Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Czas trwania

  • 10 godzin dydaktycznych

Kontakt

  • Poniedziałek-piątek
    godz. 10:00-15:00
    tel. 22 517 99 60
    kom. 694 441 787
  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Warszawa, centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Dbanie o siebie w kontekście pracy z dzieckiem z trudnościami i jego rodziną

  • Rekrutacja trwa

O szkoleniu

Celem szkoleń jest poszerzenie wiedzy z zakresu psychoterapii dzieci i młodzieży w nurcie poznawczo-behawioralnym. Zajęcia są realizowane przez specjalistów terapeutów dzieci i młodzieży, superwizorów, specjalistów psychiatrów dzieci i młodzieży, mających doświadczenie zawodowe w pracy z pacjentami w wieku rozwojowych.

Terminy szkolenia: kolejna edycja szkolenia uruchomiona zostanie jesienią 2022 roku.

Cykl szkoleń dostosowany został do programu specjalizacji Psychoterapia dzieci i młodzieży, ścieżka poznawczo-behawioralna i jest uzupełnieniem programu czteroletniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą. Zrealizowane zajęcia można wykorzystać jako dorobek wymagany w przypadku ubiegania się o specjalizację z psychoterapii dzieci i młodzieży, spełniają one kryteria stosowane od oceny wniosku o uznanie dorobku naukowego lub zawodowego za równoważny ze zrealizowaniem szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży. Do jednego z kryteriów uznania dorobku wymagane jest 320 godzin szkolenia z dzieci i młodzieży.

Plan został stworzony w sposób umożliwiający udział w nim osób uczestniczących w zajęciach w ramach 4-letniej szkoły psychoterapii poznawczo-behawioralnej bez obaw o powtórzenie zagadnień tam przedstawionych. Udział w zajęciach zakłada u uczestnika podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu podstaw terapii poznawczo-behawioralnej, ogólnej psychopatologii, znajomości systemów klasyfikacyjnych oraz zaburzeń występujących u dzieci i młodzieży.

Częścią integralną szkolenia są multimedialne krótkie materiały z zagadnieniami teoretycznymi wprowadzającymi do danego spotkania, do odsłuchania i zapoznania się przed każdym zjazdem, a także z formularzy testowych, których wypełnienie umożliwia aktywny udział w ćwiczeniach. Zajęcia “na żywo ” będą odnosiły się do wiedzy uczestników czerpanej z materiałów udostępnianych przed zajęciami.

W przebiegu zajęć uczestnicy zyskają szansę na omówienie i przećwiczenia protokołów, ćwiczenia fragmentów sesji, scenek z terapii, trudnych momentów, typowych problemy w pracy z takim pacjentem. Zwrócona zostanie uwaga na specyficzność poznawczą zaburzeń wieku rozwojowego, kluczowe elementy i metody pracy, dostępne protokoły, najczęstsze problemy w terapii. Zajęcia zawierają około 50-60 % formuły wykładowej i 40-50% formuły warsztatowej. Każde zajęcia kończą się wypełnianiem zadań podsumowujących, których wykonanie jest integralną częścią kursu i stanowi warunek zaliczenia zajęć.
Oferta kierowana jest do słuchaczy i absolwentów SPPB, a także psychoterapeutów poznawczo – behawioralnych kształcących się w innych szkołach / absolwentów innych szkół.

Nie ma konieczności realizowania całego cyklu szkolenia, można realizować poszczególne moduły.

Zaliczenie: na podstawie kryteriów z sylabusa: Zadanie wejściowe - na podstawie przeczytanej literatury przedmiotu i udostępnionych wcześniej materiałów. Obecność i aktywne uczestniczenie w zajęciach (80%) , w tym wypełnianie zadanych kwestionariuszy w trakcie ćwiczenia. Test zaliczeniowy odbywa się w dniu ostatniego zjazdu z danego modułu.

Program

Warsztat składa się z części teoretycznej i ćwiczeń praktycznych. W części teoretycznej przybliżona zostanie wiedza na temat wypalenia zawodowego u osób zajmujących się pomaganiem innym oraz jego specyfika w pracy z dziećmi i ich rodzinami. Omówimy charakterystyczne symptomy i ich wpływ na pracę terapeutyczną oraz inne sfery życia terapeuty. W odniesieniu do teorii przedstawione zostaną etapy rozwoju tego problemu. Zaprezentujemy możliwe obszary oddziaływań mających na celu dbanie o siebie i przeciwdziałanie pogłębiania się wypalenia zawodowego.
W części warsztatowej uczestnicy będą mieli możliwość autodiagnozy swoich własnych trudności, a następnie pracy nad nimi indywidualnie i w podgrupach, korzystając z wybranych technik terapii poznawczo-behawioralnej.

Kadra

dr Magdalena Gąssowska-Szmidt

Psycholog, psychoterapeuta, superwizor. Jako psychoterapeuta pracuje od 2003 roku. Doświadczenie kliniczne zdobywała pracując w Oddziale Leczenia Zaburzeń Nerwicowych Szpitala MSWiA do 2015 roku prowadząc psychoterapię indywidualną i grupową. Od wielu lat prowadzi również praktykę prywatną.
Od 2019 roku współpracuje ze Szkołą Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS, prowadząc zajęcia dydaktyczne oraz superwizję grupową.

Rekrutacja i opłaty

Zasady rekrutacji


Interaktywne szkolenie online na platformie Google Classroom + Google Meet.

W celu zapisania się na szkolenie wciśnij przycisk „Aplikuj teraz" i pozostaw dane, które pozwolą nam skontaktować się z Tobą.

Opłata

500 zł/os.*

Konto do wpłat opłat za szkolenia

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
03-815 Warszawa, ul. Chodakowska 19/31
BNP Paribas
36 1750 0009 0000 0000 1095 1135
W tytule przelewu prosimy o podanie imienia i nazwiska uczestnika, oraz nazwy szkolenia.

Regulaminy 

Termin szkolenia

11 maja 2020 r., godz: 17:00-20:00.

W przypadku zgłoszenia się zbyt małej ilości uczestników biuro zastrzega sobie zmianę terminów szkolenia.