Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna
string(64) "https://rekrutacja.swps.pl/s/offer-selection?rev=a2bQt0000007Hbz"

Kierunek dostępny także w:

Wrocławiu.

O studiach

To studia dla osób zainteresowanych praktyczną stroną reklamy, które chcą zdobyć również teoretyczną wiedzę na temat tworzenia projektów graficznych w oparciu o psychologiczne mechanizmy działające w reklamie. Kierunek powstał jako odpowiedź na potrzeby rynku, przygotowuje do pracy w zawodzie grafika reklamowego. Warsztatowy charakter studiów pozwala na zdobycie praktycznych umiejętności, przygotowuje do pracy w zawodzie grafika reklamowego.

Nasi słuchacze to osoby, które dopiero rozpoczynają swoją karierę w branży reklamowej lub znają już narzędzia, ale nie wiedzą jak wykorzystać je w praktyce. Program jest dopasowany również do osób, które znają podstawy, brak im jednak praktycznych umiejętności pracy z narzędziami.

Kierunek powstał jako kontroferta uczelni artystycznych, które nie dają tak dobrego przygotowania w kwestii brandingu i osadzenia pracy grafika w kontekście rynkowych działań firm czy oczekiwań pracodawców w tym zakresie.

Więcej informacji o studiach

W toku studiów przedstawiamy wszelkie aspekty reklamy związane z historią designu, psychologicznymi mechanizmami oddziaływującymi w reklamie, czy postulaty wysuwane przy kreowaniu tożsamości marki. Specjaliści z branży reklamowej, przede wszystkim praktycy, przedstawią kwestie reklamy traktowanej jako proces, gdzie istotne jest jej osadzenie w realiach rynkowych oraz szerszej perspektywie społecznej: segmentacja konsumentów, badania zachowań nabywczych, poszukiwania insightów konsumenckich oraz analiza działań konkurencji. Omówiona zostanie komunikacja marki w zakresie kreacji i planu mediów.

 

Czy to studia dla ciebie?

Zapraszamy osoby z wyższym wykształceniem, które zawodowo zajmują się grafiką i chcą poszerzyć teoretyczną wiedzę z zakresu składu i fotoedycji. To również odpowiedni kierunek dla każdego, kto chce wymienić doświadczenia z innymi praktykami na rynku.

Kierunek pozwoli na znalezienie pracy m.in. w:

  • drukarni
  • wydawnictwie
  • agencji reklamowej
  • działach składu i fotoedycji

Dlaczego warto?

  1. Warsztatowy charakter studiów – stawiamy na zdobywanie praktycznych umiejętności
  2. Program stanowi uzupełnienie pracy grafika projektowego i poszerzenie jego kompetencji
  3. Kładziemy nacisk na teorię przygotowania przekazu reklamowego (typografia, kompozycja, psychologia reklamy), praktyczną znajomość narzędzi graficznych, oraz umiejętności wspomagających pracę grafika (fotografia, obróbka filmów)
  4. Studia bazują na nowoczesnych narzędziach i metodach, takich jak eye-tracking
  5. Pracujemy na najlepszych programach graficznych z pakietu Adobe: Photoshop, InDesign, Illustrator
  6. Nasi absolwenci tworzą teczkę własnych prac w trakcie zajęć praktycznych

Program studiów

Blok tematyczny

Podstawy projektowania graficznego

warsztat (12 godz.)

Blok tematyczny

Grafika komputerowa

warsztat (94 godz.)

Blok tematyczny

Psychologiczne mechanizmy reklamy

wykład (16 godz.)

Blok tematyczny

Eksperymentalne metody badań przekazu wizualnego

warsztat (12 godz.)

Blok tematyczny

Psychologia zawodu. Kreatywne myślenie

wykład (4 godz.)

Blok tematyczny

Kampania reklamowa

seminarium (8 godz.)

Blok tematyczny

Usability stron internetowych/web usability

seminarium (8 godz.)

Blok tematyczny

Projektowanie stron responsywnych

seminarium (8 godz.)

Blok tematyczny

Fotografia studyjna i plenerowa

warsztat (8 godz.)

Blok tematyczny

Podstawy montażu filmów wideo /Adobe Premiere 6.0, Adobe After Effects

warsztat (12 godz.)

Blok tematyczny

Agencja reklamowa

seminarium (4 godz.)

Blok tematyczny

Przygotowanie i prezentacja projektu

(16 godz.)

Organizacja nauki

Studia trwają dwa semestry i obejmują 202 godziny dydaktycznych zajęć. Zjazdy odbywają się się co 2-3 tygodnie w weekendy.

Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej, a inne w formule online. Nie ma możliwości łączenia tych form.

