie zawodowe. Odbiorcami kierunku są m.in.:
- właściciele marek luksusowych
- menedżerowie marki
- menedżerowie produktów
- pracownicy marketingu
- specjaliści reklamy
- specjaliści sprzedaży
- specjaliści PR
Dlaczego warto?

- Ekskluzywna wiedza o markach luksusowych i premium
- Kontakt z osobami pracującymi dla najbardziej uznanych firm na świecie
- Case study pod okiem doświadczonych praktyków branży
- Zajęcia wzbogacone panelem z udziałem cenionych prelegentów
- Wiedza i kompetencje potrzebne do samodzielnej pracy w segmentach premium i luxury
- Możliwość rozbudowania portfolio networkingowego w Polsce i na świecie

Program studiów
Blok tematyczny
Podstawy teoretyczne
Definicje luksusu, zarys historii luksusu
Prezentacja raportu na temat sytuacji branży luksusu w Polsce i na świecie
Zachowania konsumenckie i komunikacja marketingowa, narzędzia, storytelling
Podstawy prawne
Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu
Blok tematyczny
Art & media
Sztuka, moda, siła marki.
Wprowadzenie do historii sztuki. Polski i zagraniczny rynek. Subiektywnie o finansach na rynku sztuki
Czy potrzebujemy sztuki, aby zbudować markę?
Związek rynku marek luksusowych z rynkiem sztuki. Kody, znaki, wyróżniki – historia wielkich artystów i ich dzieł widzianych razem, w kontekście lub zupełnie osobno (gość)
Znaczenie uniwersalnych wartości sztuki w budowaniu organizacji i marki
wizyta studyjna
Art branding
Eviva l’arte
Kiedy sztuka czerpie z mody, a moda staje się sztuką. Niezwykłe kolekcje i kolaboracje
Vogue Polska
Analiza polskiego rynku luksusu z perspektywy wydawania legendarnego pisma o modzie
case study
Vogue Polska
Nie mogliśmy sobie wymarzyć lepszego startu?
Polski rynek mediów – analiza
Jak media budują markę, nowe technologie, nowe kanały komunikacji w budowaniu marki. Czym są treści luksusowe i jak je kreować
Przyszłość marki luksusowej, czyli where are we going?
Nowe ideologie, technologie, źródła finansowania, rynki. Jak zdążyć przed czasem?
Idea zrównoważonej marki, czym jest zrównoważone przywództwo Wellbeing, work-life balance, luksusowa firma. Teoria organizacji i zarządzania przyszłości
Zajęcia w terenie
Wtudyjne w galeriach, spotkanie z artystami. Nie zmieniając niczego, nic się nie zmieni – o postawie artystów i świata mody wobec zmieniającej się rzeczywistości, która rzuca nam kolejne wyzwania
Doświadczenia. Prezentacje zaliczeniowe case study z zajęć
Blok tematyczny
Alcohols & cosmetics
Konsumpcyjne dobra luksusowe – alkohole i kosmetyki.
Rynek dóbr luksusowych w Polsce
Specyfika, rozwój i perspektywy. Wyzwania i szanse rynku konsumpcyjnych dóbr luksusowych na przykładzie branży alkoholi i kosmetyków
Marketing dóbr luksusowych czy marketing doświadczeń
W jaki sposób marka luksusowa kreuje pożądanie? Jak efektywnie zarządzać marką luksusową
Kreowanie brand equity, rozwój marki luxury i super luxury na rozwijającym się i dojrzałym rynku
Strategie sprzedażowe i dystrybucyjne marek luksusowych
Dystrybucja – słabe ogniwo marek luksusowych? Hospitality w kreowaniu premium dystrybucji marek luksusowych alkoholi
Waga sustainability w działalności firm z obszaru dóbr luksusowych
Wyzwania przyszłości i kierunki rozwoju luksusowych dóbr konsumpcyjnych
Opracowanie całościowej biznesowej strategii wprowadzenia na rynek Polski nowej marki alkoholowej
Grupa docelowa, pozycjonowanie cenowe, marketing & PR, dystrybucja, timing itp.
Blok tematyczny
Experimental & hospitality
Luksus niematerialny – hotele, spa, restauracja, wellbeing i wiele więcej.
Rosnąca rola i obecna skala luksusu niematerialnego
Doznawać vs. mieć
Nowa twarz branży luksusu
Client experience
Doświadczenie ważniejsze niż kiedykolwiek. Trendy i metodologia projektowania doznań
Od pomysłu do dystrybucji, czyli optymalne wdrożenie produktu luksusowego
Design thinking w projektowaniu doznań i produktów luksusowych
Nowe formy komunikacji: social media, e-commerce, era influencerów
Online – przenoszenie client experience do sieci
Pricing i pozycjonowanie (hotele bez gwiazdek), rankingi
Zarządzanie markami z wieloletnią tradycją vs. kreowanie nowych marek
Personal branding w hospitality
Innowacje w sferze luksusu
Społeczna odpowiedzialność i rosnąca moda na ekologię
Trendy i przyszłość segmentu niematerialnego luksusu
Blok tematyczny
Luxury goods
Twarde obszary luksusu: samochody, nieruchomości, jachty.
Rynek automotive, premium i luxury
Konkurenci czy sojusznicy marki/uczestnicy rynku, pozycjonowanie cenowe, mierniki sukcesu
Customer journey
From love affair to love story. Założenia i realizacja strategii pozyskania i lojalizacji klienta/użytkownika w segmentach
Kreacja wartości marki
Overall experience, bespoke/made to measure
Advisory: interakcja z klientem – sprzedawca czy opiekun?
Dystrybucja: inspiracja vs. aspiracja
Monobrand, multibrand, pop up czy no store
E-commerce jako kanał sprzedaży marki premium
Komunikacja
Strategie obecności w mediach online/offline oraz PR
Wykorzystanie synergii pomiędzy sektorami, art branding
Nowe technologie dla luksusu
Emobility i zrównoważony rozwój
Trendy automotive
Prognoza zachowań konsumenckich
Nieruchomości luksusowe i premium
Kategoryzacja nieruchomości mieszkalnych, trendy światowe i ich odzwierciedlenie w Polsce
Pływać w luksusie
Przedstawienie rynku luksusowych jachtów oraz trendów konsumenckich
Blok tematyczny
Moda, biżuteria i zegarki
Luksus użytkowy – moda, biżuteria, dodatki, zegarki.
Obraz rynku – charakterystyka, dane liczbowe, punkty szczególne
Strategie i modele biznesowe, pricing, badania rynkowe
Segmentacja klientów, projektowanie doznań (customer experience), design
Marketing, komunikacja marketingowa, PR
Dystrybucja i sprzedaż
E-commerce
Trendy i predykcje przyszłości
Zagadnienia etyki, sustainability
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 180 godzin dydaktycznych zajęć w formie warsztatów, seminariów oraz wykładów. Zjazdy odbywają się średnio raz w miesiącu, w soboty i niedziele. Zajęcia są realizowane w trakcie 11-12 zjazdów.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej, a inne w formule online. Nie ma możliwości łączenia tych form..
Zajęcia stacjonarne odbywają się w siedzibie Uniwersytetu SWPS lub w innym budynku wynajmowanym przez uczelnię.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Minimum 80% obecności na zajęciach
- Oddanie w terminie i zaliczenie jednego case’u indywidualnego
- Uzyskanie pozytywnej oceny z obrony projektu przygotowanego podczas pracy w 2-3 osobowych zespołach w czasie studiów (opracowanie zagadnienia dotyczącego jednego z wybranych segmentów rynku luksusu)
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.

