Dla kogo?
- Dla osób, które zaczynają swoją przygodę z projektowaniem jak również osób doświadczonych, które na co dzień badają i projektują rozwiązania elektroniczne.
Kontakt
- (32) 750 63 99, 694 441 713
- e-mail: [email protected]
- Koordynator kierunku: Marta Hefeman
User Experience Design/Product Design
- Rekrutacja zakończona.
Zajęcia będą prowadzone online lub w formie hybrydowej (online lub offline).
O studiach
Kierunek dostępny także we Wrocławiu i Warszawie i Sopocie
„Kierunek dedykowany jest dla osób z pasją, ciekawością świata, które chcą tworzyć, projektować i zmieniać produkty i usługi elektroniczne. Naszym celem jest praktyczne kształcenie projektantów tworzących użyteczne i angażujące produkty i usługi digitalowe”.
Hubert Anyżewski
kierownik studiów
Czas trwania
Studia trwają dwa semestry (ok. 16 zjazdów), zajęcia odbywają się w soboty i niedziele.
Podczas zjazdu odbywa się średnio 6 godzin zajęć dziennie w formie seminariów i warsztatów oraz zajęć w pracowniach komputerowych. Godzina akademicka to 45 minut zajęć dydaktycznych.
Organizacja nauki
Zajęcia będą odbywać się w trybie weekendowym (sobota, niedziela). Zjazdy będą realizowane średnio co 2-3 tygodnie.
Miejsce realizacji zajęć stacjonarnych
Zajęcia na studiach podyplomowych realizowane są w Filii SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego w Katowicach lub w salach konferencyjno-szkoleniowych wynajmowanych poza siedzibą uczelni.
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest frekwencja na zajęciach (80%), oddanie w terminie i zaliczenie etapów cząstkowych projektu, zaliczenie egzaminu oraz wykonanie finalnego prototypu i jego obrona w ramach grupy projektowej.
Studia kończą się oceną finalną, uśrednioną z ocen cząstkowych za prototyp i projekt dyplomowy.
Realizacja projektu w grupie jest jedyną formą zaliczenia studiów.
Dokument ukończenia studiów
Absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym wraz z punktami ECTS.
Opis kierunku
Opis studiów
To już 13-ta edycja kierunku studiów podyplomowych, które funkcjonują nieprzerwanie od roku akademickiego 2010/2011, gromadząc coraz liczniejsze grono zainteresowanych. Kierunek dostępny jest w czterech miastach: Warszawie, Wrocławiu, Katowicach i Sopocie.
Studia ukończyło już blisko 1400 absolwentów, a poziom satysfakcji z ostatnich 5 lat z trzech lokalizacji to 92%.
Pomysłodawcą i kierownikiem studiów User Experience Design/Product Design jest Hubert Anyżewski, który wraz z kierownikami lokalnymi Barbarą Rogoś-Turek we Wrocławiu, Tomaszem Skórskim w Warszawie, Maciejem Płonką w Katowicach i Adamem Michalskim w Sopocie oraz ekspertami i mentorami dbają o ich organizację i poziom merytoryczny.
W skład kadry wchodzą najlepsi polscy specjaliści z obszaru projektowania i badań User Experience oraz Product Design. Nasi wykładowcy, eksperci i mentorzy to praktycy z wieloletnim doświadczeniem oraz sprawdzeni dydaktycy.
Na studiach występują również goście reprezentujący środowisko projektowe, w tym goście zagraniczni.
„Kierunek dedykowany jest dla osób z pasją, ciekawością świata, które chcą tworzyć, projektować i zmieniać produkty i usługi elektroniczne.” Hubert Anyżewski
Od słuchaczy oczekiwany jest podstawowy poziom tak zwanych umiejętności cyfrowych oraz rozumienie materiałów w języku angielskim, które są okazjonalnie prezentowane.
Kluczowe jest również nastawienie na pracę w grupie i umiejętność pracy w grupie, często w trybie zdalnym/online.
