Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Kierunek dostępny także w:

Warszawie.

O studiach

Celem studiów jest poszerzenie praktycznych umiejętności związanych z kształtowaniem pozycji marki i firmy na rynku, nowoczesną komunikacją marketingową oraz psychologicznymi aspektami zachowań rynkowych.

Nasi słuchacze zyskują kompetencje pozwalające na samodzielne planowanie i organizację działań reklamowych oraz dobór odpowiednich narzędzi marketingowych. Wiedza i umiejętności zdobyte podczas studiów dają im możliwość skutecznego zarządzania biznesem i świadomego budowania trwałej przewagi konkurencyjnej swoich marek.

Więcej informacji o studiach

Strategiczne planowanie komunikacji marketingowej wspierającej osiąganie celów biznesowych jest kluczową umiejętnością decydującą o sukcesie firm. Dynamiczne zmiany ekonomiczne i zachowań klientów motywują do szukania nowych kanałów komunikacji i form przekazu. Program zajęć uwzględnia nieustanną potrzebę uzupełniania oraz konfrontacji wiedzy marketingowej z rzeczywistością i pojawiającymi się trendami.

 

Adresaci

Zapraszamy osoby, które mają podstawową wiedzę z zakresu marketingu i/lub reklamy i chcą doskonalić swoją wiedzę oraz umiejętności z tego zakresu.

Studia kierowane są m.in. do osób odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku marki, (potencjalnych) pracowników:

  • działów marketingu,
  • agencji reklamowych,
  • agencji brandingowych,
  • osób odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku marki.

Dlaczego warto?

  1. To będzie wartościowy czas dla Twojego rozwoju zawodowego!
  2. To będzie czas inspiracji i wymiany doświadczeń!
  3. To będzie czas, w którym przekonasz się, jak ważne są wsparcie w procesie nauki i wiara w Twoje możliwości!

Sprawdź więcej powodów, dla których warto studiować

  • To będzie wartościowy czas dla Twojego rozwoju zawodowego!
    Czekają na Ciebie ćwiczenia praktyczne, samodzielny, kompleksowy projekt marketingowy, który przygotujesz w zespole, nowoczesna i praktyczna wiedza o świecie marketingu, skuteczne narzędzia i techniki komunikacji. To wszystko pozwoli Ci wzmocnić potrzebne kompetencje na obecnym stanowisku lub przygotuje Cię do przebranżowienia i wejścia w świat marketingu.
  • To będzie czas inspiracji i wymiany doświadczeń!
    Spotkasz ekspertów - praktyków, osoby, które kochają swoją pracę w obszarze komunikacji, z przyjemnością dzielą się swoją pasją, wiedzą, umiejętnościami oraz inspirują innych do rozwoju i poszukiwań własnych ścieżek w branży marketingu.
  • To będzie czas, w którym przekonasz się, jak ważne są wsparcie w procesie nauki i wiara w Twoje możliwości!
    Doświadczysz przyjaznej i życzliwej atmosfery, spotkasz wykładowców nastawionych na Twój rozwój i otwartych na Twoje indywidualne potrzeby. Każdy przedmiot z praktycznymi ćwiczeniami będzie odrębną sytuacją edukacyjną i pretekstem do wyciągania wniosków i doskonalenia warsztatu marketingowego w bezpiecznych i motywujących warunkach.

Rekomendacje naszych słuchaczy

Nasi absolwenci.

Program studiów

Blok tematyczny

Wprowadzenie do świata marki

Psychologiczne mechanizmy reklamy (8 godz.)

Procesy poznawcze

Nastroje i emocje w reklamie

Psychologia reklamy – postawy odbiorców

Psychologiczne oddziaływanie reklamy

Możliwości i ograniczenia reklamy z perspektywy psychologicznej

Blok tematyczny

Kreatywność w praktyce

Floe jumping – czyli teoria i praktyka kreatywnego myślenia (16 godz.)

Kreatywność jako wynik działania czynników zewnętrznych, społecznych, biologicznych, osobowych

Poznanie narzędzi i metod, takich jak m.in.: Mindmap, ZWI, mapy empatii, metody odskoczni, prowokacji, techniki Walta Disneya, 6 kapeluszy

Ćwiczenia praktyczne z najważniejszych metod

Praktyczna burza mózgów wykorzystująca poznane informacje

Marketing przyszłości (8 godz.)

