Dla kogo?
- Dla menedżerów i projektantów, zorientowanych na przyszłość.
Kontakt
- tel: 61 27 11 252
- e-mail: [email protected]
- Koordynator kierunku: Alicja Pers
Zarządzanie innowacją
design management
- Rekrutacja zakończona.
Zajęcia będą prowadzone online lub w formie hybrydowej (online lub offline).
O studiach
Studia School of Form
"Program został opracowany merytorycznie w taki sposób, żeby odzwierciedlał rolę design managementu na każdym poziomie funkcjonowania „dobrze zaprojektowanej" organizacji: operacyjnym – przy tworzeniu nowych produktów i usług, taktycznym – opartym na budowaniu spójności firmy na różnych obszarach jej działania oraz strategicznym – przy obieraniu strategii biznesowej opartej na designie. Natomiast metodologia nauczania, skoncentrowana na idei design thinkingu, pozwala wypracować nowy styl pracy; bardziej efektywny, bo oparty na multidyscyplinarnych zespołach; bardziej kreatywny, bo czerpiący inspiracje z metod projektowania i zdecydowanie bardziej skoncentrowany wokół człowieka – jego potrzeb funkcjonalnych i emocjonalnych. Jak wieszczą fani design management – do biznesu weszła dziedzina, która pozwala zmieniać świat i cieszyć się życiem!
ENJOY YOUR LIFE!"
Anna Wróblewska
Design management konsultant, autorka i opiekunka merytoryczna innowacyjnych studiów menedżerskich Design Management
Tak zakończyliśmy rok akademicki 2018/19
Adresaci studiów
Zapraszamy na kolejną, VII już edycję studiów podyplomowych Zarządzanie innowacją – design. Studia skierowane są do praktyków – menedżerów, specjalistów i projektantów, zorientowanych na przyszłość. Adresowane są do tych osób które chcą się rozwijać, są ambitne i lubią zmiany, innowacyjne rozwiązania, są zawsze „krok do przodu".
Tworzenie innowacji i kreatywne rozwiązywanie problemów to największe wyzwanie stawiane przed polskimi firmami, bez względu na ich wielkość. Do naszego kraju napływają fundusze europejskie na wsparcie innowacji i wzornictwa. Warto nauczyć się zintegrowanego podejścia do projektowania całej organizacji, nie tylko wytwarzanych produktów czy kreowanych usług, ale również strategii firmy czy marki. Holistyczne podejście daje gwarancję dostarczenia prawdziwych korzyści klientom oraz tworzenia spójnej i wyrazistej marki.
Cel
Celem stworzenia innowacyjnych studiów menedżerskich z zakresu zarządzania designem jest rozwój kompetencji w zakresie tworzenia innowacji i wykorzystania metodologii pracy projektowej (design thinking) do tworzenia strategii firm, marek, rozwoju produktu i usługi, usprawniania procesów oraz tworzenia skutecznej komunikacji. Rozwój umiejętności badawczych skoncentrowanych wokół rozpoznawania potrzeb klientów pozwala dostarczyć prawdziwą korzyść/wartość dla użytkownika.
Natomiast umiejętność zintegrowanego projektowania - holistyczne podejście w zakresie strategii, marki, produktu, usługi, komunikacji oraz kultury organizacji - pozwala uzyskać spójny i wyrazisty wizerunek firmy, który buduje tożsamość marki i daje prawdziwą wartość naszym klientom.
Efektywne zarządzanie designem podnosi konkurencyjność przedsiębiorstw i służy ogólnemu rozwojowi mikro i makro przedsiębiorstw pomaga również zaprojektować biznes, którego jeszcze nie ma.
Co to jest Design?
Co to jest design thinking?
Zarządzanie Designem najważniejszą rolę spełnia w procesie innowacji bez względu na to, czy dotyczy ona działań przedsiębiorstwa produkcyjnego, studia projektowego, firmy usługowej, instytucji naukowej, czy organów administracji.
Design thinking oparte jest o pracę warsztatową w multidyscyplinarnych zespołach, w których łączą się kompetencje ludzi z różnych obszarów działalności organizacji oraz ekspertów z różnych dziedzin. Koncentruje się na człowieku, jego potrzebach/marzeniach/oczekiwaniach oraz rozwiązuje problemy biznesowe w korelacji z tymi potrzebami. Czerpie narzędzia z pracy projektantów, które pomagają generować nowe idee, wizualizować je, prototypować oraz testować po to, żeby wdrażać najskuteczniejsze rozwiązania. Narzędzia te służą do tworzenia innowacji nie tylko w zakresie wyglądu czy użyteczności produktu, ale także strategii działania, rozwoju nowych usług, usprawniania procesów, czy metod działania.
Kiedy potrzebny jest Design Management - zarządzanie innowacją?
Efektywne Zarządzanie Designem potrzebne jest w przedsiębiorstwie, organizacji czy instytucji na każdym etapie jej funkcjonowania w obszarach:
- tworzenie strategii,
- tworzenie marek,
- rozwój nowych produktów oraz usług (service design),
- usprawnianie procesów,
- tworzenia skutecznej komunikacji.
