Dla kogo?
- Studia kierowane są do (potencjalnych) pracowników działów marketingu, agencji reklamowych, brandingowych, osób odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku marki, które chcą doskonalić swoją wiedzę i umiejętności z obszaru marketingu.
Kontakt
- Aleksandra Żach, tel. 723 331 565
- Alina Nohorna, tel. 723 331 639
- Weekendowy telefon dyżurny 22 517 98 49
- e-mail: [email protected]
Nowoczesna komunikacja marketingowa
- Rerutacja startuje 18 stycznia 2021 roku.
Zajęcia będą prowadzone online lub w formie hybrydowej (online lub offline).
O studiach
Kierunek dostępny również we Wrocławiu
"Nowoczesna Komunikacja Marketingowa to studia stworzone przez praktyków dla praktyków. Prowadzone przez doświadczoną kadrę specjalistów, kierowane są do osób posiadających minimum podstawową wiedzę z zakresu marketingu i/lub reklamy. Jako jedne z nielicznych na rynku pozwalają uporządkować i doskonalić praktyczne umiejętności z obszaru marketingu.
Dostarczają wiedzy i narzędzi potrzebnych do rozwiązywania realnych i aktualnych sytuacji marketingowych oraz umiejętności pozwalających na skuteczne zarządzanie biznesem i świadome budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej swojej marki."
Ilona Knapik
Kierownik merytoryczny kierunku "Nowoczesna komunikacja marketingowa"
Adresaci
Studia kierowane są do (potencjalnych) pracowników działów marketingu, agencji reklamowych, brandingowych, osób odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku marki oraz wszystkich, którzy posiadają minimum podstawową wiedzę z zakresu marketingu i/lub reklamy i chcą doskonalić swoją wiedzę oraz umiejętności z obszaru marketingu.
Cel
Absolwenci zyskają kompetencje pozwalające na samodzielne planowanie i organizację działań reklamowych oraz dobór odpowiednich narzędzi marketingowych. Zdobyta wiedza i umiejętności dadzą im możliwość skutecznego zarządzania biznesem i świadomego budowania trwałej przewagi konkurencyjnej swoich marek.
Celem studiów jest poszerzenie praktycznych umiejętności związanych z:
- kształtowaniem pozycji marki i firmy na rynku,
- nowoczesną komunikacją marketingową,
- psychologicznymi aspektami zachowań rynkowych.
Liczba miejsc
20 (decyduje kolejność zgłoszeń).
Czas trwania
dwa semestry w formie weekendowych zjazdów około dwa razy w miesiącu.
Warunki zaliczenia
- minimum 80% obecności na zajęciach,
- opracowanie briefu marketingowego (praca zespołowa),
- samodzielnie przygotowana strategia marketingowa i jej prezentacja na zjeździe zaliczeniowym (praca zespołowa),
- test sprawdzający przekrojową wiedzę ze wszystkich przedmiotów.
Dokument ukończenia studiów
absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Uniwersytecie SWPS.
Program
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Organizacja i tematyka zajęć
Strategiczne planowanie komunikacji marketingowej, wspierającej osiąganie celów biznesowych, jest ciągle kluczową umiejętnością, decydującą o sukcesie firm. Dynamiczne zmiany ekonomiczne i zachowań klientów motywują do szukania nowych kanałów komunikacji i form przekazu. Wiedza w dziedzinie marketingu szybko się dezaktualizuje, stąd nieustanna potrzeba jej uzupełniania oraz konfrontacji z rzeczywistością i pojawiającymi się trendami.
Program studiów obejmuje 208 godzin dydaktycznych, realizowanych w formie seminariów i praktycznych warsztatów. W razie potrzeby jesteśmy gotowi do prowadzenia zajęć w trybie online.
Tematyka zajęć podzielona jest na bloki:
WPROWADZENIE DO ŚWIATA MARKI
Psychologiczne mechanizmy reklamy (8 godz)
- Procesy poznawcze.
