Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
zajęcia realizowane:
forma zajęć:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Kółko Dziennikarskie dla kandydatów na studia

udostępnij artykuł
Kółko Dziennikarskie dla kandydatów na studia
float_intro: images/ZDJECIA/aktualnosci/kolko-dziennikarskie-2021.jpg

Zastanawiasz się, czy studia dziennikarskie są dla ciebie? Lubisz pisać, rozmawiać, a może interesuje Cię kreatywna praca w szeroko pojętej branży medialnej? Dołącz do czterech bezpłatnych spotkań online z obszaru dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Posłuchaj więcej na temat pracy w radiu. Dowiedz się od praktyków, jak wygląda praca reportera. Sprawdź, czym są silne marki i jak budować wizerunek firmy.

Spotkania Kółka Dziennikarskiego to tylko wycinek tego, czego uczymy na dziennikarstwie i komunikacji społecznej Uniwersytetu SWPS we WrocławiuWarszawie. To dobra szansa, żeby sprawdzić, czy chciałbyś poznać tę dziedzinę lepiej.

Na spotkania obowiązują zapisy przez formularz zgłoszeniowy. Liczba miejsc jest ograniczona.

15.12.2021–14.03.2022
17.00, 18.00, 19.00
online

Playlista, format, rotacja – zasady projektowania muzyki w radiu i innych przestrzeniach medialnych – Tomasz Wołodźko

  • 15.12.2021 r., godz. 19.00

Podczas spotkania zapoznasz się z podstawowymi elementami przygotowania i realizacji programu radiowego i współczesnych form radia. Spróbujesz sił w procesie tworzenia serwisów, doboru i prezentacji muzyki oraz formatowania, czyli dostosowania swojego dzieła do potrzeb odbiorców.

Tomasz Wołodźko

Tomasz Wołodźko – medioznawca i dziennikarz radiowy z ponad 20-letnim stażem w mediach. Naukowo zajmuje się medialnym przedstawieniem sportu i komunikacją dźwiękową w przestrzeni publicznej. Pracuje we wrocławskim Radiu Eska. Jest wydawcą i redaktorem specjalistycznego periodyku dla miłośników kolarstwa szosowego i górskiego „Wrocławska Gazeta Kolarska” (w wersji internetowej oraz drukowanej) oraz pomysłodawcą i współautorem wyświetlanych w kinach filmowych miesięcznikôw „Kronika Wrocławia” i „Kronika Dolnego Śląska”. Pracował jako koordynator programowy wrocławskiego oddziału Telewizji Polskiej, redaktor naczelny i sekretarz redakcji Radia Eska Wrocław oraz dziennikarz „Gazety Wyborczej” i „Życia Warszawy”. Prowadził szkolenia komercyjne z zakresu wystąpień publicznych, kontaktów z mediami, zintegrowanej komunikacji marketingowej, zarządzania sytuacjami kryzysowymi i kreowania wizerunku publicznego. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z brandingu dźwiękowego, dziennikarstwa radiowego, zarządzania instytucja medialną, zarządzania wizerunkiem, etyki dziennikarstwa i mediów oraz kompetencji komunikacyjnych.

Jak pisać o krajach Afryki, Azji i Ameryki, żeby nie powielać uprzedzeń i stereotypów? Na przykładzie Afryki Subsharyjskiej – prof. Adam Leszczyński

  • 13.01.2022 r., godz. 18.00

Podczas spotkania dowiesz się, na czym polega praca reportera i dziennikarza. Posłuchasz o wyzwaniach etycznych w pracy reportera: jak nie używać stereotypów w pisaniu o obcych kulturach.

dr. hab. Adam Leszczyński, prof. Uniwersytetu SWPS

dr. hab. Adam Leszczyński, prof. Uniwersytetu SWPS – historyk, dziennikarz i publicysta. Członek zespołu „Krytyki Politycznej”, współzałożyciel i dziennikarz OKO.press (od 2016 r.), a także wieloletni publicysta „Gazety Wyborczej” (2005–2017). Komentator życia politycznego i społecznego w mediach elektronicznych. Publikował regularnie m.in. w „Newsweeku”, „Polityce”, „Krytyce Politycznej”. Autor wielu książek historycznych i reporterskich, między innymi:„ Skok w nowoczesność. Polityka wzrostu w krajach peryferyjnych 1943–1980” (2013) czy „Eksperymenty na biednych – Polityczny, moralny i ekonomiczny spór o to, jak pomagać skutecznie” (2016). W 2017 r. ukazała się jego głośna książka, w której krytycznie analizuje autoportret Polaków – „No dno po prostu jest Polska. Dlaczego Polacy tak bardzo nie lubią swojego kraju i innych Polaków”. Obecnie pracuje nad „Ludową historią Polski” (2020). Na Uniwersytecie SWPS w Warszawie prowadzi zajęcia z zakresu warsztatu dziennikarza prasowego, historii Polski, komentarza politycznego, publicystyki społecznej.

