O studiach
Program Diploma in Professional & Digital Marketing (poziom zaawansowany) to odpowiedź na wyzwania, przed którymi stają współcześni marketerzy. Został opracowany przez The Chartered Institute of Marketing (CIM) na podstawie globalnych badań kompetencji, które wyznaczają światowe standardy kwalifikacji w obszarze marketingu.
W Polsce programy CIM są realizowane od ponad 25 lat, a ich absolwentami, mimo elitarnego charakteru, jest już ponad 1500 menedżerów marketingu. Dyplom CIM coraz częściej staje się jednym z kluczowych kryteriów rekrutacyjnych, ponieważ potwierdza posiadanie profesjonalnej wiedzy oraz najważniejszych w branży umiejętności.
Ukończenie programu oznacza
- zdobycie międzynarodowych kwalifikacji,
- dostęp do najnowszej wiedzy marketingowej,
- zwiększenie szans na rynku pracy,
- możliwość nawiązania wartościowych relacji biznesowych,
- połączenie tradycji edukacyjnej z aktualnymi wyzwaniami rynku,
- prestiż oraz przepustkę do świata nowoczesnego biznesu.
Program kształtuje szeroką perspektywę marketingową, rozwija umiejętność budowania strategii, planowania działań rynkowych, doboru skutecznych narzędzi i kanałów komunikacji, a także egzekucji i pomiaru efektów działań marketingowych.
Studia umożliwiają przystąpienie do międzynarodowych egzaminów CIM i zdobycie cenionych na całym świecie certyfikatów.
Więcej informacji o studiach
Uzyskanie międzynarodowego certyfikatu „Diploma in Professional & Digital Marketing” możliwe jest po ukończeniu (bądź w trakcie) realizacji studiów podyplomowych i wymaga przystąpienia do egzaminów z czterech wybranych modułów, według poniższych zasad:
- Strategy & Planning – obowiązkowy egzamin
- Commercial Intelligence lub Societal Impact
- Customer Journey Optimisation lub Brand Proposition lub Content Strategy
- AI Marketing lub E-commerce lub SEO & Paid Search Management lub Social Media Management
Formy egzaminów:
- Strategy & Planning – opracowanie planu marketingowego (12 stron) oraz test zawierający pytania otwarte i zamknięte.
Wszystkie egzaminy CIM odbywają się w języku angielskim.
Uczestnicy programu otrzymują wsparcie w ramach Exam Preparation Program (EPP), który obejmuje:
- dostęp do bazy testów egzaminacyjnych,
- indywidualne wsparcie Tutora podczas przygotowywania pracy projektowej i testowej
Dodatkowo uczestnicy mają dostęp do platformy Knowledge Garden, na której publikowane są::
- materiały dydaktyczne,
- case studies
- testy przygotowujące do egzaminów CIM
- testy zaliczeniowe do każdego kursu
- materiały dodatkowe wspierające proces nauki
Międzynarodowe kwalifikacje z dziedzinie marketingu – numer 1 na świecie w budowaniu kompetencji i standardów marketingowych. Czytaj więcej
prof. Robert Kozielski
kierownik merytoryczny kierunku
81% prezesów i właścicieli jest przekonanych o kluczowej roli marketingu budowaniu sukcesu organizacji, a jednocześnie 70% marketerów wyraża przekonanie, że marketing nie jest właściwie rozumiany i doceniany w organizacji - zarzuca się im często niskie kompetencje, zbyt wysokie koszty, niską skuteczność czy wydajność działań. W efekcie 26% budżetu marketingowego jest marnowanych. Te studia są o tym jak prowadzić profesjonalny marketing, a nie pozorowany, naiwny, czy nieefektywny.
The Chartered Institute of Marketing powstał jako odpowiedź na realne potrzeby rynku – by połączyć świat teorii z codziennością praktyków. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, marketerzy potrzebują kompetencji, które nadążają za zmieniającym się światem – a najlepiej, jeśli go wyprzedzają.
Od ponad dwóch dekad questus jest Akredytowanym Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnym Chartered Institute of Marketing, a obecnie wspólnie z Uniwersytetem SWPS budujemy w Polsce społeczność profesjonalnych marketerów, wspierając ich w zdobywaniu wiedzy, rozwijaniu umiejętności i wymianie doświadczeń. Zaufanie ponad 1500 absolwentów to nie tylko powód do dumy – to zobowiązanie do jakości i nieustannego doskonalenia programu.
Uczestnicy programu CIM to osoby, które rozumieją, że rozwój nie kończy się na dyplomie. Pozostają aktywni zawodowo i intelektualnie, angażując się w dalszą edukację, projekty badawcze, publikacje branżowe oraz sieci współpracy w obszarze marketingu i zarządzania.
Dołączenie do programu to nie tylko zdobycie certyfikatu – to krok w stronę nowoczesnego, odpowiedzialnego i skutecznego marketingu. To również inwestycja w siebie i swoje miejsce na rynku pracy przyszłości.
kierownik merytoryczny kierunku

