Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Czas trwania

  • 40 godzin dydaktycznych

Kontakt

  • tel: 58 721 46 90
  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sopot, centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Specjalista ds. rekrutacji

  • Rekrutacja trwa

O szkoleniu

CEL

Zapoznanie uczestników z najważniejszymi zagadnieniami praktycznymi związanymi z samodzielnym prowadzeniem działań rekrutacyjnych. Ćwiczenie umiejętności posługiwania się podstawowymi narzędziami rekrutacyjnymi i selekcyjnymi. Rozwijanie praktycznych osobistych umiejętności związanych z rekrutacją i selekcją kandydatów. Zapoznanie z zasadami wykorzystania wybranych narzędzi rekrutacyjnych.

METODA SZKOLENIOWA

Praktyczne zajęcia warsztatowe, trening umiejętności, aktywne ćwiczenia na zajęciach i w ramach pracy domowej.
Uczestnicy otrzymają podręcznik oraz zestaw narzędzi rekrutacyjnych (kwestionariusze, scenariusze rozmów, zestawy skal szacunkowych, katalogi opisów stanowisk) opracowany przez specjalistów.

ADRESACI

Osoby nie posiadające doświadczenia zawodowego lub doświadczenia w dziedzinie rekrutacji, zamierzające zająć się zawodowo tą problematyką oraz osoby aktywne zawodowo (pracownicy działów kadr, menedżerowie) planujący sprofesjonalizować swoje działania w zakresie rekrutacji.


Czas trwania

40 godzin lekcyjnych; kurs realizowany jest w postaci dwóch weekendowych zjazdów (sobota - niedziela).

 

Program

1. Krótkie wprowadzenie w problematykę rekrutacji i selekcji, analiza etapów procesu rekrutacyjnego.
2. Diagnoza potrzeb personalnych:

  • opis stanowiska pracy, przykłady opisów stanowisk różnych branż, specjalności i typów firm, profesjogram,
  • profil idealnego kandydata, przykłady profili, typy i rodzaje kryteriów selekcyjnych, zestawy kompetencyjne, model pięcioczynnikowy predyspozycji zawodowych.

3. Poszukiwanie kandydatów:

  • wykorzystanie internetowych portali rekrutacyjnych, konstruowanie ofert, zasady korzystania z wybranych portali, rekrutacja w Polsce i zagranicą,
  • inne metody pozyskiwania pracowników (ulotkowanie, plakaty, targi pracy),
  • zasady i aspekty praktyczne korzystania z profesjonalnych portali społecznościowych ( Linkedin, Goldenline, Facebook).

4. Metody analizy i selekcji aplikacji kandydatów - ćwiczenia praktyczne.
5. Warsztat „Prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej” (10 godzin) – ćwiczenia symulacyjne.
6. Metody oceny kandydatów – tworzenie skal szacunkowych, ankiety i zbiorcze arkusze ocen, metody rangowania i porównywania parami, elementy psychologii różnic indywidualnych.
7. Prawne i etyczne aspekty rekrutacji.

Przebieg kursu:

Wprowadzenie - 2h
Opisy stanowisk – 4h
Portale rekrutacyjne – 4h

Dzień II
Profile kandydatów – 5h
Portale społecznościowe – 5h

Dzień III
Warsztat: Rozmowa kwalifikacyjna – 10h

Dzień IV
Analiza i selekcja aplikacji – 5h
Metody oceny kandydatów – 3h
Prawne i etyczne aspekty rekrutacji - 2h.

Kadra

dr Marek Suchar – dr psychologii, konsultant personalny, nauczyciel akademicki. Doradzał w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi wielu firmom polskim i zagranicznym, m.in. Solvay, Auchan, ING Bank Śląski, Poczta Polska, ABB. Uczestniczył w obsadzaniu kluczowych stanowisk menedżerskich, m.in. w: Energa, Tauron, PKP, Volvo Polska, Renault Trucks Polska oraz stanowisk kierowniczych w instytucjach, takich jak: Uniwersytet Medyczny w Gdańsku, Europejskie Centrum Solidarności, Urzędy Miasta w Gdańsku i Gdyni. Autor ponad stu publikacji, w tym 7 książek o tematyce HR, m.in. bestsellera „Rekrutacja i selekcja personelu" (4 wydania + wydanie rosyjskojęzyczne).
Prowadził zajęcia z psychologii stosowanej oraz zarządzania zasobami ludzkimi w kilkunastu renomowanych polskich uczelniach, m.in. Uniwersytecie Gdańskim, Krajowej Szkole Administracji Publicznej, Wyższej Szkole Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Politechnice Gdańskiej, Wyższej Szkole Bankowej.
Jego pozazawodowe zainteresowania to historia i współczesność miasta Jerozolima, posiada dyplom przewodnika po Ziemi Świętej, studiował historię, geografię i archeologię biblijną, jest autorem artykułów i książek poświęconych Jerozolimie.