Branding – skąd się biorą silne marki? – Michał Ulidis

  • 07.02.2022 r., godz. 18.00

„Do niedawna o przewadze konkurencyjnej decydowała funkcjonalność: jakość, cena, walory użytkowe, siła wpływów. Dziś liczą się głównie uczucia i emocje. Szanse na wygraną ma naprawdę tylko ten, kto jest potrzebny” – tak twierdził Wally Olins, jeden z klasyków współczesnego myślenia o marce, jej wizerunku i komunikacji. I miał rację. Jego słowa pozostają aktualne w odniesieniu również do naszej rzeczywistości, oddają jej dynamikę i szorstkie reguły, które sprawiają, że aby przetrwać, należy wyróżnić się z tłumu – wykształcić tożsamość konkurencyjną, nawiązać emocjonalną więź z klientem. Czym jest marka, jak ją skutecznie komunikować, jak nie popaść w nijakości? O tym właśnie będziemy rozmawiać.

Michał Ulidis

Michał Ulidis – wykładowca w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Zawodowo przez lata związany z agencją brandingową MorrisMarlowe, gdzie jako Chief Strategy Officer oprócz zarządzania komunikacją i wizerunkiem brandów, projektował, wprowadzał na rynek oraz rozwijał nowe produkty m.in. z sektora FMCG, nowych technologii oraz usług finansowych. Doświadczenie zdobywał również "po stronie klienta" jako specjalista ds. brandingu w Departamencie Korporacyjnym Komunikacji i Marketingu Grupy Azoty S.A. Pracował zarówno dla marek komercyjnych jak i dla spółek Skarbu Państwa, samorządów i organizacji pozarządowych. Realizował kompleksowe projekty z zakresu brandingu, projektowania kampanii, badań rynku i konsumentów oraz kreacji reklamowej offline i online. Autor i współautor kilkunastu publikacji, w których skupia się na badaniach szeroko pojętej komunikacji, analizie rynku i metodyce brandingu.

Podcast: (nie)trudne miłego początki – Krystian Nowak

  • 14.03.2022 r., godz. 17.00

Technologia i świat cyfrowy nieustannie nam mówią, że możemy nie tylko czytać, lecz także pisać. Podobnie jest z tym, co „dźwięczy” – nie musimy tylko słuchać, możemy też tworzyć. Obecnie podkastowanie (od ang. słowa podcasting) staje się coraz popularniejszą praktyką wśród użytkowników przestrzeni internetu. Ale czym właściwie jest podcast? Dźwiękowym blogiem? Audycją internetową? A może internetowym odpowiednikiem reportażu radiowego? Niedookreślenie tego formatu sprawia, że staje się on uniwersalnym sposobem dźwiękowego wyrażania siebie i opisu otaczającej nas rzeczywistości. Jest sztuką, która decyzje „jak?”, „o czym?”, „w jakiej formie?” pozostawia samemu twórcy. Powoduje to liczne dylematy, przed którymi najczęściej stają młodzi adepci. Spotkanie będzie próbą odpowiedzi i wskazania właściwego kierunku dla wszystkich, którzy chcieliby rozpocząć swoją przygodę z podcastem.

Krystian Nowak

Krystian Nowak – absolwent dziennikarstwa. Asystent w Katedrze Kultury i Mediów na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Badacz mediów cyfrowych, którego zainteresowania oscylują wokół tematu dźwięku i audialności w przestrzeni cyfrowej. Uważny słuchacz, a także praktyk dźwiękowy i muzyczny. Od czasów studenckich związany z reportażem dźwiękowym. Obecnie współtwórca i realizator podcastu „Co słychać?” podejmującego tematykę kulturowych i społecznych kontekstów dźwięku.

Termin i miejsce

15 grudnia 2021–14 marca 2022 r., online

Kontakt

Anna Murzyn-Romańczuk
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.