Zarządzanie
- studia II stopnia, 4 semestry
- tryb niestacjonarny (sobota-niedziela)
- kierunek: Zarządzanie i przywództwo
Współczesny świat szybko zmieniających się technologii, globalizacji, hiper-konkurencji, kryzysów gospodarczych oraz masowości dostępu do informacji i mediów społecznościowych wymaga od menedżerów i liderów dużej elastyczności, a także zupełnie nowych umiejętności i narzędzi zarządzania.
Dominujący w Polsce tradycyjny, przeteoretyzowany model uczenia zarządzania nie odpowiada na te wyzwania. Dlatego na Uniwersytecie SWPS stworzyliśmy nowoczesny i praktyczny program studiów oparty na sześciu filarach.
Nowy paradygmat zarządzania
01 Emocje to istotny składnik procesów zarządczych
Odkrycia ostatnich kilkunastu lat pokazują, jak istotnym elementem w pracy menedżera są czynniki emocjonalne i pozaracjonalne. Od podejmowania decyzji, poprzez reakcje rynku, po zachowania konsumenckie psychologia jest nieodłącznym elementem determinującym efektywność lidera. Lider przyszłości potrafi łączyć umiejętności racjonalnego myślenia z dojrzałą intuicją oraz zarządzaniem własnymi i cudzymi emocjami.
02 Biznes to nie tylko zysk
Nowoczesna organizacja, w tym biznesowa, powinna być zaangażowana społecznie i działać, odwołując się do wartości, które wykraczają poza horyzont jej własnych korzyści. Przyszłość należy do wiarygodnych marek, które bazują na zaufaniu, budzą pozytywne emocje i zapraszają klienta do współpracy. Mówimy, jak to działa. Wyjaśniamy, na czym polega nowatorskie podejście do prowadzenia biznesu opartego na wartościach.
03 Gospodarka transakcyjna zmienia się w relacyjną
Dążenie do maksymalizacji zysków w jak najkrótszym czasie nie sprawdza się w dłuższej perspektywie. Największe firmy zawdzięczają swój sukces dbałości o trwałą, uczciwą relację z klientem, bazującą na obustronnych korzyściach. Wiedzą, jak ważne jest nawiązanie dialogu i stworzenie więzi wynikającej z identyfikacji klienta z marką. Pokazujemy ten model zarządzania, odwołując się do koncepcji Firmy Idei prof. Jerzego Hausnera.
04 Zarządzanie to przede wszystkim ludzie
Skuteczne zarządzanie innymi wymaga umiejętnego zarządzania sobą, dlatego tak ważna jest praca nad rozwojem własnym lidera. Dzięki współpracy z naszymi psychologami poznasz mechanizmy swojego zachowania i dowiesz się, jak być menedżerem samego siebie. Wiedza z psychologii pozwala także zrozumieć motywy postępowania innych ludzi, daje narzędzia do budowania relacji oraz identyfikowania i rozwiązywania konfliktów w zespole.
05 Cyfrowa transformacja biznesu staje się faktem
Świat podlega transformacji cyfrowej. Organizacje wdrażają cyfrowe innowacje, które umożliwiają rozwój, usprawniają pracę i poszerzają spektrum działania. Przedsięwzięcia tego typu wymagają kreatywnego podejścia oraz umiejętności kierowania multidyscyplinarnymi, często rozproszonymi zespołami. Pokazujemy, jak prowadzić takie projekty, uczymy identyfikowania potrzeb i wyzwań świata cyfrowego i projektowania nieszablonowych rozwiązań.
