Więcej niż media
Komunikacja ma znaczenie
Na naszych studiach przygotujemy cię do pracy w obszarze nowoczesnego dziennikarstwa i mediaworkingu. Zdobędziesz praktyczne umiejętności, które pozwolą ci tworzyć profesjonalne, multimedialne treści do digital i social mediów z wykorzystaniem różnych narzędzi (tekst, audio, wideo, animacja, infografika). Rozwiniesz kompetencje niezbędne do pracy w mediach tradycyjnych (radio, telewizja, prasa), a także poznasz skuteczne strategie komunikacji w internecie. Takie połączenie pozwoli ci doskonale odnaleźć się na dynamicznym rynku pracy.
- Zdobędziesz tradycyjne kompetencje dziennikarskie (operowanie słowem, obrazem, dźwiękiem).
- Zdobędziesz zaawansowane techniczne umiejętności (realizacja audio i video, produkcja i postpordukcja obrazu i dźwięku, montaż, programy graficzne, kreatywne pisanie itp.).
- Dowiesz się, jak analizować trendy w internecie i skutecznie planować treści pod kątem potrzeb odbiorców.
- Poznasz tajniki tworzenia marki osobistej i kreowania wizerunku medialnego, by świadomie projektować swoją karierę.
- Podczas zajęć i praktyk zawodowych nawiążesz kontakty z największymi graczami rynku medialnego, co pomoże ci na starcie aktywności zawodowej.
- Zbudujesz profesjonalne portfolio z tekstami, realizacjami audiowizualnymi i graficznymi oraz innymi formami twojej aktywności – możesz je zaprezentować pracodawcy lub na jego podstawie zrealizować własne projekty internetowe.
Projekty
naszych studentów
Nasze studia to nie wkuwanie teorii czy zaliczanie egzaminów, lecz przede wszystkim zdobywanie praktycznych umiejętności. Studenci pracują na konkretnych projektach, a zajęcia warsztatowe odbywają się w małych grupach, dzięki czemu osoby studiujące zawsze mogą liczyć na indywidulane wsparcie wykładowców.
Nowoczesne pracownie
do twojej dyspozycji
Studenci mają do dyspozycji specjalistyczne pracownie:
- studio fotograficzne, filmowo-telewizyjne i radiowe (aparaty, profesjonalne kamery filmowe i telewizyjne, mobilny i studyjny system oświetleniowy, sprzęt do realizacji dźwięku),
- pracownię neuropsychologiczną (zaawansowana baza empiryczna, eye-tracker, ergonomia interface, monitorowanie reakcji konsumenckich)
- laboratoria komputerowe (platformy: Mac OS, Windows; oprogramowanie: Adobe Illustrator, Photoshop, InDesign, After Effects, Premiere Pro, Lightroom, Fontlab Studio, Adobe XD, Figma, Axure, Blender, Substance 3D, Adobe Dimension).
Całkowicie nowy sposób studiowania
Podstawy teoretyczne i warsztat praktyczny
Rok I, semestr I
Poznasz najważniejsze kwestie związane z teorią mediów i komunikacji, rynkami medialnymi, designem, krytycznym myśleniem, dyskursami oraz teorią i praktyką brandingu. Poszerzysz swoje kompetencje językowe i komunikacyjne, poznasz zasady emisji głosu. Wszystkie te elementy przećwiczysz podczas zajęć z autoprezentacji i występów przed kamerą.
Jeszcze więcej pracy warsztatowej
Rok I, semestr II
Poznasz techniki kreatywnego rozwiązywania problemów (m.in. metodą Design Thinking), pracy zespołowej oraz nauczysz się, jak weryfikować informacje i tworzyć różne formaty i gatunki medialne. Dowiesz się, jak kreować zoptymalizaowane, profesjonalne treści do internetu (SEO, SEM) i jak analizować aktualne trendy. Zapoznasz się z tajnikami produkcji mediów i metodami jej zarządzania, a także z zasadami skutecznej komunikacji wizerunkowej.
Rozwój kompetencji profesjonalnych
Rok II, semestr I
Rozwiniesz się kreatywnie (kreatywne pisanie, storytelling, copywriting/naming) i komunikacyjne (media społecznościowe, reklama natywna, influencer marketing, wywiad, etyka komunikacji). Umiejętności cyfrowe dodatkowo wzmocnisz podczas warsztatów i ćwiczeń specjalnościowych (tworzenie zawartości mediów cyfrowych i społecznościowych, zastosowanie sztucznej inteligencji). Ponadto zrobisz profesjonalne badania komunikacji i mediów z użyciem wybranych metod empirycznych oraz analizy trendów i dyskursów.
