Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
tryb studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Formularz wyszukiwania na belce: Szkolenia

lokalizacja:
obszar tematyczny:
forma:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Media, młodzież i dobrostan – webinar

udostępnij artykuł
Media, młodzież i dobrostan – webinar
float_intro: images/ZDJECIA/aktualnosci/Media-mlodziez-dobrostan.jpg

Jak doświadczenie pandemii odbiło się na dobrostanie młodzieży? Czy wpływ na niego miał przekaz medialny, który chłonęli w tym czasie młodzi ludzie? Podczas webinaru zaprezentowane zostaną wyniki badania przeprowadzonego przez zespół naukowców i studentów Uniwersytetu SWPS na próbie 418 uczniów szkół średnich, którzy w pandemicznej rzeczywistości przyswajali z filmów, gier, audycji i mediów społecznościowych zarówno przekaz prospołeczny, jak i antyspołeczny. Ich poziom zadowolenia z życia, a także ogólne samopoczucie, jakość snu oraz relacji w środowisku rówieśniczym, rodzinnym i szkolnym okazały się bowiem ściśle powiązane z rodzajem konsumowanych treści. Wnioski płynące z badania podczas spotkania omówią eksperci w dziedzinie psychologii mediów.

12 maja 2022 r.
19.00–20.30
online

Przekaz medialny a dobrostan młodych

Pandemia zmusiła młodzież do korzystania z nowych mediów nie tylko dla rozrywki – nierzadko był to jedyny sposób na utrzymanie kontaktu z rówieśnikami. To doświadczenie nie pozostało bez wpływu na zadowolenie z życia, samopoczucie, jakość snu, skuteczność w osiąganiu celów czy też relacje młodych ludzi. Zespół naukowców i studentów z Uniwersytetu SWPS we współpracy z zagranicznymi uczelniami zbadał związki pomiędzy korzystaniem z mediów i serwowanych przez nie przekazem a dobrostanem psychicznym ponad 400 adolescentów na przełomie 2020 i 2021 r.

Autorzy badania skupili się na dwóch rodzajach przekazu serwowanego przez media: prospołecznym (ukazującym wzajemną pomoc i empatię) oraz antyspołecznym (ukazującym przemoc, kradzież, kłamstwo). U przebadanych 418 uczniów szkół średnich zaobserwowano, że częstsze korzystnie z mediów antyspołecznych wiązało się z niższym zadowoleniem z życia i poziomem funkcjonowania szkolnego, obniżoną jakością snu i opóźnianiem godziny zasypiania. Prócz tego częsta ekspozycja na treści antyspołeczne wiązała się z deklarowanym pogorszeniem sprawności realizacji celów, wykorzystywania czasu i realizacji zadań wskutek nadmiernego pochłonięcia przez media społecznościowe niezależnie od ich treści. Natomiast częste korzystanie z mediów prospołecznych korelowało pozytywnie z oceną jakości relacji z przyjaciółmi: im częstszy kontakt z treściami pozytywnymi, tym lepsze relacje opierające się na pomaganiu i dobrej zabawie. Ten projekt badawczy wyszedł poza mury Uniwersytetu SWPS – został zrealizowany we współpracy z Vrije Universiteit Amsterdam (VU) i Universiteit van Amsterdam (UvA).

Wnioski z badania skomentują podczas webinaru zaproszeni prelegenci – eksperci z obszaru psychologii mediów.

Prelegenci

Konrad Maj
Konrad Maj
dr

Psycholog społeczny, adiunkt w Katedrze Psychologii Społecznej Uniwersytetu SWPS. Inicjator oraz kierownik Centrum Innowacji HumanTech, które analizuje najnowsze trendy społeczne i technologiczne, przygotowuje ekspertyzy na podstawie wyników badań i wdrożeń innowacji, a także realizuje projekty we współpracy z biznesem w zakresie komercjalizacji wiedzy. Interesuje się zagadnieniami związanymi z psychologią mediów, nowymi technologiami, wpływem społecznym oraz innowacjami. Obecnie prowadzi badania w obszarze HRI (Human–Robot Interaction; interakcje człowiek–robot). Kierownik projektu HumanTech Meetings.

Ewa Miedzobrodzka
Ewa Międzobrodzka
mgr

Psycholog mediów, absolwentka Uniwersytetu SWPS, doktorantka Vrije Universiteit Amsterdam, badaczka wpływu przemocy w grach komputerowych na zdolności społeczne młodzieży. Jest wykładowcą programu Youth and Media Entertainment na University of Amsterdam oraz odbywa staż podoktorski na Vrije Universiteit Amsterdam w ramach projektu NeurolabNL dotyczącego wpływu pandemii na edukację online.

Jacek Buczny
Jacek Buczny
dr

Psycholog osobowości, wykładowca w Zakładzie Psychologii Organizacji na Vrije Universiteit Amsterdam oraz adiunkt na Wydziale Psychologii w Sopocie Uniwersytetu SWPS. Specjalista w zakresie samoregulacji zachowania, metodologii i statystyki oraz zastosowań psychologii w pracy i biznesie.

Łukasz Kaczmarek
Łukasz D. Kaczmarek
dr hab., prof. UAM

Profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, kierownik Zakładu Psychologii Społecznej oraz założyciel i kierownik Positive Gaming & Streaming Psychophysiology Lab. Od kilkunastu lat zajmuje się psychofizjologią pozytywnych emocji badając ich strukturę i funkcje w różnych obszarach życia, np. w relacjach intymnych lub e-sporcie. Prowadził badania nad grami MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game; internetowe gry fabularne dla wielu graczy), Pokemon GO, Counter-Strike i FIFA. Prowadzi kanał Psychologia & Gaming (https://www.facebook.com/CyberFreud) popularyzując gaming i streaming wśród psychologów oraz psychologię wśród gamerów.

Małgorzata Biesiadecka
Małgorzata Biesiadecka
mgr

Studentka psychologii na Uniwersytecie SWPS w Sopocie, absolwentka studiów slawistycznych na Uniwersytecie Gdańskim, koordynatorka badań edukacyjnych w agencji badawczej PBS w Sopocie. Członkini Centrum Badań nad Biologicznymi Podstawami Funkcjonowania Społecznego. Jej zainteresowania badawcze to psychologia społeczna i ewolucyjna.

Gniewomir Jachlewski
Gniewomir Jachlewski
 

Student psychologii na Uniwersytecie SWPS w Sopocie. Zajmuje się badaniami z dziedziny psychologii ewolucyjnej. Prowadzi badania naukowe jako laborant oraz jest starszym badaczem w agencji badawczej zajmującej się badaniami rynku. Członek Centrum Badań nad Biologicznymi Podstawami Funkcjonowania Społecznego.

Formularz zgłoszeniowy

Organizator

  • Uniwersytet SWPS logo

Partnerzy

  • University of Amsterdam logo
  • Vrije Universiteit Amsterdam logo

Patronat

  • PFR Fundacja logo
  • strefa psyche

Patronat medialny

  • PFR Fundacja logo

Kontakt

Gniewomir Jachlewski

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Data i miejsce

28.04.2022 r. (czwartek), 18.00–19:30 CEST (UTC+2)

online

Zobacz inne aktualności