Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Czas trwania

  • 1 dzień / 8 godzin dydaktycznych

Kontakt

  • tel: 61 27 11 255
  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Poznań, centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Zarządzanie stresem, emocjami, konfliktami i sytuacjami trudnymi w zespole

  • Rekrutacja trwa

O szkoleniu

„Wielkie dzieła powstają nie dzięki sile, ale dzięki wytrwałości”
(Samuel Johnson)

Konflikt, stres, trudne sytuacje są czymś naturalnym, nieuniknionym w życiu zawodowym i prywatnym. Stanowią integralną część życia społecznego. Jeśli między ludźmi nie ma konfliktów, to znaczy, że nie ma między nimi rzeczywistych kontaktów. Konflikt zazwyczaj kojarzy się z trudnymi emocjami, stresem, walką, z nieprzyjemnościami. Tak naprawdę jednak, jest neutralny. Konstruktywne lub negatywne mogą być natomiast sposoby rozwiązywania konfliktów. Zbyt mała ilość ujawnionych konfliktów/trudnych sytuacji prowadzi do stagnacji, ale konflikty nie w pełni kontrolowane grożą chaosem.

Termin szkolenia: 30 września 2022 roku, w godz.: 9:00-16:30

Adresaci

Osoby z działów personalnych firm, osoby zarządzające zespołami, doradcy zawodowi, wyższa kadra kierownicza, związkowcy, pracownicy obsługi klienta, zainteresowani tematyką.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy i doskonalenie umiejętności z zakresu zarządzania sytuacjami trudnymi, konfliktami w zespole, stresem i emocjami, a szczególnie:

• Zapoznanie uczestników z istotą stresu, rodzajami emocji, znaczeniem konfliktów w organizacjach
• Przedstawienie metod i sposobów rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem, itp.
• Doskonalenie odpowiednich technik komunikacji w sytuacjach trudnych, radzeniem sobie ze stresem, emocjami.
• Podwyższanie standardów zarządzania zespołami w firmach.

Program

  1. Czym jest zjawisko stresu? Rodzaje stresu: dobry i zły. Droga stresu. Skąd przychodzi stres? Objawy stresu. Stres w miejscu pracy. Dlaczego działamy pod presją?
  2. Różne strategie radzenia sobie ze stresem, przeciążeniem pracą.
  3.  Autodiagnoza własnego stanu równowagi. Wnioski. Zaledwie 6 kroków do równowagi – nowy styl bycia/życia.
  4. Martwienie się nawykowe i konstruktywne – źródłem stresu i szkodliwych emocji. Jak sobie z tym radzić?
  5. Trudni ludzie jako źródło problemów – jak sobie z nimi radzić?
  6. Emocje w organizacjach: gniew, konflikt międzygrupowy, optymizm-pesymizm, nadzieja, radzenie sobie z oporem. Mechanizmy działania.
  7. Techniki kontrolowania własnych uczuć, techniki upierania się przy swoim, argumentowanie własnego stanowiska, parafraza, postawa asertywna, konstruktywna krytyka.
  8. Zdefiniowanie zjawiska konfliktu, elementy konfliktu, przyczyny i skutki, dynamika konfliktu, rodzaje konfliktów.
  9. Typowe zachowania i działania podejmowane w sytuacjach konfliktowych.
  10. Sposoby rozwiązywania konfliktów a osobowość człowieka.
  11. Techniki wywierania wpływu, argumentowanie własnego stanowiska, postawa asertywna, radzenie sobie z oporem.
  12. Jak unikać szkodliwych konfliktów a stymulować twórcze konflikty?
  13. Model efektywnej komunikacji. Komunikacja w sytuacjach trudnych.
  14. Złote zasady konstruktywnej krytyki i informacji zwrotnej.