06 Przewodzenia zmianom można się nauczyć
Potrzebujemy liderów zmian – ludzi zaangażowanych, którzy potrafią zidentyfikować problem, zaproponować rozwiązanie i wprowadzić je w życie, działając zespołowo. Wierzymy, że przewodzenie zmianom jest trampoliną do osiągnięcia sukcesu oraz życiowej i zawodowej satysfakcji. Zgodnie z hasłem „wymyśl – uwierz – działaj” rozwijamy w studentach poczucie sprawczości i wiarę we własne możliwości, dzięki czemu mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo. Posiadamy certyfikat „Journey to Changemaker Certificate”, przyznawany przez międzynarodową fundację ASHOKA.
Jak uczymy?
01Praktyczna wiedza
z zarządzania
Kształcimy studentów tak, aby myśleli przedsiębiorczo, byli nastawieni na współpracę i rozwój oraz posiadali praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania. W naszym programie nie ma przypadkowych przedmiotów. Studenci uczą się tylko i aż tego, co kluczowe z punktu widzenia efektywnego funkcjonowania w roli menedżera lub przywódcy.
02Znajomość psychologii
Każda organizacja to ludzie – zarówno pracownicy, jak i klienci. Skoro ludzie, to i emocje, które w dzisiejszym biznesie często okazują się zdecydowanie ważniejsze niż racjonalna, chłodna kalkulacja. Znajomość i rozumienie psychologicznych mechanizmów zachowań drugiego człowieka i podejmowania decyzji to absolutna podstawa.
03Active learning
uczenie przez działanie
Uczymy poprzez działanie, doświadczanie, eksperymentowanie. Nazywamy siebie prowadzącymi zajęcia, a nie – wykładowcami. Stawiamy się w roli animatorów procesu uczenia się, a nie – ekspertów przekazujących wiedzę. Zajęcia prowadzimy w formie warsztatów, konwersatoriów, studiów przypadków, projektów zespołowych, dyskusji, debat, symulacji. Przykładowo, ucząc się zarządzania strategicznego, studenci nie ograniczają się do wysłuchania wykładu – analizują strategię wybranej przez siebie firmy, oceniają jej silne i słabe strony, opracowują propozycje zmian.
04Indywidualny tutoring
przez całe studia
Celem tutoringu jest wsparcie studenta w kształtowaniu ścieżki studiów, doradzanie i inspirowanie w trudnych wyborach, omówienie wyników diagnozy dokonywanej w ramach „Drogi lidera” oraz doświadczeń nabywanych w kolejnych etapach studiowania. Praca z tutorem pozwala studentom lepiej zaplanować obszary aktywności i świadomiej realizować swoje cele. Tutoring ma w pełni dobrowolny charakter – to student decyduje, czy i w jakim zakresie chce skorzystać z tej formy wsparcia.
Spotkania z liderami
Jesteśmy głęboko przekonani, że czerpanie wiedzy od praktyków, którzy zdobyli doświadczenie i odnieśli sukces w biznesie, jest kluczowym elementem edukacji młodych menedżerów. Dlatego na studiach weźmiesz udział w kilku spotkaniach inspiracyjnych, podczas których wybrani liderzy renomowanych organizacji dzielą się najnowszymi ideami biznesowymi oraz wypracowanymi dobrymi praktykami. Wśród liderów, z którymi współpracujemy są między innymi:

