Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Szukasz studiów? Wybierz tematykę:

Szukasz studiów?

 

Centrum Kulturowych Badań Technologii

Instytutu Nauk Humanistycznych

Centrum kieruje dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS Mirosław Filiciak – medioznawca, dyrektor Instytutu Nauk Humanistycznych Uniwersytetu SWPS, naukowo zajmujący się wpływem mediów cyfrowych na uczestnictwo w kulturze.

Centrum Kulturowych Badań Technologii

Cele badawcze

Zespół centrum prowadzi badania technologii z perspektywy kulturowej. Interesują nas badania współczesnych mediów i badania historyczne, skoncentrowane na praktykach społecznych oraz ich technologicznych uwarunkowaniach. Zakres prowadzonych analiz obejmuje także narracje budowane wokół technologii. Członkowie zespołu mają doświadczenie w prowadzeniu badań z użyciem szerokiej palety metodologii i narzędzi badawczych, w tym rozwiązań informatycznych wpisujących się w paradygmat analityki kulturowej.

Nasz
zespół

dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
Mirosław Filiciak
zobacz biogram
Felczak, Mateusz
Etatowy
Tak
Biogram
Tak
Tytuł
dr
Imię i nazwisko
Mateusz Felczak
Miasto
warszawa
Dyscyplina
nauki-o-kulturze-i-religii
Stanowisko
adiunkt
Funkcja w Instytucie
{"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Humanistycznych","Nazwa odmieniona":""}}
Specjalizacja
kulturoznawca
Funkcja w Centrum
{"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Centrum Kulturowych Bada\u0144 Technologii","Nazwa odmieniona":""}}
Wydział
Array
Instytut
Array
Funkcja na Wydziale
[]
Funkcja w Katedrze
[]
dr Mateusz Felczakkulturoznawca, groznawca
Piwowar, Kuba
Etatowy
Tak
Biogram
Tak
Specjalizacja
Doktor nauk o kulturze, socjolog
Tytuł
dr
Imię i nazwisko
Kuba Piwowar
Miasto
warszawa
Dyscyplina
nauki-socjologiczne
Stanowisko
adiunkt
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Humanistycznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Kultury i Medi\u00f3w","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Instytucie
{"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Humanistycznych","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Centrum
{"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Centrum Kulturowych Bada\u0144 Technologii","Nazwa odmieniona":""}}
Obszar zainteresowania
Array
Wydział
Array
Instytut
Array
dr Kuba Piwowardoktor nauk o kulturze, socjolog

Projekty
naukowe

Ambicją zespołu jest budowanie obecności Centrum w międzynarodowych sieciach i projektach badawczych. Centrum ma także pełnić rolę badawczego zaplecza dla zapisanej w strategii Instytutu Nauk Humanistycznych i Wydziału Nauk Humanistycznych transformacji dydaktyki w kierunku szerszego wykorzystywania narzędzi cyfrowych i szerszego włączania do programów studiów tematyki związanej z usieciowionymi technologiami cyfrowymi.

Podążając za smartfonem: Etnografia nowych miejskich kultur usieciowionych jednostek

W 2010 r. prof. Mirosław Filiciak wraz ze swoim zespołem opublikował raport „Młodzi i media” odnoszący się do wykorzystywania nowych technologii przez młodych Polaków. Pokazał w jaki sposób splotły się one ze wszystkimi aspektami codziennego życia młodych dorosłych, w tym z aktywnościami takimi jak: realizowanie pasji, nauka, archiwizacja wspomnień, a także przyjaźnie i romantyczne relacje. Dziesięć lat później rozpoczęto realizację projektu, którego celem była aktualizacja zebranych wcześniej danych (w kontekście szybko zmieniających się technologii) oraz wprowadzenie istotnych korekt metodologicznych. Ostatnia dekada w kontekście mediów i korzystania z sieci, koncentrowała się nie tylko na tym, w jaki sposób ludzie wykorzystują swoje urządzenia, ale także – jak urządzenia wydobywają dane na temat swoich użytkowników i jak wpływa to na ich życie. Naukowcy chcieli udokumentować wpływ smartfonów zarówno na sferę prywatną, jak i publiczną życia badanych.

Zobacz stronę projektu

Masowe wydarzenia sportu elektronicznego w Polsce i w Hongkongu

Projekt obejmuje badanie współczesnych masowych wydarzeń e-sportowych w Polsce i Hong Kongu w ich dwóch podstawowych aspektach: widowiskowo-ludycznym oraz medialno-partycypacyjnym. Pierwszy skupia się na analizie publicznie dostępnych wydarzeń e-sportowych, takich jak turnieje i zawody o randze ponadlokalnej. Celem tej części projektu jest opis, analiza i interpretacja problematyki związanej z wymiarem ludycznym i społecznościowym dużych wydarzeń e-sportowych, ze szczególnym uwzględnieniem badań widowni, zwyczajów i praktyk pojawiających się w kontekście tak zorganizowanych wydarzeń. W drugiej części projektu wydarzenie e-sportowe badane będzie w wymiarze medialno-partycypacyjnym, skupiającym się na analizie cyfrowych platform strumieniowania danych–- głównie Twitch.tv, która zarówno na rynku hongkońskim, jak i polskim jest monopolistą. Przykładami masowych wydarzeń e-sportowych w Polsce mogą być turnieje z cylku Intel Extreme Masters, w Hongkongu zaś – imprezy powiązane z niedawno oddanym do użytku, największym w Azji kompleksem e-sportowym w Mong Kok. Wychodząc od klasycznej kulturoznawczej refleksji na temat zabawy i jej form (opisywanych przez badaczy takich jak Johan Huizinga czy Roger Caillois) i przechodząc do zorientowanej gro- i medioznawczo analizy platform, projekt ma na celu zbadanie wzajemnego przenikania się aspektu technologicznego i ludycznego w wydarzeniu e-sportowym.

Zobacz stronę projektu