O studiach
"Studia zarządzania markami luksusowymi prowadzone przez ekspertów praktyków na co dzień pracujących dla takich marek jak BMW, Moet Hennessy, Vogue, Rolls Royce i wielu innych. Solidna porcja wiedzy praktycznej i teoretycznej z obszaru marek premium i luxury. Zajęcia wzbogacone szerokim panelem prelegentów w Polski i ze świata - najbardziej uznanych liderów w swoich dziedzinach od segmentu motoryzacji, poprzez fashion po hospitality. Nieocenione źródło wiedzy i networkingu."
Justyna M. Adamczyk
kierowniczka merytoryczna kierunku
Adresaci
Adresatami studiów są osoby, które już są związane zawodowo z markami obszaru premium i luxury lub planują tak pokierować swoją karierą, aby do tej branży dołączyć. Adresatami programu są także osoby tworzące własne firmy i marki i pragnące podwyższyć ich status oraz lepiej opracować customer experience, opierając wiedzę na doświadczeniu przekazanym przez ekspertów pracujących dla najwyżej cenionych marek na świecie. Przekrój wiedzy z obszarów fashion (moda, dodatki), automotive, hospitality (hotele, spa, restauracje), sztuki, mediów, kosmetyków i alkoholi pozwoli na poznanie zasad wspólnych dla marek luksusowych we wszystkich obszarach oraz na zgłębienie specyfiki każdej z nich. Bezcenna porcja wiedzy i kontaktów niezależnie od tego, z którym segmentem absolwenci będą chcieli się związać.
Cel
Celem stworzenia tego programu jest przekazanie narzędzi praktycznych i wiedzy tak, aby podnieść poziom polskiego rynku produktów i usług luksusowych oraz zwiększyć świadomość i kompetencje potrzebne dla kształtowania customer experience na najwyższym poziomie.
Autorski program powstał w oparciu o programy najbardziej cenionych uniwersytetów świata i zakłada największy możliwy kontakt z praktykami i rzeczywistymi case’ami, które w tej chwili stanowią wyzwanie i kształtują przyszłość branży. Dla jego realizacji zostali zebrani w jednym miejscu i czasie najwybitniejsi eksperci w tej części Europy, a ich wykłady i seminaria wzbogacone będą wystąpieniami kilkunastu panelistów pośród najbardziej cenionych praktyków na świecie.
Dlaczego warto?
To unikalne miejsce i okazja, aby:
- Zdobyć szeroki wachlarz wiedzy teoretycznej o markach luksusowych i premium;
- Mieć dostęp do szerokiego grona praktyków od lat pracujących dla najbardziej uznanych firm na świecie;
- Brać udział w opracowywaniu case’ów, które są rzeczywiste i obecnie zajmują zarządzających tą branżą;
- Pozyskać kompetencje potrzebne do pracy w segmentach premium i luxury;
- Zbudować portfolio networkingowe w Polsce i na świecie;
- Poznać pasjonatów branży i stać się jednym z nich!
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest frekwencja na zajęciach (80%), oddanie w terminie i zaliczenie jednego case’u indywidualnego oraz uzyskanie pozytywnej oceny z obrony projektu przygotowanego podczas pracy realizowanej w 2-3 osobowych zespołach przez cały okres trwania studiów. Celem realizacji tego projektu jest przekrojowe opracowanie zagadnienia dotyczącego jednego z wybranych segmentów rynku luksusu.
Czas trwania
180 godzin, dwa semestry.
Organizacja nauki
Studia podyplomowe trwają 9-10 miesięcy. Zajęcia są realizowane w trakcie 11-12 zjazdów, odbywają się w soboty i niedziele. Spotkania odbywają się średnio raz w miesiącu w siedzibie Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Studia są planowane w formie hybrydowej tj. niektóre zjazdy będą realizowane w formie online, a pozostałe zajęcia odbędą się w budynku.
Dokument ukończenia studiów
Absolwenci otrzymają, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Uniwersytetu SWPS.
