Warszawa , Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń
Budowanie programów terapeutycznych, standardy, złożone problemy.
Szkolenie online | Czas trwania: 10h dydaktycznych
Termin szkolenia: nowy termin wkrótce
Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.
Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.
Celem szkoleń jest poszerzenie wiedzy z zakresu psychoterapii dzieci i młodzieży w nurcie poznawczo-behawioralnym. Zajęcia są realizowane przez specjalistów terapeutów dzieci i młodzieży, superwizorów, specjalistów psychiatrów dzieci i młodzieży, mających doświadczenie zawodowe w pracy z pacjentami w wieku rozwojowych.
Terminy szkolenia: kolejna edycja szkolenia uruchomiona zostanie jesienią 2022 roku.
Cykl szkoleń dostosowany został do programu specjalizacji Psychoterapia dzieci i młodzieży, ścieżka poznawczo-behawioralna i jest uzupełnieniem programu czteroletniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą. Zrealizowane zajęcia można wykorzystać jako dorobek wymagany w przypadku ubiegania się o specjalizację z psychoterapii dzieci i młodzieży, spełniają one kryteria stosowane od oceny wniosku o uznanie dorobku naukowego lub zawodowego za równoważny ze zrealizowaniem szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży. Do jednego z kryteriów uznania dorobku wymagane jest 320 godzin szkolenia z dzieci i młodzieży.
Plan został stworzony w sposób umożliwiający udział w nim osób uczestniczących w zajęciach w ramach 4-letniej szkoły psychoterapii poznawczo-behawioralnej bez obaw o powtórzenie zagadnień tam przedstawionych. Udział w zajęciach zakłada u uczestnika podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu podstaw terapii poznawczo-behawioralnej, ogólnej psychopatologii, znajomości systemów klasyfikacyjnych oraz zaburzeń występujących u dzieci i młodzieży.
Częścią integralną szkolenia są multimedialne krótkie materiały z zagadnieniami teoretycznymi wprowadzającymi do danego spotkania, do odsłuchania i zapoznania się przed każdym zjazdem, a także z formularzy testowych, których wypełnienie umożliwia aktywny udział w ćwiczeniach. Zajęcia “na żywo ” będą odnosiły się do wiedzy uczestników czerpanej z materiałów udostępnianych przed zajęciami.
W przebiegu zajęć uczestnicy zyskają szansę na omówienie i przećwiczenia protokołów, ćwiczenia fragmentów sesji, scenek z terapii, trudnych momentów, typowych problemy w pracy z takim pacjentem. Zwrócona zostanie uwaga na specyficzność poznawczą zaburzeń wieku rozwojowego, kluczowe elementy i metody pracy, dostępne protokoły, najczęstsze problemy w terapii. Zajęcia zawierają około 50-60 % formuły wykładowej i 40-50% formuły warsztatowej. Każde zajęcia kończą się wypełnianiem zadań podsumowujących, których wykonanie jest integralną częścią kursu i stanowi warunek zaliczenia zajęć.
Oferta kierowana jest do słuchaczy i absolwentów SPPB, a także psychoterapeutów poznawczo – behawioralnych kształcących się w innych szkołach / absolwentów innych szkół.
Nie ma konieczności realizowania całego cyklu szkolenia, można realizować poszczególne moduły.
Zaliczenie: na podstawie kryteriów z sylabusa: Zadanie wejściowe - na podstawie przeczytanej literatury przedmiotu i udostępnionych wcześniej materiałów. Obecność i aktywne uczestniczenie w zajęciach (80%) , w tym wypełnianie zadanych kwestionariuszy w trakcie ćwiczenia. Test zaliczeniowy odbywa się w dniu ostatniego zjazdu z danego modułu.
a. praca z dzieckiem z zaburzeniami złożonymi (8 godzin)
b. standardy Nice i superwizja across the lifespan (2 godziny)
dr n. med. Artur Wiśniewski
W celu zapisania się na szkolenie wciśnij przycisk „Aplikuj teraz" i pozostaw dane, które pozwolą nam skontaktować się z Tobą.
700 zł/os.*
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
03-815 Warszawa, ul. Chodakowska 19/31
BNP Paribas
36 1750 0009 0000 0000 1095 1135
W tytule przelewu prosimy o podanie imienia i nazwiska uczestnika, oraz nazwy szkolenia.
W przypadku zgłoszenia się zbyt małej ilości uczestników biuro zastrzega sobie zmianę terminów szkolenia.