Partnerzy kierunku
questus – to wiodąca w Polsce organizacja specjalizująca się w rozwoju wiedzy i umiejętności w obszarze nowoczesnego marketingu. Od ponad 20 lat wspiera menedżerów, specjalistów oraz zespoły firm i instytucji w budowaniu marketingu opartego na strategii, innowacjach i odpowiedzialności.
Jako jedyny w Polsce akredytowany partner The Chartered Institute of Marketing (CIM) – największej i najbardziej prestiżowej organizacji marketingowej na świecie – questus oferuje międzynarodowe programy certyfikacyjne CIM oraz autorskie programy szkoleniowe i rozwojowe. Współpracuje z uznanymi ekspertami, praktykami rynkowymi i uczelniami wyższymi, łącząc światowe standardy z aktualnymi wyzwaniami biznesowymi.
W ramach współpracy z Uniwersytetem SWPS questus wnosi ekspercką wiedzę, praktyczne doświadczenie oraz międzynarodową perspektywę w zakresie kształcenia nowoczesnych marketerów, odpowiadając na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku.
Czy to studia dla ciebie?
Program przeznaczony jest dla osób z doświadczeniem w marketingu, które chcą pogłębić wiedzę i zdobyć kwalifikacje cenione na rynku międzynarodowym. Rekomendowany zarówno dla specjalistów, jak i kadry menedżerskiej.
Program jest odpowiedni dla osób, które:
- mają minimum 2-letnie doświadczenie w marketingu,
- ukończyły Certificate in Professional & Digital Marketing
- ukończyły studia wyższe z zakresu marketingu lub zarządzania
W szczególności dla:
- dyrektorów marketingu i rozwoju
- managerów: digital, brand, product, social media, AI marketing
- specjalistów ds. komunikacji, PR i sprzedaży
- analityków rynku, badaczy, account managerów
- właścicieli firm i osób odpowiedzialnych za strategię marketingową
Dlaczego warto?

- rozwój strategicznych i operacyjnych kompetencji marketingowe zgodnie z międzynarodowymi standardami.
- doskonalenie praktycznych umiejętności zarządzania działaniami marketingowymi w środowisku cyfrowym i w realiach VUCA.
- kształtowanie zdolności pomiaru i oceny skuteczności działań marketingowych i metod podnoszenia ich efektywność.
- zrozumienie specyfiki prowadzenia działań marketingowych na różnych rynkach i implementację dobrych praktyk do własnych realiów
- zdobycie wiedzy umożliwiającej zdobycie międzynarodowego certyfikatu „Diploma in Professional & Digital Marketing” wydawanego przez Chartered Institute of Marketing (po przejściu przez program przygotowania do egzaminu – Exam Preparation Program)
- możliwość wzmocnienia swojej pozycji zawodowej i wartości na rynku pracy
Sprawdź więcej powodów, dla których warto studiować
Udział w programie to nie tylko możliwość zdobycia prestiżowego certyfikatu, ale także realna szansa na rozwój kariery w marketingu – zarówno w Polsce, jak i za granicą. Program pozwala uporządkować wiedzę, wzmocnić kompetencje decyzyjne i lepiej zrozumieć wyzwania współczesnego marketingu – zwłaszcza w kontekście cyfrowej transformacji i dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego. Dzięki praktycznej formule zajęć i kontaktowi z doświadczonymi trenerami, uczestnicy uczą się nie tylko czym zarządzać, ale także jak to robić skutecznie.

Program studiów
Blok tematyczny
Strategy & Planning
Blok tematyczny
Commercial Intelligence
Blok tematyczny
Societal Impact
Blok tematyczny
Brand Proposition
Blok tematyczny
Customer Journey Optimisation
Blok tematyczny
Content Strategy, SEO & Paid Search Management
Blok tematyczny
AI Marketing
Blok tematyczny
Social Media Management
Blok tematyczny
E-commerce
Program składa się z 9 kursów (modułów) adresujących kluczowe obszary w dziedzinie marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem dynamicznego rozwoju digital marketingu.
Program oparty jest na trzech głównych grupach metod pracy
- wykład stanowiący głównie wprowadzenie do problematyki (15% zajęć),
- tzw. active learning – metody oparte na stosowaniu interaktywnych metod (60% zajęć)
- samodzielna praca uczestników (25% zajęć).
Program realizowany będzie z wykorzystaniem zróżnicowanych interaktywnych metod, w tym między innymi zadania grupowe, projekty zespołowe, hackathony marketingowe, studia przypadków, symulacje biznesowe, gry interaktywne itp.
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 192 godziny dydaktycznych. Zjazdy odbywają się średnio co 2-3 tygodnie, w soboty i niedziele.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej, a inne w formule online. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Zajęcia stacjonarne odbywają się w siedzibie Uniwersytetu SWPS lub w innym budynku wynajmowanym przez uczelnię.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Obecność na 70% zajęć
- Zaliczenie praktycznego testu po każdym z kursów (zaliczenie = min. 60%)
Ocena końcowa uwzględnia średnią ocen z kursów kończących się zaliczeniem na ocenę.
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.

Kadra
Wśród kadry prowadzących są eksperci zarządzania projektami, konsultanci i trenerzy biznesu. Zajęcia prowadzą również doświadczeni praktycy, którzy dzielą się ze słuchaczami najnowszą wiedzą i umiejętnościami z zakresu project management.
Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych wykładowców akademickich, praktyków marketingu oraz certyfikowanych trenerów Chartered Institute of Marketing. Osoby te łączą wiedzę naukową, doświadczenie praktyczne oraz eksperckie przygotowanie dydaktyczne.
Kierownik merytoryczny kierunku
-
-
prof. dr hab.Dariusz Dolińskiprof. dr hab.wybitny psycholog społeczny, autor licznych publikacji z zakresu wpływu społecznego
-
-
-
-
-
-
drAleksander Poniewierskidrekspert w dziedzinie nowych technologii i transformacji, specjalizujący się w Internecie Rzeczy (IoT), sztucznej inteligencji (AI) oraz cyberbezpieczeństwie
-
-

Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych i CV
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych i CV.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 zł
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2025-2026)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 2 585 PLN | 25 850 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 12 675 PLN | 25 350 PLN |
Zapłać w 1 racie | 24 950 PLN | 24 950 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na 7 dni przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.