Program
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Terminarz zjazdów na rok akademicki 2023/2024
Program obejmuje 180 godzin zajęć dydaktycznych, realizowanych w formie warsztatów, seminariów oraz wykładów. Studia trwają dwa semestry (ok. 12 zjazdów), zajęcia odbywają się w soboty i niedziele. W razie potrzeby jesteśmy gotowi do prowadzenia zajęć w trybie online.
Podczas zjazdu odbywa się średnio 8 godzin zajęć dziennie. Godzina akademicka to 45 minut zajęć dydaktycznych. Większość zajęć prowadzonych jest w trybie seminaryjnym przez praktyków rynkowych. Na zajęcia zapraszani są goście z Polski i zagranicy. Zajęcia prowadzone przez zagranicznych specjalistów (kilkanaście godzin) będą prowadzone po angielsku, stąd znajomość języka angielskiego jest rekomendowana.
I BLOK: PODSTAWY TEORETYCZNE
- Definicje luksusu, zarys historii luksusu.
- Prezentacja raportu na temat sytuacji branży luksusu w Polsce i na świecie.
- Zachowania konsumenckie i komunikacja marketingowa, narzędzia, storytelling.
- Podstawy prawne.
- Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu.
II BLOK: ART & MEDIA
Sztuka, moda, siła marki:
- Wprowadzenie do historii sztuki. Polski i zagraniczny rynek sztuki. Subiektywnie o finansach na rynku sztuki.
- Czy potrzebujemy sztuki, aby zbudować markę? Związki rynku marek lususowych i rynku sztuki. Kody, znaki, wyróżniki - historia wielkich artystów i ich dzieł widzianych razem, w kontekście lub zupełnie osobno – (gość).
- Znaczenie uniwersalnych wartości sztuki w budowaniu organizacji i marki. Artbranding. (wizyta studyjna).
- Eviva l’arte - kiedy sztuka czerpie z mody a moda staje się sztuką? Niezwykłe kolekcje i kolaboracje.
- ...swojej fascynacji modą i światem mody (gość).
- Vogue Polska i polski rynek luksusu – analiza polskiego rynku luksusu z perspektywy wydawania legendarnego pisma o modzie.
- Vogue Polska – nie mogliśmy sobie wymarzyć lepszego startu? – case study.
- Polski rynek mediów – analiza. Jak media budują markę, nowe technologie, nowe kanały komunikacji w budowaniu marki. Czym są treści luksusowe i jak je kreować.
- Przyszłość marki luksusowej, czyli where are we going? Nowe ideologie, technologie, źródła finansowania, rynki. Jak zdążyć przed czasem?
- Idea zrównoważonej marki, czym jest zrównoważone przywództwo.
- Wellbeing, work life balance, luksusowa firma. Teoria organizacji i zarządzania przyszłości.
- Zajęcia w terenie – wizyty studyjne w galerach, spotkanie z artystami. Nie zmieniając niczego, nic się nie zmieni – o postawie artystów i świata mody wobec zmieniającej się rzeczywistości, która rzuca nam kolejne wyzwania.
- Doświadczenia. Prezentacje zaliczeniowe case study z zajęć.
III BLOK: ALCOHOLS & COSMETICS
Konsumpcyjne dobra luksusowe - alkohole i kosmetyki:
- Rynek dóbr luksusowych w Polsce: specyfika, rozwój i perspektywy. Wyzwania i szanse rynku konsumpcyjnych dóbr luksusowych na przykładzie branży alkoholi i kosmetyków.
- Marketing dóbr luksusowych czy marketing doświadczeń? W jaki sposób marka luksusowa kreuje pożądanie? Jak efektywnie zarządzić marka luksusową?
- Kreowanie brand equity i rozwój marki luxury i super luxury na rozwijającym się i dojrzałym rynku.
- Strategie sprzedażowe i dystrybucyjne marek luksusowych. Dystrybucja: Słabe ogniwo marek luksusowych? Hospitality w kreowaniu premium dystrybucji marek luksusowych alkoholi
- Waga sustainability w działalności firm z obszaru dóbr luksusowych.
