O studiach
Kierunek jest odpowiedzią na współczesne wyzwania cyfrowe. Przygotowuje do wdrażania technologii i zarządzania hybrydowymi zespołami, gdzie człowiek i maszyna współdziałają ze sobą. Zapewnia zrozumienie potrzeby integracji technologii w biznesie oraz obsłudze klienta – od tworzenia wartości, przez analizę danych, po skuteczne wykorzystanie systemów cyfrowych.
Celem studiów jest przekazanie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu psychologii, projektowania, data science i biznesu – kluczowych kompetencji dla zarządzających zespołami, procesami i projektami wykorzystującymi AI. Program HMI koncentruje się na zrozumieniu i optymalizacji interakcji między człowiekiem a maszyną, z naciskiem na ludzkie potrzeby, empatię i bezpieczeństwo. Słuchacze/słuchaczki nauczą się budować interfejsy i systemy interaktywne, modelować procesy komunikacyjne, ze szczególnym uwzględnieniem semantyki ogólnej oraz psychologicznych, etycznych i prawnych aspektów. Wiedzę zdobywa się podczas seminariów, warsztatów i networkingu z ekspertami oraz liderami biznesowymi. Projekty końcowe odpowiadają na realne potrzeby użytkowników, społeczeństwa i biznesu.
Więcej informacji o studiach
Program oparty jest na najnowszych badaniach i modelach AI oraz aktualnych narzędziach cyfrowych, rozwijając kompetencje zgodne z trendami na rynku pracy. Priorytetem jest świadome, odpowiedzialne i bezpieczne stosowanie AI w biznesie, równie istotne są aspekty prawne oraz możliwości i ograniczenia w procesach automatyzacji, robotyzacji i generatywnego AI. Absolwenci/absolwentki potrafią łączyć wiedzę z humanistyki i nauk ścisłych, co daje im umiejętność samodzielnego projektowania nowatorskich rozwiązań w biznesie.
Studia rozwijają krytyczne myślenie i umiejętności analityczne, kluczowe w dynamicznym środowisku technologicznym. Słuchacze/słuchaczki uczą się analizować dane, modelować i przewidywać trendy, co pozwala na efektywne wykorzystanie potencjału AI. Interdyscyplinarne podejście oraz współpraca z ekspertami z różnych dziedzin przygotowują absolwentów do realizacji projektów, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby rynku i społeczeństwa.
Przekraczamy granice humanistyki i nauk ścisłych, aby nauczyć, jak kształtować technologię zamiast stawać się jej narzędziem. Celem jest efektywna i harmonijna współpraca człowieka z maszyną, z poszanowaniem etyki, prawa i wartości społecznych. Czytaj więcej
dr Katarzyna Drogowska
kierowniczka merytoryczna kierunku
Naszym celem jest przekształcanie wyzwań w innowacje dzięki temu, że wzbogacamy technologię i strategię biznesową o wiedzę o człowieku, psychologię, semantykę ogólną.
Program rozwija umiejętności krytycznego myślenia i empatii, przygotowując liderów/liderki do odpowiedzialnego wdrażania innowacji. Miarą skuteczności sztucznej inteligencji jest nie tylko inteligencja ludzka, ale też mądrość, moralność, wrażliwość i zdolność tworzenia relacji międzyludzkich.
Zapraszam na studia Human-Machine Interaction (HMI) wszystkich, którzy chcą się nauczyć projektowania i rozwijania użytecznych rozwiązań transformujących biznes, społeczeństwo i nasze życie codzienne.
kierowniczka merytoryczna kierunku
Partnerzy kierunku
Czy to studia dla ciebie?
Zapraszamy specjalistów, którzy chcą pogłębić swoje kompetencje w zakresie współpracy człowieka z technologią, aby wprowadzać innowacje i ulepszenia w procesach biznesowych oraz obsłudze klienta.
To studia m.in. dla:
- zarządzających i kierujących projektami;
- specjalizujących się w sprzedaży i marketingu;
- projektujących usługi i produkty cyfrowe
- konsultantów/konsultantek i analityków/analityczek biznesowych;
- zarządzających zespołami łączącymi pracę ludzi i systemów AI;
- zainteresowanych aspektami etycznymi i prawnymi stosowania nowych technologii w biznesie.
Dlaczego warto?
- Rozwiniesz umiejętności niezbędne do tworzenia oraz liderowania zespołom i projektom opartym o współpracę człowieka i AI;
- Nauczysz się wykorzystywać analizę danych i sztuczną inteligencję w procesach projektowania i procesach biznesowych;
- Dowiesz się, jak skutecznie wykorzystać język naturalny we współpracy z AI i narzędziami cyfrowymi;
- Zrozumiesz, jak technologia wpływa na społeczeństwo i wdrażając innowacje będziesz potrafić podejmować świadome i odpowiedzialne decyzje;
- Weźmiesz udział w warsztatach, seminariach i sesjach mentoringowych prowadzonych przez wybitnych naukowców, liderów biznesu oraz branży technologicznej;
- Dołączysz do pierwszego w Polsce programu, który łącząc humanistykę i nauki ścisłe uczy, jak projektować interakcje człowiek-maszyna.