Najnowsze trendy, rozwiązania i ciekawostki ze świata marketingu: BIG DATA. AR, Mixed Reality, VR. Metaverse. Sztuczna inteligencja, ChatGPT, Stable Diffusion, Mid Journey, Dall-E 2 i wiele innych narzędzi Generative AI

Mobile marketing, video marketing, marketing automation, viral, wykorzystanie technologii w działaniach reklamowych, RFID, geolokalizacja, strony RWD, remarketing, lead generation, real time marketing, rich content, content marketing, współpraca z influencerami, personalizacja video, marketing dynamiczny, RTB, audience buying, programmatic

CRM/ bazy danych/ modelowanie/ BIG DATA

Neuromarketing

Ekonomia behawioralna

Sztuka prezentacji (16 godz.)

Praktyczne warsztaty, w trakcie których każdy uczestnik/uczestniczka ma możliwość przedstawienia prezentacji i otrzymania konstruktywnej informacji zwrotne (wystąpienia są nagrywane na kamerę)

Wiarygodność i spójność mówcy, komunikacja pozawerbalna w tym podstawy pracy z głosem

Budowanie kontaktu z publicznością

Pathos, Logos, Ethos – uniwersalne zasady skutecznego oddziaływania na publiczność

Techniki angażujące publiczność i zwiększające atrakcyjność przekazu

Jak radzić sobie z tremą podczas wystąpień

Copywriting – kreatywna praca z tekstem (8 godz.)

Wyróżniki stylowe komunikatów reklamowych

Warsztat copywritera, czyli środki stylistyczne, narzędzia i metody wykorzystywane do tworzenia reklam

Kompozycja tekstów reklamowych na przykładzie reklam prasowych, telewizyjnych, internetowych i radiowych

Metody stymulujące kreatywne myślenie podczas pracy nad tekstem reklamowym

Techniki perswazyjne

Trendy w copywritingu

Webwriting – sztuka pisania w Internecie (8 godz.)

Konsumpcja treści przez użytkowników w Internecie – typowe zachowania, trendy

Dobre praktyki w zakresie tworzenia tekstów na stronę internetową, landing page, do newsletterów, kreacji reklamowych

Czym jest content marketing – przykłady jego wykorzystania

Wyszukiwanie i dobieranie odpowiednich słów kluczowych w kontekście SEM (marketingu w wyszukiwarkach) – warsztaty

Tworzenie skutecznych treści pod kątem wyszukiwarek

Optymalizacja elementów tekstowych na stronie internetowej w kontekście SEO– warsztaty

Przykłady narzędzi, które warto wykorzystać tworząc treści

Blok tematyczny

Obszary komunikacji marketingowej

Strategia marketingowa (16 godz.)

Obecne trendy w komunikacji marketingowej na świecie

Strategie budowania przewagi konkurencyjnej

Definicja celów marketingowych i sposobów mierzenia rezultatów

Określanie strategii produktowo-rynkowych

Kształtowanie strategii komunikacji marketingowej (Big Idea, Koncepty komunikacyjne)

STP – Segmentacja, Targetowanie, Pozycjonowanie

Analizowanie grupy docelowej, rynku i otoczenia konkurencyjnego

Analiza procesu decyzyjnego klienta

Consumer Insight – definicja i przykłady

Przegląd kanałów komunikacji

Osobowość marki i koncepcja archetypów

Idealny Brief – dobre i złe praktyki

Wprowadzenie i repozycjonowanie marki (16 godz.)

Fundamenty marki

Marketing-mix rynku dóbr i usług

Pozycjonowanie marki i obszary możliwego repozycjonowania marki

Rola innowacji w pozycjonowaniu marki

Pozycjonowanie startupów i Strategia Błękitnego Oceanu

Efektywne planowanie kampanii (8 godz.)

Ogólne zasady planowania mediów

Parametry mediowe oraz ich użyteczność w planowaniu kampanii

Planowanie kampanii telewizyjnej, radiowej, prasowej, outdoorowej, kinowej oraz internetowej

Nowe paradygmaty mediowe

Modelowanie ekonometryczne w kampaniach reklamowych

Przykłady kreatywnych mediów

Marketing interaktywny (16 godz.)

Wprowadzenie do digital marketingu; specyfika działań, potencjał i zagrożenia komunikacji online, trendy wpływające na kształt komunikacji w kanale digital

Plan marketingu online – czym jest, co powinien zawierać i jak go opracować

Strategia marki a strategia digital marketingowa

CVP w digitalu – czym jest unikatowa wartość dla klienta

Modele planowania działań w digitalu – wybrane metody

Najważniejsze pojęcia i wskaźniki w digital marketingu

Rola danych w planowaniu i realizacji działań online, dane wewnętrzne i zewnętrzne – metody pozyskiwania i analizy

Cele działań

Grupy docelowe w digitalu, persony digital a sposób komunikacji online

Mapowanie kanałów na ścieżce użytkownika

Account Based Marketing – digital marketing w B2B

Taktyka działań – kluczowe kanały komunikacji online, specyfika, rola, mocne i słabe strony, dobre i złe praktyki wykorzystania

Kluczowe metryki i analizowanie działań online

Źródła wiedzy marketingowca

Social media (16 godz.)

