
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
Katarzyna Januszkiewicz
Instytut Nauk Społecznych
Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych w Warszawie
kierownik Katedry Zarządzania
Dla mediów
Profil naukowy
Psycholog i specjalista ds. organizacji i zarządzania. Prowadzi badania w ramach subdyscypliny zachowania organizacyjne, m.in. w obszarze zmiany zachowań ludzi w organizacji (elastyczność zachowań, zmiana paradygmatu kariery zawodowej, różnorodność w miejscu pracy) oraz metodologii badań społecznych aspektów zarządzania (profesjonalizacja metod i technik badawczych). W swojej pracy stosuje podejście interdyscyplinarne, wykorzystując nie tylko wiedzę z innych dyscyplin nauki, ale również adaptując i rozwijając ich metody na gruncie zarządzania.
Autorka ponad 50 publikacji naukowych, w tym między innymi monografii: Elastycznosć zachowań organizacyjnych. Koncepcja i metodyka badań oraz Rozwój zawodowy pracownika. Szanse i zagrożenia. Brała udział w kilkunastu projektach naukowo-badawczych zarówno krajowych jak i międzynarodowych (m.in. FOLSPEC FPT.People-20 1-I.RSES; HELPcare – Health and Social Care Workers: Employability Learning and Professionalisation; Empowering VET – Teachares ). W latach 2014-2016 kierowała zespołem realizującym projekt pt. Wielowymiarowa Analiza Zachowań Organizacyjnych (WAZO). Metodyka i narzędzie pomiaru (konkurs OPUS, Narodowe Centrum Nauki), którego efektem jest opracowanie autorskiej koncepcji analizy relacji między rozwiązaniami organizacyjnymi, a zachowaniami pracowników.
Po uzyskaniu stopnia doktora odbyła trzy staże naukowe (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Novosibirsk State University, Nowosybirsk) oraz zrealizowała wyjazdy naukowo-badawcze i wizyty studyjne w ośrodkach zagranicznych (m.in. University of Oxford, Universidad de Barcelona, Universidad Autonoma de Madrid, Universität Wien). Wielokrotnie nagradzana za działalność naukową oraz prace na rzecz rozwoju uczelni i dydaktyki. Wyróżniona również Medalem Brązowym za długoletnią służbę, przyznanym w 2014 roku przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego. W latach 2011-2013 dwukrotnie powołana przez Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego do Rady Młodych Naukowców MNiSW.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia: organizational behaviour, cultural differences in business context, podejmowanie decyzji w warunkach niepewności.
Dla mediów
Obszary tematyczne
- Granice specjalizacji zawodowej
- Rutyna w pracy
- Work-life balance a elastyczność zawodowa
- Rozwój zawodowy w gospodarce 4.0.
- Wiek w pracy
- Koszty ciągłej zmiany
- Zarządzanie i praca w zwinnych zespołach
Informacje prasowe
Powiązane materiały na stronie uczelni
- Blog Strefy Zarządzania
- Biznes kontra branża kreatywna. Jak znaleźć wspólny język? – Tomasz Graszewicz (Up, Job’n’Joy)
- Crowdfunding – jak pozyskać pieniądze na swoją pasję lub biznes – Tomek Chołast (zrzutka.pl)
- Elastyczne zarządzanie – fakty i mity – prof. Katarzyna Januszkiewicz
- Jak planować swoją karierę zawodową, aby odnieść sukces? – dr Barbara Zych
- Marketing rekrutacyjny – jak efektywniej szukać pracowników?
- Pierwsza praca: jak świadomie wybrać swoją karierę zawodową? – Konstancja Zyzik (Pracuj.pl)
- Rap a internet. Jak raperzy zmieniają zasady rynku muzycznego – Karol „Solar” Poziemski (SBM Label)
- Zarządzanie – teoria czy praktyka? Czego uczy większość uczelni? – prof. Monika Kostera
- Online
- Crowdfunding – jak pozyskać pieniądze na swoją pasję lub biznes – Tomek Chołast (zrzutka.pl)
- Marketing rekrutacyjny – jak efektywniej szukać pracowników?
- Rap a internet. Jak raperzy zmieniają zasady rynku muzycznego – Karol „Solar” Poziemski (SBM Label)
- Service design: projektowanie doświadczeń w dobie kryzysu – A. Mróz i K. Andrzejczyk-Briks (Concordia Design)
- Zarządzanie – teoria czy praktyka? Czego uczy większość uczelni? – prof. Monika Kostera