O studiach
Czy można ignorować to, co ma nieograniczoną pojemność, zasięg oraz możliwości? Wiemy już, że nie zbudujemy dzisiaj marki bez Internetu. Wiemy także, że nie zbudujemy DOBREJ marki bez odpowiedniego contentu. Jak go zatem tworzyć? Jak prowadzić dialog z klientami? Jak projektować kampanie reklamowe i pozyskiwać ruch w sieci?
O tym wszystkim będziemy rozmawiać podczas zajęć z cenionymi wykładowcami i ludźmi z branży reprezentującymi uznane marki. Wyjaśnimy, jak zbudować markę za pomocą atrakcyjnych treści, jak je tworzyć i nimi zarządzać. Pokażemy, jak wykorzystać nowoczesne środki przekazu i narzędzia, które oferuje Internet, by stworzyć skuteczną strategię komunikacji z klientem.
Więcej informacji o studiach
Nasi słuchacze zdobędą aktualną i kompleksową wiedzę z zakresu content marketingu. Poznają m.in.:
- współczesne trendy w content marketingu oraz metody działania w internecie na podstawie tzw. marketingu treści,
- rozszerzony zakres wiedzy o kluczowych narzędziach w content marketingu – Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube oraz SlideShare,
- jak efektywnie posługiwać się algorytmami Googla,
- najistotniejsze elementy składowe strategii content marketingowej,
- strategię pozycjonowania marki w content marketingu,
- językowe środki perswazji stosowane w reklamie,
- konstruowanie tekstu w kontekście działania wyszukiwarek,
- zasady efektywnej współpracy z blogosferą,
- zasady prowadzenia i utrzymania bloga od strony praktycznej,
- standardy skutecznego budowania przekazu wizualnego w social mediach,
- rolę przekazu audiowizualnego i rolę wideo w marketingu internetowym,
- przyczyny sytuacji kryzysowych w mediach społecznościowych i sposób ich rozwiązywania,
- nowe nośniki treści,
- korzyści, jakie dają człowiekowi social media z psychologicznego punktu widzenia,
- SEO, dystrybucję treści i pozyskiwanie ruchu w sieci,
- pomiar i optymalizację działań w internecie i mediach społecznościowych,
- efektywne posługiwanie się serwisem YouTube,
- podstawową wiedzę z zakresu tworzenia i prowadzenia kanału filmowego danej marki,
- wiedzę o technikach i formach narracyjnych oraz ich optymalizacji pod kątem wykorzystania w komunikacji wizerunkowej,
- sposób tworzenia skutecznej strategii promocji marki w kanałach social mediów
- wykorzystywanie platformy social commerce,
- jak skutecznie budować profil / markę i efektywne wykorzystywać serwis LinkedIn
- jak tworzyć efektywną grafikę i komponować ją z tekstem
Przygotowując studia postawiliśmy przede wszystkim na przekaz praktyczny i skupiliśmy się na korzyściach, jakie możemy zaoferować słuchaczom, dlatego zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej.
kierowniczka kierunku
Czy to studia dla ciebie?
Wykłady oraz zajęcia warsztatowe prowadzimy od podstaw, dlatego program kierujemy głównie do osób początkujących i średniozaawansowanych, które rozpoczynają działania w obszarze content marketingu, zajmują się budowaniem nowoczesnej marki w Internecie i rozumieją, jak ważne jest stałe pozyskiwanie ruchu w sieci, nowoczesne budowanie reklamy online i sprawne projektowanie kampanii reklamowych na FB.
Głównymi odbiorcami kierunku są:
- absolwenci szkół wyższych o pokrewnych profilach, którzy chcą pracować w agencjach kreatywnych lub reklamowych
- menedżerowie i pracownicy działów marketingu, promocji, komunikacji, SEO
- pracownicy lub właściciele agencji reklamowych oraz Public Relations, agencji marketingowych, content marketingowych, domów mediowych
- firmy i przedsiębiorcy, którzy chcą promować swoje produkty i usługi w social mediach
- instytucje państwowe, które chcą zaznaczyć swoją obecność w social mediach i internecie
Dlaczego warto?
