hr award color

logo uswps nazwa 3

Studia podyplomowe

Dla kogo?

  • Dla zainteresowanych wykorzystaniem kompetencji psychologicznych w rozwoju osobistym i zawodowym.

Kontakt

Warszawa, Centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Praktyczna psychologia społeczna

  • REKRUTACJA TRWA

O studiach

"Studia Praktyczna Psychologia Społeczna powstały na prośbę słuchaczy innych kierunków, którzy sygnalizowali potrzebę pogłębienia wiedzy psychologicznej. W październiku 2017 r. rozpocznie się 17. edycja, co jest najlepszą rekomendacją jakości tych studiów, co roku polecanych przez naszych absolwentów kolejnym osobom. W programie zostały zawarte treści dotyczące kluczowych obszarów funkcjonowania człowieka w sytuacjach prywatnych i zawodowych. Wiedza psychologiczna przekazana w trakcie studiów w bardzo syntetyczny sposób bardzo szybko daje się przełożyć na codzienne funkcjonowanie. Rozumienie przyczyn zachowań własnych i zachowań innych ludzi oraz znajomość mechanizmów psychologicznych leżących u podłoża tych zachowań, przekłada się na poprawę jakości życia. Zajęcia prowadzą osoby z ogromnym doświadczeniem akademickim, praktycznym i życiowym. Dzielą się swoją wiedzą, bowiem wierzą, że jedną z funkcji psychologii jako nauki jest właśnie podnoszenie jakości życia ludzi. Wśród słuchaczy tego kierunku znajdują się osoby z różnych środowisk i części Polski, reprezentujące liczne profesje. Stwarza to okazję do nawiązania szerokich kontaktów, co stanowi cenny dodatek do korzyści merytorycznych. Na podstawie ocen zajęć dokonywanych przez studentów, a także prywatnie przekazywanych informacji o tym, że wiedza zdobyta na tych studiach komuś pomogła w życiu, z pełnym przekonaniem mogę sformułować zaproszenie do udziału w kolejnej edycji. Zapraszam!"

Podyplomowe 2016.Podyplomowe kadra.Wasowicz kirylonsp 595dr hab. Grażyna Wąsowicz-Kiryło
Kierownik merytoryczny kierunku

Adresaci

studia są przeznaczone dla osób zainteresowanych praktycznym wykorzystaniem wiedzy psychologicznej w prywatnych i zawodowych kontaktach z innymi ludźmi i instytucjami.

Cel

w trakcie studiów słuchacze dowiedzą się m.in. dlaczego decyzje człowieka nie zawsze są racjonalne, od czego zależy motywacja do działania, w jaki sposób wywierać wpływ na ludzi, aby osiągać zamierzone efekty. Przekazywana wiedza stanowi element kompetencji psychologicznych, związanych z umiejętnością pracy w zespole, rozwiązywania konfliktów, komunikowania się z ludźmi, korzystnego prezentowania własnej osoby, dbania o własne interesy w sposób skuteczny, ale niezagrażający innym, pełniejszego wykorzystywania własnych możliwości intelektualnych. Studia te dają zatem możliwość nabywania i doskonalenia umiejętności przydatnych w funkcjonowaniu zawodowym i ułatwiających życie pozazawodowe.

Dlaczego warto?

  • cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem od kilkunastu lat,
  • dostarczają uniwersalnej wiedzy psychologicznej, przydatnej w każdej sferze życia (prywatnej i zawodowej),
  • dostarczają wiedzy o mechanizmach zachowań własnych i innych ludzi,
  • duża liczba godzin zajęć warsztatowych, odbywanych w małych grupach, co pozwala ćwiczyć własne umiejętności,
  • wśród studentów są zawsze osoby reprezentujące różne środowiska zawodowe, co daje możliwość nawiązywania cennych kontaktów.

Warunki zaliczenia

aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz uzyskanie pozytywnych ocen z testów wiadomości.

Program

Organizacja i tematyka zajęć

Terminarz zjazdów na rok akademicki 2017/2018

Program obejmuje 220 godzin zajęć dydaktycznych, realizowanych w formie interaktywnych wykładów i ćwiczeń.

