Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Festiwal Pozytywnie Zakręcony

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/festiwal_pozytywnie_zakrecony_2000_1316.jpg

„Zakręcona moja głowa” – pozytywnie zakręcona! O tym, jak żyć pełnią życia, co oznacza bycie szczęśliwym, dlaczego warto mieć pasję opowiemy podczas pierwszej edycji Festiwalu Pozytywnie Zakręconego, który odbędzie się razem z Forum Strefy Rodzica. Warsztaty i wykłady mimo różnorodnej tematyki łączy jedno – moc inspirowania do wprowadzania zmian w życiu. Tu i teraz! Festiwal odbędzie 10 września br.

Wstęp na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny po wcześniejszym wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.

Festiwal Pozytywnie Zakręcony to nie tylko możliwość twórczego spędzenia wolnego czasu w rodzinnym gronie, lecz także okazja, by zdobyć nowe umiejętności, a nawet spróbować zajrzeć w głąb swojego umysłu.

W trakcie warsztatów i wykładów porozmawiamy o szczęściu  oraz o tym, jak wykorzystać wiedzę z zakresu psychologii pozytywnej do poprawy swojego dobrostanu. Sporo czasu poświęcimy zagadnieniom związanym z samorozwojem – wyznaczaniu sobie celów rozwojowych i zwiększaniu osobistej skuteczności. Nie zabraknie także tematów związanych z biznesem – eksperci opowiedzą o projektowaniu innowacyjnych usług oraz roli kreatywności w prowadzeniu przedsiębiorstwa. Damy sobie także prawo do głosu, i to dosłownie – w trakcie warsztatów popracujemy nad dykcją i zastanowimy się nad psychologicznymi aspektami wydobycia głosu.

Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na zajęcia parentingowe, z rozwoju osobistego czy warsztaty z technik sprzedażowych, możemy liczyć na sporą dawkę inspiracji oraz motywacji do działania. 

Harmonogram

Wykład 

10.00-11.15  Być albo nie być szczęśliwym – dr Marlena Kossakowska, sala 340

Warsztaty  blok rozwojowy 

11.30-13.00 Pomóż sobie. Wspieraj innych – dr Mikołaj Koterski, sala 304

13.30-15.00 – Jak odnaleźć siłę swojego głosu? – dr Aleksandra Wojtaszek, sala 307

13.30-15.00 – Trener – mobilny nauczyciel – Anna Agata Nowak, sala 308

Warsztaty – blok kreatywny

11.30-13.00 – Visual merchandising. Dlaczego kupujemy? – Agnieszka Jankowiak-Kaczmarek, sala 307

11.30-13.00 – Techniki kreatywne w biznesie – Sylwia Hull-Wosiek, sala 308

13.30-15.00 – Jak zaprojektować innowacyjną usługę, która będzie działać? – Rafał Kołodziej, sala 304

Wydarzenie towarzyszące: Drugie życie opakowania – wystawa prac studentów School of Form

festiwal pozytywnie zakrecony 4  festiwal pozytywnie zakrecony 5 

Program

Być albo nie być szczęśliwym?

„Być albo nie być szczęśliwym” – czy to dobrze postawione pytanie? I czy odpowiedzi na nie może udzielić psychologia pozytywna? Czym jest (i czym nie jest) szczęście oraz co na ten temat może nam powiedzieć psychologia? O wykorzystaniu nauki do poprawy własnego dobrostanu (także przeciwdziałaniu smutkowi i depresji) oraz zastosowaniu pozytywnej edukacji w radzeniu sobie z takimi problemami jak hejtowanie czy znieważanie, opowie dr Marlena Kossakowska.

Prowadzący

Dr Marlena Kossakowska – adiunkt w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Zdrowia Uniwersytetu SWPS, w Wydziale Zamiejscowym w Sopocie, członek Board of Directors International Positive Psychology Association, członek Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Organizator Pierwszej Międzynarodowej Konferencji Psychologii Pozytywnej w 2013 r. w Sopocie (Uniwersytet SWPS). Profesor wizytujący w Positive Psychology Center, University od Pennsylvania, Filadelfia, USA w latach 2013-2014. 