- Zdobędziesz aktualną, kompleksową wiedzę oraz praktyczne umiejętności podczas zajęć warsztatowych
- Weźmiesz udział w procesie projektowania kampanii marketingowych w social mediach, ustawianiu reklam internetowych, tworzeniu blogów firmowych, opracowywaniu media planów i kreowaniu przekazów wideo
- Otrzymasz dostęp do najnowszych narzędzi analitycznych, aplikacji online oraz badań marketingowych
- Skorzystasz z dostępu do oprogramowania Adobe podczas zajęć w pracowni komputerowej
- Przygotujesz się do samodzielnego funkcjonowania na rynku pracy
Program studiów
Blok tematyczny
Psychologia reklamy
Miejsce reklamy w marketingu mix
Procesy poznawcze w reklamie
Emocje i motywacje w reklamie
Człowiek w reklamie
Techniki wpływu społecznego w rzeczywistości marketingowej
Reklama polityczna
Reklama społeczna
Blok tematyczny
Content marketing, czyli czym jest marketing treści
Wstęp do content marketingu
Budowanie persony
Najważniejsze narzędzia content marketingu
Narzędzia wspierające działania content marketingu
Rodzaje treści
Blok tematyczny
Budowanie strategii content marketingu
Strategia marketingowa i content marketingowa
Business Model Canvas
Value Proposition
Analiza i audyt
Grupy docelowe
Cele działań content marketingowych
Narzędzia content marketingowe i narzędzia dystrybucji
Kalendarz redakcyjny
Realizacja i pomiar działań
Zwiększanie zaangażowania w social mediach
m.in. jak często publikować, jak znaleźć tematy na treści, content długi czy krótki
Tworzenie dobrego contentu
evergreen content, content curation, content recycling
Warsztaty tworzenia strategii
Prezentacja strategii content marketingowej
Blok tematyczny
Webwriting i struktura informacji
Jak pisać dobrze
m.in. jak przekształcić naturalne mówienie w nienaturalne pisanie, złe nawyki piszącego i jak je wyeliminować, UX Writing – czym jest user experience i dlaczego warto pisać proste teksty
Blok tematyczny
Blogosfera oraz fora internetowe
wykorzystanie efektywnej rekomendacji w sieci
Historia i kluczowe wydarzenia polskiej blogosfery
Blogosfera jako alternatywa dla mediów klasycznych
dlaczego i kiedy włączać działania z influencerami do planu komunikacji marki
Zasady efektywnej współpracy z blogosferą
modele, zasady wynagradzania, koszty itp.