Zajęcia są podzielone na trzy bloki tematyczne:

BLOK I - PSYCHOLOGIA OGÓLNA:

  • Wprowadzenie do psychologii ogólnej - celem wykładu jest przekazanie informacji o psychologicznych podstawach zachowań człowieka, obejmujących emocje, procesy poznawcze i inteligencję, różnice między ludźmi wynikające z temperamentu i osobowości.
  • Wprowadzenie do psychologii społecznej - celem wykładu jest wprowadzenie w problematykę psychologii społecznej. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi pojęciami i teoriami oferowanymi przez tę dyscyplinę. Poruszone zostaną m.in. zagadnienia funkcjonowania w grupie, znaczenia stereotypów w życiu człowieka, podstaw zachowań agresywnych oraz znaczenia atrakcyjności interpersonalnej.
  • Psychologia wywierania wpływu - celem wykładu jest omówienie podstaw i technik wpływu społecznego w kontekście kontaktów interpersonalnych, w grupach zadaniowych oraz w skali masowej.
  • Psychologia konsumenta - celem wykładu jest przekazanie wiedzy dotyczącej mechanizmów psychologicznych leżących u podłoża zachowań konsumentów oraz przedstawienie przykładów wykorzystania tej wiedzy w marketingowej praktyce komunikacji z konsumentami.
  • Psychologia reklamy - celem wykładu jest przekazanie rzetelnej wiedzy na temat psychologicznych podstaw efektywności przekazów reklamowych.

BLOK II - KOMUNIKACJA: OD STRATEGII DO WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH:

  • Budowanie strategii komunikacyjnej - celem wykładu jest przekazanie wiedzy z zakresu planowania komunikacji – zarówno na poziomie organizacji, jak i osoby indywidualnej. Wykłady obejmą obszary od analizy odbiorców komunikacji i ich potrzeb, przez określenie celów, dobór optymalnych środków przekazu i treści komunikatu, po analizę skuteczności wdrożonej komunikacji.
  • Wystąpienia publiczne – jak mówić by nas słuchano? - celem warsztatu, bazującego na metodach behawioralno-poznawczych, jest rozwój praktycznych umiejętności związanych z wystąpieniami publicznymi. Uczestnicy będą mieli okazję udoskonalić swoją technikę mówienia (emisja głosu i wokalizacja), komunikacji (reagowanie na działania publiczności) i zarządzania swoimi emocjami (radzenie sobie ze stresem związanym z wystąpieniami publicznymi).
  • Komunikacja kryzysowa - celem wykładu jest przekazanie słuchaczom wiedzy na temat zasad komunikowania w sytuacjach kryzysowych i konfliktowych. Wykłady obejmą zarówno obszar komunikacji przedsiębiorstw i organizacji (m.in. obszar PR kryzysowego), jak i komunikacji indywidualnej.
  • Coaching - metoda i zastosowania - celem zajęć jest dostarczenie wiedzy o coachingu jako metodzie oraz jej powiązaniach z innym metodami, jak: szkolenia, psychoterapia, doradztwo, mentoring; także pokazanie specyfiki wykorzystania narzędzi coachingu przez menedżera. Główna część zajęć poświęcona będzie na poznanie wybranych narzędzi z zakresu coachingu, m.in. dotyczących rozpoznawania źródeł motywacji wewnętrznej, dzielenia się sprawdzonymi strategiami, wykorzystywania metafory do zmiany, planowania projektów, zastosowania strategii kreatywności, podejmowania decyzji dotyczących wyboru ścieżki zawodowej, uruchamiania mocnych stron.

