Zarządzanie
- studia I stopnia, 6 semestrów
- tryb stacjonarny i niestacjonarny (sobota-niedziela)
- kierunek: Zarządzanie i przywództwo
Myślisz o założeniu firmy, chcesz nauczyć się zarządzać projektami, a może po prostu zamierzasz w przyszłości być dobrym szefem i skutecznym liderem.
Sprawdź, dlaczego nasze podejście do nauczania jest lepsze od innych.

01 Praktyczna wiedza z zarządzania
Na studiach poznasz nowoczesne metody zarządzania i zdobędziesz umiejętności niezbędne w pracy menedżera. W naszym programie nie ma przypadkowych przedmiotów. Stosujemy metodę active-learning, czyli uczymy poprzez działanie, doświadczanie, eksperymentowanie. Zajęcia prowadzimy w formie warsztatów, projektów zespołowych, dyskusji, debat i symulacji.

02 Diagnozowanie problemów, kreatywne myślenie
Nowoczesne organizacje wymagają od menedżerów kreatywnego podejścia do zarządzania, sprawnego identyfikowania zmieniających się potrzeb cyfrowego świata, umiejętności diagnozowania problemów i wdrażania innowacyjnych programów. Pokazujemy, jak prowadzić takie projekty. Na zajęciach wspólnie z ekspertami branżowymi analizujemy różne scenariusze biznesowe i opracowujemy optymalne rozwiązania.

03 Znajomość psychologii organizacji
W zarządzaniu, ekonomii i biznesie nie wszystko jest racjonalne i policzalne. Każda organizacja to ludzie – zarówno pracownicy, jak i klienci. Dlatego w naszym programie znajdziesz wiedzę psychologiczną, która pozwoli Ci zrozumieć motywy postępowania innych ludzi i wskaże narzędzia do budowania dobrych relacji, identyfikowania potrzeb i rozwiązywania konfliktów.
Czego uczymy
01Nauczysz się
zarządzać sobą
Rozwój własny lidera
Skuteczne zarządzanie innymi wymaga umiejętnego zarządzania sobą. Na studiach poznasz swoje mocne strony i zrozumiesz mechanizmy własnego zachowania. Dowiesz się, jak ustalać i realizować cele, a także jak radzić sobie z wyzwaniami. Pomożemy Ci odkryć Twój potencjał i podpowiemy, jak go rozwijać.
02Poznasz
zasady współpracy
Praca zespołowa, networking
Na studiach dowiesz się, jak budować zespół, motywować pracowników i rozwiązywać konflikty, a także w jaki sposób nawiązywać i utrzymywać relacje z klientami i partnerami. Poznasz zasady skutecznej komunikacji, podstawy negocjacji i reguły współpracy biznesowej.
03Dowiesz się,
jak założyć i prowadzić firmę
Zarządzanie organizacjami, tworzenie biznesplanu
Pokażemy Ci, jak założyć własną firmę. Dowiesz się, czym jest startup, w jaki sposób pozyskać środki finansowe na wdrożenie ciekawego pomysłu i przygotować dobry biznesplan. Poznasz współczesne modele zarządzania, podstawy ekonomii menedżerskiej i rachunkowości finansowej.
04Nauczysz się
zarządzać marką
Branding i strategie marketingowe
Dowiesz się, jak kreować wizerunek firmy i tworzyć skuteczne strategie marketingowe. Nauczysz się opracowywać działania reklamowe i zarządzać promocją przedsiębiorstwa przy wykorzystaniu najnowszych narzędzi.
05Zrozumiesz,
jak działa biznes cyfrowy
Nowe technologie i procesy biznesowe
Zapoznasz się z kluczowymi technologiami, które pozwolą Ci na skalowanie biznesu niezbędne do sprawnego zarządzania firmą i planowania procesów na podstawie analizy danych (big data). Wyjaśnimy Ci, czym jest biznes platformowy i pokażemy sposoby na efektywne zwiększanie sprzedaży przy wykorzystaniu kanałów online.
06Poznasz proces
badań i analiz dla biznesu
Analityka biznesowa i zarządzanie operacyjne
W zarządzaniu organizacją konieczna jest umiejętność określania potrzeb klientów i możliwości biznesowych firmy. Na studiach dowiesz się, jak pozyskiwać, analizować i raportować dane biznesowe przy użyciu nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Poznasz metody statystyczne wykorzystywane w biznesie.
Spotkania z liderami
Na studiach weźmiesz udział w tzw. spotkaniach inspiracyjnych z liderami polskiego biznesu, by czerpać od nich wiedzę i doświadczenie. Dzięki nim poznasz różne branże, najnowsze idee biznesowe oraz dobre praktyki.