Kadra
Większość zajęć prowadzonych jest w trybie seminaryjnym przez cenionych praktyków rynkowych. Na spotkania zapraszani są również goście z zagranicy – ich zajęcia prowadzone są w języku angielskim.
Kierowniczka merytoryczna studiów
-
-
prof. dr hab.Piotr Tadeusz Kwiatkowskiprof. dr hab.socjolog, zajmuje się pamięcią zbiorową społeczeństwa polskiego
-
-
-
-

Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz pozytywny wynik rozmowy wstępnej. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Weź udział w rozmowie kwalifikacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
- CV ze szczegółowym uwzględnieniem dotychczasowego doświadczenia zawodowego
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz CV ze szczegółowym uwzględnieniem dotychczasowego doświadczenia zawodowego.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Weź udział w rozmowie kwalifikacyjnej
Koordynator kierunku skontaktuje się z Tobą w celu umówienia terminu spotkania.
Uwaga!
- Forma i tematyka rozmowy zależą od specyfiki danego kierunku.
- O szczegóły dopytaj w Biurze CSPiS.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 zł
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2024-2025)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 680 PLN | 16 800 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 8 150 PLN | 16 300 PLN |
Zapłać w 1 racie | 15 900 PLN | 15 900 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na 7 dni przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.
Sprawdź, jak sfinansować naukę
Zostańmy w kontakcie
Zostaw nam swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących tego kierunku.
Zacznij studia już w marcu!