Program studiów
Blok tematyczny
Podstawy interakcji człowiek-maszyna (HMI)
Roboty i Avatary. Komunikacja i współpraca ze sztucznymi agentami
Wprowadzenie do programowania i sztucznej inteligencji
Społeczne pozycjonowanie komunikacji człowiek-maszyna: adaptacja i wpływ kulturowy
Semantyka ogólna – język, myśl i znaczenie w komunikacji człowiek-maszyna
Transformacja cyfrowa w biznesie
Blok tematyczny
Technologia, prawo i bezpieczeństwo w HMI
Generative AI
Cybersecurity w procesach biznesowych
Prawne aspekty zmian technologicznych
Praktyczne konteksty zastosowania algorytmów
Strategiczne planowanie wdrożenia AI i robotyki
Blok tematyczny
Analiza i projektowanie w HMI
Identyfikacja potrzeb biznesowych
Analiza i wizualizacja danych
AI Design Thinking & User-Centered AI Design
Projektowanie interakcji człowiek-komputer
Wprowadzenie do data science i klasycznego uczenia maszynowego
Wdrażanie technologii od dostawców zewnętrznych
Blok tematyczny
Zarządzanie i implementacja technologii
Psychologia interakcji człowiek-maszyna w praktyce
Zarządzanie projektem wdrożenia AI lub robotyki
Blok tematyczny
HMI w praktyce – ewaluacja oraz optymalizacja
Ocena i optymalizacja systemów AI
Storytelling oparty na danych
Wspomaganie podejmowania decyzji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii
Blok tematyczny
Przyszłość HMI
Design Fiction, Speculative Design & Futures Thinking
Humanizm nowych czasów
Futurystyczne Perspektywy AI i HMI
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 205 godzin dydaktycznych zajęć w formie wykładów i warsztatów. Zjazdy odbywają się co 2 tygodnie w weekendy.
Zajęcia stacjonarne odbywają się w budynku Uniwersytetu SWPS lub w innym wynajmowanym przez uczelnię.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Minimum 80% obecności na zajęciach
- Zaliczenie portfolio z zadaniami w ramach poszczególnych bloków
- Udział w pracy grupowej nad projektami końcowymi i w obronie projektu
Słuchacze przez cały czas trwania studiów pracują nad projektami końcowymi w ramach stałych grup i przy wsparciu mentora spośród wykładowców, który ją wspiera i prowadzi dydaktycznie.
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Kadra
Zajęcia prowadzą doświadczeni, uznani praktycy oraz wybitni akademicy specjalizujący się w psychologii, projektowaniu, sztucznej inteligencji oraz zarządzaniu biznesem. Dzięki ich multidyscyplinarnej wiedzy i umiejętnościom słuchacze/słuchaczki zdobędą głębokie rozumienie obszaru interakcji człowieka i maszyn oraz nauczą się projektować użyteczne, etyczne i skuteczne systemy oparte na tej hybrydowej współpracy.
Kierowniczka merytoryczna kierunku
-
drMichał Bonidrpierwszy minister ds. cyfryzacji w Europie Środkowo-Wschodniej, twórca Raportu Polska 2030
-
drPaweł Kowalskidrradca prawny, specjalizuje się w dziedzinie prawa Unii Europejskiej i prawa medycznego, specjalista z zakresu prawa sztucznej inteligencji
-
drMichał Nowakowskidrradca prawny, wykładowca, ekspert w dziedzinie Responsible & Trustworthy AI, przewodniczący sekcji AI przy Polskim Towarzystwie Informatycznym
-
drAleksander Poniewierskidrekspert w dziedzinie nowych technologii i transformacji, specjalizujący się w Internecie Rzeczy (IoT), sztucznej inteligencji (AI) oraz cyberbezpieczeństwie
Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń, dotychczasowe doświadczenie zawodowe, ankieta oraz wynik rozmowy kwalifikacyjnej. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Weź udział w rozmowie kwalifikacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- skan/zdjęcie dyplomu ukończenia uczelni wyższej (wykształcenie wyższe humanistyczne, z zakresu nauk społecznych i/lub ekonomicznych)
- CV ze szczegółowym uwzględnieniem dotychczasowego doświadczenia zawodowego, w tym z min. 2-letnim doświadczeniem w pracy w dziedzinach związanych z mediami, marketingiem, projektowaniem, zarządzaniem, analizą danych czy technologią
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia uczelni wyższej oraz CV ze szczegółowym uwzględnieniem dotychczasowego doświadczenia zawodowego. Kolejnym etapem będzie wypełnienie ankiety online, przesłanej przez biuro studiów podyplomowych.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne.
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Weź udział w rozmowie kwalifikacyjnej
Koordynator kierunku skontaktuje się z Tobą w celu umówienia terminu spotkania.
Uwaga!
- Forma i tematyka rozmowy zależą od specyfiki danego kierunku.
- O szczegóły dopytaj w Biurze CSPiS.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona.
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń, dotychczasowe doświadczenie zawodowe, ankieta oraz pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej.
Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 PLN
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2024-2025)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 080 PLN | 10 800 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 5 150 PLN | 10 300 PLN |
Zapłać w 1 racie | 9 900 PLN | 9 900 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.