Piotr Voelkel
Biznesmen, współwłaściciel Grupy Kapitałowej VOX, współtwórca Concordia Design, założyciel Fundacji Vox-Artis, prezes Wielkopolskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych

Jerzy Hausner
Ekonomista, były minister gospodarki, pracy i polityki społecznej, były wicepremier, członek Rady Polityki Pieniężnej, współtwórca koncepcji Firma–Idea

Dominika Bettman
Prezeska zarządu (CEO) Siemens Sp. z o.o., prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, aktywnie działa na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu i aktywizacji kobiet

Piotr Czarnecki
Lider biznesowy z 30-letnim doświadczeniem menedżerskim, przedsiębiorca, prezes zarządu (CEO) Raiffeisen Bank Polska S.A., certyfikowany mentor (EMCC)

Przemysław Powalacz
Prezes zarządu Geberit Polska, członek kilku rad nadzorczych, wolontariusz w projektach społecznych, mentor w obszarze przywództwa, strategii i zarządzania

Tomasz Malicki
Prezes Zarządu Gino Rossi S.A., menedżer z wieloletnim doświadczeniem w obszarach rozwoju, zarządzania zmianą oraz integracji biznesu

Katarzyna Wierzbowska
Prezeska Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, inicjatorka Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, współzałożycielka Klubu Inwestorek Indywidualnych Black Swan Fund i Funduszu VC Black Swan

Piotr Dziwok
Prezes zarządu Shell Polska Sp. z o.o., dyrektor generalny Contracting and Procurement Operations Delivery Centre

Jacek Rozwadowski
Prezes zarządu i dyrektor zarządzający Centrum Medycznego Enel-Med. S.A

Jens Ocksen
CEO Volkswagen Poznań

Janusz Górski
Były wieloletni prezes Spedpolu oraz DB Schenker Polska, ex-CEO Klastra Europa Północna i Wschodnia w DB Schenker

Magdalena Dziewguć
Head of Google for Work CEE, członek Rady Powierniczej Uniwersytetu SWPS, menadżer z wieloletnim doświadczeniem w branży nowych technologii

Krzysztof Szułdrzyński
Partner zarządzający działem audytu w PwC w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich. Współtwórca Forum Rad Nadzorczych, członek komitetu konsultacyjnego GPW ds. dobrych praktyk

Przemysław Schmidt
Bankier inwestycyjny i radca prawny, członek zarządu spółki GetFresh Sp. z o.o., Prezes Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan

Jacek Siwiński
Prezes VELUX Polska

Marcin Barański
Dyrektor generalny i członek zarządu Grupy Kapitałowej VOX

Paweł Łukasiak
Prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. Ekspert w dziedzinie społecznej odpowiedzialności i społecznego zaangażowania biznesu

Joanna Średnicka
Dyrektor ds. R&D w Pracowni Gier Szkoleniowych

Mirosław Wolski
Prezes zarządu Schattdecor Sp. z o.o.

Michał Boni
Minister w wielu rządach, w tym pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej minister ds. cyfryzacji, twórca Raportu Polska 2030, poseł do Parlamentu Europejskiego