Realizacja konkretnych projektów
Rok II, semestr II
Podczas pracy warsztatowej rozwiniesz umiejętności technologiczne i kreatywne (scenopisarstwo, warsztat operatorski, montaż obrazu i dźwięku, produkcja i postprodukcja obrazu i dźwięku, audycja radiowa, projektowanie graficzne, projektowanie stron www, fotografia i fotoedycja, design informacji). Umiejętności komunikacyjne udoskonalisz podczas ćwiczeń w ramach specjalności (projektowanie i wizualizacja zawartości mediów cyfrowych). Zrealizujesz kilka projektów indywidualnych i zespołowych: przygotujesz krótkie formy filmowe i audycję radiową, zaprojektujesz grafikę/stronę www i informację.
Narzędzia i techniki tworzenia profesjonalnej treści
Rok III, semestr 1
Uzupełnisz swoją wiedzę o prawo mediów i prawo autorskie, a także ekonomię sektorów kreatywnych i mediów. Udoskonalisz swoje umiejętności w zakresie brandingu i promocji mediów oraz marki własnej. Rozwiniesz także konkretne narzędzia i techniki tworzenia profesjonalnej treści w nowatorskiej formie (kampania digitalowa, motion design podcast).
Portfolio projektów
Rok III, semestr 2
Stworzysz projekty o charakterze medialnym, w strukturach symulujących rzeczywiste podmioty medialne. Oznacza to, że najpierw kreujesz w ramach pracy zespołowej medium, a następnie pracujesz w redakcji internetowej, przygotowując materiały w różnych formatach (content pisany, audio, video, graficzny) na interesujący cię temat (muzyka, moda, lifestyle, polityka, społeczeństwo, sport, film). Jeśli chcesz, może prowadzić profil redakcji w social mediach albo profesjonalnie blogować, vlogować lub tworzyć audiosferę. Wszystko zależy od tego, co cię interesuje i czym chcesz się zająć w przyszłości! W ten sposób, pod okiem praktyków z branży wizerunkowej i medialnej, zaliczasz III rok.
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Po ukończeniu studiów poza pracą w obszarze typowym dla dziennikarstwa (media tradycyjne, cyfrowe i społecznościowe) będziesz też realizować i współrealizować inne zadania w agencjach, domach mediowych. Możesz pracować na następujących stanowiskach:
Współpraca
z biznesem
Współpracujemy z firmami medialnymi, agencjami digitalowymi i PR, fundacjami, np.: Publicon, September PR, Wills Integrated, Agencja SEO Seolit, Inisghtland, Radio Wrocław, Fundacja SEXEDPL. W projektowaniu i wdrażaniu pomysłów kreatywnych współpracujemy również ze środowiskiem startupowym.
Zespół
Z kim będziesz
współpracować
Wybór specjalności
Kiedy podejmujesz decyzję
Digital i Social Media to jedna z trzech specjalności oferowanych na studiach I stopnia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Specjalność wybierasz na pierwszym semestrze, a realizujesz od drugiego semestru studiów.
Rekrutacja
krok po kroku
Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.
Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji- Wypełnij internetowy
formularz rekrutacyjny - Wgraj skan dokumentów
i poczekaj na ich weryfikację - Zawrzyj umowę
elektroniczną - Dostarcz dokumenty
do Biura Rekrutacji - Sprawdź decyzję
o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym
Warunki
przyjęcia
- min. 95 pkt łącznie z dwóch dowolnych przedmiotów na nowej maturze
- min. 80 pkt łącznie z dwóch dowolnych przedmiotów na starej maturze
- znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)
Dokumenty rekrutacyjne
Zasady rekrutacji
- Warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji 2025-2026(PDF, 568 KB)
- Sposób przeliczania wyników z matury 2025-2026 (PDF, 238 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku polskim 2025-2026 (PDF, 327 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku angielskim 2025-2026 (PDF, 302 KB)
Zawarcie umowy
- Wzór umowy elektronicznej i tabela opłat 2025-2026 (PDF, 252 KB)
- Instrukcja skanowania dokumentów (PDF, 181 KB)
Dokumenty potwierdzające wykształcenie
Przetwarzanie danych osobowych
Opłaty
i stypendia
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Sprawdź, co obejmuje czesne Sprawdź, jak obniżyć czesneCzesne za pierwszy rok
rok akademicki 2025/2026 | wysokość raty |
---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 460 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 7 180 PLN |
Zapłać całość | 13 800 PLN |
Bądź na bieżąco!
Zostaw nam swojego maila, a nie ominą cię żadne ważne informacje dotyczące startu rekrutacji, spotkań dla kandydatów oraz stypendiów.
Umów się na konsultację
Jeśli masz pytania dotyczące rekrutacji na studia, zarezerwuj konsultację online lub umów się na spotkanie w biurze rekrutacji w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.