
dr
Mariusz Wszołek
Instytut Projektowania
zastępca dyrektora
Instytut Nauk Społecznych
Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu
prodziekan ds. studenckich
adiunkt w Katedrze Grafiki
Dla mediów
Profil naukowy
Komunikolog. Naukowo zajmuje się teorią i praktyką projektowania komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem inkluzyjnych, partycypacyjnych i zrównoważonych doktryn projektowych. Redaktor serii wydawniczej Manual i Communication Design oraz autor książek i artykułów z zakresu reklamy, pracy projektowej i zrównoważonego projektowania.
Ponadto aktywny projektant i konsultant w zakresie strategii i polityki komunikacyjnej firm i instytucji; zawodowo współpracował m.in. z: NEONET, PDG, MNiSW, Uniwersytetem Wrocławskim, Wrocławską Strefą Kultury, Media Markt, Galeria Wnętrz Domar, NOTI, Merc. Autor bloga: na—magazynie.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia: Teoria i praktyka projektowania, Corporate Identity, Design opakowań, Kreacja.
Dla mediów
Obszary tematyczne
- Alternatywne doktryny projektowe
- Teoria i praktyka projektowania komunikacji
- Projektowanie uniwersalne
- Miasto w perspektywie społeczno-komunikacyjnej
Informacje prasowe
Powiązane materiały na stronie uczelni
- Aktualności z Wrocławia
- Blog Strefy Designu
- 5 książek o nieprojektowaniu – dla poszerzenia perspektywy
- 5 książek o projektowaniu komunikacji – dla zrozumienia użytkownika
- 5 książek o projektowaniu, które warto przeczytać
- 5 książek o reklamie – niekoniecznie podręczników
- Czy projektowanie (np. graficzne) można sprowadzić do prostej instrukcji?
- Jak zaprojektować dobry logotyp
- Kolejna zmiana w designie – głos w sprawie
- Wirtualny wernisaż: COVID vs. Ludzie
- Communication
- Nowości wydawnicze
- Sukcesy