Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo
BIO Dorota Wiszejko

dr

Dorota Wiszejko-Wierzbicka

Instytut Nauk Społecznych
Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych w Warszawie
adiunkt w Katedrze Studiów Społecznych

Dla mediów

Biogram

Psycholog, seksuolog, mediator rodzinny. Naukowo zajmuje się tematyką niepełnosprawności (głównie w kontekście rodzicielstwa) oraz problemami młodzieży i młodych dorosłych, w tym zagadnień związanych z edukacją i kształtowaniem kompetencji społeczno-emocjonalnych. Interesują ją również uzależnienia, w tym uzależnienia od substancji psychoaktywnych tzw. „dopalaczy”.

Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Nauk Społecznych PAN, studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS „Konflikt w rodzinie i mediacje w rodzinie” oraz studiów podyplomowych „Seksuologia kliniczna” na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Obecnie w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego Instytutu Analizy Grupowej „Rasztów”, będącego członkiem europejskiej organizacji European Group Analytic Training Institutions Network (E.G.A.T.I.N.), zrzeszającej instytuty zajmujące się szkoleniem w Analizie Grupowej.

Od ponad 10 lat zajmuje się pomocą psychologiczną. Doświadczenie w pracy psychologicznej i seksuologicznej zdobywała m.in. w Poradni Seksuologicznej i Patologii Współżycia w Warszawie, Harvard Medical School w Bostonie, Klinice Psychiatrycznej Collegium Medicum UJ w Krakowie oraz Fundacji SYNAPSIS, gdzie pracowała z osobami z Zespołem Aspergera. Posiada dwudziestoletnie doświadczenie w obszarze badań społecznych oraz marketingowych, które zdobyła pracując m.in. w Kantar Millward Brown, MEMBR International Poland, IQS.

Zaangażowanie w projekty badawcze: 2016-2017: kierownik projektu pt. „Psychospołeczne uwarunkowania wchodzenia w dorosłość” realizowanego ze środków BST Uniwersytetu SWPS; 2016-2018: kierownik projektu pt. „Rodzice z niepełnosprawnościami. Diagnoza i potrzebne zmiany”, prowadzonego przez Instytut Spraw Publicznych we współpracy z ZUS. We wcześniejszych latach występowała w roli eksperta w ramach projektu innowacyjnego POKL, pt.”Pl – Model wczesnej interwencji socjalnej wśród młodzieży 15+”, w międzynarodowym projekcie I-TREND – Internet Tools for Research in Europe on New Drugs, oraz w projekcie Instytutu Spraw Publicznych i Open Society Foundations, która zajmuje się zmianami legislacyjnymi odnośnie karania za posiadanie nieznacznych ilości substancji psychoaktywnych.

W latach 2009-2010 była kierownikiem projektu dotyczącego migracji zarobkowych oraz sytuacji rodzin migracyjnych, „Powrót do domu – psychospołeczne mechanizmy adaptacyjne migrantów powrotnych z terenów woj. warmińsko-mazurskiego”.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii społecznej, rozwoju kompetencji społecznych i emocjonalnych, narzędzi myślenia oraz zarządzania sobą.

Dla mediów

Obszary tematyczne

  • Rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych
  • Poczucie dobrostanu
  • Stany lękowe
  • Zaburzenia osobowości
  • Depresja
  • Młodzież
  • Dopalacze

Informacje prasowe



Powiązane materiały na stronie uczelni