Jak zostać projektantem graficznym – spotkanie online z cyklu #Zawodowcy
Twoją pasją jest grafika komputerowa? A może lubisz rysować i masz głowę pełną pomysłów? Zastanawiasz się, jak wygląda codzienna praca projektanta graficznego? Chcesz dowiedzieć się, ile zarabia i jakie powinien posiadać kompetencje? Weź udział w spotkaniu online z cyklu #Zawodowcy i poznaj kulisy pracy w tym zawodzie. Porozmawiamy o nich z Marcinem Wysockim – projektantem, wykładowcą na kierunku grafika na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.
Formuła wydarzenia pozwala na zadawanie pytań i dyskusję z ekspertami. Na spotkanie obowiązują zapisy przez formularz zgłoszeniowy. Liczba miejsc jest ograniczona.
„W zawodzie projektanta najbardziej cenię sobie jego nieprzewidywalność. Z każdym rokiem zmieniają się potrzeby odbiorców, nośniki grafiki i narzędzia projektanta. Dla kogoś, kto nie lubi rutyny, to idealne warunki pracy”.
Dlaczego warto?
Podczas spotkania dowiesz się m.in.:
- Jakie umiejętności i kompetencje miękkie są niezbędne do wykonywania tego zawodu?
- Jakie są plusy i minusy pracy w zawodzie projektanta graficznego?
- Jak może wyglądać ścieżka kariery projektanta graficznego i ile możesz zarabiać w tym zawodzie?
- Jak kierunek grafika na Uniwersytecie SWPS przygotowuje do tego zawodu?
Wydarzenie odbędzie się w ramach cyklu #Zawodowcy jako pierwsze z trzech spotkań prezentujących możliwości zawodowe po studiach z grafiki.
O cyklu
#Zawodowcy to cykl bezpłatnych spotkań online dla młodych osób stojących przed wyborem studiów oraz swojej drogi zawodowej. Przybliżamy w nim od kuchni tajniki pracy w różnych obszarach. Otwarcie opowiadamy o blaskach i cieniach związanych z wykonywaniem danego zawodu. Poruszamy kwestie zarobków i rynku pracy. Rozmawiamy o niezbędnych umiejętnościach i kompetencjach. Wskazujemy kierunki studiów, które dają możliwości pracy w określonej branży i do niej przygotowują. Nawet w zawodach przyszłości, które dopiero pojawiają się na rynku.
W spotkaniu wezmą udział:
Projektant i edukator, wykładowca w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, gdzie w 2020 r. obronił pracę doktorską dotyczącą projektowania usług dla instytucji kultury. Autor projektów książek, katalogów, identyfikacji wizualnej wystaw i wydarzeń kulturalnych. Od 2012 r. jest wykładowcą na uczelniach (ASP w Katowicach, GWSP w Gliwicach, WSTI w Katowicach). Od 2011 r. związany z bytomskim CSW Konika, gdzie odpowiada za projekty graficzne publikacji i materiały wizualne towarzyszące wystawom. Od kilku lat realizuje projekty w obszarze motion design, zdobywając główne nagrody w takich konkursach, jak: Polish Graphic Design Awards, Poster Play (w ramach Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie) czy Śląska Rzecz.
Badacz i projektant komunikacji, najczęściej kojarzony z projektowaniem znaków i systemów identyfikacji wizualnej. Magister kierunku komunikacja wizerunkowa na Uniwersytecie Wrocławskim, od lat związany z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS (początkowo jako student studiów licencjackich, obecnie jako wykładowca akademicki). W swej pracy koncentruje się na dostarczaniu funkcjonalnych, badawczo uzasadnionych rozwiązań. Regularnie podkreśla istotę każdego z etapów procesu projektowego. Bycie projektantem utożsamia z odpowiedzialnością, a misję dydaktyczną realizuje nie tylko w przestrzeni uczelnianej.
Formularz zgłoszeniowy
Grafika – studia dla kreatywnych
Interesujesz się grafiką użytkową, fotografią, web designem lub typografią? Wybierz studia na kierunku grafika na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. To unikatowe połączenie wiedzy z zakresu projektowania graficznego, komunikacji społecznej, psychologii i psychofizjologii widzenia. Nauczysz się projektowania graficznego rozumianego jako efektywnie funkcjonujący komunikat wizualny w kontekście społecznym.
Grafika
stacjonarne, niestacjonarneKomunikacja wizualna – całkowice nowy sposób studiowania
Specjalność komunikacja wizualna na kierunku komunikacja i media to studia drugiego stopnia, które przygotowują do pracy w agencjach kreatywnych, reklamowych i projektowych, w obszarze projektowania komunikacji, brandingu i marketingu wizualnego. Nasi studenci poznają najnowsze teorie projektowe i ich praktyczne zastosowanie. Dowiadują się, jak stosować narzędzia komunikacji wizualnej w kreacji marketingowej, reklamowej, brandingowej, komunikacji marek oraz szeroko pojętym designie.
Przejdź do strony specjalności