- Nastroje i emocje w reklamie.
- Psychologia reklamy – postawy odbiorców.
- Psychologiczne oddziaływanie reklamy.
- Możliwości i ograniczenia reklamy z perspektywy psychologicznej.
KREATYWNOŚĆ W PRAKTYCE
FLOE JUMPING – czyli teoria i praktyka kreatywnego myślenia (16 godz)
- Kreatywność jako wynik działania czynników zewnętrznych, społecznych, biologicznych, osobowych.
- Poznanie m.in. takich narzędzi i metod jak: Mindmap, ZWI, mapy empatii, metody odskoczni, prowokacji, techniki Walta Disney'a, 6 kapeluszy.
- Ćwiczenia praktyczne z najważniejszych metod.
- Praktyczna burza mózgów wykorzystująca poznane informacje.
Marketing przyszłości (8 godz)
- Najnowsze trendy, rozwiązania i ciekawostki ze świata marketingu: BIG DATA. AR, Mixed Reality, VR. Metaverce. Sztuczna inteligencja, ChatGPT, Stable Diffusion, Midjourney, Dall-E 2 i wiele innych narzędzi Generative AI.
- Mobile marketing, video marketing, marketing automation, viral, wykorzystanie technologii w działaniach reklamowych, RFID, geolokalizacja, strony RWD, remarketing, lead generation, real time marketing, rich content, content marketing, współpraca z influencerami, personalizacja video, marketing dynamiczny, RTB, audience buying, programatic.
- CRM/bazy danych/modelowanie/ BIG DATA.
- Neuromarketing.
- Ekonomia behawioralna.
Sztuka prezentacji (16 godz.)
- Praktyczne warsztaty, w trakcie których każdy uczestnik/uczestniczka ma możliwość przedstawienia prezentacji i otrzymania konstruktywnej informacji zwrotnej. Wystąpienia są nagrywane na kamerę.
- Wiarygodność i spójność mówcy, komunikacja pozawerbalna w tym podstawy pracy z głosem.
- Budowanie kontaktu z publicznością.
- Pathos, Logos, Ethos – uniwersalne zasady skutecznego oddziaływania na publiczność.
- Techniki angażujące publiczność i zwiększające atrakcyjność przekazu.
- Jak sobie radzić z tremą podczas wystąpień?
Copywriting - kreatywna praca z tekstem (8 godz.)
- Wyróżniki stylowe komunikatów reklamowych.
- Warsztat copywritera, czyli środki stylistyczne, narzędzia i metody wykorzystywane do tworzenia reklam.
- Kompozycja tekstów reklamowych na przykładzie reklam prasowych, telewizyjnych, internetowych i radiowych.
- Metody stymulujące kreatywne myślenie podczas pracy nad tekstem reklamowym.
- Techniki perswazyjne.
- Trendy w copywritingu.
Webwriting - sztuka pisania w Internecie (8 godz.)
- Konsumpcja treści przez użytkowników w Internecie - typowe zachowania, trendy.
- Dobre praktyki w zakresie tworzenia tekstów na stronę internetową, landing page, do newsletterów, kreacji reklamowych.
- Czym jest content marketing - przykłady jego wykorzystania.
- Wyszukiwanie i dobieranie odpowiednich słów kluczowych w kontekście SEM (marketingu w wyszukiwarkach) – warsztaty.
- Tworzenie skutecznych treści pod kątem wyszukiwarek.
- Optymalizacja elementów tekstowych na stronie internetowej w kontekście SEO - warsztaty.
- Przykłady narzędzi, które warto wykorzystać tworząc treści.
OBSZARY KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ:
Strategia marketingowa (16 godz.)