Media społecznościowe AD 2023/2024 (najpopularniejsze kanały, wpływ rozwoju mobile, algorytmy, istotne zmiany i trendy)

Strategiczne zarządzanie komunikacją w mediach społecznościowych (jak dobrać cele i taktyki pod wybrane kanały social media)

Trendy w social media (semi-live video, short-video content, live streaming, AI, influencer marketing, user generated content) i ich wykorzystanie w komunikacji marek

Charakterystyka i najważniejsze funkcje kanałów SM, takich jak: Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, TikTok i Twitter

Zarządzanie profilem osobistym i firmowym na Facebooku i LinkedInie, Instagramie i YouTube

Analiza efektywności działań w mediach społecznościowych (sposoby i narzędzia)

Jak współpracować z mediami (16 godz.)

Jak dobrać media i skutecznie budować relacje z dziennikarzami

Narzędzia współpracy z mediami

Warsztat pisania informacji prasowej

Nowoczesne sposoby dystrybucji informacji prasowych

Jak zainteresować dziennikarza tematem

Jak korzystać z narzędzi AI we współpracy z mediami

Współpraca z mediami w sytuacji kryzysowej

Prawo reklamy oraz własność intelektualna w reklamie i marketingu (8 godz.)

Polskie regulacje prawa reklamy (regulacje ogólne i wybrane regulacje branżowe)

Reklama nieuczciwa lub wprowadzająca w błąd

Influencerzy w reklamie

Reklama porównawcza

Zgody marketingowe, SPAM i ochrona danych osobowych w reklamie (RODO i inne regulacje)

Reklama jako utwór chroniony prawem autorskim

Ochrona marki jako znaku towarowego

Case study

Ekosystem marketingowy Google – praktyczne wykorzystanie Google Ads (platforma reklamowa) i Google Analytics (platforma analizy danych) w biznesie (16 godz.)

Google Ads – wprowadzenie do platformy reklamowej (m.in. kluczowe funkcjonalności systemu, możliwości biznesowe, cele marketingowe)

Marketing w wyszukiwarce Google (m.in. proces prawidłowego planowania i tworzenia kampanii reklamowych, sposoby doboru i zarządzania słowami kluczowymi; omówienie rodzajów reklam, ich zastosowania oraz tworzenia opcji rozszerzonych; optymalizacja i monitorowanie efektów kampanii)

Reklama graficzna i wideo w sieci reklamowej Google (m.in. samodzielne tworzenie kreacji graficznych – sposoby budowania właściwych grup odbiorców i docierania do potencjalnych konsumentów; prezentacja najważniejszych opcji kierowania reklam – zasady włączania lub wyłączania lokalizacji, urządzeń, czasu emisji kampanii; raportowanie i analiza uzyskanych efektów reklamowych)

Google Analytics – wprowadzenie do platformy analizy danych (m.in. znaczenie analityki internetowej w biznesie; zasady prawidłowej integracji i konfiguracji Google Analytics na stronach internetowych; rodzaje gromadzonych danych marketingowych oraz zasad ich interpretacji; ocena kluczowych źródeł pozyskiwania ruchu do serwisu. Analiza zaangażowania/jakości tego ruchu)

Badania marketingowe (8 godz.)

Rola badań marketingowych w codziennej pracy marketingowca

Korzyści ze stosowania market intelligence, drivery i ograniczenia – kiedy, po co, jak

Przegląd metod i technik badawczych w relacji do celów marketingowych

Prezentacja wybranych metod badawczych

Praktyczne warsztaty ze stosowania poszczególnych metod badawczych

Ćwiczenia w pisaniu briefów do agencji badawczych

Omówienie procesu badawczego w podziale na poszczególne etapy

Rola agencji badawczych w procesach marketingowych oraz przegląd ich oferty

Kluczowe wytyczne odnośnie narzędzi badawczych

Wnioskowanie i raportowanie – najważniejsze założenia

Wykorzystanie reklamy w social mediach do automatyzacji marketingu (8 godz.)

Wprowadzenie do Facebook Ads i LinkedIn Ads

Cele reklamowe jako podstawowe narzędzie optymalizacji

Możliwości targetowania reklam na Facebooku i LinkedIn

Kody śledzące użytkowników

Sekwencje reklamowe i remarketing jako podstawowe narzędzie automatyzacji marketingu

Automatyzacja kampanii płatnych – co dalej w celu zwiększenia potencjału automatyzacji

Schematy blokowe w procesie automatyzacji marketingu

Zaliczenie (16 godz.)

