Polskie wina vol. 3 (ostatnia edycja). Szukamy producentów polskich win
Studenci i studentki kierunku grafika na Uniwersytecie SWPS razem z Ars Vini ponownie wezmą na kreatywny warsztat opakowania polskich winnic, projektując w głównej mierze narrację wizualną. Opakowanie będzie tylko zwieńczeniem całego procesu. Zadanie studentów i studentek będzie polegało na tym, żeby współpracując z polskimi winnicami wydobyć ich kapitał tożsamościowy i przedstawić go w formie etykiety. Wspólnie z winiarzami poszukamy odpowiedzi na pytania: kim jesteśmy, co robimy, dlaczego to robimy, dlaczego to jest dla nas ważne? Wreszcie chodzi o to, żeby zaprojektować etykietę, którą się pamięta i do której ma się słabość!
To etykieta sprzedaje wino
W nadchodzącym roku akademickim poświęcimy czas, energię i spore zasoby kreatywności oraz umiejętności graficznych do projektowania etykiet dla tutejszych win, koncentrując się na działaniu prospołecznym, partycypacyjnym i zorientowanym na użytkownika. Zależy nam przede wszystkim na tym, aby tutejsze winiarstwo zyskało jasny, klarowny, wolny od sprzeczności profil wizualny przy jednoczesnym poszanowaniu odrębności każdej winnicy. Stoimy bowiem na stanowisku, że etykieta i szerzej – opakowanie – jest podstawowym nośnikiem tożsamości organizacji (marki). Świadczy o jej statusie, charakterystyce oraz zapewnia wyróżnialność na półce sklepowej. To etykieta sprzedaje wino!
Szukamy producentów polskich win
Zapraszamy wszystkich producentów polskiego wina do wzięcia udziału w trzeciej i ostatniej edycji projektu, w którym studenci i studentki pod czujnym okiem zespołu dydaktyków Katedry Grafiki, projektantów komunikacji wizualnej i fachowców związanych z branżą winiarską i kulinarną będą eksperymentować z warstwą wizualną, zadając pytania, które pozwolą określić niepowtarzalny charakter przyszłego opakowania.
Aby wziąć udział w projekcie należy wypełnić krótki formularz.
Wypełnij formularz zgłoszeniowy
Udział w projekcie jest bezpłatny; winnice przystępując do projektu wyrażają zgodę na publikację prac studentów na stronie internetowej Katedry Grafiki oraz w mediach społecznościowych i w katalogu prac studenckich.
Ze strony Katedry Grafiki opiekunem projektu będzie dr Mariusz Wszołek oraz dr Radosław Stelmaszczyk. Merytorycznie projekt wesprze Jan Andrzejewski z winoteki Ars Vini.
Kontakt do osoby odpowiedzialnej za projekt: Jan Andrzejewski (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
Organizatorzy projektu
Zobacz wcześniejsze realizacje
Pisali o projekcie:
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS
Wyjątkowa grafika na Uniwersytecie SWPS
Współcześnie rola projektanta graficznego to nie tylko kolorowanie rzeczywistości, lecz przede wszystkim sprawne opowiadanie o rzeczywistości. Wiemy o tym na naszych studiach, na których proponujemy kompleksowe podejście do projektowania – to unikatowe połączenie wiedzy z zakresu projektowania graficznego, komunikacji społecznej, psychologii i psychofizjologii widzenia.
Uczymy projektowania graficznego rozumianego jako efektywnie funkcjonujący komunikat w kontekście społecznym. Zapoznajemy studentów z uwarunkowaniami, historią i aktualnym zastosowaniem designu oraz wypracowujemy szeroką perspektywę postrzegania projektowania graficznego jako procesu, w którym istotne jest zrozumienie problemu i znalezienie kreatywnego rozwiązania.