- Obecne trendy w komunikacji marketingowej na świecie
- Strategie budowania przewagi konkurencyjnej
- Definicja celów marketingowych i sposobów mierzenia rezultatów
- Określanie strategii produktowo-rynkowych
- Kształtowanie strategii komunikacji marketingowej (Big Idea, Koncepty komunikacyjne)
- STP – Segmentacja, Targetowanie, Pozycjonowanie
- Analizowanie grupy docelowej, rynku i otoczenia konkurencyjnego
- Analiza procesu decyzyjnego klienta
- Consumer Insight – definicja i przykłady
- Przegląd kanałów komunikacji
- Osobowość marki i koncepcja archetypów
- Idealny Brief – dobre i złe praktyki
Wprowadzenie i repozycjonowanie marki (16 godz.)
- Fundamenty marki.
- Marketing-mix rynku dóbr
- Marketing-mix rynku usług
- Pozycjonowanie marki
- Obszary możliwego repozycjonowania marki
- Rola innowacji w pozycjonowaniu marki
- Pozycjonowanie startupów i Strategia Błękitnego Oceanu
Efektywne planowanie kampanii (8 godz.)
- Ogólne zasady planowania mediów
- Parametry mediowe oraz ich użyteczność w planowaniu kampanii
- Planowanie kampanii telewizyjnej, radiowej, prasowej, outdoorowej, kinowej oraz internetowej
- Nowe paradygmaty mediowe
- Modelowanie ekonometryczne w kampaniach reklamowych
- Przykłady kreatywnych mediów
Marketing interaktywny (16 godz.)
- Wprowadzenie do digital marketingu; specyfika działań, potencjał i zagrożenia komunikacji online, trendy wpływające na kształt komunikacji w kanale Digital
- Plan marketingu online; czym jest, co powinien zawierać i jak go opracować
- Strategia marki vs strategia digital marketingowa
- CVP w digitalu - czym jest unikatowa wartość dla klienta?
- Modele planowania działań w digitalu; wybrane metody
- Rola danych w planowaniu i realizacji działań online; dane wewnętrzne i zewnętrzne - metody pozyskiwania i analizy
- Cele działań
- Grupy docelowe w digitalu; persony digital a sposób komunikacji online
- Mapowanie kanałów na ścieżce użytkownika
- Account Based Marketing - digital marketing w B2B
- Taktyka działań - kluczowe kanały komunikacji online; specyfika, rola, mocne i słabe strony, dobre i złe praktyki wykorzystania
- Kluczowe metryki i analizowanie działań online
- Źródła wiedzy marketingowca
Social Media (16 godz.)
- Media społecznościowe AD 2023/2024 (najpopularniejsze kanały, wpływ rozwoju mobile, algorytmy, istotne zmiany i trendy).
- Strategiczne zarządzanie komunikacją w mediach społecznościowych (jak dobrać cele i taktyki pod wybrane kanały social media).
- Trendy w social media (semi-live video, short-video content, live streaming, AI, influencer marketing, user generated content) i ich wykorzystanie w komunikacji marek.
- Charakterystyka i najważniejsze funkcje kanałów SM, takich jak: Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, Tik-Tok i Twitter.
- Zarządzanie profilem osobistym i firmowym na Facebooku i LinkedInie, Instagramie i Youtube.
- Analiza efektywności działań w mediach społecznościowych (sposoby i narzędzia).
Jak współpracować z mediami (16 godz.)
- Jak dobrać media i skutecznie budować relacje z dziennikarzami?
- Narzędzia współpracy z mediami.
- Warsztat pisania informacji prasowej.
- Nowoczesne sposoby dystrybucji informacji prasowych.
- Jak zainteresować dziennikarza tematem?
- Jak korzystać z narzędzi AI we współpracy z mediami?
- Współpraca z mediami w sytuacji kryzysowej.
Prawo reklamy oraz własność intelektualna w reklamie i marketingu (8 godz.)
- Polskie regulacje prawa reklamy (regulacje ogólne i wybrane regulacje branżowe)
- Reklama nieuczciwa lub wprowadzająca w błąd
- Influencerzy w reklamie
- Reklama porównawcza
- Zgody marketingowe, SPAM i ochrona danych osobowych w reklamie (RODO i inne regulacje)
- Reklama jako utwór chroniony prawem autorskim
- Ochrona marki jako znaku towarowego
- Case study
Ekosystem marketingowy Google - praktyczne wykorzystanie Google Ads (platforma reklamowa) i Google Analytics (platforma analizy danych) w biznesie (16 godz.)
