Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo
BIO Anna Orylska

dr

Anna Orylska

członek Rady Programowej ds. Kształcenia Podyplomowego

Wydział Psychologii w Warszawie
adiunkt w Katedrze Psychologii Klinicznej

Profil naukowy

Psycholog. Jej zainteresowania naukowe dotyczą psychologii klinicznej: podnoszenia jakości diagnostycznej i interwencyjnej zaburzeń wczesnorozwojowych (ADHD, ASD) i współwystępujących (zaburzenia opozycyjno-buntownicze – ODD, poważne zaburzenia zachowania – CD, zaburzenia nastroju, zaburzenia lękowe) dzieci i młodzieży oraz dorosłych. Interesuje się także psychologią poznawczą (szczególnie funkcjami wykonawczymi ich rozwoju i deficytów w kontekście rozwojowym oraz zaburzeń psychicznych), a także psychologią rozwojową i edukacyjną (stymulacją funkcji wykonawczych oraz metodami dostosowania kształcenia specjalnego przeznaczonego dla uczniów z zaburzeniami psychicznymi).

Laureatka stypendium doktorskiego przyznanego przez Narodowe Centrum Nauki w ramach konkursu ETIUDA 2 za projekt „Efektywne stymulowanie pamięci roboczej u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z ryzykiem ADHD”. W 2019 r. została wyróżnioną Nagrodą im. Prof. Romana Czerneckiego w kategorii „Artykuł Naukowy” za tekst „Growth Mixture Modeling Study of Learning Trajectories in an Extended Computerized Working Memory Training Programme Developed for Young Children Diagnosed With Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder" opublikowany na łamach „Frontiers in Education”. Pełni funkcję specjalisty ds. opracowywania narzędzi diagnostycznych projektu wdrożeniowo-naukowego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Opracowanie i upowszechnianie narzędzi diagnostycznych do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży”. Była kierownikiem m.in. projektu badawczego „Wpływ treningu, motywacji, dojrzewania na rozwój funkcji wykonawczych u dzieci we wczesnym wieku rozwojowym” w ramach grantu naukowego Preludium 2 z Narodowego Centrum Nauki.

Autorka lub współautorka wielu publikacji naukowych, w tym „Growth Mixture Modeling Study of Learning Trajectories in an Extended Computerized Working Memory Training Programme Developed for Young Children Diagnosed With Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder” („Frontiers in Education”, Vo 4, Article 12); „Rehabilitacja funkcji wykonawczych u dzieci i młodzieży” [w: E.M. Szepietowska i B. Daniluk (red.), „Rehabilitacja neuropsychologiczna ujęcie holistyczne” (s. 231–245), Lublin, Wydawnictwo Marii Curie-Skłodowskiej].

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychopatologii oraz psychopatologii w filmie fabularnym, a także diagnozy i terapii zaburzeń wczesnorozwojowych.



Powiązane materiały na stronie uczelni