Analiza case studies
Narzędzia wspomagające relacje z influencerami
Blok tematyczny
Copywriting – jak żonglować słowem
Skuteczny tekst reklamowy
m.in. językowe środki perswazji stosowane w reklamie, cechy skutecznego tekstu, słownictwo i styl
Slogan reklamow
m.in. rodzaje sloganów a funkcje i typ reklamy, zasady tworzenia skutecznych sloganów
Nazwy marketingowe – nazwy firm i produktów
m.in. nazwa firmy i produktu jako czynnik przewagi konkurencyjnej, językowy wymiar nazwy marketingowej
Copywriting w praktyce
m.in. tekst w reklamie prasowej, tekst w reklamie zewnętrznej, tekst w reklamie telewizyjnej i radiowej
Blok tematyczny
Budowanie graficznej strony informacji w internecie
Rola kompozycji w prawidłowym budowaniu narracji w obrazie
Optymalizacja i kompresja grafiki
Rola koloru w prawidłowym konstruowaniu przekazu reklamowego
Poprawa jakości materiałów cyfrowych
Standardy budowania przekazu wizualnego narzucone przez serwisy społecznościowe
Blok tematyczny
Tworzenie komunikatów audiowizualnych
Video content marketing
filar promocji w sieci
Budowa i struktura języka filmowego
Środowisko Adobe After Effects
prezentacja wybranych elementów
Realizacja własnej formy audiowizualnej
przykładowy scenariusz
Blok tematyczny
AI w content marketingu
wprowadzenie, możliwości, zagrożenia, narzędzia
Czym jest sztuczna inteligencja i dlaczego 2023 to rok AI
Jak można wykorzystać algorytmy AI w content marketingu
tworzenie contentu, SEO
Szanse i zagrożenia wynikające z używania AI do tworzenia contentu
Przykłady narzędzi oraz realizacji wykonanych z ich pomocą
Blok tematyczny
Współczesne trendy w content marketingu
Trendy w content marketingu na najbliższe lata
Marketing miast i regionów
Self-publishing
Big data
Virtual and Augmented Reality
Nowe nośniki treści
Blok tematyczny
Social media jako narzędzie zaspokajania podstawowych potrzeb człowieka
„Ludzie już takie są” – co wiemy o człowieku i jego potrzebach?
Racjonalność i nieracjonalność w wyborach, decyzjach i zachowaniach
Social media – co dają człowiekowi z psychologicznego punktu widzenia?
Bezpieczeństwo, przynależność, transcedencja – czy Facebook, Twitter i Instagram mogą je zapewnić?
Media społecznościowe jako kreator i element podtrzymujący współczesne więzi społeczne
Blok tematyczny
SEO – optymalizacja stron internetowych
SEO (Search Engine Optimization)
wprowadzenie
Analiza widoczności organicznej serwisu i konkurencji działającej online
Analiza słów kluczowych
(keyword research)
Tworzenie/aktualizacja architektury informacji w serwisie
(struktury URL)
Optymalizacja techniczna on-page
główne problemy
Optymalizacja treści
aspekty techniczne
Strategia indeksacji w wyszukiwarce
Narzędzia wspomagające działania SEO
Targetowanie językowe/krajowe
Wersja mobilna/responsywna serwisu
Accelerated Mobile Pages (AMP)
Monitorowanie ruchu
Blok tematyczny
Pomiar i optymalizacja działań w internecie i mediach społecznościowych
Google Analytics – podstawowe metryki i raporty
definicje podstawowe, raporty standardowe
Google Analytics – wykorzystanie do optymalizacji kampan
optymalizacja kampanii zewnętrznych, optymalizacja wewnętrzna (treści, UX, conversion funnel)
Pomiar efektów kampanii internetowych
metryki podstawowe i ich zastosowanie – jak nie płacić dwa razy za to samo, modele atrybucji, cross device, mierzenie wpływu offline na online, ROPO
Jak planować pracę w e-marketingu
obalanie mitów, pozyskiwanie i filtrowanie wiedzy
Blok tematyczny
Budowanie marki w sieci
Komodytyzacja produktów i usług
Strategie wychodzenia z komodytyzacji
Obudowanie produktów usługami
Obudowanie usług doświadczeniami
Mapa doświadczeń klienta
Teoria momentów prawdy
kluczowe punkty styczności z marką
Schematy kreatywne w reklamie
Blok tematyczny
Storytelling
Wypracowanie kompetencji storytellingowych
Storytelling jako forma tworzenia kontentu w reklamie, brandingu i corporate behaviour
Techniki i formy narracyjne oraz ich optymalizacja pod kątem wykorzystania w komunikacji wizerunkowej
Blok tematyczny
Budowanie person w content marketingu
Zapoznanie z metodyką design thinking
Zbudowanie ściany inspiracji