Pobierz terminarz zjazdów

Organizacja nauki

Studia trwają dwa semestry i obejmują 208 godzin dydaktycznych zajęć realizowanych w formie seminariów i praktycznych warsztatów. Zjazdy odbywają się w weekendy, średnio dwa razy w miesiącu.

Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są online, a pozostałe odbywają się stacjonarnie. Nie ma możliwości łączenia tych form.

Zajęcia stacjonarne odbywają się w siedzibie Uniwersytetu SWPS lub w innym budynku wynajmowanym przez uczelnię.

Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.

Warunki zaliczenia

  • Minimum 80% obecności na zajęciach
  • Opracowanie briefu marketingowego (praca zespołowa)
  • Przygotowanie strategii marketingowej i jej prezentacja na zjeździe zaliczeniowym (praca zespołowa)
  • Zaliczenie testu sprawdzający przekrojową wiedzę ze wszystkich przedmiotów

Dokument ukończenia studiów

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.

Kadra

Nowoczesna komunikacja marketingowa to studia stworzone przez praktyków dla praktyków.

Kierowniczka merytoryczna kierunku

 
Ilona Knapik
 
ekspert public relations, trener, dydaktyk
prof. dr hab.
Dariusz Doliński
prof. dr hab.
wybitny psycholog społeczny, autor licznych publikacji z zakresu wpływu społecznego
 
Tomasz Graszewicz
 
strateg i prezes agencji reklamowej
 
Patrycja Grzelczak
 
dziennikarz, redaktor, copywriter
 
Przemysław Jaczewski
 
Dyrektor Marketingu w HealthDesk
 
Karolina Majewska
 
strateg i ekspert w zakresie budowania marek oraz komunikacji marketingowej
dr
Rafał Marek
dr
ekspert i praktyk Digital Marketing
 
Marek Staniszewski
 
certyfikowany trener biznesu i coach zespołów, doradca strategiczny, wykładowca, autor
 
Weronika Szwarc–Bronikowska
 
ekspert mediowy, praktyk
 
Martyna Tarnawska
 
trener i konsultant ds. social media
 
Marcin Trzciński
 
socjolog
 
Maciej Wojtowicz
 
Digital Marketing Consultant
 
Piotr Zawadzki
 
adwokat i rzecznik patentowy

Rekrutacja

Zasady rekrutacji

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek. Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.

W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.

  1. Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
  2. Załącz odpowiednie dokumenty
  3. Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
  4. Rozpocznij studiowanie

Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy

Na studia zapisujesz się online.

Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.

Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.

Przygotuj:

  • Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych

Załącz odpowiednie dokumenty

W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych.

Pamiętaj!

  • Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
  • Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne

Dokonaj opłaty rekrutacyjnej

Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.

Uwaga!

  • Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

Rozpocznij studiowanie

Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.

Pamiętaj!

  • Liczba miejsc jest ograniczona
  • O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Opłaty

Opłata rekrutacyjna: 300 PLN

Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

Opłata za rok studiów (2023-2024)

  Wysokość raty Łączny koszt studiów
Zapłać w 10 ratach 930 PLN 9 300 PLN
Zapłać w 2 ratach 4 400 PLN 8 800 PLN
Zapłać w 1 racie 8 400 PLN 8 400 PLN

Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 lutego dla studiów rozpoczynających się wiosną.

Na 2 tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Sprawdź, jak sfinansować naukę

Nieoprocentowane pożyczki

Ministerstwo Rozwoju uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na kształcenie obejmujące m.in. studia podyplomowe, kursy, szkolenia. W ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój możesz otrzymać nawet do 30 000 zł pomocy zwrotnej bez żadnych dodatkowych kosztów. Co ważne, istnieje możliwość umorzenia 20–25% przyznanej kwoty.

Szczegółowe informacje znajdziesz na www.inwestujwrozwoj.pl

Dofinansowanie PARP

Jako mikro, mały lub średni przedsiębiorca możesz otrzymać dofinansowanie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na cele edukacyjne, w tym studia podyplomowe, kursy i szkolenia zamieszczone w Bazie Usług Rozwojowych (BUR).

Uniwersytet SWPS uzyskał aprobatę PARP i wpis do BUR jako podmiot świadczący usługi rozwojowe. Informacje o instytucjach dofinansowujących studia w danym województwie znajdziesz na uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Zniżki dla firm na studia podyplomowe

Uniwersytet SWPS od kilku lat z powodzeniem realizuje przekrojowe projekty dla firm, korporacji i instytucji państwowych. Do każdego z klientów i partnerów podchodzimy indywidualnie i dopasowujemy ofertę do jego potrzeb. Dla pracodawców, którzy skierują do nas większą liczbę pracowników, mamy specjalne oferty cenowe.

O szczegóły zapytaj w CSPiS.

Zostańmy w kontakcie

Zostaw nam swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących tego kierunku.