- Google Ads – wprowadzenie do platformy reklamowej (m.in. kluczowe funkcjonalności systemu, możliwości biznesowe, cele marketingowe)
- Marketing w wyszukiwarce Google (m.in. proces prawidłowego planowania i tworzenia kampanii reklamowych, sposoby doboru i zarządzania słowami kluczowymi; omówienie rodzajów reklam, ich zastosowania oraz tworzenia opcji rozszerzonych; optymalizacja i monitorowanie efektów kampanii)
- Reklama graficzna i wideo w sieci reklamowej Google (m.in. samodzielne tworzenie kreacji graficznych - sposoby budowania właściwych grup odbiorców i docierania do potencjalnych konsumentów; prezentacja najważniejszych opcji kierowania reklam - zasady włączania lub wyłączania lokalizacji, urządzeń, czasu emisji kampanii; raportowanie i analiza uzyskanych efektów reklamowych)
- Google Analytics – wprowadzenie do platformy analizy danych (m.in. znaczenie analityki internetowej w biznesie; zasady prawidłowej integracji i konfiguracji Google Analytics na stronach internetowych; rodzaje gromadzonych danych marketingowych oraz zasad ich interpretacji; Ocena kluczowych źródeł pozyskiwania ruchu do serwisu. Analiza zaangażowania/jakości tego ruchu)
Badania marketingowe (8 godz.)
- Rola badań marketingowych w codziennej pracy marketingowca.
- Korzyści ze stosowania market intelligence, drivery i ograniczenia – kiedy, po co, jak.
- Przegląd metod i technik badawczych w relacji do celów marketingowych.
- Prezentacja wybranych metod badawczych.
- Praktyczne warsztaty ze stosowania poszczególnych metod badawczych.
- Ćwiczenia w pisaniu briefów do agencji badawczych.
- Omówienie procesu badawczego w podziale na poszczególne etapy.
- Rola agencji badawczych w procesach marketingowych oraz przegląd ich oferty.
- Kluczowe wytyczne odnośnie narzędzi badawczych.
- Wnioskowanie i raportowanie – najważniejsze założenia.
Wykorzystanie reklamy w social mediach do automatyzacji marketingu (8 godz.)
- Wprowadzenie do Facebook Ads i LinkedIn Ads,
- Cele reklamowe jako podstawowe narzędzie optymalizacji,
- Możliwości targetowania reklam na Facebooku i LinkedIn,
- Kody śledzące użytkowników,
- Sekwencje reklamowe i remarketing jako podstawowe narzędzie automatyzacji marketingu,
- Automatyzacja kampanii płatnych - co dalej w celu zwiększenia potencjału automatyzacji,
- Schematy blokowe w procesie automatyzacji marketingu.
ZALICZENIE (16 godz.)
Kadra
Rekrutacja
Zasady przyjęcia na studia
kolejność zgłoszeń.
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE
Rekrutacja na studia podyplomowe wymaga wypełnienia internetowego formularza zgłoszeniowego. Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń zastrzega możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
Vademecum dla kandydata na studia podyplomowe
Baza wiedzy dla kandydata na studia podyplomowe
Dokumenty do pobrania
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej ilości zgłoszeń.
Opłaty
Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl
rok akademicki 2023-2024 | |
---|---|
10 rat | 930 zł |
2 raty | 4 400 zł |
1 rata | 8400 zł |
Opłata rekrutacyjna | 300 zł |
Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (absolwent płaci 0 zł).
Wpłat (oprócz opłaty kwalifikacyjnej) należy dokonywać na indywidualne subkonto
(wygenerowane po wypełnieniu formularza rekrutacyjnego Uniwersytetu SWPS).