Zofia Dzik
Innowatorka, inwestorka, C-level menedżerka, pionierka rynku direct w CEE, fundatorka Instytutu Humanites, autorka Modelu Spójnego Przywództwa™, członek szeregu rad nadzorczych
Projekty z partnerami biznesowymi
Skończysz studia z portfolio projektów przygotowywanych zespołowo pod okiem opiekunów akademickich i biznesowych. To nie tylko akademickie ćwiczenia, lecz także konkretne zlecenia przygotowywane przez współpracujące z nami organizacje.
Semestr 1
Projekt społeczny
Studenci mierzą się z istotnym problemem społecznym. Przeprowadzają rozpoznanie sytuacji i dokonują diagnozy. Proponują rozwiązania i patrzą, jak zostaną one przyjęte przez społeczność, której dotyczy dany problem. Uczą się nawiązywania relacji, pracy projektowej oraz efektywnej współpracy w zespołach.
Semestr 2
Projekt innowacji produktowej lub procesowej
Celem projektu jest identyfikacja potrzeby w otoczeniu organizacji (innowacja produktowa) lub wewnątrz organizacji (innowacja procesowa) i przygotowanie działań odpowiadajacych na tę potrzebę. Zadanie polega m.in. na określeniu propozycji wartości dla klienta zewnętrznego lub wewnętrznego, oszacowaniu zapotrzebowania na dane rozwiązanie, stworzeniu modelu biznesowego i przekonanie do swojego pomysłu (np. pitch w przypadku start-upu).
Semestr 3
Projekt konsultingowy
Studenci poznają zasady i specyfikę pracy doradców biznesowych. Zadanie polega na przeprowadzeniu diagnozy konkretnej sytuacji i zaproponowaniu rozwiązań dla różnych wyzwań biznesowych, takich jak: strategia rynkowa, optymalizacja procesów, zarządzanie talentami czy transformacja cyfrowa.
Zakończenie studiów
portfolio projektów
Droga lidera
Podstawą rozwoju kompetencji przywódczych jest wysoka samoświadomość, dlatego nasi studenci zaczynają od spojrzenia w głąb siebie, określenia swoich mocnych stron, naturalnych predyspozycji i zachowań. Następnie pracują nad coraz szerszymi relacjami z innymi. Dowiadują się, co wpływa na skuteczność działań lidera, i rozwijają optymalne style komunikacyjne oraz style przewodzenia.
Kompetencje
„JA”
Podczas pierwszego semestru przeprowadzamy diagnozę Twoich kompetencji, na podstawie której opracowujemy plan dalszej pracy. Na początku będziesz skupiony na rozwoju osobistym oraz na doskonaleniu umiejętności zarządzania sobą.
Kompetencje
„JA – INNI”
Na warsztatach poświęconych rozwojowi kompetencji w obszarze „ja-inni” dowiesz się, jak budować świadome relacje oraz jak zapewnić współpracownikom skuteczne formy rozwoju dostosowane do ich potrzeb.
Kompetencje
„JA – ORGANIZACJA”
Następnie poznasz mechanizmy psychologiczne, które pomagają budować efektywny zespół i sprawnie nim zarządzać. Dowiesz się, jak radzić sobie ze zmianą organizacyjną oraz trudnymi i nietypowymi sytuacjami.
Kompetencje
„JA – MOJA KARIERA”
Pod koniec dwuletniego programu następuje podsumowanie umiejętności przywódczych i menedżerskich zdobytych przez Ciebie w ramach „Drogi Lidera”, a także opracowanie indywidualnego planu przyszłej kariery.
Dwie ścieżki rozwoju
Twoja przyszłość jest w Twoich rękach. Sam zdecydujesz o kierunku swojego rozwoju. W zależności od obszaru zainteresowań i planów zawodowych na drugim roku studiów wybierzesz jedną z dwóch ścieżek.
Menedżer
Ścieżka dla osób, które w przyszłości chcą pracować na stanowiskach kierowniczych w średnich i dużych organizacjach.
- Analityka wielkich danych
- Zarządzanie jakością
- Zarządzanie kapitałem ludzkim
- Fuzje, przejęcia, partnerstwa
- Zarządzanie różnorodnością
- Zarządzanie procesowe
- Społeczna odpowiedzialność biznesu
Przedsiębiorca
Ścieżka dla osób, które wiążą swoją karierę przede wszystkim z założeniem i/lub prowadzeniem własnej organizacji.
- Design thinking
- Zakładanie i likwidowanie organizacji
- Innowacyjność i innowacje
- Inwestowanie
- Transformacja cyfrowa
- Zarządzanie produktem
- Planowanie podatkowe

