O studiach
Celem studiów jest poszerzenie praktycznych umiejętności związanych z kształtowaniem pozycji marki i firmy na rynku, nowoczesną komunikacją marketingową oraz psychologicznymi aspektami zachowań rynkowych.
Nasi słuchacze zyskują kompetencje pozwalające na samodzielne planowanie i organizację działań reklamowych oraz dobór odpowiednich narzędzi marketingowych. Wiedza i umiejętności zdobyte podczas studiów dają im możliwość skutecznego zarządzania biznesem i świadomego budowania trwałej przewagi konkurencyjnej swoich marek.
Więcej informacji o studiach
Strategiczne planowanie komunikacji marketingowej wspierającej osiąganie celów biznesowych jest kluczową umiejętnością decydującą o sukcesie firm. Dynamiczne zmiany ekonomiczne i zachowań klientów motywują do szukania nowych kanałów komunikacji i form przekazu. Program zajęć uwzględnia nieustanną potrzebę uzupełniania oraz konfrontacji wiedzy marketingowej z rzeczywistością i pojawiającymi się trendami.

Studia dostarczają wiedzę i narzędzia potrzebne do rozwiązywania realnych i aktualnych sytuacji marketingowych oraz umiejętności pozwalające na skuteczne zarządzanie biznesem i świadome budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej swojej marki. Czytaj więcej

Ilona Knapik
Kierowniczka merytoryczna studiów
Nowoczesna komunikacja marketingowa to studia stworzone przez praktyków dla praktyków. Prowadzone przez doświadczoną kadrę specjalistów, kierowane są do osób posiadających minimum podstawową wiedzę z zakresu marketingu i/lub reklamy. Jako jedne z nielicznych na rynku pozwalają uporządkować i doskonalić praktyczne umiejętności z obszaru marketingu. Dostarczają wiedzę i narzędzia potrzebne do rozwiązywania realnych i aktualnych sytuacji marketingowych oraz umiejętności pozwalające na skuteczne zarządzanie biznesem i świadome budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej swojej marki.
Kierowniczka merytoryczna studiów

Adresaci
Zapraszamy osoby, które mają podstawową wiedzę z zakresu marketingu i/lub reklamy i chcą doskonalić swoją wiedzę oraz umiejętności z tego zakresu.
Studia kierowane są m.in. do osób odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku marki, (potencjalnych) pracowników:
- działów marketingu,
- agencji reklamowych,
- agencji brandingowych,
- osób odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku marki.
Dlaczego warto?

- To będzie wartościowy czas dla Twojego rozwoju zawodowego!
- To będzie czas inspiracji i wymiany doświadczeń!
- To będzie czas, w którym przekonasz się, jak ważne są wsparcie w procesie nauki i wiara w Twoje możliwości!
Sprawdź więcej powodów, dla których warto studiować
- To będzie wartościowy czas dla Twojego rozwoju zawodowego!
Czekają na Ciebie ćwiczenia praktyczne, samodzielny, kompleksowy projekt marketingowy, który przygotujesz w zespole, nowoczesna i praktyczna wiedza o świecie marketingu, skuteczne narzędzia i techniki komunikacji. To wszystko pozwoli Ci wzmocnić potrzebne kompetencje na obecnym stanowisku lub przygotuje Cię do przebranżowienia i wejścia w świat marketingu. - To będzie czas inspiracji i wymiany doświadczeń!
Spotkasz ekspertów - praktyków, osoby, które kochają swoją pracę w obszarze komunikacji, z przyjemnością dzielą się swoją pasją, wiedzą, umiejętnościami oraz inspirują innych do rozwoju i poszukiwań własnych ścieżek w branży marketingu. - To będzie czas, w którym przekonasz się, jak ważne są wsparcie w procesie nauki i wiara w Twoje możliwości!
Doświadczysz przyjaznej i życzliwej atmosfery, spotkasz wykładowców nastawionych na Twój rozwój i otwartych na Twoje indywidualne potrzeby. Każdy przedmiot z praktycznymi ćwiczeniami będzie odrębną sytuacją edukacyjną i pretekstem do wyciągania wniosków i doskonalenia warsztatu marketingowego w bezpiecznych i motywujących warunkach.
Rekomendacje naszych słuchaczy
Nasi absolwenci.

