Doskonałość Dydaktyczna Uczelni
Uniwersytet SWPS realizuje projekt „Doskonałość Dydaktyczna Uczelni” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020). Nasza uczelnia uzyskała wsparcie na jego realizację w ramach projektu pozakonkursowego Ministerstwa Edukacji i Nauki „Doskonałość dydaktyczna uczelni” (POWR.03.04.00-00-P023/21). Wysokość dofinansowania wynosi: 280 043,61 PLN. Projekt będzie realizowany od 01.11.2022 r. do 30.09.2023 r.
Cele projektu
Głównym celem projektu jest wdrożenie i realizacja nowej polityki jakości efektów uczenia się: ich określania, rozumienia i weryfikowania w różnych obszarach zarządzania dydaktyką. Cel ten zostanie osiągnięty dzięki dopasowaniu treści programowych, form i sposobów prowadzenia zajęć oraz sposobów oceniania studentów w odniesieniu do zakładanych efektów uczenia się. Działania koncentrować się będą wokół zmiany perspektywy wykładowców z nauczania na uczenie się studentów oraz rozwój kompetencji w zakresie organizacji tego procesu.
Zadania realizowane w ramach projektu i planowane efekty:
- Szkolenia e-learningowe:
- Tworzenie i modyfikacja programów studiów (kompendium wiedzy na temat tworzenia i doskonalenia programu studiów);
- Efekty uczenia się i metody weryfikacji (rozumienie i wskazanie głównych celów kształcenia studentów i pogłębianie wiedzy oraz świadomości wykładowców w myśleniu o swoich przedmiotach - wykładach, ćwiczeniach, konwersatoriach - przez pryzmat efektów uczenia się studentów).
- Szkolenia stacjonarne:
- 2 szkolenia wyjazdowe dla Prodziekanów i Pełnomocników w zakresie efektów uczenia, procedur związanych z efektami i integrowania wewnętrznego systemu jakości
- 40 szkoleń na wydziałach dotyczących efektów i metod weryfikacji efektów uczenia się
- Przygotowanie cyfrowego podręcznika metod weryfikacji efektów uczenia się.
Projekt zakłada wzrost wiedzy i kompetencji dydaktyków w odniesieniu do definiowania i formułowania efektów uczenia się, rozumienia różnic między efektami kierunkowymi, a przedmiotowymi, kierowania się efektami w realizacji programów studiów, dopasowania metod weryfikacji do założonych efektów uczenia się.
Zespół badawczy