BLOK III - INDYWIDUALNE KOMPETENCJE PSYCHOLOGICZNE

  • Psychologia osiągnięć - celem warsztatu jest podniesienie u uczestników indywidualnej efektywności funkcjonowania, jak też zwrócenie uwagi na pozytywne efekty współpracy i wymiany  doświadczeń w zespole.
  • Kreowanie wrażenia i autoprezentacja - celem warsztatu jest m.in.  podniesienie świadomości uczestników co do wpływu własnej autoprezentacji na innych ludzi, ćwiczenie umiejętność trafnej oceny,  jak inni odbierają nasze zachowania i umiejętność dobrania odpowiednich technik kreowania wrażenia, a także radzenie sobie ze skutkami niepożądanego wrażenia.
  • Budowanie zespołu - celem warsztatu jest m.in. zintegrowanie grupy, wykształcenie odpowiednich form współpracy i rozwijanie kreatywności uczestników.
  • Zarządzanie własną energią i radzenie sobie ze stresem - celem warsztatu jest przekazanie wiedzy i wyćwiczenie u uczestników umiejętności realizowania  obowiązków przy optymalnym wykorzystaniu czasu i własnej energii. Po tym warsztacie uczestnicy będą potrafili stosować kluczowe reguły efektywnego wykorzystania czasu i wydajności, a w efekcie: doprowadzać do wykonania  zadań z motywacją i bez zbędnej zwłoki, rozróżniać priorytety zadań, realizować zadania wydajniej, oszczędzając nawet 20% czasu, a co za tym idzie funkcjonować w pracy w sposób zorganizowany i profesjonalny.
  • Rozwiązywanie konfliktów - celem warsztatu jest nabycie umiejętności m.in. rozpoznawania sygnałów konfliktu oraz jego  przyczyn, prawidłowego komunikowania się, odkrywania perspektywy drugiej strony i stosowania różnych sposobów radzenia sobie z konfliktami.
  • Psychologiczne mechanizmy w negocjacjach - w trakcie warsztatu zostanie przekazana podstawowa wiedza z zakresu negocjacji i psychologicznych podstaw negocjacji, obejmująca sposoby przygotowywania się do negocjacji, prowadzenia negocjacji oraz postępowania po zakończeniu negocjacji. Słuchacze będą rozwiązywali konkretne problemy, stosując różne strategie i taktyki w ćwiczeniach i symulacjach negocjacji.

Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie studiów.

Kadra

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

Rekrutacja

REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE

KROK 1 – Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego
KROK 2 – Pobranie z internetowego formularza zgłoszeniowego i wydruk następujących dokumentów:

  • ankieta osobowa
  • umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe (podpisana w dwóch egzemplarzach)
  • tabela czesnego (parafowana na każdej stronie)

KROK 3 – Dołączenie do powyższych dokumentów:

  • dyplomu ukończenia wyższej uczelni lub kserokopii potwierdzonej przez pracownika Uniwersytetu SWPS (do dyplomów wystawionych po 2005 roku konieczne jest dołączenie suplementu)
  • 1 zdjęcia legitymacyjnego
  • kserokopii odcinka opłaty rekrutacyjnej, która wynosi 300 zł

KROK 4 – dostarczenie do Biura Rekrutacji na Studia Podyplomowe kompletu dokumentów pocztą, osobiście lub przez osoby trzecie.
W przypadku składania kserokopii dyplomu i suplementu, zapraszamy przed pierwszym zjazdem do Biura Studiów Podyplomowych w Warszawie z oryginałami dokumentów

Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych.

SPOSÓB SKŁADANIA DOKUMENTÓW

  • osobiście lub przez osoby trzecie, w siedzibie Uczelni - pokój 112 (zaleca się, by przy składaniu dokumentów kandydat posiadał dowód osobisty),
  • pocztą na adres: SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa.

Dokumenty do pobrania

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej ilości zgłoszeń.

Opłaty

Opłata za rok studiów
rok akademicki 2017-2018
10 rat 800 zł
2 raty 3875 zł
1 rata 7500 zł
Opłata rekrutacyjna 300 zł

Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (absolwent płaci 0 zł).

Opłatę rekrutacyjną należy wnosić na konto:
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
74 1750 1312 1330 0000 0005 3043
[w tytule prosimy wpisać: nazwisko i imię oraz kierunek]

Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Opłatę rekrutacyjną można uiścić w kasie czynnej:
poniedziałek - piątek: 9.00 - 14.00

Jest możliwość płatności opłaty rekrutacyjnej kartą płatniczą w biurze CSPiS w godzinach otwarcia biura.

Koordynator kierunku

jarowska.ok

Koordynator kierunku

Kinga Jaworska
tel. 22 517 98 49
e-mail: kinga.jaworska@swps.edu.pl

Godziny otwarcia biura:

poniedziałek - piątek 8.00 - 16.00
weekendy zjazdowe 8.00 - 14.00

Wyślij swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących wybranych studiów.

Administratorem danych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03-815 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Każdej osobie podającej swoje dane przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.

Drukuj