Program studiów
Blok tematyczny
Wprowadzenie do świata marki
Psychologiczne mechanizmy reklamy (8 godz.)
Procesy poznawcze
Nastroje i emocje w reklamie
Psychologia reklamy – postawy odbiorców
Psychologiczne oddziaływanie reklamy
Możliwości i ograniczenia reklamy z perspektywy psychologicznej
Blok tematyczny
Kreatywność w praktyce
Floe jumping – czyli teoria i praktyka kreatywnego myślenia (16 godz.)
Kreatywność jako wynik działania czynników zewnętrznych, społecznych, biologicznych, osobowych
Poznanie narzędzi i metod, takich jak m.in.: Mindmap, ZWI, mapy empatii, metody odskoczni, prowokacji, techniki Walta Disneya, 6 kapeluszy
Ćwiczenia praktyczne z najważniejszych metod
Praktyczna burza mózgów wykorzystująca poznane informacje
Marketing przyszłości (8 godz.)
Najnowsze trendy, rozwiązania i ciekawostki ze świata marketingu: BIG DATA. AR, Mixed Reality, VR. Metaverse. Sztuczna inteligencja, ChatGPT, Stable Diffusion, Mid Journey, Dall-E 2 i wiele innych narzędzi Generative AI
Mobile marketing, video marketing, marketing automation, viral, wykorzystanie technologii w działaniach reklamowych, RFID, geolokalizacja, strony RWD, remarketing, lead generation, real time marketing, rich content, content marketing, współpraca z influencerami, personalizacja video, marketing dynamiczny, RTB, audience buying, programmatic
CRM/ bazy danych/ modelowanie/ BIG DATA
Neuromarketing
Ekonomia behawioralna
Sztuka prezentacji (16 godz.)
Praktyczne warsztaty, w trakcie których każdy uczestnik/uczestniczka ma możliwość przedstawienia prezentacji i otrzymania konstruktywnej informacji zwrotne (wystąpienia są nagrywane na kamerę)
Wiarygodność i spójność mówcy, komunikacja pozawerbalna w tym podstawy pracy z głosem
Budowanie kontaktu z publicznością
Pathos, Logos, Ethos – uniwersalne zasady skutecznego oddziaływania na publiczność
Techniki angażujące publiczność i zwiększające atrakcyjność przekazu
Jak radzić sobie z tremą podczas wystąpień
Copywriting – kreatywna praca z tekstem (8 godz.)
Wyróżniki stylowe komunikatów reklamowych
Warsztat copywritera, czyli środki stylistyczne, narzędzia i metody wykorzystywane do tworzenia reklam
Kompozycja tekstów reklamowych na przykładzie reklam prasowych, telewizyjnych, internetowych i radiowych
Metody stymulujące kreatywne myślenie podczas pracy nad tekstem reklamowym
Techniki perswazyjne
Trendy w copywritingu
Webwriting – sztuka pisania w Internecie (8 godz.)
Konsumpcja treści przez użytkowników w Internecie – typowe zachowania, trendy
Dobre praktyki w zakresie tworzenia tekstów na stronę internetową, landing page, do newsletterów, kreacji reklamowych
Czym jest content marketing – przykłady jego wykorzystania
Wyszukiwanie i dobieranie odpowiednich słów kluczowych w kontekście SEM (marketingu w wyszukiwarkach) – warsztaty
Tworzenie skutecznych treści pod kątem wyszukiwarek
Optymalizacja elementów tekstowych na stronie internetowej w kontekście SEO– warsztaty
Przykłady narzędzi, które warto wykorzystać tworząc treści
Blok tematyczny
Obszary komunikacji marketingowej
Strategia marketingowa (16 godz.)
Obecne trendy w komunikacji marketingowej na świecie
Strategie budowania przewagi konkurencyjnej
Definicja celów marketingowych i sposobów mierzenia rezultatów
Określanie strategii produktowo-rynkowych
Kształtowanie strategii komunikacji marketingowej (Big Idea, Koncepty komunikacyjne)
STP – Segmentacja, Targetowanie, Pozycjonowanie
Analizowanie grupy docelowej, rynku i otoczenia konkurencyjnego
Analiza procesu decyzyjnego klienta
Consumer Insight – definicja i przykłady
Przegląd kanałów komunikacji
