
dr
Magdalena Kubów
Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych w Warszawie
Dla mediów
Profil zawodowy
Specjalistka w zakresie nauk o zarządzaniu. Prowadzi badania w obszarze zarządzania strategicznego i kulturowych uwarunkowań przedsiębiorczości. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki strategii, przedsiębiorczości społecznej i rozwoju modeli biznesowych. Interesują ją projekty badawcze prowadzone w nurcie foresightu strategicznego. W polu jej zainteresowań są także zagadnienia z obszaru diversity management ze szczególnym uwzględnieniem wątku różnorodności pokoleniowej w organizacjach.
Co-founderka FUTURE.de.sign_LAB – przestrzeni badawczej zorientowanej na identyfikowanie strategicznych kierunków rozwoju dla innowatorów społecznych.
W kontekście tej aktywności zainicjowała badania w ramach międzynarodowego projektu realizowanego w trójstronnym partnerstwie Uniwersytetu SWPS, Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet oraz partnerów norweskich (Stiftelsen Mangfold i Arbeidslivet/The Diversity in Working Life Foundation Oslo). Celem działań jest projektowanie narzędzia do mapowania obszarów rozwojowych dla innowatorów społecznych w perspektywie 2033 oraz przygotowanie programu edukacyjno-mentoringowego poświęconego przedsiębiorczości społecznej. We współpracy instytucji pozarządowych, praktyków i badaczy zespół zamierza zaproponować kierunki zmian w myśleniu o projektowaniu inicjatyw z pozytywnym impaktem społecznym.
Uczestniczka projektów badawczo-wdrożeniowych łączących środowisko akademickie ze światem biznesu i NGO’s. Brała udział w projekcie GET INSPIRED prowadzonym przez SALTO –YOUTH (Support, Advanced Learning and Training Opportunities). W ramach aktywności akademickiej wspiera projekty rozwijające potencjał młodego pokolenia przedsiębiorców. Ekspertka merytoryczna w projekcie „Przedsiębiorczość w sektorach kreatywnych” prowadzonym przez Centrum Przedsiębiorczości Akademii Leona Koźmińskiego oraz Centrum Kompetencji Europejskich we współpracy z m.st. Warszawa. Doświadczenie w projektach foresightowych zdobywała jako badaczka w projekcie „Foresight – Akademickie Mazowsze 2030” oraz koordynatorka badań w projekcie „Od idei firmy do modelu organizacji jako Firmy-Idei” realizowanym w ramach inicjatywy „Foresight w obszarze społeczno-kulturowych uwarunkowań rozwoju koncepcji Firma-Idea”.
Włącza się w projekty popularyzujące ideę innowacyjności społecznej. Od 2021 roku ocenia projekty B+R w konkursie World Summit Award Young Innovators - międzynarodowej inicjatywie popularyzującej najlepsze inicjatywy z obszaru innowacyjności społecznej i technologicznej. W 2021 roku dołączyła też do Panelu Ekspertów Konkursu 'Innowator Mazowsza' w kategorii Innowacyjny Naukowiec. W latach 2017-2020 oceniała projekty w konkursie innowacyjności młodych European Youth Award Student Project.
Badawczo i dydaktycznie związana z Uniwersytetem SWPS, w którym koordynowała działania przygotowawcze poświęcone wdrożeniu nowego kierunku Zarządzanie i Przywództwo.
Jako badaczka współpracuje obecnie z uniwersyteckim Centrum Transferu Wiedzy. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania, projektowania modeli biznesowych, zaawansowanej analizy danych oraz projektowania innowacji społecznych.
Dla mediów
Powiązane materiały na stronie uczelni
- Blog popularnonaukowy
- Informacja prasowa
- Projekty naukowe
- Strefa Zarządzania
- Wykłady i spotkania
Materiały Wideo
Przedsiębiorczość pokolenia sieci
.Materiały Audio
Jakie są osoby przedsiębiorcze?
Pokolenie sieci może tworzyć firmy-idee