Certyfikat dla kierunku
Zgodnie z hasłami „wymyśl – uwierz – działaj” rozwiniemy w Tobie poczucie sprawczości i wiarę we własne możliwości. Nauczymy Cię wychodzenia ze strefy komfortu i odważnego działania w biznesie. Posiadamy certyfikat „Journey to Changemaker Certificate”, przyznawany przez międzynarodową fundację Ashoka.
Rekrutacja krok po kroku
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Zgodnie z kolejnymi krokami formularza, wprowadź wymagane dane. - Wgraj skany dyplomu oraz suplementu do dyplomu studiów licencjackich i/lub magisterskich do formularza zgłoszeniowego
Ta czynność jest wymagana - pracownicy Biura Rekrutacji dokonają wstępnej weryfikacji poprawności wgranych dokumentów (maksymalnie do 5 dni roboczych) i w razie wystąpienia nieprawidłowości wyślą wiadomość do Kandydata, za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego, z prośbą by ten poprawił błędy zanim przyniesie oryginały do Biura.
zynność skanowania dokumentów nie jest trudna - instrukcja jak szybko i sprawnie zeskanować dokumenty, znajduje się na stronie kierunków. - Odbierz informację na portalu rekrutacyjnym o kolejnych krokach
Jeśli na studia na które aplikujesz obowiązuje egzamin, w formularzu rekrutacyjnym otrzymasz możliwość zapisu na odpowiedni termin. - Dokonaj zawarcia umowy elektronicznej
Po wprowadzeniu wymaganych danych, w formularzu rekrutacyjnym, pojawi się umowa elektroniczna o warunkach odpłatności za studia wraz z załącznikami, którą Kandydat zawiera z Uniwersytetem SWPS on-line. Postępuj zgodnie z instrukcjami. - Przygotuj wymagane dokumenty i czekaj na informację kiedy będziesz mógł dostarczyć je do Biura Rekrutacji:
- kserokopia dyplomu oraz suplementu do dyplomu studiów licencjackich i/lub magisterskich (oryginał/odpis do wglądu), w przypadku braku suplementu – kserokopia karty przebiegu studiów ze studiów licencjackich i/lub magisterskich (oryginał do wglądu),
- ankieta osobowa wygenerowana z formularza rekrutacyjnego.
Zgodnie z obowiązującym prawem kopia dyplomu oraz suplementu do dyplomu wymaga potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika Rekrutacji.
Zalecamy wysyłanie oryginałów dokumentów lub dokumentów poświadczonych notarialnie pocztą lub kurierem. - Odbierz informację o rezerwacji miejsca na studiach i wpis na listę studentów
W celu ukończenia procesu rekrutacji należy dostarczyć do Uczelni dyplom oraz suplement do dyplomu w celu poświadczenia zgodności kopii z oryginałem. Przyjęcie na studia nastąpi po dostarczeniu do Biura Rekrutacji świadectwa dojrzałości - jak tylko będzie to możliwe. - Odbierz informację o przyjęciu na studia
Informacja o przyjęciu na studia pojawi się na twoim koncie rekrutacyjnym.
Warunki przyjęcia
- absolwenci zarządzania i przywództwa I stopnia – wstęp wolny.
- absolwenci kierunków studiów w ramach preferowanych dyscyplin – wstęp wolny.
- absolwenci spoza preferowanych dyscyplin – pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej
- Terminy egzaminów: 23 lipca 2020, 23 września 2020
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że:
- kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej
- Absolwenci studiów wyższych, doktoranckich i podyplomowych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego (Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej)
- Absolwenci studiów wyższych i podyplomowych Collegium Da Vinci (Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu)
- Absolwenci Liceum Da Vinci
Zniżka w czesnym
- Dzieci absolwentów studiów wyższych Uniwersytetu SWPS otrzymują zniżkę w czesnym w wysokości 5% na wszystkie lata przewidziane programem studiów.
Czesne
w roku akademickim 2020/21 | |
---|---|
10 rat | 1035 zł |
2 raty | 5100 zł |
1 rata | 9800 zł |
Biuro Rekrutacji w Warszawie
- 22 517 96 11, 22 517 96 35, 22 517 98 18
- rekrutacja@swps.edu.pl
- ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
- W związku z sytuacją epidemiczną dotyczącą COVID- 19 Biuro Rekrutacji będzie nieczynne do odwołania.
Obsługa Biura realizowana będzie wyłącznie drogą mailową lub telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00. Zapraszamy również do zapisów na konsultacje online.
Oryginały dokumentów lub dokumenty poświadczone notarialnie prosimy wysyłać pocztą lub kurierem z dopiskiem "Biuro rekrutacji na studia wyższe".