Osobowość marki i koncepcja archetypów
Idealny Brief – dobre i złe praktyki
Wprowadzenie i repozycjonowanie marki (16 godz.)
Fundamenty marki
Marketing-mix rynku dóbr i usług
Pozycjonowanie marki i obszary możliwego repozycjonowania marki
Rola innowacji w pozycjonowaniu marki
Pozycjonowanie startupów i Strategia Błękitnego Oceanu
Efektywne planowanie kampanii (8 godz.)
Ogólne zasady planowania mediów
Parametry mediowe oraz ich użyteczność w planowaniu kampanii
Planowanie kampanii telewizyjnej, radiowej, prasowej, outdoorowej, kinowej oraz internetowej
Nowe paradygmaty mediowe
Modelowanie ekonometryczne w kampaniach reklamowych
Przykłady kreatywnych mediów
Marketing interaktywny (16 godz.)
Wprowadzenie do digital marketingu; specyfika działań, potencjał i zagrożenia komunikacji online, trendy wpływające na kształt komunikacji w kanale digital
Plan marketingu online – czym jest, co powinien zawierać i jak go opracować
Strategia marki a strategia digital marketingowa
CVP w digitalu – czym jest unikatowa wartość dla klienta
Modele planowania działań w digitalu – wybrane metody
Najważniejsze pojęcia i wskaźniki w digital marketingu
Rola danych w planowaniu i realizacji działań online, dane wewnętrzne i zewnętrzne – metody pozyskiwania i analizy
Cele działań
Grupy docelowe w digitalu, persony digital a sposób komunikacji online
Mapowanie kanałów na ścieżce użytkownika
Account Based Marketing – digital marketing w B2B
Taktyka działań – kluczowe kanały komunikacji online, specyfika, rola, mocne i słabe strony, dobre i złe praktyki wykorzystania
Kluczowe metryki i analizowanie działań online
Źródła wiedzy marketingowca
Social media (16 godz.)
Media społecznościowe AD 2023/2024 (najpopularniejsze kanały, wpływ rozwoju mobile, algorytmy, istotne zmiany i trendy)
Strategiczne zarządzanie komunikacją w mediach społecznościowych (jak dobrać cele i taktyki pod wybrane kanały social media)
Trendy w social media (semi-live video, short-video content, live streaming, AI, influencer marketing, user generated content) i ich wykorzystanie w komunikacji marek
Charakterystyka i najważniejsze funkcje kanałów SM, takich jak: Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, TikTok i Twitter
Zarządzanie profilem osobistym i firmowym na Facebooku i LinkedInie, Instagramie i YouTube
Analiza efektywności działań w mediach społecznościowych (sposoby i narzędzia)
Jak współpracować z mediami (16 godz.)
Jak dobrać media i skutecznie budować relacje z dziennikarzami
Narzędzia współpracy z mediami
Warsztat pisania informacji prasowej
Nowoczesne sposoby dystrybucji informacji prasowych
Jak zainteresować dziennikarza tematem
Jak korzystać z narzędzi AI we współpracy z mediami
Współpraca z mediami w sytuacji kryzysowej
Prawo reklamy oraz własność intelektualna w reklamie i marketingu (8 godz.)
Polskie regulacje prawa reklamy (regulacje ogólne i wybrane regulacje branżowe)
Reklama nieuczciwa lub wprowadzająca w błąd
Influencerzy w reklamie
Reklama porównawcza
Zgody marketingowe, SPAM i ochrona danych osobowych w reklamie (RODO i inne regulacje)
Reklama jako utwór chroniony prawem autorskim
Ochrona marki jako znaku towarowego
Case study
Ekosystem marketingowy Google – praktyczne wykorzystanie Google Ads (platforma reklamowa) i Google Analytics (platforma analizy danych) w biznesie (16 godz.)
Google Ads – wprowadzenie do platformy reklamowej (m.in. kluczowe funkcjonalności systemu, możliwości biznesowe, cele marketingowe)