Przygotowanie i przeprowadzanie wywiadów w terenie
Tworzenie mapy empatii
Budowanie persony
Przygotowanie customer journey map
Zdefiniowanie problem statement
Blok tematyczny
Sekrety budowania marki i zasięgu na Instagramie
Podstawy obsługi serwisu
statystyki, bezpieczeństwo
Budowanie profilu firmowego na Instagramie
Zasady tworzenia hashtagów
Tagowanie miejsc, profili, produktów
Tworzenie konkursów
Tworzenie społeczności offline
Kreowanie Insta Story
Narzędzie do wsparcia strategii instagramowej
Blok tematyczny
Video content marketing – jak zaistnieć na YouTube
Konto w serwisie YouTube
Prowadzenie vloga
m.in. dobór tematów, treści, grup docelowych
Jak zaistnieć na YouTubie
Marki na YouTubie oraz współpraca z influencerami
Zasady optymalizacji kanału YouTube
Algorytmy YouTube
Mierzenie efektywności działań w serwisie YouTube
Rodzaje reklam na YouTube
Blok tematyczny
Znaczenie UX i UI w marketingu internetowym
Na czym polega UX design
Na czym polega UI design
Przykłady złego i dobrego zastosowania UX i UI design
Dlaczego UX i UI design są ważne w marketingu internetowym
Blok tematyczny
Jak wykorzystać potencjał LinkedIn w biznesie
LinkedIn a inne kanały social media
możliwości serwisu, statystyki
Jak skutecznie budować profil / markę i efektywnie wykorzystywać serwis
m.in. pozyskiwanie nowych kontaktów i klientów, artykuły LinkedIn Pulse, reklama i formaty reklamowe na LinkedIn, wiadomości InMail, targetowanie reklam, grupy na LinkedIn, możliwości SlideShare i kont Premium
Employer branding na LinkedIn
Blok tematyczny
Social commerce
na czym polega i jak wykorzystać w swoim biznesie
Objaśnienie pojęcia social commerce oraz szans i możliwości biznesowych z nim związanych
Podstawowe zasady i mechanizmy sprzedaży w mediach społecznościowych
Gdzie i w jaki sposób prowadzić analitykę social commerce oraz jak monitorować jej efektywność
Narzędzia, które umożliwiają i ułatwiają social commerce dla małych, średnich i dużych firm
Praca na konkretnych case study
Opracowywanie własnych planów i strategii social commerce
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 210 godzin dydaktycznych zajęć (w tym 12 godzin konsultacji). Zjazdy odbywają się co 2-3 tygodnie w weekendy.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej, a inne w formule online. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Warunki zaliczenia
- Minimum 70% frekwencji na zajęciach
- Wykonanie i obrona pracy dyplomowej – prezentacja strategii promocji dowolnego produktu lub usługi w kanałach social mediaw
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Kadra
Zajęcia prowadzą zarówno uznani wykładowcy z udokumentowanym doświadczeniem, jak i praktycy, którzy prowadzą zajęcia w przystępny sposób. Dzielą się swoją wiedzą i podnoszą naszym słuchaczom kompetencje w zakresie social mediów, content marketingu i budowania marki w Internecie.
Kierownik kierunku
-
prof. dr hab.Dariusz Dolińskiprof. dr hab.wybitny psycholog społeczny, autor licznych publikacji z zakresu wpływu społecznego
-
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPSTomasz Grzybdr hab., prof. Uniwersytetu SWPStrener uhonorowany Certificate of Appreciation NATO, specjalista w zakresie wpływu społecznego
-
dr hab., prof. ASPMarek Grzybdr hab., prof. ASPDziekan Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Zajmuje się działaniami intermedialnymi i animacją 3D
-
drDominik LewińskidrAdiunkt w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Wydziale Prawa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu
-
drJerzy Widerskidrspecjalista z zakresu komunikacji społecznej, głównie komunikacji wizerunkowej i językowej, a także reklamy i public relations
Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek. Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 zł
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2024-2025)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 830 PLN | 8 300 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 3 900 PLN | 7 800 PLN |
Zapłać w 1 racie | 7 400 PLN | 7 400 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.