Uniwersytet SWPS z nagrodami Stowarzyszenia „PRom”

Uniwersytet SWPS znalazł się w zaszczytnym gronie laureatów Konkursu Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”. W rywalizacji najlepszych projektów komunikacyjnych, informacyjnych i promocyjnych prowadzonych przez polskie uczelnie – naszemu uniwersytetowi przypadła nagroda w kategorii Nowe media – Nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka oraz wyróżnienie w kategorii Popularyzacja nauki. Nasz unikalny sposób komunikowania nauki mieliśmy okazję zaprezentować podczas specjalnej sesji „Case study z uczelni – najlepsze projekty, najlepsze przykłady skutecznej komunikacji akademickiej”.
USWPS nagrodzony podwójnie
Ogłoszenie zwycięzców tegorocznej edycji konkursu i wręczenie nagród miało miejsce podczas uroczystej gali w trakcie kwietniowej XXXVII konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” w Łodzi.
Rywalizacja była zacięta: do konkursu zgłoszono w sumie 54 projekty, w tym najwięcej (aż 21) w kategorii popularyzacja nauki, w której wyróżniono USWPS. Nagrodę i wyróżnienie podczas uroczystej gali w trakcie XXXVII Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” odebrała Renata Czeladko, dyrektorka Centrum Prasowego i Kontaktów z Otoczeniem oraz rzeczniczka prasowa Uniwersytetu SWPS.

Dzięki osiągnięciom naukowym i wynikom badań możemy lepiej rozumieć zjawiska, jakie dzieją się w społeczeństwie i dotyczą naszej codziennej rzeczywistości. Nauka pomaga też rozwiązywać problemy i odpowiadać na wyzwania, które pojawiają się w otoczeniu. Komunikowanie działań badaczy i badaczek z Uniwersytetu SWPS to ważna część tego procesu zmieniania dzięki nauce świata na lepszy. Dlatego ogromnie cieszymy się z docenienia naszych projektów przez Kapitułę Konkursu Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”.
Przerywamy krąg przemocy
W kategorii Nowe media – Nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka, przyznawanej za projekty prowadzone w internecie, dotyczące mediów społecznościowych, obszarów content marketingu i influencer marketingu, z ciekawym wykorzystaniem narzędzia AI do komunikacji – uzyskaliśmy nagrodę za kampanię „Przerwij krąg przemocy”. Jest to efekt współpracy Uniwersytetu SWPS, spółki RESQL oraz Fundacji Uniqa i stanowi doskonały przykład współpracy uczelni z biznesem na rzecz otoczenia społecznego.
Kampania skupia się na trzech głównych celach: edukacji, prewencji i interwencji w sytuacjach przemocy. Obejmuje szkolenia dla kadry pedagogicznej, opracowanie procedur działania oraz wsparcie prawne i psychologiczne dla uczniów.