Pomóż sobie. Wspieraj innych

Spotkanie dla wszystkich zainteresowanych tematyką rozwoju osobistego i zawodowego. Uczestnicy dowiedzą się, na co warto zwracać uwagę, określając cele rozwojowe oraz planując i wdrażając działania mające na celu rozwój i zmianę. Warsztat może szczególnie zainteresować osoby, którym zależy na poprawie osobistej skuteczności i efektywnym wspieraniu innych osób.

Prowadzący

Dr Mikołaj Koterski – autor programu i kierownik merytoryczny Podyplomowych Studiów Coachingu realizowanych na Uniwersytecie SWPS w 3 miastach: w Poznaniu, Wrocławiu i w Sopocie; specjalizuje się w realizacji projektów dla organizacji związanych z wprowadzaniem zmian, rozwojem kompetencji i poprawą wyników. Prowadzi indywidualne sesje, warsztaty i wykłady. Współpracuje z osobami z biznesu i sportowcami.

Jak odnaleźć siłę swojego głosu?

Siła tkwi w glosie, trzeba tylko ją wydobyć – okazja ku temu pojawi się podczas warsztatu, na którym zostaną omówione zagadnienia związane z  emisją głosu, podstawowymi zasadami jego higieny  oraz używania w sposób wieloaspektowy a zarazem właściwy.

Uczestnik zrozumie wielorakie znaczenie słowa „emisja”, dowie się o prawidłowościach i dobrych nawykach, a wszystko to wsparte zostanie szerokim wachlarzem ćwiczeń praktycznych; oddechowych, rezonacyjnych czy dykcyjnych. Dodatkowo osadzone zostanie to w kontekście psychologicznym, bo tylko całościowe podejście do tematu umożliwi pełne jego zrozumienie.

Prowadzący 

Dr Aleksandra Wojtaszek – dyrygent i psycholog. Pracę doktorską na temat wokalnej stylistyki brzmieniowej obroniła na Uniwersytecie Muzycznym F. Chopina w Warszawie. Uczestniczyła w kursie mistrzowskim The Siena Summer Session for Music and the Arts w Sienie we Włoszech (w klasie A. de Rittisa oraz J. Principe), podczas którego przygotowywała i wykonywała repertuar operowy w Toskanii. Od 10 lat pracuje z chórami, m.in. jest kierownikiem artystycznym założonego przez siebie zespołu śpiewaków INSPIRO Ensemble (w dorobku m.in. koncerty w Polsce, Niemczech, Czechach, Francji czy Portugalii, współpraca z kameralistami i orkiestrami, udział w audycji Programu III Polskiego Radia). 

Trener – mobilny nauczyciel

Zawód trenera zyskuje na popularności i z powodzeniem może stać się drugim (lub trzecim zawodem), szczególnie dla osób będących już specjalistami w jakiejś wąskiej dziedzinie. To z pewnością zawód dla osób otwartych na dzielenie się wiedzą, ciekawych świata i chcących się rozwijać.

Uczestnicy warsztatu poznają kuluary pracy trenera – krótką historię oraz plusy i minusy wykonywania zawodu, perspektywy zawodu, a także warsztat pracy trenera. Podczas spotkania zaprezentowane zostaną dwie metody trenerskie oraz znaczenie ich wykorzystania w procesie pracy z uczestnikami szkoleń.

Prowadzący

Anna Agata Nowak – trener, konsultant i coach, terapeuta zajęciowy, psycholog, doktorantka Uniwersytetu SWPS. Współautorka programu Podyplomowych Studiów Trenerów na Uniwersytecie SWPS. Specjalizuje się w popularyzowaniu psychologii w środowisku pracy, szczególnie zagadnień z zakresu: doskonalenia kompetencji miękkich, zarządzania zasobami ludzkimi, w tym: motywowania, oceniania i rekrutacji, sukcesji i mentoringu. Współautorka programów rozwojowych, w tym akademii trenera, mentora i coachingu. Jest ekspertem w zakresie interaktywnych szkoleń i warsztatów dla kadry menedżerskiej i pracowników. 