Marketing w wyszukiwarce Google (m.in. proces prawidłowego planowania i tworzenia kampanii reklamowych, sposoby doboru i zarządzania słowami kluczowymi; omówienie rodzajów reklam, ich zastosowania oraz tworzenia opcji rozszerzonych; optymalizacja i monitorowanie efektów kampanii)
Reklama graficzna i wideo w sieci reklamowej Google (m.in. samodzielne tworzenie kreacji graficznych – sposoby budowania właściwych grup odbiorców i docierania do potencjalnych konsumentów; prezentacja najważniejszych opcji kierowania reklam – zasady włączania lub wyłączania lokalizacji, urządzeń, czasu emisji kampanii; raportowanie i analiza uzyskanych efektów reklamowych)
Google Analytics – wprowadzenie do platformy analizy danych (m.in. znaczenie analityki internetowej w biznesie; zasady prawidłowej integracji i konfiguracji Google Analytics na stronach internetowych; rodzaje gromadzonych danych marketingowych oraz zasad ich interpretacji; ocena kluczowych źródeł pozyskiwania ruchu do serwisu. Analiza zaangażowania/jakości tego ruchu)
Badania marketingowe (8 godz.)
Rola badań marketingowych w codziennej pracy marketingowca
Korzyści ze stosowania market intelligence, drivery i ograniczenia – kiedy, po co, jak
Przegląd metod i technik badawczych w relacji do celów marketingowych
Prezentacja wybranych metod badawczych
Praktyczne warsztaty ze stosowania poszczególnych metod badawczych
Ćwiczenia w pisaniu briefów do agencji badawczych
Omówienie procesu badawczego w podziale na poszczególne etapy
Rola agencji badawczych w procesach marketingowych oraz przegląd ich oferty
Kluczowe wytyczne odnośnie narzędzi badawczych
Wnioskowanie i raportowanie – najważniejsze założenia
Wykorzystanie reklamy w social mediach do automatyzacji marketingu (8 godz.)
Wprowadzenie do Facebook Ads i LinkedIn Ads
Cele reklamowe jako podstawowe narzędzie optymalizacji
Możliwości targetowania reklam na Facebooku i LinkedIn
Kody śledzące użytkowników
Sekwencje reklamowe i remarketing jako podstawowe narzędzie automatyzacji marketingu
Automatyzacja kampanii płatnych – co dalej w celu zwiększenia potencjału automatyzacji
Schematy blokowe w procesie automatyzacji marketingu
Zaliczenie (16 godz.)
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 208 godzin dydaktycznych zajęć realizowanych w formie seminariów i praktycznych warsztatów. Zjazdy odbywają się w weekendy, średnio dwa razy w miesiącu.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są online, a pozostałe odbywają się stacjonarnie. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Zajęcia stacjonarne odbywają się w siedzibie Uniwersytetu SWPS lub w innym budynku wynajmowanym przez uczelnię.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Minimum 80% obecności na zajęciach
- Opracowanie briefu marketingowego (praca zespołowa)
- Przygotowanie strategii marketingowej i jej prezentacja na zjeździe zaliczeniowym (praca zespołowa)
- Zaliczenie testu sprawdzający przekrojową wiedzę ze wszystkich przedmiotów
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.

Kadra
Nowoczesna komunikacja marketingowa to studia stworzone przez praktyków dla praktyków.




Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek. Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 PLN
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2023-2024)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 930 PLN | 9 300 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 4 400 PLN | 8 800 PLN |
Zapłać w 1 racie | 8 400 PLN | 8 400 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 lutego dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na 2 tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.