Piotr Voelkel
Biznesmen, współwłaściciel Grupy Kapitałowej VOX, współtwórca Concordia Design, założyciel Fundacji Vox-Artis, prezes Wielkopolskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych

Jerzy Hausner
Ekonomista, były minister gospodarki, pracy i polityki społecznej, były wicepremier, członek Rady Polityki Pieniężnej, współtwórca koncepcji Firma–Idea

Dominika Bettman
Prezeska zarządu (CEO) Siemens Sp. z o.o., prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, aktywnie działa na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu i aktywizacji kobiet

Piotr Czarnecki
Lider biznesowy z 30-letnim doświadczeniem menedżerskim, przedsiębiorca, prezes zarządu (CEO) Raiffeisen Bank Polska S.A., certyfikowany mentor (EMCC)

Przemysław Powalacz
Prezes zarządu Geberit Polska, członek kilku rad nadzorczych, wolontariusz w projektach społecznych, mentor w obszarze przywództwa, strategii i zarządzania

Tomasz Malicki
Prezes Zarządu Gino Rossi S.A., menedżer z wieloletnim doświadczeniem w obszarach rozwoju, zarządzania zmianą oraz integracji biznesu

Katarzyna Wierzbowska
Prezeska Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, inicjatorka Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, współzałożycielka Klubu Inwestorek Indywidualnych Black Swan Fund i Funduszu VC Black Swan

Piotr Dziwok
Prezes zarządu Shell Polska Sp. z o.o., dyrektor generalny Contracting and Procurement Operations Delivery Centre

Jacek Rozwadowski
Prezes zarządu i dyrektor zarządzający Centrum Medycznego Enel-Med. S.A

Jens Ocksen
CEO Volkswagen Poznań

Janusz Górski
Były wieloletni prezes Spedpolu oraz DB Schenker Polska, ex-CEO Klastra Europa Północna i Wschodnia w DB Schenker

Magdalena Dziewguć
Head of Google for Work CEE, członek Rady Powierniczej Uniwersytetu SWPS, menadżer z wieloletnim doświadczeniem w branży nowych technologii

Krzysztof Szułdrzyński
Partner zarządzający działem audytu w PwC w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich. Współtwórca Forum Rad Nadzorczych, członek komitetu konsultacyjnego GPW ds. dobrych praktyk

Przemysław Schmidt
Bankier inwestycyjny i radca prawny, członek zarządu spółki GetFresh Sp. z o.o., Prezes Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan

Jacek Siwiński
Prezes VELUX Polska

Marcin Barański
Dyrektor generalny i członek zarządu Grupy Kapitałowej VOX

Paweł Łukasiak
Prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. Ekspert w dziedzinie społecznej odpowiedzialności i społecznego zaangażowania biznesu

Joanna Średnicka
Dyrektor ds. R&D w Pracowni Gier Szkoleniowych

Mirosław Wolski
Prezes zarządu Schattdecor Sp. z o.o.

Michał Boni
Minister w wielu rządach, w tym pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej minister ds. cyfryzacji, twórca Raportu Polska 2030, poseł do Parlamentu Europejskiego

Zofia Dzik
Innowatorka, inwestorka, C-level menedżerka, pionierka rynku direct w CEE, fundatorka Instytutu Humanites, autorka Modelu Spójnego Przywództwa™, członek szeregu rad nadzorczych
Projekty z partnerami biznesowymi
Skończysz studia z portfolio projektów przygotowywanych zespołowo pod okiem opiekunów akademickich i biznesowych. To nie tylko akademickie ćwiczenia, lecz także konkretne zlecenia przygotowywane przez współpracujące z nami organizacje.
Semestr 2
Projekt społeczny
Studenci mierzą się z istotnym problemem natury społecznej. Przeprowadzają mikrobadania i dokonują diagnozy sytuacji. Proponują rozwiązanie i obserwują, jak jest ono przyjmowane przez społeczność, której problem dotyczy. Uczą się efektywnej pracy zespołowej.
Semestr 3
Projekt międzykulturowy
Podczas pracy nad projektem studenci pogłębiają wiedzę na temat funkcjonowania zespołów i organizacji cechujących się wysokim poziomem zróżnicowania kulturowego. Analizują specyfikę pracy w zespołach wirtualnych, których członkowie realizują swoje cele bez względu na dzielacą ich odległość, różnice czasowe oraz kulturowe.
Semestr 4
Projekt kreatywny
Studenci są zapraszani do superwizowanej pracy nad wyzwaniami z branży kreatywnej. Projekt rozwija umiejętność twórczego myślenia oraz korygowania przyjętych założeń na podstawie informacji zwrotnych. Studenci wykorzystują doświadczenie życiowe i zawodowe oraz umiejętności współpracy nabyte we wcześniejszych projektach.
Semestr 5
Projekt cyfrowej innowacji
Studenci identyfikują niszę rynkową, opracowują wizję cyfrowej innowacji, diagnozują zapotrzebowanie na nią – wszystko to na podstawie założeń zdefiniowanych przy współpracy z partnerem kierunku. Oceniają szanse, zagrożenia i ryzyka proponowanego rozwiązania oraz szacują korzyści i koszty związane z jego wdrożeniem w rynkowych realiach.
Semestr 6
Projekt usprawnienia organizacji
Studenci zapoznają się ze specyfiką danej organizacji i dokonują diagnozy punktów krytycznych dotyczących wskazanych aspektów jej funkcjonowania. Następnie analizują dobre praktyki stosowane na świecie w tym zakresie i opracowują rekomendacje usprawnień, zwracając szczególną uwagę na dostosowanie ich do możliwości danej organizacji.
Zakończenie studiów
portfolio projektów