- Wyzwania przyszłości i kierunki rozwoju luksusowych dóbr konsumpcyjnych.
- Opracowanie całościowej biznesowej strategii (grupa docelowa, pozycjonowanie cenowe, marketing &PR, dystrybucja, timing, etc) wprowadzenia na rynek Polski nowej marki alkoholowej.
IV BLOK: EXPERIENTIAL & HOSPITALITY
Luksus niematerialny - hotele, spa, restauracja, wellbeing i wiele więcej:
- Rosnąca rola i obecna skala luksusu niematerialnego.
- Doznawać vs. mieć – nowa twarz branży luksusu.
- Client experience – doświadczenie ważniejsze niż kiedykolwiek. Trendy i metodologia projektowania doznań.
- Od pomysłu do dystrybucji, czyli optymalne wdrożenie produktu luksusowego – design thinking w projektowaniu doznań i produktów luksusowych.
- Nowe formy komunikacji: social media, e-commerce, era influencerów.
- Online – przenoszenie client experience do sieci.
- Pricing i pozycjonowanie (hotele bez gwiazdek), rankingi.
- Zarządzanie markami z wieloletnią tradycją vs kreowanie nowych marek luksusu.
- Personal branding w hospitality.
- Innowacje w sferze luksusu.
- Społeczna odpowiedzialność i stale rosnąca moda na ekologię.
- Trendy i przyszłość segmentu niematerialnego luksusu.
V BLOK: LUXURY GOODS
Twarde obszary luksusu: samochody, nieruchomości, jachty:
- Przedstawienie rynku Automotive Premium i Luxury – konkurenci czy sojusznicy marki/uczestnicy rynku, pozycjonowanie cenowe, mierniki sukcesu.
- Customer journey – from love affair to love story. Założenia i realizacje strategii pozyskania i lojalizacji klienta/użytkownika w segmentach.
- Kreacja wartości marki – overall experience,bespoke/made to measure.
- Advisory: interakcja z klientem-Sprzedawca czy Opiekun.
- Dystrybucja: inspiracja vs. aspiracja - monobrand, multibrand, Pop up czy No store.
- E commerce – jako kanał sprzedaży marki Premium.
- Komunikacja – strategie obecności w mediach online/offline oraz PR.
- Wykorzystanie synergii miedzy sektorami oraz Art branding.
- Nowe technologie dla luksusu – emobility i zrównoważony rozwój.
- Trendy Automotive – prognoza zachowań konsumenckich.
- Nieruchomości luksusowe i premium – kategoryzacja nieruchomości mieszkalnych, trendy światowe i ich odzwierciedlenie w Polsce.
- Pływać w luksusie – przedstawienie rynku luksusowych jachtów oraz trendów konsumenckich.
VI BLOK: MODA, BIŻUTETRIA I ZEGARKI
Luksus użytkowy - moda, biżuteria, dodatki, zegarki:
- Obraz rynku, jego charakterystyka, dane liczbowe, punkty szczególne.
- Strategie i modele biznesowe, pricing, badania rynkowe.
- Segmentacja klientów, projektowanie doznań (customer experience), design.
- Marketing, komunikacja marketingowa, PR.
- Dystrybucja i sprzedaż.
- E-commerce.
- Trendy i predykcje przyszłości.
- Zagadnienia etyki, sustainability.
Kadra
Rekrutacja
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE
Rekrutacja na studia podyplomowe wymaga wypełnienia internetowego formularza zgłoszeniowego. Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje rozmowa kwalifikacyjna.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej ilości zgłoszeń.
Opłaty
Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl
Opłata za rok studiów
rok akademicki 2023-2024 |
10 rat |
1 380 zł |
2 raty |
6 650 zł |
1 rata |
12 900 zł |
Opłata rekrutacyjna |
300 zł |
Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (absolwent płaci 0 zł).
Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni [w tytule prosimy wpisać: nazwisko i imię oraz kierunek].
Kontakt