Cel
Studia składają się z 5 modułów, które odzwierciedlają etapy procesu budowania produktu z uwzględnieniem podejścia UX/Product Design.
Podczas studiów słuchacze pracują zarówno w grupach podczas zajęć warsztatowych, jak i zespołach projektowych w ramach pracy własnej.
Większość zajęć odbywa się w trybie warsztatowym, w grupach projektowych. Studia wymagają aktywnego zaangażowania między zjazdami i pracy stałej w określonych grupach projektowych. Podczas studiów słuchacze poznają proces projektowy, techniki i narzędzia potrzebne do realizacji projektu dyplomowego. Informacja zwrotna od ekspertów obszarowych publikowana jest na forum całego kierunku, z wyszczególnieniem mocnych i słabszych stron projektów.
„Naszym celem jest praktyczne kształcenie projektantów tworzących użyteczne i angażujące produkty i usługi digitalowe.” Hubert Anyżewski
Adresaci
Studia adresowane są do osób, które zaczynają swoją przygodę z projektowaniem produktów digitalowych lub posiadają już pewne doświadczenie i chcą uporządkować swoją wiedzę.
Zasady przyjęcia na studia
Przyjęcie kandydatów na studia następuje na podstawie kolejności zgłoszeń.
Oprogramowanie i książki
W bibliotece Uniwersytetu SWPS do dyspozycji słuchaczy jest bogaty zbiór książek o tematyce UX.
Program
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Tematyka i organizacja zajęć
Program obejmuje 190 godzin zajęć dydaktycznych, realizowanych w formie warsztatów, seminariów, jak i wykładów.
Studia trwają dwa semestry (ok. 16 zjazdów), zajęcia odbywają się w soboty i niedziele. W razie potrzeby jesteśmy gotowi do prowadzenia zajęć w trybie online.
Podczas zjazdu odbywa się średnio 6 godzin zajęć dziennie w formie seminariów i warsztatów oraz zajęć w pracowniach komputerowych. Godzina akademicka to 45 minut zajęć dydaktycznych.
Większość zajęć prowadzonych jest w trybie warsztatowo-projektowym przez praktyków rynkowych. Na zajęcia zapraszani są goście z Polski i zagranicy.
Podczas zajęć wykorzystywane są metody projektowe oraz narzędzia służące do projektowania i analizy skuteczności rozwiązań elektronicznych.
BLOK I. Badania potrzeb
- Inauguracja
- Wstęp do UX i Product Design
- Tworzenie i organizacja zespołów projektowych
- Organizacja pracy zespołu i definiowania tematu projektu
- Mentoring - spotkanie z mentorem
- Omówienie etapu z ekspertem
- Specyfika badań UX
- Metody badania potrzeb
- Wstęp do psychologii
- Desk research i przygotowanie do badań
- Plan badania
- Techniki prowadzenia wywiadu
- Analiza i raportowanie
- Tworzenie Person
- Konsultacje z ekspertem
- Mentoring
- Podsumowanie etapu z expertem
BLOK II. Strategia
- Omówienie etapu z ekspertem
- Definicja i strategia produktu
- Visual thinking
- Customer Journey
- Value Proposition
- Techniki prezentacji
- Definiowanie produktu
- Konsultacje z ekspertem
- Mentoring
- Podsumowanie etapu z expertem
BLOK III. Modelowanie
- Omówienie etapu z ekspertem
- Architektura informacji: struktura produktu, nawigacja, nazewnictwo, wyszukiwanie
- User scenario - tworzenie scenariuszy użycia
- User flow
- Użyteczność i dostępność produktu
- Szkicowanie Lo-Fi
- Design studia & Design critique – szkicowanie rozwiązań
- Benchmarking wzorców projektowych
- Konsultacje z ekspertem
- Mentoring
- Podsumowanie etapu z expertem
BLOK IV. Prototypowanie
- Omówienie etapu z ekspertem
- Współpraca z zespołem zespołem wdrożeniowym
- Psychologiczne aspekty projektowania
- Wstęp prototypowania: pojęcia, proces prototypowania, organizacja pracy projektanta, design systemy, dobre praktyki, narzędzia do prototypowania
- UX writing