Projekt obejmuje szkolenia dla kadry pedagogicznej, opracowanie procedur działania oraz wsparcie prawne i psychologiczne dla uczniów. W ramach kampanii działa program edukacyjny RESQL skierowany do uczniów i nauczycieli. System zwalczania przemocy rówieśniczej wdrożono w 100 szkołach ponadpodstawowych z całej Polski. W konkursie towarzyszącym kampanii wzięło udział 310 szkół o łącznej liczbie ponad 140 tys. uczniów. Zasięg komunikacyjny kampanii w social mediach wyniósł blisko 5,3 mln wyświetleń. Komunikacja w mediach społecznościowych (Tik Tok, Facebok, LinkedIn, YouTube) miała wywołać żywą dyskusję na temat przemocy w szkole.
Poznaj nagrodzoną kampanię
Popularyzujemy naukę odważnie, odpowiedzialnie i otwarcie
Uniwersytet SWPS uzyskał wyróżnienie w kategorii Popularyzacja nauki, w której doceniane są działania popularyzujące naukę i promujące działania popularyzujące naukę i/lub popularyzatorów nauki. Kapituła konkursu zwróciła uwagę na projekt „SWPS Science Share: odważnie, odpowiedzialnie i otwarcie popularyzujemy naukę”.
Misją Uniwersytetu SWPS jest dzielenie się wiedzą, odważne przedstawianie wyników badań w naukach społecznych i humanistycznych. Celem jest dotarcie z głosem nauki do szerokiego grona odbiorców i pokazywanie, że dzięki nauce możemy lepiej rozumieć świat. Dlatego stworzyliśmy unikatowy system, który pozwala nam szeroko popularyzować wyniki najwyższej jakości badań naukowych.
Jego podstawą jest portal SWPS Science Share – otwarte repozytorium, w którym naukowcy zamieszczają publikacje ukazujące się w czasopismach naukowych. Ich lista jest źródłem informacji dla osób zajmujących się komunikacją nauki do otoczenia – Centrum Prasowego i Komunikacji z Otoczeniem oraz Działu Marketingu. Te osoby wraz z konsultantami danej dziedziny nauki oceniają potencjał popularyzatorski publikacji. Na bazie tych wysoko ocenionych publikacji powstają materiały, które wykorzystujemy do szerokiej komunikacji poprzez:
- Publikacje popularnonaukowych informacji prasowych w serwisie https://www.swps.pl/centrum-prasowe/informacje-prasowe. Na bazie popularnonaukowych informacji prasowych tylko w ubiegłym roku akademickim 2023/2024 uzyskaliśmy ok. 3 tysiące wzmianek medialnych (według danych Instytutu Monitorowania Mediów). Materiały przygotowywały wysokozasięgowe media ogólnopolskie, regionalne, popularnonaukowe, specjalistyczne, np.: TVN24, TOK FM, Polskie Radio, PAP, Nauka w Polsce, Science in Poland, „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza”, „Newsweek”, Forum Akademickie.
- Anglojęzyczny portal EurekAlert! Od marca 2024 r. jesteśmy jedną z nielicznych polskich uczelni, która popularyzuje naukę na tym międzynarodowym portalu. Systematycznie zamieszczamy w nim informacje prasowe o wynikach badań naukowych. Tylko w ub. roku akademickim uzyskały one ok. 6 tys. wyświetleń.
- Biuletyn SWPS University Science Share na LinkedIn, w którym w języku angielskim komunikujemy badania naukowców. Celem jest budowanie reputacji uczelni w środowiskach akademickich i zawodowych w Polsce i zagranicą. Od listopada 2023 r. zaprezentowaliśmy 172 publikacje autorstwa lub współautorstwa 90 badaczy z USWPS z różnych dyscyplin naukowych. Zebraliśmy ponad 26 tys. subskrybentów.
- Prezentowanie wybranych badań naukowych w mediach społecznościowych, a także podczas webinarów lub videocastów w ramach Stref tematycznych USWPS.
Projekt „SWPS Science Share: odważnie, odpowiedzialnie i otwarcie popularyzujemy naukę” został zgłoszony do prezentacji podczas XXXVII konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” „Popularyzacja w akcji! Droga do otwartości i dostępności nauki”. Wybrano go jako jeden z trzech zaprezentowanych uczestnikom podczas sesji „Case study z uczelni – najlepsze projekty, najlepsze przykłady skutecznej komunikacji akademickiej”.
XII edycja konkursu Stowarzyszenia „PRom”
To już XII edycja Konkursu Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, w którym nagradzane są działania komunikacyjne, informacyjne i promocyjne prowadzone przez i na rzecz uczelni w Polsce. Celem konkursu jest wspieranie i nagradzanie najlepszych, twórczych i efektywnych działań w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego.
Nagrody przyznawane są w następujących kategoriach: Media Relations, Uczelniane media, Nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka w kategorii nowe media, Popularyzacja nauki, Kreacja i Nagroda specjalna. Do konkursu mogą zostać zgłoszone projekty realizowane przez pracowników polskich uczelni wyższych.
Zobacz zdjęcia z konferencji oraz wręczenia nagród:





Zobacz inne aktualności




















































