Szymon Suchar - psycholog, konsultant personalny z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w rekrutacji. Jest absolwentem podyplomowych studiów menedżerskich. Specjalizuje się w rekrutacji internetowej oraz wykorzystaniu portali społecznościowych do pozyskiwania kandydatów na stanowiska wykonawcze oraz średniego szczebla. Jego doświadczenie obejmuje udział w kilkuset projektach rekrutacyjnych, m.in. w branży produkcyjnej, logistycznej, motoryzacyjnej oraz IT a także w rekrutacjach transgranicznych.
Zajmuje się również projektowaniem graficznym, fotografią oraz gotowaniem i kulinarnymi eksperymentami, czego owocami był prowadzony wiele lat blog o tematyce kulinarnej, książeczka z przepisami a do niedawna streetfoodowy koncept Ciekawa Strawa.

Gabriela Kirol-Kustosz - posiada wieloletnie doświadczenie w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi dzięki pracy dla wielu polskich i międzynarodowych firm jako konsultant, menedżer oraz coach.
Specjalizuje się w realizowaniu projektów z zakresu oceny i rozwoju potencjału ludzkiego. Ma doświadczenie w tworzeniu, koordynacji i realizacji międzynarodowych projektów w zakresie Assessment i Development Centre oraz analizy stanowisk. Zajmuje się rozwojem indywidualnym pracowników, głównie kadry menedżerskiej. Do jej obowiązków należy również opracowywanie i wdrażanie programów rozwojowych dostosowanych do specyfiki firm, w tym projektowanie i prowadzenie szkoleń. Prowadzi warsztaty z zakresu autoprezentacji, technik pomostowych, technik wywierania wpływu, umiejętności menedżerskich, motywacji, przywództwa, zarządzania stresem, rekrutacji.
W swojej karierze zawodowej zajmowała się również restrukturyzacją i rozwojem funkcji zarządzania personelem, przeprowadziła wiele projektów związanych z wdrażaniem nowych metod zarządzania kapitałem pracowniczym. Jest wykładowcą na studiach MBA Politechniki Gdańskiej oraz w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Udziela się również jako prelegentka na konferencjach na tematy zawodowe HR. Od 2004 roku pracuje jako Talent Manager w firmie Deloitte. Obecnie zajmuje się wdrażaniem długofalowego projektu wewnętrznego Akademia Coachingu Deloitte.
Gabriela Kirol-Kustosz posiada dyplom magistra psychologii. Ukończyła również Podyplomowe Studia Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz liczne kursy i szkolenia biznesowe. Jest certyfikowanym administratorem wielu kwestionariuszy i testów zawodowych. Pełni funkcję międzynarodowego coacha, posiada certyfikat Erickson College International.

Maksymilian Nawotka - trener i menedżer z wieloletnim doświadczeniem w kierowaniu zespołami sprzedażowymi oraz zarządzaniu zasobami ludzkimi. Doświadczenia zawodowe gromadził w wielkich międzynarodowych korporacjach z sektora finansowego takich jak Credit Agricole, Sygma Bank czy GE Money Bank, a także w mniejszych organizacjach reprezentujących usługi nowoczesnego typu – m.in. PZU Zdrowie i Wakacje.pl.
W firmach, w których pracował, tworzył i wdrażał m.in. programy adaptacyjne dla nowo zatrudnianych osób, programy rozwoju karier i awansów zawodowych, realizował diagnozy przyczyn rotacji pracowników.
Jako trener posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji, negocjacji, zarządzania zespołami oraz nowoczesnym rozwojem sprzedaży. Tworzył autorskie programy szkoleniowe oraz programy motywacyjne. Jest absolwentem studiów psychologicznych w Uniwersytecie SWPS.

Rekrutacja i opłaty

O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń

W celu zapisania się na szkolenie wciśnij przycisk „Aplikuj" i pozostaw dane, które pozwolą nam skontaktować się z Tobą.

Opłata:

990 zł

Konto do opłat za szkolenia
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
03-815 Warszawa, ul. Chodakowska 19/31
BNP Paribas Bank Polska SA
36 1750 0009 0000 0000 1095 1135
W tytule przelewu prosimy o podanie imienia i nazwiska uczestnika, oraz nazwy szkolenia

Regulaminy