Rola światła w naszym życiu, czyli wpływ światła naturalnego i sztucznego na jakość naszego życia

Mimo że światło jest ważnym wyznacznikiem jakości życia człowieka, to często nie przypisuje mu się należnego znaczenia. Czas to nadrobić, a okazja ku temu pojawi się podczas warsztatów – prowadzący wyjaśnią, czym jest dobre i zdrowe światło oraz co zrobić, by takim się otaczać oraz jak dobrać światło w zależności od wykonywanej pracy (w końcu niektóre światła pobudzają do działania, a inne wręcz odwrotnie, sprzyjają błogiemu relaksowi). A na koniec niespodzianka – historia „Pokoju Marzeń”, czyli ciekawa opowieść o psychologicznej i terapeutycznej roli światła.

Prowadzący

Wykład i warsztaty przeprowadzony przez firmę Philips – partnera studiów podyplomowych:

Aranżacja wnętrz, prelegenci:

Barbara Wójcik – absolwentka KUL i UE Poznań; stypendystka Institute Universitaire de Technologie / Bourges (Francja). Od 22 lat związana z Philips Lighting Poland jako pracownik działu handlowego, w tym Trade i Outdoor. Obecnie pracuje jako manager w Lighting Application Centre. Jest wykładowcą Philips Lighting University.

Marek Marciniec – absolwent UMCS Rzeszów / Lublin i SGH w Warszawie. Od 23 lat związany z Philips Lighting Poland jako pracownik działu handlowego, w tym Trade Manager, Segment Manager. Obecnie pracuje w dziale OEM – Nowych Technologii LED. Jest wykładowcą Philips Lighting University.

Paweł Morawski – absolwent UAM, UE oraz WSB w Poznaniu. Od 17 lat związany z Philips Lighting Poland, jako pracownik działu rozwoju, wsparcia sprzedaży i marketingu. Obecnie skupia się na promowaniu nowych technologii w ramach Philips Lighting University.

Philips Lighting to międzynarodowa firma skoncentrowana na poprawie życia ludzkiego poprzez wprowadzanie znaczących innowacji oświetleniowych. W Polsce koncern i firmy zależne zatrudniają blisko 10 tys. pracowników w 4 zakładach produkcyjnych, logistyce, finansach oraz organizacji marketingowo-sprzedażowej. W tym roku firma obchodzi jubileusz 125 lat istnienia, a także 25 lat działalności w Polsce jako Philips Lighting Poland. Marka Philips cieszy się uznaniem klientów, partnerów i współpracowników. Philips Lighting jest światowym liderem w branży oświetleniowej, o uznanej renomie w rozwoju, produkcji i stosowaniu innowacyjnych rozwiązań oświetleniowych w tym najnowszej technologii LED.

Visual merchandising. Dlaczego kupujemy?

Aranżacja przestrzeni handlowej to znakomity środek komunikacji z klientem, tym bardziej, że ponad 80% decyzji zakupowych klienci podejmują w miejscu sprzedaży. Według ekspertów nawet o 30% można zwiększyć sprzedaż za pomocą właściwej ekspozycji i aranżacji punktu sprzedaży.

O tym, jakie czynniki wpływają na decyzje o zakupie danych produktów oraz jak oddziaływanie na zmysły klienta przekłada się na postrzeganie marki będzie można dowiedzieć się w trakcie warsztatów.

Prowadzący

Agnieszka Jankowiak-Kaczmarek – wieloletni praktyk w dziedzinie Visual Merchandisingu. Prowadziła projekty związane z opracowaniem i wdrożeniem standardów Visual Merchandisingu dla sieci sprzedaży sklepów z branży IT, farmaceutycznej, restauratorskiej oraz FMCG. Jest doradcą strategicznym m.in. w zakresie Visual Merchandisingu oraz strategii sprzedaży. Obecnie w takcie studiów doktoranckich na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu na Wydziale Gospodarki Międzynarodowej, gdzie również prowadzi ćwiczenia związane z kulturowymi uwarunkowaniami w biznesie międzynarodowym.

Techniki kreatywne w biznesie

Jedną z kluczowych przewag konkurencyjnych dla firm i instytucji XXI wieku jest kreatywność. Każdy z nas jest kreatywny. I może tę umiejętność rozwijać. Warsztat prowadzony przez Sylwię Hull-Wosiek wyróżnia praktyczne podejście do prezentowanych technik.