Zajęcia stacjonarne odbywają się w siedzibie Uniwersytetu SWPS lub w innym budynku wynajmowanym przez uczelnię.

Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.

Jeśli pozwoli na to liczebność grupy, zajęcia projektowania graficznego będą odbywały się na dwóch poziomach zaawansowania:

  • grupa dla osób początkujących, które nigdy wcześniej nie projektowały i zaczynają swoją pracę graficzną,
  • grupa dla osób, dla których nie jest to pierwsze spotkanie z programami graficznymi, a na studiach zamierzają uzupełnić swoją wiedzę.

Warunki zaliczenia

  • Minimum 80% obecności na zajęciach
  • Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej, która została przygotowana w trakcie studiów. Tytuł i forma pracy zaliczeniowej zostają wybrane najpóźniej po pierwszym semestrze. Prace przede wszystkim indywidualne, w wyjątkowych sytuacjach dopuszczalne jest przygotowanie pracy w grupie, maks. 4-osobowej.

Dokument ukończenia studiów

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.

Kadra

Studia prowadzone są przez specjalistów, którzy w swojej pracy naukowej i artystycznej poruszają tematy reklamy lub kreacji. Ich pracę uzupełnia kadra praktyków, którzy na co dzień z sukcesem tworzą skuteczne kampanie marketingowe.

    Kierownik kierunku

  • prof. dr hab.
    Dariusz Doliński
    prof. dr hab.
    wybitny psycholog społeczny, autor licznych publikacji z zakresu wpływu społecznego
  • dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
    Tomasz Grzyb
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
    trener uhonorowany Certificate of Appreciation NATO, specjalista w zakresie wpływu społecznego
  • dr hab., prof. ASP
    Marek Grzyb
    dr hab., prof. ASP
    Dziekan Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Zajmuje się działaniami intermedialnymi i animacją 3D
  •  
    Dariusz Hajduk
     
    socjolog, strateg wielu agencji reklamowych
  • dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
    Michał Jakubowicz
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
    artysta wizualny, badacz komunikacji mediów (habilitacja z zakresu sztuki)
  • dr hab.
    Łukasz Kliś
    dr hab.
    kierownik Zakładu Projektowania Graficznego Instytutu Sztuki w Cieszynie
  •  
    Renata Makuszak-Krzyżaniak
     
    projektantka graficzna i specjalistka w zakresie budowaniu strategii komunikacji wizualnej marki
  • dr hab.
    Jarosław Orzechowski
    dr hab.
    Psycholog, dr hab. nauk społecznych, wykładowca
  •  
    Katarzyna Panek
     
    grafik kreatywny

Rekrutacja

Zasady rekrutacji

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek. Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.

W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.

  1. Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
  2. Załącz odpowiednie dokumenty
  3. Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
  4. Rozpocznij studiowanie

Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy

Na studia zapisujesz się online.

Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.

Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.

Przygotuj:

  • Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych

Załącz odpowiednie dokumenty

W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych.

Pamiętaj!

  • Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
  • Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne

Dokonaj opłaty rekrutacyjnej

Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.

Uwaga!

  • Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

Rozpocznij studiowanie

Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.

Pamiętaj!

  • Liczba miejsc jest ograniczona
  • O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Opłaty

Opłata rekrutacyjna: 300 PLN

Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

Opłata za rok studiów (2024-2025)

  Wysokość raty Łączny koszt studiów
Zapłać w 10 ratach 980 PLN 9 800 PLN
Zapłać w 2 ratach 4 650 PLN 9 300 PLN
Zapłać w 1 racie 8 900 PLN 8 900 PLN

Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.

Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Sprawdź, jak sfinansować naukę

Nieoprocentowane pożyczki

Ministerstwo Rozwoju uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na kształcenie obejmujące m.in. studia podyplomowe, kursy, szkolenia. W ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój możesz otrzymać nawet do 30 000 zł pomocy zwrotnej bez żadnych dodatkowych kosztów. Co ważne, istnieje możliwość umorzenia 20–25% przyznanej kwoty.

Szczegółowe informacje znajdziesz na www.inwestujwrozwoj.pl

Zniżki dla firm na studia podyplomowe

Uniwersytet SWPS od kilku lat z powodzeniem realizuje przekrojowe projekty dla firm, korporacji i instytucji państwowych. Do każdego z klientów i partnerów podchodzimy indywidualnie i dopasowujemy ofertę do jego potrzeb. Dla pracodawców, którzy skierują do nas większą liczbę pracowników, mamy specjalne oferty cenowe.

O szczegóły zapytaj w CSPiS.

Zostańmy w kontakcie

Zostaw nam swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących tego kierunku.