
Przedsiębiorczość społeczna Kurs podstawowy
Celem projektu jest opracowanie i wdrożenie programu nauczania wraz z obudową dydaktyczną do przedmiotu „Przedsiębiorczość Społeczna – kurs podstawowy” oraz stworzenie innowacyjnego narzędzia do mapowania trendów w zakresie innowacji społecznych.
Powstałe w ramach projektu materiały oparte będą na badaniach naukowych, a do ich zaprojektowania posłuży metodyka design thinking. Połączenie zasobów wiedzy i doświadczeń wnioskodawców pozwoli na stworzenie programu o wysokiej wartości naukowo-dydaktycznej i praktycznej. Autorzy kursu zakładają, że uda im się podnieść poziom kompetencji z zakresu przedsiębiorczości społecznej wśród 40 uczestników programu (studentów, przedsiębiorców i pracowników sektora child welfare education), ale ich celem jest także podniesienie kompetencji kadr (5 osób) oraz zainicjowanie działania ośrodka monitorowania i badania trendów ważnych dla przedsiębiorczości społecznej.
Kompleksowe podejście do opracowywanych zagadnień zagwarantuje długoterminowy, pozytywny wpływ projektu na wnioskodawców, uczestników oraz szerokie grono osób, które zetkną się z jego efektami, a w przyszłości staną się beneficjentami utworzonych przedsiębiorstw społecznych.
Projekt „Przedsiębiorczość społeczna – kurs podstawowy” o numerze EOG/21/K4/W/0044 jest finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2014 – 2021 oraz środków krajowych. Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG) reprezentuje wkład Islandii, Liechtensteinu i Norwegii – trzech krajów EFTA (Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu) w tworzenie Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej. Kwota dofinansowania w ramach Funduszy EOG wynosi 118 217 € i pochodzi ze wspomnianych wcześniej państw (Islandii, Liechtensteinu i Norwegii).
Przedsięwzięcie realizowane jest w trójstronnym partnerstwie: Uniwersytetu SWPS, Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet i Stiftelsen Mangfold i Arbeidslivet.
Rezultaty projektu
Rezultatem pracy intelektualnej (RPI) powstałym w ramach projektu będą następujące zestawy edukacyjne:
- Misja i cel – konstruowanie impaktu społecznego dla przedsiębiorstwa społecznego
- Innowacje – budowanie prototypów dla przedsiębiorstwa społecznego
- Analiza potrzeb konsumenta, analiza potencjału rynkowego
- Pozyskiwanie finansowania na działalność/fundraising
- Modele biznesowe dla przedsiębiorstw społecznych
- Zagadnienia prawne związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa społecznego
- Zarządzanie finansami/budżetowanie
- Program doradztwa zawodowego (mentoringu) dla przedsiębiorców społecznych
- Mapa obszarów rozwojowych dla innowatorów społecznych – perspektywa 2033
Konferencja „Zarabiać, aby zmieniać świat na lepsze”
Wydarzenie „Zarabiać, aby zmieniać świat na lepsze” – konferencja dla NGO, przedsiębiorców społecznych i przedstawicieli uczelni to jedno z działań objętych projektem „Przedsiębiorczość Społeczna – kurs podstawowy”, w którym w polsko-norweskim partnerstwie przedstawiciele Uniwersytetu SWPS, Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet oraz Stiftelsen Mangfold i Arbeidslivet opracowują program kursu dla studentów, studentek i wszystkich zainteresowanych tworzeniem i rozwijaniem inicjatyw w obszarze szeroko pojętej przedsiębiorczości społecznej. Drugim ważnym rezultatem projektu będzie mapa trendów w tym obszarze. Konferencja, która odbyła się 27 października 2022 r. w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie, stanowiła oficjalną inaugurację projektu realizowanego od stycznia 2022 r.
Przeczytaj materiały pokonferencyjne

Zespół badawczy