- Projektowanie rozwiązań RWD (responsive web design)
- Projektowanie aplikacji mobilnych
- Projektowanie NUI (natural user interfaces)
- Podstawy projektowania graficznego UI
- Nauka narzędzia projektowego (Figma)
- Przegląd narzędzi do projektowania
- Prototypowanie produktu (Figma)
- Wdrażanie RWD - zasady, praktyki, ograniczenia
- Wdrażanie aplikacji mobilnych - zasady, praktyki, ograniczenia
- Konsultacje z ekspertem
- Mentoring
- Podsumowanie etapu z expertem
BLOK V. Testy użyteczności
- Omówienie etapu z ekspertem
- Metody testowania użyteczności
- Przygotowanie badań i testów użyteczności
- Prowadzenie i moderowanie testów
- Analizy statystyk webowych i mobile
- Mierzenie ilościowych wskaźników UX
- Analiza danych i raportowanie
- Research Ops – implementacja badań w organizacji
- Konsultacje z ekspertem
- Mentoring
- Podsumowanie etapu z expertem
BLOK VI. Zakończenie
- Gość specjalny
- Mentoring
- Egzamin
- Budowanie pierwszego portfolio
- Prezentacje finalne
- Zakończenie studiów
Przebieg studiów
W czasie pierwszego zjazdu słuchacze zostają przydzieleni do grup projektowych. Grupa podczas toku studiów realizuje etapy produktu od koncepcji do zaawansowanego przetestowanego prototypu (MVP).
Tematyka projektu jest wskazywana przez kierownika studiów dla całego rocznika w danym mieście.
Etapy realizacji projektu są omawiane i oceniane przez ekspertów tematycznych, a efekty prac publikowane na forum.
W trakcie studiów pracujemy z oprogramowaniem projektowym Axure Pro, Sketch, Morae, Basecamp oraz pakietem Google.
Projekty dyplomowe realizowane są w grupach 5-osobowych, pod okiem przydzielonego mentora. Realizacja projektu dyplomowego wymaga zaangażowania przez cały okres trwania studiów zarówno na zajęciach, jak i między zjazdami. Szacowany czas każdego słuchacza potrzebny na aktywność poza zjazdami to 4-6h tygodniowo.
Finalnym etapem studiów jest przygotowanie i oddanie projektu dyplomowego, który oceniany jest przez grono ekspertów - w postaci prototypu i prezentacji na temat produktu.
Test z wiedzy, jaki każdy słuchacz pisze indywidualnie na koniec studiów, to około 30 pytań w formie testu jednokrotnego wyboru.
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest frekwencja na zajęciach (80%), oddanie w terminie i zaliczenie etapów cząstkowych projektu, zaliczenie egzaminu oraz wykonanie finalnego prototypu i jego obrona w ramach grupy projektowej.
Studia kończą się oceną finalną, uśrednioną z ocen cząstkowych za prototyp i projekt dyplomowy.
Realizacja projektu w grupie jest jedyną formą zaliczenia studiów.
Etapy cząstkowe projektu:
- Badanie potrzeb
- Strategia
- Modelowanie
- Prototypowanie
- Testy użyteczności
Kadra
Rekrutacja
Zasady przyjęcia na studia
Kolejność zgłoszeń.
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE
Rekrutacja na studia podyplomowe wymaga wypełnienia internetowego formularza zgłoszeniowego. Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń zastrzega możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
Vademecum dla kandydata na studia podyplomowe
Baza wiedzy dla kandydata na studia podyplomowe
Dokumenty do pobrania
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.
Opłaty
Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl
rok akademicki 2022-2023 | |
---|---|
10 rat | 1 340 zł |
2 raty | 6 450 zł |
1 rata | 12 500 zł |
Opłata rekrutacyjna | 300 zł |
Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (opłata bez zniżki wynosi 300 zł – absolwent płaci 0 zł).
Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.
Zapisz się już dziś, zacznij studia w marcu!