Korzyści:

• Zapoznanie uczestników szkolenia z wiedzą nt. stresu, emocji, źródłami i przebiegiem powstawania trudnych sytuacji, konfliktowych,
• Zdefiniować i określić sposoby rozwiązywania konfliktów,
• Traktować konflikt w sposób twórczy, pozytywny, a nie destrukcyjny,
• Komunikować się w odpowiednio z uczestnikami konfliktu/trudnej sytuacji,
• Opanować swoje emocje i stres podczas rozwiązywania trudnych sytuacji,
• Zapoznanie uczestników szkolenia z regułami efektywnej komunikacji, barierami i przeszkodami, jak również korzyściami z zakresu sprawnej komunikacji,
• Podniesienie efektywności pracy pracowników oraz zespołów, poprawa atmosfery w środowisku pracy, lepszych relacji społecznych w firmie,
• Podniesienie na wyższy poziom standardów kultury organizacyjnej firmy, poprawa wizerunku organizacji, lepszy PR,
• Większa pewność siebie, profesjonalizm uczestników w realizacji w/w działań.

 

 

Kadra

mieczkowskamarzena

Marzena Mieczkowska

Ceniony ekspert w dziedzinie HR, wykładowca, praktyk i trener biznesu. Doświadczony manager. Coach. Finalistka konkursu „Dyrektor Personalny Roku” w 2001r. Zdobyła dwukrotnie prestiżowe Godło „Inwestor w Kapitał Ludzki (2001, 2002).
Absolwentka socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła również studia podyplomowe z Zarządzania i marketingu oraz z Zarządzania zasobami ludzkimi w firmie w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Koźmińskiego w Warszawie. Zdobyła certyfikat niezależnej europejskiej placówki International Education Society. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami i Francuskiego Instytutu Zarządzania. Uczestniczyła w wielu kursach i szkoleniach z zakresu profesjonalnego ZZL.
Współpracuje z uczelniami: Uniwersytet - Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Akademia im. L. Koźmińskiego, Wyższa Szkoła Bankowa, Wszechnica Polska Szkoła Wyższa w Warszawie, Collegium Humanum (MBA), WAT - prowadząc zajęcia ze studentami w zakresie zarządzania, HR, kompetencji „miękkich”, kompetencji kierowniczych, doradztwa zawodowego.Od początku swojej drogi zawodowej zajmuje się zagadnieniami HR (w różnych sektorach biznesu; produkcyjnym, medialnym, finansowym, wydawniczym, logistycznym, medycznym). Posiada kilkunastoletnie doświadczenie kierownicze. Współpracowała z różnymi grupami społeczno-zawodowymi w kilku branżach (w tym ze związkami zawodowymi). Posiada praktyczne doświadczenie biznesowe, m. in. uczestniczyła jako HR dyrektor w fuzji 5 konkurencyjnych firm i tworzyła politykę personalną od podstaw dla nowej firmy, realizowała także procesy dot. restrukturyzacji przedsiębiorstw.
Obszary specjalizacji:
Specjalizuje się w programach podnoszących efektywność biznesową firm poprzez działania z obszaru strategii personalnej, projektowanie procesów i narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. W swojej pracy stara się łączyć inteligencję emocjonalną z analitycznym, biznesowym, twórczym myśleniem.
Zajmuje się doradztwem HR dla wielu firm, jak również prowadzi szkolenia i wykłady z zakresu doskonalenia kompetencji interpersonalnych, kierowniczych, HR.
Autorka wielu publikacji z w/w obszaru.

Rekrutacja i opłaty

Zasady rekrutacji:

  • kolejność zgłoszeń;

  • w celu zapisania się na szkolenie wciśnij przycisk „Aplikuj" i pozostaw dane, które pozwolą nam skontaktować się z Tobą.

Opłata

130 zł/os.*

*cena dotyczy wyłącznie szkolenia otwartego

Dla absolwentów, studentów i słuchaczy studiów podyplomowych Uniwersytetu SWPS - zniżka na szkolenie w wysokości 10%!

Konto do wpłat opłat za szkolenia

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
03-815 Warszawa, ul. Chodakowska 19/31
BNP Paribas Bank Polska SA
36 1750 0009 0000 0000 1095 1135
W tytule przelewu prosimy o podanie imienia i nazwiska uczestnika, oraz nazwy szkolenia

Regulaminy

Termin szkolenia

25 i 26 listopada 2020 roku, godz. 17.30-20.00
lub
5 grudnia 2020 roku, godz. 10.00 - 15.00
forma online