Design potrzebny jest każdej organizacji/instytucji/jednostce, która zamierza zwiększyć efektywność swojego działania w zakresie:
- Ilość – wzrost dochodów, większe udziały rynkowe, szersza dystrybucja, wejście na nowe rynki
- Jakość – wyższy poziom satysfakcji użytkowników
- Metoda – wykorzystanie potencjału całego zespołu
- Czas – krótszy cykl rozwoju produktu/usługi
- Koszty – zminimalizowane ryzyko nietrafionej inwestycji
Co można osiągnąć dzięki Zarządzaniu Designem?
Design Management rozwija umiejętności w zakresie:
- rozwiązywania problemów biznesowych z wykorzystaniem metodologii design thinking
- tworzenia strategii biznesowych w oparciu o design
- wizualizowania przyszłych scenariuszy rozwoju firmy
- kreowania innowacji
- analizowania światowych trendów
- zarządzania zintegrowanym procesem projektowym (począwszy od badań aż do etapów przygotowania do wdrożenia włącznie)
- projektowania usług i doświadczeń klientów/użytkowników (service design)
- tworzenia spójnej komunikacji wizualnej
- procesów kreatywnych i projektowych.
Co nas wyróżnia?
Innowacyjna metodologia nauczania i kompleksowy program
- zdecydowana większość zajęć praktycznych
- praca w interdyscyplinarnych zespołach
- program uwzględniający powiązania pomiędzy różnymi obszarami funkcjonowania firmy
- projektowanie zintegrowane - czym jest i jak je wdrażać
- dokładne procedury wdrażania praktycznych narzędzi
- analiza przypadków firm, które osiągnęły rynkowy sukces
- praca na rzeczywistym projekcie pod okiem praktyktów z różnych branż
- wymiana doświadczeń i nawiązanie kontaktów fachowców z różnych dziedzin biznesu
- najlepsi wykładowcy– eksperci z międzynarodowym doświadczeniem praktycznym i edukacyjnym z różnych branż
- najnowsza wiedza + praktyczność + dostępne narzędzia wdrożenia
Efekt = unikalne umiejętności i kompetencje, które zwiększą skuteczność Twojego sposobu zarządzania, projektowania produktów, usług i doświadczeń klientów
Czas trwania
dwa semestry, 233 godziny
30 punktów ECTS
Warunki zaliczenia
Podstawą zaliczenia jest minimum 80% obecność na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z obrony projektu przygotowanego podczas pracy realizowanej w interdyscyplinarnych zespołach. Absolwenci otrzymują przewidziane ustawą świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Uniwersytetu SWPS.
Organizacja nauki
Studia podyplomowe trwają 8-9 miesięcy. Zajęcia są realizowane w trakcie 12-13 zjazdów, odbywają się w soboty i niedziele. Spotkania odbywają się średnio 1-2 razy w miesiącu. Studia realizowane są w całości online.
Program
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
PROGRAM
- Budowanie zespołu i kontraktowanie (16 godz.)
- Design Thinking - zarządzanie innowacją (16 godz.)
- Zarządzanie designem (8 godz.)
- Anatomia trendu (16 godz.)
- Badania wspierające innowacyjność (24 godz.)
- Tworzenie innowacji za pomocą designu (16 godz. )
- Strategia i modelowanie w biznesie (16 godz.)
- Visual identity marki (16 godz.)
- Projektowanie produktu (16 godz.)
- Projektowanie usług i doświadczeń (16 godz.)
- User experience (16 godz.)
- Aspekty finansowe - budżetowanie (8 godz.)
- Rozwój umiejętności prezentacyjnych (8 godz.)
- Konsultacje (32 godz.)
- Obrony projektów (1 godz.)
- Tutoring (8 godz. online)
Kadra
Rekrutacja
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE
Rekrutacja na studia podyplomowe wymaga wypełnienia internetowego formularza zgłoszeniowego. Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń zastrzega możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
Vademecum dla kandydata na studia podyplomowe
Baza wiedzy dla kandydata na studia podyplomowe
Dokumenty do pobrania
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nie uruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.
Opłaty
Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl
Nawet do 80% dofinansowania na studia podyplomowe dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców!
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny uzyskał aprobatę PARP i wpis do Bazy Usług Rozwojowych jako podmiot świadczący usługi rozwojowe. Informacje o instytucjach dofinansowujących studia w danym województwie znajdziecie Państwo pod linkiem: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ w zakładce: Dofinansowanie oraz na stronie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości http://warp.org.pl/oferta/dotacje/
rok akademicki 2022-2023 | |
---|---|
10 rat | 900 zł |
2 raty | 4 250 zł |
1 rata | 8 100 zł |
Opłata rekrutacyjna | 300 zł |
Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (absolwent płaci 0 zł)
Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.
Koordynator kierunku
Zapisz się już dziś, zacznij studia w marcu!