Certyfikat dla kierunku
Zgodnie z hasłami „wymyśl – uwierz – działaj” rozwiniemy w Tobie poczucie sprawczości i wiarę we własne możliwości. Nauczymy Cię wychodzenia ze strefy komfortu i odważnego działania w biznesie. Posiadamy certyfikat „Journey to Changemaker Certificate”, przyznawany przez międzynarodową fundację Ashoka.
Rekrutacja krok po kroku
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Zgodnie z kolejnymi krokami formularza, wprowadź wymagane dane. - Wgraj skan świadectwa dojrzałości do formularza zgłoszeniowego
Ta czynność jest wymagana - pracownicy Biura Rekrutacji dokonują wstępnej weryfikacji poprawności wgranych dokumentów (maksymalnie do 5 dni roboczych). W razie wystąpienia nieprawidłowości wysyłają wiadomość do Kandydata, za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego, z prośbą o poprawę błędów.
Czynność skanowania dokumentów nie jest trudna - instrukcja jak szybko i sprawnie zeskanować dokumenty, znajduje się na stronie kierunków. - Dokonaj zawarcia umowy elektronicznej
Po wprowadzeniu wymaganych danych, w formularzu rekrutacyjnym pojawi się umowa elektroniczna o warunkach odpłatności za studia wraz z załącznikami, którą Kandydat zawiera z Uniwersytetem SWPS on-line. Postępuj zgodnie z instrukcjami. - Przygotuj wymagane dokumenty i czekaj na informację, kiedy będziesz mógł dostarczyć je do Biura Rekrutacji:
- kserokopia świadectwa dojrzałości (oryginał/odpis do wglądu),
- ankieta osobowa wygenerowana z formularza rekrutacyjnego.
Zgodnie z obowiązującym prawem kopia świadectwa dojrzałości wymaga potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika Rekrutacji.
Zalecamy wysyłanie oryginałów dokumentów lub dokumentów poświadczonych notarialnie pocztą lub kurierem. - Odbierz informację o rezerwacji miejsca na studiach i wpis na listę studentów
W celu ukończenia procesu rekrutacji należy dostarczyć do uczelni świadectwo dojrzałości w celu poświadczenia zgodności kopii z oryginałem. Przyjęcie na studia nastąpi po dostarczeniu do Biura Rekrutacji świadectwa dojrzałości - jak tylko będzie to możliwe. - Odbierz informację o przyjęciu na studia
Informacja o przyjęciu na studia pojawi się na twoim koncie rekrutacyjnym.
Warunki przyjęcia
- zdany egzamin maturalny
- wstęp wolny, o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że:
- kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej
- Absolwenci studiów wyższych, doktoranckich i podyplomowych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego (Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej)
- Absolwenci studiów wyższych i podyplomowych Collegium Da Vinci (Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu)
- Absolwenci Liceum Da Vinci
Zniżka w czesnym
- Dzieci absolwentów studiów wyższych Uniwersytetu SWPS otrzymują zniżkę w czesnym w wysokości 5% na wszystkie lata przewidziane programem studiów.
Czesne
w roku akademickim 2020/21 | |
---|---|
10 rat | 1035 zł |
2 raty | 5100 zł |
1 rata | 9800 zł |
Biuro Rekrutacji w Warszawie
- 22 517 96 11, 22 517 96 35, 22 517 98 18
- rekrutacja@swps.edu.pl
- ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
- W związku z sytuacją epidemiczną dotyczącą COVID- 19 Biuro Rekrutacji będzie nieczynne do odwołania.
Obsługa Biura realizowana będzie wyłącznie drogą mailową lub telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00. Zapraszamy również do zapisów na konsultacje online.
Oryginały dokumentów lub dokumenty poświadczone notarialnie prosimy wysyłać pocztą lub kurierem z dopiskiem "Biuro rekrutacji na studia wyższe".