Trenerka wykorzystuje metody, które mają na celu pobudzenie indywidualnej kreatywności, oraz techniki ułatwiające pracę zespołową.

Prowadzący

Sylwia Hull-Wosiek – wykładowca School of Form, jak twierdzi: „uprawia kreatywność od kilkunastu lat”, pracowała w branży HR, trener, wykładowca na studiach podyplomowych (między innymi Design Managment, rozwój kreatywności, uczestniczyła w procesach innowacyjnych w firmie Mebli Vox, projektach takich jak Nowy Folk Design. Wiedzę zdobywała na studiach pedagogicznych, podyplomowych psychologicznych, w szkole Gestalt i na kursach z Analizy Transakcyjnej. Przygotowuje i prowadzi autorskie treningi w zakresie kreatywności oraz budowania interdyscyplinarnych zespołów. Techniki kreatywne, które są przedmiotem jej szkoleń, zawsze opierają się na potrzebach klienta, użytkownika czy odbiorcy.

Jak zaprojektować innowacyjną usługę, która będzie działać?

Warsztat ma przede wszystkim charakter praktyczny – w jego trakcie prowadzący przedstawi niestandardowe podejście do projektowania biznesu spełniającego oczekiwania klientów.

Prezentowany proces projektowy ma pokazać sposób pracy, którego można nauczyć się na studiach Zarządzanie Innowacją i Projektowanie Usług na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. 

Prowadzący

Rafał Kołodziej – współautor programu i kierownik merytoryczny studiów podyplomowych: Projektowanie usług, strateg, projektant usług, współzałożyciel firmy Greenhat Service & Strategy Design, w której od kilku lat doradza firmom i instytucjom publicznym w zakresie strategii i projektowania usług. Przez 6 lat był szefem strategii agencji reklamowej TEQUILA\, która w tym czasie była wybierana Agencją Roku w Polsce (6 razy z rzędu). W ramach grupy TBWA\ tworzył i zarządzał firmą \CONNECT, która specjalizowała się w konsultingu komunikacyjnym. W tym czasie realizował projekty dla takich firm jak: TP SA, Apart, PivovaryTopvar, Eucerin. 

Drugie życie opakowania – wystawa prac studentów School of Form

Przed studentami School of Form stanęło ciekawe zadanie: zaprojektować serię opakowań do wysyłki produktów zakupionych przez Internet. Opakowania miały z jednej strony przyciągać atrakcyjną formą, a z drugiej prowokować do nadawania im „drugiego” życia i wielu, często zaskakujących, funkcji. Prace nad projektami prowadziły zespoły specjalistów z obszaru UX Grupy Allegro oraz wykładowcy School of Form – projektanci, graficy, antropolodzy, technolodzy.

Etap projektowania poprzedziły wykłady antropologiczne, zajęcia z grafiki, formy, user experience oraz prezentacja dostępnych na rynku rodzajów materiałów. Fazie prototypowania towarzyszyły badania z potencjalnymi użytkownikami opakowań.

Finałem projektu była Gala Boxu Allegro vs. School of Form, podczas której grupy projektowe zaprezentowały swoje pomysły pracownikom Allegro oraz zaproszonym gościom. Integralną częścią prezentacji była wystawa w siedzibie Allegro, która następnie została przeniesiona do School of Form i pokazana w ramach wystawy prac semestralnych towarzyszącej wydarzeniu GRADUATION SHOW 2. Teraz efekty kreatywnej pracy studentów będzie można zobaczyć podczas Festiwalu Pozytywnie Zakręconego.

Zgłoszenia

Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić poniższy formularz.Termin zapisów mija 8 września br. W ciągu 48 godzin od wypełnienia formularza otrzymają Państwo wiadomość zwrotną od Uniwersytetu SWPS na podany w formularzu adres mailowy. Wiadomość ta będzie stanowić potwierdzenie uczestnictwa. W razie rezygnacji z udziału w wydarzeniu, prosimy o krótką informację e-mailową.

Kontakt

Katarzyna Ksenicz
Specjalista ds. marketingu

tel. 61 27 11 215
tel. +48 667 520 023
e-mail: [email protected]

Termin i miejsce

10 września 2016 r.

Uniwersytet SWPS, ul. Kutrzeby 10, Poznań