O studiach
„Psychologia obecnie cieszy się ogromnym zainteresowaniem w kontekście biznesowego zastosowania. I słusznie, bo biznes to ludzie- niezależnie od tego, czy zajmujemy się zarządzaniem, marketingiem czy sprzedażą, zawsze kierujemy swoje działania do innych osób, a zatem psychologia i mechanizmy odpowiedzialne za kształtowanie zachowań i postaw są kluczowe dla efektywnego prowadzenia biznesu. Dlatego proponujemy Państwu kompleksowe, dostosowane do współczesnych potrzeb i wyzwań biznesowych studia, które dzięki przemyślanej tematyce oraz doświadczonej kadrze, zarówno teoretycznie jak i praktycznie, wyposażą Państwa w wiedzę i narzędzia pomocne w zrozumieniu tajników ludzkiej psychiki i skuteczniejszym prowadzeniu zespołów, przedsiębiorstw, akcji marketingowych oraz innych działań biznesowych”.
dr Karolina Oleksa-Marewska
kierowniczka kierunku
Adresaci studiów
Studia są adresowane do kierujących własnymi małymi i średnimi firmami oraz menedżerów i specjalistów wspierających kierowanie zespołami pracowniczymi w różnych działach firm. Zapraszamy osoby, którym zależy na rozwinięciu praktycznych umiejętności zastosowania osiągnięć psychologii społecznej w biznesie.
Cel
Celem studiów jest zdobycie przez słuchaczy szerokiej i praktycznej wiedzy z zakresu psychologii społecznej oraz rozwinięcie umiejętności jej zastosowania w sferze zarządzania, marketingu i szeroko pojętego biznesu. Udoskonalone na studiach kompetencje pozwolą na skuteczne zarządzanie i motywowanie zespołów ludzkich, w tym radzenie sobie w sytuacjach trudnych związanych ze zmianami i konfliktami. Trenowane umiejętności wspomogą również rozwój własny słuchaczy, pozwolą efektywniej planować czas, podejmować właściwe decyzje, radzić sobie ze stresem oraz skutecznie komunikować się w biznesie.
Czas trwania
2 semestry, 188 godzin, 30 punktów ECTS
Organizacja nauki
Studia podyplomowe trwają 9 miesięcy. Zajęcia są realizowane w trakcie 10-11 zjazdów i odbywają się w soboty oraz niedziele, średnio raz w miesiącu w budynku Filii Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, przy ul. gen. T. Kutrzeby 10 lub w innym budynku wynajmowanym przez Uczelnię. Studia są planowane w formie hybrydowej tj. 2-3 zjazdy będą realizowane w formie online, a pozostałe w budynku.
Warunki zaliczenia
Podstawą zaliczenia studiów jest zdanie dwóch testów wiedzy, na koniec każdego semestru oraz minimum 80% obecności na zajęciach. Absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Ocena na świadectwie jest średnią ocen z dwóch testów wiedzy.
Program
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej, a inne w formule online. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Program zajęć obejmuje 188 godzin zajęć dydaktycznych realizowanych w formie warsztatów, treningów oraz interaktywnych wykładów oraz ćwiczeń. W razie potrzeby jesteśmy gotowi do prowadzenia zajęć w trybie online.
Słuchacze uczestniczą w zajęciach obejmujących cztery obszary zdobywanych kompetencji:
I. PSYCHOLOGIA MENEDŻERA - umiejętności intrapersonalne i interpersonalne
- (Auto)diagnoza- diagnoza własnego potencjału i ludzkich zachowań (8 godz.).
- Budowanie i praca zespołu - warsztat (12 godz.)
- Radzenie sobie ze stresem w firmie (8 godz.)
- Wypalenie zawodowe i well-being w organizacji: Działania naprawcze i prewencyjne (12 godz.)
- Brainfitness- sprawny umysł a zdrowy styl życia (8 godz.)
- Autoprezentacja - sztuka wyrażania siebie w relacjach z innymi (14 godz.)
- Kompetencje lidera i ich rozwój (8 godz.)
II. PSYCHOLOGIA ORGANIZACJI I KIEROWANIA LUDŹMI
- Rekrutacja pracowników - jak ocenić predyspozycje kandydata (8 godz.)
- Świadome przywództwo - jak diagnozować kompetencje i motywować podwładnych (12 godz.)
- Komunikacja bez przeszkód - jak skutecznie się komunikować i unikać gier (16 godz.)
- Konflikt i zmiana w organizacji - jak wykorzystać potencjał, który ze sobą niosą (8 godz.)
- Coaching w zarządzaniu (16 godz.)
- Zarządzanie zmianą w firmie w czasach niepewności i turbulencji (10 godz.)
III. PSYCHOLOGIA EKONOMICZNA I FINANSOWA
- Psychologia pieniądza (8 godz.)
- Podejmowanie decyzji – metody racjonalnego wyważania ryzyka (8 godz.)
IV. PSYCHOLOGIA RYNKU I RELACJI Z KONSUMENTEM
- Psychologia reklamy i zachowań konsumenckich (8 godz.)
- Wywieranie wpływu społecznego (8 godz.)
- Negocjacje w biznesie – jak osiągnąć zamierzony cel (16 godz.)
Kadra
Rekrutacja
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE
Rekrutacja na studia podyplomowe wymaga wypełnienia internetowego formularza zgłoszeniowego. Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń zastrzega możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.
Opłaty
Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl
Nawet do 80% dofinansowania na studia podyplomowe dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców!
Uniwersytet SWPS uzyskał aprobatę PARP i wpis do Bazy Usług Rozwojowych jako podmiot świadczący usługi rozwojowe. Informacje o instytucjach dofinansowujących studia w danym województwie znajdziecie Państwo pod linkiem: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ w zakładce: Dofinansowanie oraz na stronie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości http://warp.org.pl/oferta/dotacje/
Opłata za rok studiów
rok akademicki 2023-2024 |
10 rat |
680 zł |
2 raty |
3 150 zł |
1 rata |
5 900 zł |
Opłata rekrutacyjna |
300 zł |
Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł w tym:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (opłata bez zniżki wynosi 300 zł – absolwent płaci 0 zł).
Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.
Koordynator kierunku